Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

КМД ЕООД е бързо развиваща се комунална компания за събиране, транспортиране и временно съхраняване на над 140 вида отпадъци. Дружеството е с основен код на дейност по КИД-2008: 39.00 „Възстановяване и други услуги по управление на отпадъци“. Разполага с модерна и разнообразна техника – повече от 200 машини, от които над половината са с екологичен стандарт ЕВРО 5, с която задоволява всички изисквания на клиентите в широка гама от дейности и услуги. КМД ЕООД предлага зимно поддържане, опесъчаване и снегопочистване. Предлага също на гражданите на Пловдив и областта: отпушване на канали, почистване на септични ями, машинно миене и метене. "Работим за Пловдив, за по-чисто и по-зелено място за живеене". Осигурява събиране и транспортиране на твърди битови отпадъци, едрогабаритни, строителни отпадъци, обезвреждане и рециклиране на излезли от употреба материали по начин, който е безопасен, ефикасен, екологосъобразен и икономически ефективен. Фирмата е сертифицирана от Лойдс Регистър ЕМЕА и TUV NORTH CERT GmbH по европейските стандарти за качество, опазване на околната среда и здравословни и безопасни условия на труд: ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, BS OHSAS 18001:2007 и система за социална отговорност по стандарт SA 8000:2008, както и от ЕUROSERT BULGARIA по Регламент (ЕО) №1221 от 25.11.2009 г.  и EMAS (Схема на общността за управление по околната среда и одит).  С цел подобряване на енергийната ефективност на компанията и нейния производствен капацитет с настоящия проект се предвижда изпълнението на комбинация от дейности по Елемент А и Елемент Б: 
• придобиване на специализирани транспортни средства, представляващи ДМА, препоръчани в обследването за енергийна ефективност - сметосъбиращи и сметоизвозващи камиони-10 броя;
• придобиване на инсталация за оползотворяване на отпадна енергия.
 Проектът ще създаде нови работни места, ще увеличи общия производствен капацитет на компанията с 20% и ще допринесе за увеличаване на оборота на фирмата с до 5% на годишна база.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на енергийно ефективна Машина за сметосъбиране и сметоизвозване 7 м3 (мярка 1 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез закупуване и инсталиране на Машина за сметосъбиране и сметоизвозване 7 м3 -1 брой : Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация Машина за сметосъбиране и сметоизвозване 7 м3 -1 брой. Инвестицията се отнася към мярка 1 от енергийния одит. Съществуващата машина за сметосъбиране и сметоизвозване е Марка ДАФ ФА ЛФ 45.150 Е 10 с рег. № РВ0669МХ, която е произведена 2004 г. Експлоатационен статус на машината - значително амортизирана със сравнително ниска производителност и сравнително висока консумация на дизелово гориво. Планира се закупуване на нова машина за сметосъбиране и сметоизвозване като съществуващата машина се бракува и извежда от експлоатация (замяна). Енергийното потребление на машината е включено в потреблението за представителната година на фирмата. Новозакупената Машина за сметосъбиране и сметоизвозване 7 м3 ще се използва от КМД ЕООД за услугите, които извършва. Машината има степен на компактиране: от 3:1 до 6:1 в зависимост от характеристиката и плътността на отпадъка в съответната област, което повишава нейната производителност. Също така има комбиниран повдигащ механизъм, който позволява повдигане и разтоварване на контейнери за смет тип „Бобър” 1100 л и кофи с вместимост 120, 240, 360 л и 770 л; След въвеждането в експлоатация на новата машина за сметосъбиране и сметоизвозване 7 м3, ще се разшири производственият капацитет на КМД ЕООД. Планира се новата машина за сметосъбиране и сметоизвозване 7 м3 да замени изцяло съществуващата машина като я бракува и извежда от експлоатация (замяна).Срок на технически живот на оборудването - 15 год. Годишни финансови спестявания от препоръчаната мярка: 52 628,18 лв/год. (350854,50 kWh/год. * 0,15 лв/kWh = 52 628,18 лв/год.). Срок на откупуване от 2,18 години. Необходими стъпки за изпълнението на дейността: - избор на изпълнител - от 1 до 5 месец; - сключване на договор - от 6 до 7 месец; - доставка, инсталиране и тестване на активите - от 7 до 12 месец; - въвеждане в експлоатация на закупените активи - от 13 до 17 месец. 114 634.00 113 402.00
