Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Агриметрикс ООД е новосъздадено дружество от 2016 г. с основна дейност внедряване на иновации в сферата на информационните технологии, разработка на софтуер, компютърно програмиране, научно-изследователска и развойна дейност в областта на микроелектрониката, дистанционните изследвания на земната повърхност и селскостопанските науки. Стремежът на компанията е да се развива и успешно да се конкурира с останалите фирми на пазара чрез разработване на нови усъвършенствани продукти, които от една страна имат значителен потенциал за последващо внедряване с оглед своята уникалност и от друга са изцяло пазарно ориентирани. В тази връзка фирмата реши да разработи нов иновативен продукт – Интелигентна система за автоматизирано идентифициране и картиране на зони с разлики в развитието на основни едногодишни земеделски култури чрез интегриране на данни от автономни сензорни платформи и карти на вегетационен индекс. Такъв вид продукт не се предлага на националния и световния пазар, което е предпоставка за успешна пазарна реализация след приключване на настоящия проект и последващото внедряване на иновацията в дружеството. Така формулираната цел на Агриметрикс ООД налага сформирането на изследователски екип с висока квалификация и опит в сферата на НИРД, които в досегашната си дейност са натрупали опит в управлението на проекти, приложени в областта на ИКТ и мехатрониката, включително свързани с разработване и практическо приложение на нови технологии, изобретения и рационализации. 
Цялостния замисъл на продукта може да се систематизира като концепция, която обединява в себе си съвременните възможности на микроелектрониката и въвеждането на софтуерни решения за управление на бизнес процесите,предвид което е изцяло насочен към областта на мехатроника и чисти технологии от ИСИС и по – специално обхваща приоритетните направления - системи за автоматизирано и софтуерно подпомагано управление с приложение в производството и интелигентни системи и уреди – „интелигентни градове“.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Създаване и тестване на прототип (чрез наемане на персонал-5 лица, закупуване на ДМА., материали и консумативи за сензорни платформи-10 бр. и карти на вегетационен индекс-95200 ха.)на интелигентна с-ма за автоматизирано идентифициране и картиране на зони с разлики в развитието на основни земеделски култури чрез интегриране на данни от автономни сензорни платформи и карти на вегетационен индекс.: С оглед описаните в т. 11 етапи и нивото на технологична готовност (TRL-4) на разработка на иновативния продукт чрез реализиране на настоящия проект Агриметрикс ООД цели да достигне до създаване на прототип на Интелигентна система за автоматизирано идентифициране и картиране на зони с разлики в развитието на основни едногодишни земеделски култури чрез интегриране на данни от автономни сензорниплатформи и карти на вегетационен индекс, позволяваща процесите по управление на производството да бъдат подпомагани от софтуерни алгоритми, базирани на максимално актуални и прецизни данни за факторите на околната среда, като по този начин се осигурява максимална адекватност на управленските решения. Компанията ще извършва тази дейност изцяло самостоятелно, като за осигуряване на необходимия ресурс за нейното успешно осъществяване и достигане на положителен краен резултат – изпитан прототип, ще бъдат наети 5 висококвалифицирани специалисти в съответната област, ще се закупи хардуерно оборудване и необходимите материали и консумативи за изработка на прототипа, които да обезпечат тяхната работа. Членовете на екипа с оглед тяхните отговорности ще участват в предвидените етапи за създаване на продукта, които ще бъдат директно свързани с разработката и с подобряване и рефакториране на съществуващата функционалност. Техните задължения ще бъдат пряко обвързани с: задачи по архитектура, дизайн и модел на данните; задачи по разработка на модулите, компонентите и алгоритмите и задачи по тестване на функционалностите на платформата; архитектура, дизайн и компоновка и създаване на прототипите на метеоролигчните станции; бизнес анализ и архитектура. За да бъде разработен иновативния продукт обаче, фирмата ще се нуждае от инвестиционна подкрепа, с оглед закупуване на необходимия хардуер и материали и консумативи, с които компанията към момента не разполага. Оборудването осигурява пълната функционална производителност и продуктивност, като предоставя комбинация от гъвкавост, лесна за използване и управление инфраструктура, която е изградена по начин осигуряващ оптимални възможности за разработване на иновативния продукт. Материалите и консумативите, необходими за изграждане на протипа се характеризират с оптимални показатели по отношение на съвместимост, енергопотребление и устойчивост на външни фактори. Предвид необходимоста сензорните платформи да функционират автономно, с минимална необходимост от техническо обслужване, качеството на изработка на изграждащите ги компоненти е от първостепенно значение. Характеристиките на предвидените материали обуславят достоверни резултати при отчитането на метеорологичните данни и параметрите на картите на вегетационен индекс, с което се осигурява изпълнимост на проекта. Тъй като проектът ще се изпълнява на територията на два града - София и Плевен, е необходимо и наемането на помещение във посочения втори град, в което ще се създадат прототипите на сензорните платформи и централизирана система за приемане и обработка на данни от сензорни платформи от тях. Тъй като към момента на кандидатстване са определени 5 специалисти, които ще участват в разработването на иновативния продукт, същите ще бъдат наети в първия месец от стартиране на проекта без да се налага извършване на подбор на персонала. Периода на заетост на персонала е от 1 месец до 12 месец от изпълнението на проекта Избор на изпълнител за доставка на ДМА – от 1 месец до 3 месец Избор на изпълнител за доставка на консумативи и материали – от 1 месец до 3 месец Сключване на договор и доставка на ДМА и консумативи и материали за автономните метеорологични станции - от 3 месец до 4 месец от изпълнението на проекта(предвиденият срок е в рамките на месец с оглед вида и броя на активите, а именно широко рапространение на такъв тип хардуерни и решения и възможността за бързата им доставка). Сключване на договор и доставка консумативи и материали– карти на вегетационният индекс - от 4 месец до 8 месец от изпълнението на проекта. 392 318.67 378 514.97
Визуализация на проекта: Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ. С цел популяризация на дейностите по проекта и в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС, се предвиждат и следните мерки: - Изработване на табела с информация за проекта - Стикери за всеки от предвидените по проекта активи - Отпечатване и разпространение на информационни брошури Чрез изпълнение на дейността ще се осигури публичност на целите, напредъка и постигнатите резултатите от проекта. Осигуряването на публичност на дейностите и резултатите от проекта, както мултиплицирането на ефекта от изпълнението му ще се осъществи чрез информационни материали и обозначителна табела. Предвидените информационни брошури ще бъдат разпространявани сред общността, с цел популяризариане на проектните дейности и разработваната интелигентна система. Всеки документ, обвързан с изпълнението на проекта, ще бъде изготвен в съответствие с изискванията за мерките за публичност и комуникация. Всяко едно от средствата за визуализация ще съдържа информация, че проектът е получил финансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОП „Иновации и конкуретноспособност” 2014-2020, номер и наименование на проекта на английски и български език. Дейността се предвижда да стартира от 1 проектен месец, имайки предвид необходимостта от изготвянето на необходимата документация за избора на членове на екипа и подготовката на процедури за доставка на предвиденото оборудване съгласно предвидените указания за информация и комуникация. Нейната продължителност съответно ще бъде през целия проект като при стартиране или финализиране на отделни дейности ще бъдат изработвани и предвидените визуализационни материали. 1 998.00 227.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.