Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 376 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

"Стоун компютърс" АД е високотехнологична ИТ-компания, създадена през 1995 г. с основен предмет на дейност предоставяне на управляеми и облачни ИT-услуги,  разработка и поддръжка на софтуерни системи, системна интеграция, поддръжка и продажба на хардуерни ИТ продукти. Във връзка с планирано разширяване на капацитета си за предоставяне на ИТ-услуги и разнообразяване на портфейла от услуги, дружеството предвижда в рамките на настоящия проект да закупи и внедри в експлоатация ново високотехнологично ИТ оборудване (сървърно оборудване, дискови масиви и мрежово оборудване), както и специализирана софтуерна система за сигурност. Новото оборудване и софтуер ще бъдат физически инсталирано в градовете Пловдив и Монтана, като чрез съответни комуникационни връзки ще бъде добавено и интегрирано в цялостния производствен капацитет на дружеството.
В производствено-технологичен план внедряването на новото оборудване и софтуер ще доведат до: повишаване на капацитета за предоставяне на ИТ-услуги, както и до подобряване на технологичните процеси и разнообразяване на асортимента от предлаганите услуги. В икономическо отношение внедряването на новото оборудване и  софтуер ще допринесат за:  понижаване на себестойността на единица услуга; разнообразяване на продуктовия асортимент и разширяване на клиентската база на дружеството; създаване на възможност за постепенно увеличаване на износа на услуги; повишаване на приходите от продажби и цялостно нарастване на рентабилността. В екологично отношение новото оборудване ще допринесе за ефективно и икономично използване на материалите, понижаване на енергопотреблението за единица услуга и цялостно повишаване на ресурсната ефективност и ефикасност, което ще допринесе и за опазването на околната среда. 
С изпълнението на проекта дружеството ще подобри цялостно дейността си в технологично, финансово-икономическо и екологично отношение, което ще гарантира устойчиво повишаване на конкурентоспособността му.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуването и въвеждането в експлоатация на ново сървърно оборудване, дискови масиви и мрежово оборудване) : В рамките на дейността ще бъдат закупени, инсталирани и въведени в експлоатация следните видове ИТ оборудване: I. В офис на "Стоун компютърс" АД в гр. Пловдив, ул. "Нестор Абаджиев" № 37: 1. Сървърно оборудване - сървъри - 18 бр., сървърни шкафове - 3 бр., UPS устройства - 3 бр., PDU устройства - 6 бр.; 2. Дискови масиви - 2 бр. 3. Мрежово оборудване - комутатори (I-ви вид) - 2 бр., комутатори (II-ри вид) - 2 бр., маршрутизатори - 2 бр., защитни стени - 2 бр., SAN комутатори - 2 бр.; II. В офис на "Стоун компютърс" АД в гр. Монтана, ул. „Извора" № 2: 1. Сървърно оборудване - сървъри - 2 бр. Предназначението на предвидените нови сървъри (общо 20 бр.) е да увеличат изчислителната мощ и капацитета за съхранение на данни, с цел увеличат технологичния капацитет на "Стоун Компютърс" АД за предоставяне на "облачни услуги". Върху сървърите ще се инсталира специализиран софтуер от последно поколение, който ще позволи виртуализация и заделяне на виртуални ресурси за всеки клиент. Всеки от сървърите ще действа като самостоятелен нод в една голяма изчислителна мрежа, която ще е способна и да съхранява сигурно данните на клиентите. Предвидените сървърни шкафове (3 бр.) ще осигурят правилното съхранение и защита на 18-те бр. сървъри, инсталирани в офиса на "Стоун компютърс" АД в гр. Пловдив. UPS устройствата (3 бр.) и PDU устройствата (6 бр.) са предназначени да осигурят захранването и защитата на 18-те бр. сървъри срещу спиране на електрозахранването и потенциалното им дефектиране. Високопроизводителните дискови масиви (2 бр.) ще осигурят нужния капацитет за съхранение на данните на клиентите, докато мрежовото оборудване (комутатори - 4 бр., маршрутизатори - 2 бр., защитни стени - 2 бр. и SAN комутатори - 2 бр.) служи за осигуряване на непрекъсната и сигурна комуникация между всички активи по проекта. В технологичен план новото оборудване ще доведе до съществено подобряване на производствения капацитет на дружеството в множество направления: - Повишаване на производствения капацитет на дружеството поради драстично увеличената изчислителна мощ, повишената производителност и увеличен капацитет за съхранение на данни, с които компанията ще разполага при предоставянето