Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Реализирането на настоящото проектно предложение ще допринесе за решаване на идентифицираните в сферата на заетостта проблеми свързани с високото ниво на безработица сред младежите и по-възрастните хора, както и за намаляване на високия дял на лицата, които не са включени в никаква заетост. По данни на НСИ през първото тримесечие на 2015 г. безработните лица в България са 349,2 хил., а коефициентът на безработица е 10.6%. За същия период броя на неактивните лица (извън работната сила) на възраст 15-64 години е 1,5 млн. души. Борбата с безработицата сред уязвимите групи на пазара на труда и постигането на по-висока заетост сред младежите и по-възрастните хора е сред ключовите приоритети на Националната програма за реформи 2012-2020, както и на настоящият проект.
В аспекта на горното, проекта предвижда реализиране на мерки за подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места и насърчаване активното включване на отдалечени от пазара на труда лица – икономически неактивни, младежи, продължително безработни, възрастни работници. За реализиране на тази си цел дружеството предвижда да разкрие 8 нови работни места, да закупи необходимото оборудване, с което да ги обезпечи функционално и да осигури устойчива заетост за лица от целевата група. По този начин проекта представлява пряка инвестиция в човешкия потенциал насочен към придобиване на знания и умения, гарантиране право на труд и достойно заплащане.
Успешното изпълнение на проекта изисква реалистично планиране на целия процес и балансирано разпределение на дейностите във времето на неговото изпълнение. Дейностите и техният времеви обхват са обвързани със заложените цели и са необходими за тяхната реализация, гарантирайки очакваните резултати. Дейностите по проекта предвиждат неговата организация и управление, закупуване на оборудване за обезпечаване на новите работни места, реализиране на мерки за публичност, разкриване на 8 нови работи места и осигуряване на заетост за безработни и неактиви лица.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Период на изпълнение на дейността: от месец 1 до месец 17. Цел на дейността: Успешно управление и отчитане на дейностите по проекта. Описание и обосновка на дейността: Основен фактор за успешната реализация на проекта е обезпечеността му с експертен човешки ресурс, притежаващ необходимата квалификация и опит за успешното администриране и отчитане на дейностите по проекта. За постигане на горното в рамките на проекта ще бъде назначен Ръководител на проекта. За Ръководител на проекта ще бъде назначен външен за кандидата експерт, притежаващ необходимата компетенция и опит за да организира и управлява процесите по изпълнение и отчитане на проекта като ще носи пряка отговорност за точното и навременно изпълнение на дейностите. Той ще бъде ангажиран с 2 часа на ден работа по проекта. Детайлна информация за функциите и отговорностите на Ръководителя е представена в секция 9 "Екип" на настоящия Формуляр. Съгласно изискванията за кандидатстване по настоящата процедура прилагаме и Автобиография на Ръководителя на проекта. Ще отговаря и за координацията в изпълнението между бенефициент и външни изпълнители на дейности. Ще следи за финансовата отчетност на проекта, за навременното извършване на плащанията към изпълнителите и назначените служители, ще участва в подготовката на искания за авансово, междинни и окончателно плащане. Ще отговаря за изпълнение на мерките по публичност на проекта. Ще изготвя месечен отчетен доклад за участие в изпълнението на дейностите по проекта. С ръководителя на проекта ще бъде сключен граждански договор. Изпълнението на задълженията си ръководителят ще удостоверява с попълване на месечни отчетни доклади, в които ще посочва работата си по отделните дейности и месечната си заетост по проекта. Ръководителят на проекта ще участва пряко в оперативното изпълнение на следните дейности в рамките на проекта: - Изготвяне на График за определяне на изпълнители по реда на ПМС № 118 от 20.05.2014 г. за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от ЕФРР, ЕФМДР и ФМЕИП и НФМ, и предоставянето му за одобрение от страна на Договарящия орган; - Подготовка на документации и избор на външни изпълнители съгласно ПМС № 118 / 2014 г.