Идентифициране на 50 икономически неактивни младежи от 16 до 29 г. , които не са в образование, заетост и обучение, вкл. от маргинални групи от гр. Русе: Цел на дейността е да се идентифицират 50 участници в проекта от целевата група на програмната схема – неактивни младежи от 15-29 г. вкл., които не са в системите на образованието и заетостта / не са работили най-малко 4 месеца преди включването им в проекта, не са били регистрирани като безработни през последните 12 месеца/, вкл. от маргинални групи /роми/. Извършването на дейността се определя от предявените от програмната схема общи условия към целевите групи на схемата /възраст, социално-икономически статус/, както и от специфичните критерии на проекта спрямо включените в него младежи, произтичащи от спецификата на проектните дейности – навършени години, необходимо входящо образователно равнище за включване в обучения за професионална квалификация за повишаване шансовете за устойчива заетост. Следователно, обект на идентификация е следната група, която е целева за проекта:
- неактивни младежи от 16 до 29 навършени години, със завършен Х клас и/или завършено средно/висше образование, извън системите на образованието и заетостта, които не са работили най-малко 4 месеца преди включването им в проекта, не са били регистрирани като безработни през последните 12 месеца вкл. роми – общо 50 лица от гр.Русе;
При идентификацията на неактивните младежи от ромски произход до 29 г. ще бъдат прилагани специфични методи, тъй като, въпреки, че те носят общите възрастови и образователни характеристики на целевата група на проекта, имат специфични проблеми /често от дискриминационен характер/, които налагат и специфични подходи за идентифициране /локализирано по квартали ромско население/ и мотивация за активизиране, за включване в обучение и заетост.
Дейността ще се извърши от Кандидата по разработената и приложена към проекта Методология за идентифициране и от 2 ключови експерти – социален педагог с квалификация за социална работа с деца и семейства в риск, с опит като експерт в Бюро по труда-Русе, служител на организацията-кандидат и нает по проекта с граждански договор психолог- бакалавър с магистратури по кариерно развитие и социална педагогика и социални дейности, с опит в изпълнението на подобни дейности. Специфичен ресурс на Кандидата за изпълнение на тази дейност е успешният му опит с изпълнение на проект по програмната схема BG051PO001-1.1.07 „Вземи живота си в свои ръце” в предходния програмен период, подготвени и с опит в дейността медиатори -служители на организацията-кандидат, които ще подпомагат ключовите експерти в работата им. За изпълнение на дейността ще бъдат доставени необходимите материали и консумативи.
Етапите, които включва изпълнението на дейността са:
- организационна подготовка –
сключване на договори с ключовите експерти, детайлно планиране на дейността в рамките на срока за изпълнението й и в съответствие с очакваните резултати, прецизиране на методите, формите и средствата за идентифициране - І проектен месец;
- провеждане на тръжни процедури по ПМС № 118/20.05.2014 г. и доставка на материали и консумативи, необходими за изпълнението на дейността - І проектен месец;
- идентифициране на участниците в проекта – извършва се, съгласно Методологията за идентифициране на целевата група на проекта от ключовите експерти, подпомогнати от медиаторите-служители на организацията на кандидата - І проектен месец – ІІ проектен месец. |
16 355.04
|
16 182.81
|
Мотивационно обучение на включените в проекта младежи: Цел на дейността е да се формира у 50-те идентифицирани и включени в проекта младежи от целевата група активно отношение към предстоящите по проекта обучения за професионална квалификация и ключови компетентности, както и към включването в заетостта. Обучението ще се проведе от Кандидата чрез двамата ключови експерти - психолог и социален педагог с релевантен трудов опит като експерт в Бюро по труда /видно от приложеното СV/. Организацията на обучението предвижда обучаемите да бъдат разпределени в 4 групи. Продължителността му ще бъде 5 учебни дни по 6 часа/ден или общо 30 уч.часа, с продължителност от 45 мин. В учебната програма на мотивационното обучение
Кандидатът ще включи следните основни модули:
- Техники за ефективна комуникация (минимална продължителност 5 учебни
часа);
- Подготовка на документи при кандидатстване за работа – CV и мотивационно писмо (7 учебни часа);
- Подготовка за явяване на интервю с работодател (6 учебни часа);
- Изготвяне на план за търсене на работа и реализация (6 учебни часа).