на облачните си услуги. - Повишена степен на автоматизация при предоставянето на услугата и управлението на процесите поради възможността за отдалечено обслужване на предвидените UPS и PDU устройства, което ще доведе до несравнимо по-висок контрол върху цялостната облачна среда на фирмата. - Намаляване на нуждите от електрозахранване за охлаждане и рециклиране на използваното оборудване поради по-голямата енергийна ефективност и изчислителна мощ на новите сървъри, което ще позволи обединяването на голям брой клиенти и услуги върху единичен сървър, при което ще се намали енергопотреблението за единица услуга, с което ще бъде постигнат благоприятен ефект върху околната среда. - Намаляване на разходите за поддръжка поради по-високата степен на защита на захранваното оборудване. Новото мрежово оборудване ще допринесе за съществено намаляване на броя на използваните портове, кабели и устройства, за сметка на увеличената скорост и сигурност при преноса на данни. Всичко това ще допринесе за повишаване на качеството и сигурността на предлаганите облачни услуги, предоставяйки възможност за разширяване на клиентското портфолио на дружеството. - Увеличена ефективност с мин. 50% в областта на преноса на данни, което ще позволи бързото предоставяне на нови ИТ услуги на все по-отдалечени локации в страната и в чужбина. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Избор на доставчик (от 1-ви до 6-ти месец). 2. Сключване на договор с избрания доставчик (от 6-ти до 7-ми месец). 3. Доставка на оборудването в предприятието и подписване на приемо-предавателния протокол (от 7-ми до 17-ти месец). 4. Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на оборудването и подписване на финалния приемо-предавателен протокол (18-ти месец). 1 377 330.00 680 289.50
Дейност за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на предприятието (ще бъде изпълнена чрез закупуването и въвеждането в експлоатация на софтуерна СИЕМ система за сигурност - 1 бр.): В рамките на дейността ще бъде закупена, инсталирана и въведена в експлоатация софтуерна СИЕМ система за сигурност - 1 бр. Новата система за сигурност ще бъде доставена, инсталирана и въведена в експлоатация в офис на "Стоун компютърс" АД в гр. Пловдив, ул. "Нестор Абаджиев" № 37. Предвидената СИЕМ система за сигурност включва следните функционалности: (1) унифицирана система за логин, (2) двуфакторна автентикация и (3) система за откриване на слабите места в ИТ среда. Внедряването на унифицирана система за логин би улеснило всички клиенти на дружеството, поради отпадане на необходимостта да помнят няколко на брой пароли за различни предлагани от фирмата услуги, а само една, която ще им осигури достъп до всички услуги. Двуфакторната автентикация, допринася за постигането на допълнително ниво на сигурност в ИТ инфраструктурата на дружеството, намалявайки риска от пробив в облачната среда и неоторизиран достъп до данните на клиентите. Като цяло, Внедряването на софтуерната система за сигурност ще допринесе за съществено повишаване на нивото на сигурност и прозрачност в облачната среда на дружеството. Подобна система за сигурност спомага за ранната детекция и предотвратяване на аварии и проблеми по използваното хардуерно оборудване, давайки препоръки как да се предотвратят още преди настъпването им. Това е изключително важно за предоставянето на надеждна и качествена облачна услуга, тъй като при облачните услуги повредата на дадено оборудване може да бъде фатално, тъй като всички клиенти на дружеството използват предоставената им от "Стоун компютърс" АД виртуална среда за своите ежедневни бизнес нужди. В технологичен план внедряването на новата система за сигурност ще позволи на "Стоун компютърс" АД да разнообрази портфейла предлагани услуги, като обогати съдържанието на облачната услуга със допълнителни елементи: защита от зловредни атаки, филтриране на интернет трафик, пълно криптиране на данните и защита на достъпа в облачна среда. До момента поради липсата на внедрена в предприятието съвременна СИЕМ система за сигурност, предоставянето на услуги с така разширен обхват не е било технически възможно. Обогатяването на обхвата на облачната услуга ще позволи на дружеството успешно да разшири клиентската си база като отговори на специфичните потребности на клиентите от финансовия и застрахователния сектор, които са принципно резервирани към употребата на облачни решения, именно поради съмнения в нивото