за дейностите по закупуване на оборудване и дейността по изпълнение на мерки за публичност. Вземайки предвид заложените в проекта стойности, Кандидата ще приложи чл. 9(1) от ПМС 118/2014, съгласно който Бенефициента не провежда процедура за определяне на изпълнител, когато предвидената стойност за доставки и услуги, в т.ч. съфинансирането от страна на бенефициента без ДДС е по-ниска от 30 000 лв. С оглед гарантиране спазването на принципите за добро стопанско управление, реалистичността на разходите и осигуряване на ефективност и ефикасност при разходване на средствата по ОПРЧР, при определянето на изпълнители Кандидата предвижда да събере минимум по 2 оферти съдържащи ценово и техническо предложение за съответните активи. С избраните изпълнители ще бъдат сключи договори, а изпълнението им ще бъде удостоверено с подписване на приемо-предавателни протоколи. - Подготовка на месечни справки за отчитане напредъка по проекта; - Подготовка на искания за авансово, междинни и окончателни плащания в рамките на проекта; Ръководителят на проекта ще бъде подпомаган в дейността си от административно-техническия персонал на кандидата. В рамките на дейността се предвижда обозпечаване на оперативната дейност по управление на проекта със закупуване на необходимите консумативи - 1 кашон принтерна хартия. Процеса на организация и управление на проекта ще се осъществява съгласно разпоредбите залегнали в Ръководство на бенефициента за изпълнение на договори по процедура BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015“. 4 906.40 4 827.50
Закупуване на оборудване свързано с разкриване на 8 нови работни места: Период на изпълнение на дейността: от месец 4 до месец 5. Цел на дейността: Техническо и функционално обезпечаване на разкритите в рамките на проекта нови работни места. Описание и обосновка на дейността: Предвидените за разкриване в рамките на настоящия проект 8 НРМ имат за цел да подпомогнат кандидата в неговата средносорчна стратегия да разшири своята дейност, да привлече нови клиенти, да развие производствения си капацитет и като цяло да предаде добавена стойност и надгради върху досегашното развитие на предприятието. Предвидените работни места изискват необходимата техническа и функционална обезпеченост с подходящото оборудване, което да ги направи продуктивни и да допринесе за създаване на по-добра работна среда, която да позволи на назначените служители - представители на целевата група, да изпълняват своите задължения безпроблемно, ефективно и на нужното професионално ниво. Необходимостта от предвиденото за закупуване в рамките на проекта оборудване произтича от спецификата на основната икономическа дейността на предприятието, както и на разкритите 8 нови работни места (длъжности). Придобитите активи ще се използват в производствения цех на предприятието от назначените в рамките на проекта лица. Това потвърждава обстоятелството, че предвидените за закупуване ДМА ще бъдат изцяло обвързани с разкритите нови работни места и не само ще ги подпомагат, но и ще бъдат тяхно основно "оръжие на труда", като ще са необходими за изпълнение на преките задължения на назначените на разкритите работни места лица от целевата група. В рамките на тази дейност се предвижда закупуването на следното оборудване: 1) Аспирационна стена за боядисване – 1 брой (за работно място на Бояджия), на стойност 7 100 лв. Професионално оборудване което служи за нанасяне на байц, грунд, лак както и матови бои. Тя осигурява ефективно отвеждане на образувания в процеса на шприцоване овърспрей. В комбинация с активния си под помага за лесна поддръжка на чистотата в работното помещение и постигане на високо качество при лакиране. Същия е необходим за изпълнението на служебните задължения на лицата назначени на длъжност „Бояджия“. 