- Източници на информация за свободните работни места и ефективни начини за ползването им (6 учебни часа).
Учебното съдържание ще формира активно отношение към професионалното развитие чрез обучение и към заетостта като жизнена стратегия. В процеса на обучение младежите от целевата група ще получат теоретични познания за смисъла от регистрацията в бюрата по труда като активно търсещи работа, за процедурите на регистрация, за процеса на търсене и предлагане на работна сила, за търсени професии и специалности на местния, националния и европейския трудов пазар. Те ще придобият практически умения и навици за търсене на работа чрез ползване на източници на информация за свободни работни места / бюро по труда, социални контакти, частни трудови борси, медийни обяви, интернет публикации, специализирани сайтове/. При завършване на мотивационното обучение обучаемите ще получат сертификати. За извършване на дейността ще бъдат доставени необходимите материали и консумативи. По време на мотивационното обучение младежите от целевата група ще получават стипендии, в съответствие с условията на програмната схема.
Eтапи за извършване на дейността:
- провеждане на тръжни процедури по ПМС
- 118/20.05.2014 г. и доставка на материали и консумативи, необходими за изпълнението на дейността – І проектен месец;
- Организация на обучението – разпределяне на включените в проекта в групи, подготовка на учебни материали и документация – ІІ проектен месец;
- провеждане на мотивационното обучение – ІІ проектен месец.
Продължителността на дейността е 2 месеца, вкл. и провеждането на тръжни процедури. |
6 897.60
|
6 946.60
|
Обучение по ключови компетентности на включените в проекта младежи: Целта на дейността е да формира у включените в проекта младежи чрез обучение ключови компетентности, които съвременната икономика изисква като базисни характеристики на активната работна сила. Те са необходими за всеки човек в трудоспособна възраст, който е част от активната работна сила /зает или регистриран като активно търсещ работа/. Обучението ще се извърши от организацията Кандидат. В зависимост от вида квалификация и длъжностите, на които ще бъдат наети за периода на заетостта, младежите ще получат различни видове ключови компетентности, както следва:
- за 20 младежи, които ще бъдат квалифицирани и наети по професията „Болногледач“ – обучение по КК 4 „Дигитална компетентност”;
- за останалите 30 младежи, които ще бъдат квалифицирани и наети по професиите „Здравен асистент“ и „Помощник-възпитател” – обучение по КК 2“Общуване на чужди езици - английски език”, 300 уч. часа.
Извършването на обучението по ключови компетентности е свързано с професиите, по които младежите ще бъдат квалифицирани и професиите, по които ще работят, но не е свързано единствено с постигане на проектните цели, към които те са насочени. То ще допринесе за устойчивостта на проектните резултати, тъй като ще повиши качеството, съответно атрактивността на работната сила и възможностите им за трудова мобилност не само в страната, но и в рамките на ЕС, тъй като професиите в сферата на здравеопазването и социалните услуги са търсени на европейския пазар на труда – за да ги упражняват е необходимо да притежават и тези ключови компетентности.
По време на обучението за ключови компетентности младежите от целевата група ще получават стипендии, в съответствие с условията на програмната схема.
