Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Дисплей Дейли бе създадена в отговор на две пазарни тенденции: намаляващото потребление на абонаментни услуги за печатни издания (съотв. търсене на нови форми за финансиране на качествената журналистика) от една страна, и нарастващото потребление на информация в дигитален вид (съответно скоростта за обмяна, начина на ползване и реакция) от друга. 
Създадохме DD когато Европейският Парламент прие Директивата за авторското право в цифровия единен пазар - спец. чл.11 и чл.13, които предоставят на издателите възможност да получат справедливо и пропорционално възнаграждение за цифровото използване на техните публикации в пресата чрез доставчиците на услуги в информационното общество. Нашата цел е да се възползваме от така отворената пазарна възможност и да реализираме услуга, която ще е едновременно рентабилна за медиите и ще насърчи ползването на авторски журналистически материали в противовес на фалшивите новини. 
Най-общо дружеството ще реализира "дигитално издателство" и ще преиздава печатните медии в България (вбъдеще и в Югоизточна Европа) с цел осигуряване на дигитален абонамент: по-бърз и по-евтин (поради дигиталния формат) достъп до оригиналните материали на "стандартната" преса. Така едновременно постигаме пазарна приложимост и екологичен ефект от реализацията на предприемаческата идея.
Проектът предвижда:
- наемането на поименно посочени лица - предприемач (жена) и квалифициран персонал с образование и опит в сферата, както и създаването на устойчива заетост за специалисти по обработка на пресата
- осигуряване на софтуер (ДНА) и съответното оборудване за съхранение и обработка на данните (ДМА), което да позволи предоставяне на услугата за крайни потребители
- закупуване на архивни дигитални копия на пресата (материали от последната година), които да осигурят възможността за пазарна реализация на услугата
Със своя сектор "J58" и цели, проектът попада в приоритетна област "нови технологии в креативните индустрии" (по ИСИС) с изпълнение в гр. Враца и гр. Монтана.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукт) [ще бъде изпълнена чрез назначаване на 2 души на 4 ч. и 4 души на 8 ч. в нает за целта офис, закупуване на ДНА - 1 бр., ДМА - 2 бр. , материали - 1 бр. архив и възлагане на проучване - 1 бр.] : Дейността е основна за проекта и решава две обособени задачи: Първо, тук попада интегрираното управление на проекта като фактор за формирането на устойчив бизнес. Включва задачи по провеждане на процедури за избор, сформиране на екип, проследяване на целите и др. Втора задача е осигуряване на необходимите ресурси и пазарната реализация на идеята. Освен наемане на квалифициран персонал и участието на самия предприемач е потребно и закупуването на определени активи, материали и услуги. БИЗНЕС ИДЕЯТА конкретно се състои в издаването на периодика (вестници и списания) и непериодични издания (доклади) като издателят (DD) придобива авторските права върху информационното съдържание на издавания продукт и го прави достъпно за широката публика посредством възпроизвеждане и разпространение в цифров вид. От подробното описание в т.11. може да се изведе, че производствения процес, необходим за реализация на бизнеса включва следните компонентите: 1. Дефиниране на издателите на периодични и непериодични източници и техните интереси. По-конкретно тук се очаква изготвяне на списък с издатели и техните издания, с особен фокус върху печатната периодика - ежедневници, седмичници, регионални и национални издания и др. Под "дефиниране на интерес" имаме предвид получаване на яснота за съществуващите права за ползване и препубликуване на отделните издания, както и за условията при които може да бъде получено такова разрешение. За частните медии това ще резултира в определяне на очаквано ниво на приходи, роялти проценти и комисиони. За целта сме предвидили възлагането на изрично пазарно проучване. Съществува една цяла категория издания, които позволяват по силата на Директивата за вторично използване на публична информация те да бъдат препубликувани, без задължения за плащания. В рамките на Дейност 1 възнамеряваме да идентфицираме и тези публични източници, които има смисъл да бъдат агрегирани и препубликувани свободно - напр. доклади на БНБ, анализи на НСИ, отчети на Министерства и ведомства, месечни и годишни доклади на институции и др. Това ще е ролята на единият член на екипа. 