2) Компресор, винтов – 1 брой (за работно място на Бояджия), на стойност 7 600 лв. Професионално оборудване, което служи за ефективност и полезна работа чрез супер тихо производство, третиране и съхраняване на сгъстения въздух като осигурява доставка на сгъстен въздух за производствени процес. Същия е необходим за изпълнението на служебните задължения на лицата назначени на длъжност „Бояджия“; 3) Акумулаторен винтоверт с батерия – 1 брой (за работни места на монтажници), на стойност 1 114 лв. Професионално оборудване което служи за по-бързо и ефективно сглобяване на изработените детайли. Същия е необходим за изпълнението на служебните задължения на лицата назначени на длъжност „Монтажник,из-я от дърво“. Закупуването на посоченото оборудване е предпоставка за качественото обезпечаване на създадените НРМ, като по този начин ще се постигне по-високата им производителност, създаване на по-висока добавена стойност и устойчив растеж и повишаване конкурентоспособността на кандидата. Посоченото оборудване по точки 1 и 2 ще бъде използвано в производствения цех на предприятието на адрес: гр.Благоевград, м-т Авганцов чифлик, където ще бъдат обособени и работните места. Оборудването по точка 3 ще бъде използван освен в цеха, също и при монтаж и сглобяване на изработените мебели на място при съответните клиенти. Доставката на предвиденото оборудване ще бъде възложено на външни изпълнители съгласно изискванията на чл. 9(1) от ПМС 118/2014 г. С избраните изпълнители ще бъдат сключени договори за доставка, а изпълнението им ще бъде удостоверено с подписване на ППП след доставка и въвеждане в експлоатация. Предназначението на закупеното в рамките на проекта оборудване ще бъде запазено от кандидата за срок не по-кратък от 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад по проекта. 15 814.00 15 600.00
Осигуряване на публичност на дейностите по проекта: Период на изпълнение на дейността: месец 5. Цел на дейността: Информиране на широката общественост за източниците на финансиране, дейностите, целите и резултатите по проекта. Описание и обосновка на дейността: Осигуряване на публичност на дейностите по настоящия проект ще бъде в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В тази връзка се предвижда изпълнението на следните конкретни мерки: 1) Изработване и поставяне на 2 информационни табели – табелите ще бъде поставена на видимо място - една в производствения цех на предприятието, а другата в неговия магазин. Табелите ще съдържат като минимум следната информация: източниците на финансиране (ОПРЧР и ЕСФ), необходимите емблеми и лога (на ЕС и на програмния период 2014-2020 г.), наименованието на проекта, номера на договора за безвъзмездна финансова помощ, наименованието на бенефициента. Табелите ще бъдат изработени в съответствие с техническите характеристики приети от Европейската комисия. 2) Изработване и поставяне на 6 броя информационни стикера – стикерите ще бъдат поставени върху закупеното по проекта оборудване (по 2 стикера на актив) и ще съдържат като минимум следната информация: източниците на финансиране (ОПРЧР и ЕСФ), необходимите емблеми и лога (на ЕС и на програмния период 2014-2020 г.), наименованието на проекта, номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. 3) Изработка на 500 броя информационни материали - те ще бъдат разпространени сред клиентите на предприятието, като ще съдържат като минимум следната информация: източниците на финансиране (ОПРЧР и ЕСФ), необходимите емблеми и лога (на ЕС и на програмния период 2014-2020 г.), наименованието на проекта, номера на договора за безвъзмездна финансова помощ, наименованието на бенефициента, описание на дейностите, целите и очакваните резултати от проекта. Изпълнението на дейността ще бъде възложено на външен изпълнител съгласно изискванията на чл. 9(1) от ПМС 118/2014 г. Изпълнението ще бъде удостоверено с подписване на приемо-предавателни протоколи след извършване на доставка. 1 054.00 1 018.00