Етапи на изпълнението на дейността:
- Организиране на дейността – разпределяне на включените в проекта в групи, в зависимост от вида обучение по ключови компетентности, подготовка на учебна документация /уч.програми, графици, присъствени форми/ и учебни материали;
- Извършване на обучението по КК2 – общо 300 учебни часа, 39 учебни дни, разпределени, както следва: ІІІ проектен месец /22 учебни дни по 8 учебни часа по 45 мин./ и ІV проектен месец /14 учебни дни по 8 часа по 45 мин. и 2 учебни дни по 6 учебни часа по 45 мин./;
- Извършване на обучението по КК4 – общо 45 уч.часа, 7 учебни дни през ІІІ проектен месец. |
39 100.00
|
35 396.67
|
Обучение за професионална квалификация на 50 младежи, включени в проекта по професии в сферата на здравните и социалните услуги: Цел на дейността е да бъдат квалифицирани 50-те включени в проекта неактивни младежи по професии и специалности, търсени на пазара на труда, в областта на здравеопазването и социалните услуги. Квалификацията им е нужна, с оглед осигурената последваща субсидирана заетост по проекта, но тя е и средство за устойчива промяна на техния социално-икономически статус, предвид факта, че тези професии и специалности са търсени не само на местния и националния пазар на труда, но и в ЕС. Квалификацията на младежите ще повиши капацитета им за мобилност. Дейността ще се извърши от Кандидата, притежател на лиценз № 201112936/18.11.2011 г., издаден от НАПОО. Практическата част от обучението по професиите в областта на здравните услуги ще се реализира в УМБАЛ „Медика-Русе”, партньор по проекта. Специфичен ресурс на партньорите за изпълнение на тази дейност е установеното партньорство в проектната област - от 2011 г. УМБАЛ „Медика-Русе” е лицензирана от НАПОО база за обучение по практика по професиите „Здравен асистент“ и „Болногледач” на „ИСУ” ЕООД. Съответно, практическата част от обучението по професията „Помощник-възпитател” ще се провежда в базата на „ИСУ” ЕООД, в Центъра за социална рехабилитация и интеграция за деца
Обученията по професионална квалификация са, както следва:
- за 20 включени в проекта младежи с входящо образователно равнище минимум завършен Х клас, с навършени от 16 до 29 г. вкл., по професия „Здравен асистент“, код 723010, специалност “ Здравни грижи”, код 7230101, ІІІ степен професионална квалификация, 960 учебни часа
- за 20 включени в проекта младежи с входящо образователно равнище минимум завършен Х клас, с навършени от 16 до 29 г вкл., по професия „Болногледач“, код 723020, специалност “ Здравни грижи”, код 7230201, ІІ степен професионална квалификация, 660 учебни часа;
- за 10 включени в проекта младежи с с входящо образователно равнище минимум завършен Х клас, с навършени от 16 до 29 г вкл. по професия „Помощник-възпитател“, код 762030, специалност
“ Помощник-възпитател в отглеждането и възпитанието на деца”, код 7620301, ІІІ степен професионална квалификация, 960 учебни часа;
Етапи на изпълнението:
- Организация на учебния процес – подготовка на досиета на обучаемите /окомплектоване на копия от лични карти, документи за завършена степен на образование/; разпределение на обучаемите в съответните групи за обучение по професии; подготовка на учебната документация , учебни програми и план-графици за обучение, присъствени форми/;
- Провеждане на обученията и на държавни изпити. Обучението по професия „Здравен асистент“, код 723010, специалност “ Здравни грижи”, код 7230101, ІІІ степен професионална квалификация, 960 учебни часа по 45 мин. е с обща продължителност – 138 учебни дни и ще се проведе в периода ІV – ХІ проектен месец; Обучението по професия „Болногледач“, код 723020, специалност “ Здравни грижи”, код 7230201, ІІ степен професионална квалификация, 660 учебни часа е с обща продължителност 94 учебни дни и ще се проведе в периода ІІІ – VІІ проектен месец. Обучението по професия „Помощник-възпитател“, код 762030, специалност “ Помощник-възпитател в отглеждането и възпитанието на деца”, код 7620301, ІІІ степен професионална квалификация, 960 учебни часа е с обща продължителност от 137 учебни дни в периода ІV – ХI проектен месец. Учебните часове по теория ще се провеждат в рамките на 6 учебни часа на ден, а учебните часове по практика – по 8 учебни часа на ден. В общия брой часове, предвидени за обучението по трите професии, са включени и дните за провеждане на изпити. Успешно завършилите обучението за професионална квалификация ще придобият свидетелство за професионална квалификация , съгласно чл. 38, ал. 2, от ЗПОО. |
138 100.00
|
113 841.30
|
Наемане на лица от целевата група на проекта по професии в сферата на здравните и социалните услуги до 6 месеца : Успешно завършилите обученията по ключови компетентности и професионална квалификация ще бъдат наети на работа от Кандидата и Партньора, както следва:
- 10 младежи, получили съответната квалификация, ще бъдат наети за 4 месеца от Кандидата ”ИСУ” ЕООД на длъжността „Помощник възпитател”, код 53123003 от НКПД. Заетостта, ще се упражнява във фирмената структура на „ИСУ” ЕООД – Център за социална рехабилитация и интеграция за деца.