Придобиване на енергийно ефективна Машина за сметосъбиране и сметоизвозване 18 м3 (мярка 2 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез закупуване и инсталиране на Машина за сметосъбиране и сметоизвозване 18 м3 - 2 броя : Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация Машина за сметосъбиране и сметоизвозване 18 м3 - 2 броя. Инвестицията се отнася към мярка 2 от енергийния одит. Съществуваща машина за сметосъбиране и сметоизвозване Марка МЕРЦЕДЕС 1823 Л с рег. № РВ8148РК, произведена 2005 г. Съществуваща втора машина за сметосъбиране и сметоизвозване Марка МЕРЦЕДЕС 1823 Л с рег. РВ7623РР, произведена 2005 г. Експлоатационен статус на машините - значително амортизирани със сравнително ниска производителност и сравнително висока консумация на дизелово гориво. Планира се закупуване на нови 2 броя машини за сметосъбиране и сметоизвозване като съществуващите машини се бракуват и извеждат от експлоатация (замяна). Енергийното потребление на машините е включено в потреблението за представителната година на фирмата. Предвидените за закупуване 2 броя Машини за сметосъбиране и сметоизвозване 18 м3 ще се използват от КМД ЕООД за услугите, които извършва. Експлоатационен статус на машините за сметосъбиране и сметоизвозване 18 м3 – Машините имат степен на компактиране: от 3:1 до 6:1 в зависимост от характеристиката и плътността на отпадъка в съответната област, което повишава нейната производителност. Също така имат комбиниран повдигащ механизъм, който позволява повдигане и разтоварване на контейнери за смет тип „Бобър” 1100 л и кофи с вместимост 120, 240, 360 л и 770 л; След въвеждането в експлоатация на новите 2 бр. машини за сметосъбиране и сметоизвозване 18 м3, ще се разшири производствения капацитет на КМД ЕООД. Планира се новите 2 броя машини за сметосъбиране и сметоизвозване 18 м3 да заменят изцяло съществуващите машини като се бракуват и изведат от експлоатация (замяна). Срок на технически живот на оборудването - 15 год. Годишни финансови спестявания от препоръчаната мярка: 148 673,63 лв/год. (991157,55 kWh/год. * 0,15 лв/kWh = 148 673,63 лв/год.). Срок на откупуване от 2,16 години. Необходими стъпки за изпълнението на дейността: - избор на изпълнител - от 1 до 5 месец; - сключване на договор - от 6 до 7 месец; - доставка, инсталиране и тестване на активите - от 7 до 12 месец; - въвеждане в експлоатация на закупените активи - от 13 до 17 месец. 321 193.00 321 193.00
Придобиване на енергийно ефективна Мотометачка с надстройка 7 м3 (мярка 3 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез закупуване и инсталиране на Мотометачка с надстройка 7 м3 - 5 броя : Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация Мотометачка с надстройка 7 м3 - 5 броя.Инвестицията се отнася към мярка 3 от енергийния одит. Съществуващи машини – Мотометачка с надстройка 7 м3, Марка ИВЕКО ФОРД ЦРГ 130 Е 15 К с рег. № РВ9369МС, произведена 1995 г. Мотометачка с надстройка 7 м3, Марка ДАФ ФА ЛФ 45.170 Е 08 с рег. № РВ8092МХ, произведена 2004 г. Мотометачка с надстройка 7 м3, Марка ДАФ ФА ЛФ 45.170 Е 08 с рег. № РВ8093МХ, произведена 2005 г. Мотометачка с надстройка 7 м3, Марка МЕРЦЕДЕС 1518 Л АТЕГО с рег. № РВ0534КН, произведена 2008 г. Мотометачка с надстройка 7 м3, Марка ДАФ ЛФ 45.160 с рег. № РВ7563КН, произведена 2008 г. Експлоатационен статус на машините - значително амортизирани със сравнително ниска производителност и сравнително висока консумация на дизелово гориво. Планира се закупуване на нови мотометачки 5 броя с надстройка 7 м3 като съществуващите машини остават в експлоатация и работят паралелно (ново оборудване). Енергийното потребление на машината е включено в потреблението за представителната година на фирмата. Предвидените за закупуване 5 броя Мотометачки с надстройка 7 м3 ще се използват от КМД ЕООД за услугите, които извършва. Мотометачката е от най-ново поколение транспортно средство, с нисък разход на гориво и висока производителност. Има широчина на помитане 2200 мм (номинална) и допълнителна средна четка, което повишава многократно производителността й. След въвеждането в експлоатация на новите 5 бр Мотометачки с надстройка 7 м3, ще се разшири производствения капацитет на КМД ЕООД. Срок на технически живот на оборудването - 15 год. Годишни финансови спестявания от препоръчаната мярка: 390 718,96 лв/год. (2604793,08 kWh/год. * 0,15 лв/kWh = 390 718,96 лв/год.). Срок на откупуване от 2,90 години. Необходими стъпки за изпълнението на дейността: - избор на изпълнител - от 1 до 5 месец; - сключване на договор - от 6 до 7 месец; - доставка, инсталиране и тестване на активите - от 7 до 12 месец; - въвеждане в експлоатация на закупените активи - от 13 до 17 месец. 1 133 052.00 1 128 245.00