Разкриване на 8 нови работни места и наемане на безработни и/или неактивни лица за период от 12 месеца: Период на изпълнение на дейността: от месец 6 до 17. Цел на дейността: Разкриване на 8 НРМ и създаване на устойчива заетост и трайно интегриране на пазара на труда на безработни и неактивни лица. Описание и обосновка на дейността: В рамките на проекта ще бъдат разкрити 8 НРМ, които са пряко свързани с основната дейност на предприятието - производство и монтаж на мебели. Всички РМ са предвидени за производствения цех на Кандидата. Предвидените РМ са нови за него и са планирани с оглед идентифицираните от нейния управител нужди, удовлетворяването на които ще допринесе за нейното развитие, за разширяване на капацитета и повишаване на конкурентоспособността й. Ще бъдат обособени следните длъжности имащи пряко отношение към дейността на предприятието и изпълняващи следните задължения: Длъжност "Чертожник" - с код съгласно НКПД-2011 - 3118 3001 - 1 брой. Ще изпълнява чертежи на детайли, сборни чертежи, чертежи в завършен вид, габаритни и монтажни чертежи. Ще оформя чертежите с необходимите надписи и условни обозначения, съгласно техническите изисквания и нормативни актове. - Длъжност "Mашинен оператор, фрезоване на дървен материал" - с код съгласно НКПД-2011 - 8172 2010 - 2 броя. Ще работи с конструктивната и технологичната документация, ще участва в процеса на фрезова обработка на елементи и детайли. - Длъжност "Монтажник, изделия от дърво" - с код съгласно НКПД-2011 - 8219 2007 - 2 броя. Ще работи с конструктивната и технологичната документация, ще участва в изработката на отделните елементи и детайли и при монтажа на готова продукция. - Длъжност "Бояджия, изделия от дърво" - с код съгласно НКПД-2011 - 7521 1001 - 2 броя. Ще приготвя и нанася бои и лакове върху обработените повърхности. - Длъжност „Шофьор, лекотоварен автомобил“ (8322 2006) - 1 брой. Ще транспортира с наличния служебен автомобил изработените модули от цеха до съответните клиенти, ще регламентира движението на транспортното средства, като се назначи лице, което да отговаря за неговото управление и поддръжка. Кандидата е предвидил разкриване на новите работни места за срок от 12 месеца при намаляване на часовата заетост по проекта за част от наетите лица, както следва: -За длъжностите „Монтажник, изделия от дърво" (8219 2007) - 1 брой и "Бояджия, изделия от дърво" (7521 1001) - 1 брой - заетост за срок от 12 месеца на пълен 8 часов работен ден. -За длъжностите „Чертожник“ (3118 3001) – 1 брой, „Машинен оператор, фрезоване на дървен материал" (8172 2010) - 2 брой, "Монтажник, изделия от дърво" (8219 2007) - 1 брой, "Бояджия, изделия от дърво" (75211001) - 1 брой - заетост за срок от 12 месеца на непълен 4 часов работен ден. -За длъжност „Шофьор, лекотоварен автомобил“ (8322 2006) – 1 брой, да бъдат заети на непълно работно време – заетост за срок от 12 месеца на непълен 2 часов работен ден. Посочените длъжности и съответните РМ за тях, са от изключително важно значение за бъдещото развитие на предприятието, с оглед намеренията му да разшири своята дейност и да реализира своя продукция на нови пазари, както в регионален и национален мащаб, така и в чужбина - в съседните на България страни. Разкриването на НРМ ще доведе до създаване на една по-оптимална и работеща организация на работния процес, което ще позволи на предприятието да привлече нови стратегически клиенти и да задържи доверието у наличните такива. За разкритите РМ Кандидата е предвидил заетост за период от 12 месеца на лица от допустимата по настоящата процедура целева група - безработни и/или неактивни лица, като минимум 50% от назначените в проекта лица от ЦГ да бъдат представители от следните специфичните категории - безработни и/или неактивни лица на възраст над 54 г. (3 лица) и безработни и/или неактивни лица до 29 г. вкл. (1 лице). След приключване на дейностите по проекта Кандидата, ще запази работните места за минимум 12 месеца на минимум 50% от наетите лица. 30 939.60 29 627.89

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.