на сигурност. Предлагането на услугата по двуфакторна автентикация за логин ще спомогне за разширяване на пазарния дял на "Стоун компютърс" АД на българския пазар, тъй като това е специализирано решение, което не се предлага масово на пазара и силно ще отличили компанията от нейната конкуренция. Също така, благодарение на внедрената нова система за сигурност, фирмата ще може да предизвика интерес и сред по-малките компании, търсещи сигурно решение за своите данни. Внедряването на новата система ще позволи на дружеството да поддържа своята ИТ инфраструктура с всички налични в нея системи до 75% по-ефективно, намалявайки риска от повреди и дефекти на оборудването, както и минимизирайки нуждата от закупуване на ново оборудване. По тази причина внедряването на предвидената СИЕМ система за сигурност (1 бр.) ще има за свой пряк резултат разнообразяване на асортимента от предлаганите от дружеството услуги, предоставяйки на своите клиенти допълнителна сигурност и защита на фирмените им данни в облачната среда. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Избор на доставчик (от 1-ви до 6-ти месец). 2. Сключване на договор с избрания доставчик (от 6-ти до 7-ми месец). 3. Доставка на софтуерната система в предприятието и подписване на приемо-предавателния протокол (от 7-ми до 17-ти месец). 4. Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на софтуерната система, и подписване на финалния приемо-предавателен протокол (18-ти месец). 290 870.00 290 870.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуването и въвеждането в експлоатация на ново сървърно оборудване, дискови масиви и мрежово оборудване) : В рамките на дейността ще бъдат закупени, инсталирани и въведени в експлоатация: 1. Сървърно оборудване - сървъри - 20 бр., сървърни шкафове - 3 бр., UPS устройства - 3 бр., PDU устройства - 6 бр. 2. Дискови масиви - 2 бр. 3. Мрежово оборудване - комутатори (I-ви вид) - 2 бр., комутатори (II-ри вид) - 2 бр., маршрутизатори - 2 бр., защитни стени - 2 бр., SAN комутатори - 2 бр. Технологичната специфика на оборудването е вече описана в Дейност 1. Внедряването на предвидените ново сървърно оборудване, дискови масиви и мрежово оборудване допринася съществено за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес на "Стоун компютърс" АД поради следните обстоятелства: - Намаляване на нуждите от електрозахранване за охлаждане и рециклиране на използваното оборудване поради по-голямата енергийна ефективност и изчислителна мощ на новите сървъри, което ще позволи обединяването на голям брой клиенти и услуги върху единичен сървър. Тъй като ще бъдат предоставяни по-голям обем облачни услуги чрез по-малък количество сървърно оборудване, ще се намали енергопотреблението за (сървърно) охлаждане на единица услуга. По-конкретно, прогнозните разчети на дружеството показват, че при плановите обеми предоставени облачни услуги вследдствие на внедряването на новото оборудване ще бъдат спестени енергийни ресурси в размер на 19 342 kWh/y електрическа енергия (преки и непреки енергийни спестявания), което се равнява на спестени 58 026 kWh/y първична енергия, с което ще бъде постигнат пряк благоприятен ефект върху околната среда. - Поради своята висока енергийна ефективност и интелигентни системи за управление на подаването на електроенергия, предвиденото ново сървърно оборудване (UPS устройства - 3 бр., PDU устройства - 6 бр.) ще намалят нуждата от токозахранване на сървърните конфигурации, с които са окомплектовани, като по този начин ще бъде постигнато и съществено намаляване на вредните емисии в околната среда. - Намаляване на материалите за поддръжка поради по-високата степен на защита на захранваното оборудване. Новото мрежово оборудване ще допринесе за съществено намаляване на броя на използваните портове, кабели и устройства, за сметка на увеличената скорост и сигурност при преноса на данни. Всичко това ще допринесе за цялостно подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в дейността на дружеството. - Всички елементи в оборудването са пригодени за рециклиране, което също предполага отделянето на по-малко токсичен технологичен отпадък в околната среда. Всичко това ясно обосновава, че внедряването на новото сървърно оборудване, дискови масиви и мрежово оборудване допринася съществено за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес на "Стоун компютърс" АД. 0.00 697 040.49

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.