2. Формиране на партньорства с издателите Медиите ще са "доставчик" на дружеството и с тях трябва да бъдат уредени отношения не само относно авторските права (лицензионни споразумения), но и да се договорират времето и начина, по който изданията в цифров вид ще бъдат получавани от дружеството. Ето защо е необходимо закупуването на медиен архив с дигитализирани печатни материали от различен тип, които да послужат както за тестване на системата и определяне на изискванията за резолюция/тагове и формат, така и за демонстрация на начина на работа на системата пред медиите и пред потенциални клиенти. Договарянето, въвеждането и постоянното управление на времето и формата на доставките (source management) първоначално (3 месеца) ще е роля на предприемача. 3. Получаване и дигитализация на пълнотекстово съдържание в офиса на DD Екипът (дневна и нощна смяна) ще е ангажиран с получаването на цифровите копия на печата и въвеждането им в производствена система за последваща обработка и визуализация. В случаите, в които съответното издание не е налично в цифров вид, планираме получаването му на хартия и дигитализацията му вътрешно, макар че разчитаме това усилие да е минимално. За целта на работата е необходимо закупуването на такъв производствен софтуер, както и на хардуер с достатъчно място за съхранение на дигиталните копия на изданията. 4. Индексиране/Дефиниране на теми по статии За да осигури възможност за търсене и достъп до конкретно съдържание екипът ще е ангажиран и с индексиране на конкретни материали. Затова системата следва да разполага с възможност за въвеждане на такива тагове по статии. 5. Осигуряване на достъп до крайни клиенти за ползване на съдържанието срещу заплащане 6. Събиране и представяне на издателите на статистика за посещенията, читаемостта, ползваемостта, закупените достъпи и абонаменти и съответно разпределяне на лицензионни отчисления 248 700.00 201 815.00
Дейност за визуализация на проекта [ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 бр. табела и 1 бр. стикер]: Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта с цел изпълнение на произтичащите за бенефициента задължения по силата на Общите условия на договора за безвъзмездна финансова помощ, Насоките за кандидатстване и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, с което бенефициентът и ръководителят на проекта са добре запознати. В рамките на стандартната дейност на бенефициента, след разработването на интернет страница на дружеството, на сайта на компанията ще бъде поставена новина относно подписания договор и неговите основни цели. Още в първите дни на проекта ще бъдат създадени образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бюджет чрез ОПИК. Също така, в офиса, в който ще бъде изпълняван проекта ще бъде поставена информационна табела. Затова в рамките на тази дейност ще бъде изработена и монтирана по утвърден дизайн от възложителя табела. Така, необходимата информация и публичност ще бъдат осигурени съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност (оповестени в актуалното Ръководство за изпълнение на Договори по ОПИК) относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. В допълнение е предвидено изработването и поставянето информационни стикери на предвиденото за закупуване хардуерно оборудване и на информация за осигурената от ЕС помощ в публично-достъпните части на поръчвания софтуер и интернет страницата на бизнеса С тази дейност целим не само формално изпълнение на Регламентите и правилата за визуализация и публичност, а и постигане на реална инфомираност на преките заинтересовани от проекта страни за помощта на ЕС и Националния бюджет чрез ОПИК. Това включва широка публика, като например - бъдещите клиенти на дружеството - чрез сайта - медиите, като наши доставчици - чрез сайта - назначеният персонал - чрез информация в системата за работа, табелите и стикерите на закупеното оборудване, и пряко информиране на персонала - потенциални служители - чрез спазената визуализация и описанието на проекта в предвидените обяви - широката общественост и журналисти - чрез публикуваните новини и информация за проекта в сайт на дружеството, който ще бъде разработен по проекта 150.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.