- 20 младежи, получили съответната квалификация, ще бъдат наети за 6 месеца от Партньора, УМБАЛ „МЕДИКА-Русе на длъжността „Болногледач”, код 53211001 от НКПД;
- 20 младежи, получили съответната квалификация, ще бъдат наети за 6 месеца от Партньора, УМБАЛ „МЕДИКА-Русе” на длъжността „Здравен асистент”, код 53291009 от НКПД.
Етапите за изпълнение на дейността, включват:
- Сключване на трудови договори за 4 месеца с 10 включени в проекта и за 6 месеца с 40 включени в проекта квалифицирани за съответните длъжности младежи от целевата група на проекта. Според условията на програмната схема наетите по проекта ще получават възнаграждения в размер на МОД за съответните длъжности с включени всички дължими вноски на работодателя, съгласно българското законодателство. – VIII и XII проектен месец;
- С наетите по проекта лица ще се проведат въвеждащи срещи във фирмите на партньорите по проекта, на които те ще бъдат запознати с организационните структури на фирмите, където ще работят; с фирмените правила за вътрешен ред; с графика, по който ще протича работния ден. Наетите по проекта младежи ще бъдат въведени на конкретните работни места, ще бъде проведен групов инструктаж / по вид на работното място/ на работното място по безопасност, хигиена на труда и противопожарна охрана, съгласно Наредба № РД-07-2 от 16.1.2009 г. – VIII и XII проектен месец;
– Упражняване на трудова дейност в периода на сключените трудови договори по проекта. По време на заетостта по проекта работодателите ще прилагат всички норми на българското трудово законодателство и изисквания на отчетността на програмната схема. Ще бъдат водени присъствени форми за явяване/неявяване на работа на наетите. За периода на заетостта, наетите по проекта ще получават възнагражденията в размер на МОД за съответните длъжности с включени всички дължими вноски на работодателя, съгласно българското законодателство. – VIII - XVII проектен месец.
|
125 445.60
|
51 063.09
|
Организация и управление на проекта: Цел на дейността - да създаде условия за успешно изпълнение на проектните дейности за постигане на планираните цели в съответствие с Плана за действие, очакваните резултати и за отчитане на изпълнението пред УО. Екипът по управление на проекта включва ръководител, координатор и счетоводител. Предвид партньорството по проекта, е планирано координаторът да бъде представител на УМБАЛ „МЕДИКА-Русе”, за да бъде споделена отговорността между партньорите в съответствие с принципите за прозрачност и добри практики за управление на проекти. На длъжностите ще бъдат наети лица със следния образователно-квалификационен профил и отговорности:
- Ръководител на проекта – висше образование, магистър по икономика, квалификации в проектната област, управленски компетенции, придобити от трудовия опит, опит в изпълнението на проекти с европейско съфинансиране; Отговорности: Пряко отговаря за изпълнението и отчитането на проекта пред УО; Ръководи, възлага и разпределя задачите на екипа по проекта; Следи за изпълнението на проектните дейности в съответствие с Плана за действие, планираните цели и очакваните резултати, измерими с планираните индикатори; Подготвя междинните и окончателния технически доклади; Приема от счетоводителя междинните и финалния финансови отчети, които представя пред УО; Участва в организирането и провеждането на тръжни процедури за избор на изпълнители; Отговаря пряко за изпълнението на дейностите, свързани с информирането и публичността и по-специално за организиране и провеждане проектните събития за представяне и разпространение на проектните резултати; Представлява Кандидата пред УО.
- Координатор на проекта, представител на организацията-партньор с релевантно висше образование, управленски опит познания и опит в областта на управлението на проекти; Отговорности: Отговаря пряко за вътрешната комуникация между партньорските организации; Подпомага ръководителя по проекта при организирането, изпълнението и техническото отчитане на проектните дейности; Участва в осъществяването на вътрешния мониторинг и контрол по изпълнението; Участва в организацията и прилагането на процедурите за избор на изпълнители по реда на ПМС №118/20.05.2014 г.; Осигурява комуникацията между избраните външни изпълнители и проектния екип; Следи и информира ръководителя за изпълнението на дейностите, съгласно план-графика. Поддържа и актуализира архива по проекта; Подпомага ръководителя при подготовката и провеждането на проектните събития, свързани с информирането и публичността.
Счетоводител на проекта – релевантно висше образование; опит във финансовото управление на проекти с европейско съфинансиране; Отговорности: Отговаря за финансовото изпълнение и отчитане на проекта: Отговаря за финансовата ефективност и графика за разходване на финансовите ресурси за изпълнението на проекта, съгласно изискванията на УО и в съответствие с действащото национално законодателство и подзаконови нормативни актове; Следи и информира ръководителя за финансовото изпълнение на договора; Подготвя авансово, междинни и окончателно искания за плащане и ги предоставя на ръководителя на проекта; Извършва превантивен и последващ контрол върху всички плащания, свързани с гражданските, трудовите и договорите с външни изпълнители.
Етапите за изпълнението на дейността обхващат целия срок за изпълнение на проекта и срока за окончателното отчитане на проекта, съгласно договора на бенефициента с УО:
- Организация и подготовка за стартиране на проектните дейности – сключване на договори с екипа по проекта и извършване на организационни дейности - І проектен месец;
- Извършване на подготовка, провеждане на тръжни процедури по ПМС №118/20.05.2014 г., сключване на договори - І – ІІ проектен месец;
- Вътрешен мониторинг и контрол върху изпълнението на проекта - I – XVIII проектен месец;
- Междинно и финално отчитане на изпълнението на проекта. |
36 600.00
|
30 868.87
|
Информиране и публичност: Цел на дейността е да информира и популяризира проектните цели и резултати, както и подкрепата от ЕС сред целевата група, заинтересованите страни и широката общественост. Характерна особеност при изпълнението й са споделените отговорности на Кандидата и Партньора по извършването на действията, свързани с информиране и публичност. Изработването на печатните информационни материали по проекта ще се извърши чрез възлагане по ПМС №118/20.05.2014 г.
Етапите на изпълнение на дейността обхващат следните действия през целия период на изпълнение на проекта:
- Провеждане на тръжни процедури за определяне на изпълнител по реда и условията на ПМС №118/20.05.2014 г. за изработване на информационните и материалите по визуализация, сключване на договор с изпълнител – I – II проектен месец;
- Информационна среща на организациите.партньори с включените в по проекта лица – II проектен месец;
- Изработване и разпространение на проектните материали и организиране на публични проектни събития – ІІІ – ХVІІІ проектен месец. |
3 650.00
|
3 630.00
|