Придобиване на енергийно ефективен Камион с надстройка за контейнер с обем 7 м3 (мярка 4 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез закупуване и инсталиране на Камион с надстройка за контейнер с обем 7 м3 - 2 броя : Като част от дейността ще бъде закупен и пуснат в експлоатация Камион с надстройка за контейнер с обем 7 м3 - 2 броя. Инвестицията се отнася към мярка 4 от енергийния одит. Съществуващ Контейнеровоз Марка ИВЕКО МЛ 180 Е 28 РВ4597МТ, произведена 2008 г.Съществуващ Контейнеровоз Марка СКАНИЯ Р 113 ХЛ РВ6025ВР, произведена 1993 г. Експлоатационен статус на машинате - значително амортизирани със сравнително ниска производителност и сравнително висока консумация на дизелово гориво Планира се закупуване на нов камион с надстройка за контейнер с обем 7 м3 като съществуващият контейнеровоз се бракува и извежда от експлоатация (замяна). Енергийното потребление на машината е включено в потреблението за представителната година на фирмата. Предвидвните за закупуване 2 броя Камиони с надстройка за контейнер с обем 7 м3 ще се използват от КМД ЕООД за услугите, които извършва. Камионът е от най-ново поколение транспортно средство, с нисък разход на гориво и висока производителност. Отличава се с много кратки работни цикли:Товарене – 45 (±10) секунди, Разтоварване – 50 (±10) секунди, Удължаване / прибиране на телескопичните рамена – 15 (±5) секунди, Спускане / прибиране на стабилизаторите – 15 (±5) секунди, което повишава многократно производителността му. След въвеждането в експлоатация на новите Камиони с надстройка за контейнер с обем 7 м3, ще се разшири производствения капацитет на КМД ЕООД. Планира се новите 2 броя Камиони с надстройка за контейнер с обем 7 м3 да заменят изцяло съществуващите камиони като се бракуват и изведат от експлоатация (замяна). Срок на технически живот на оборудването - 15 год. Годишни финансови спестявания от препоръчаната мярка: 106 526,52 лв/год. (710176,80 kWh/год. * 0,15 лв/kWh = 106 526,52 лв/год.). Срок на откупуване от 2,65 години. Необходими стъпки за изпълнението на дейността: - избор на изпълнител - от 1 до 5 месец; - сключване на договор - от 6 до 7 месец; - доставка, инсталиране и тестване на активите - от 7 до 12 месец; - въвеждане в експлоатация на закупените активи - от 13 до 17 месец. 281 951.00 275 512.00
Придобиване на система за оползотворяване на отпадна топлина (мярка 5 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез закупуване и инсталиране на система за оползотворяване на отпадна топлина - 1 брой: Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация система за оползотворяване на отпадна топлина - 1 брой. Инвестицията се отнася към мярка 5 от енергийния одит. Във фирма КМД ЕООД има възможност за осъществяване на проект за отопление на производствено помещение чрез оползотворяване на отпадна топлина. Инжинерният състав на фирмата има намерение да осъществи такъв проект, който се отнася за работно помещение „Механична работилница”. Сградата е съществуваща и се намира в гр. Пловдив. Съгласно БДС ЕN 14776 при средна категория на труд в помещението трябва да се поддържа съответен микроклимат. В зимен режим нормативната температура е 15-23°С. Избран е температурен мининимум от 16°С. В помещението има изградена механична аспирационна инсталация с дебит 400 м3/ч, използвана за изсмукване на замърсен въздух при обработка и затопляне на химикали за целите на специализирано почистване на детайли от ремонтирани производствени машини. В момента, работното помещение „Механична работилница” се отоплява с 2 (два) броя електрически калорифери всеки един с ел. мощност Р=3 kW. Сградатa е проектирана, построена и пусната в експлоатация през 80-те години на миналия век. Няма видими нарушения по носещите конструктивни елементи. През годините са правени козметични ремонтни дейности на архитектурно-конструктивни ограждащи елементи, но те не са насочени конкретно за повишаване на енергийната ефективност и намаляване на комсумацията за отопление или охлаждане. Сградата не е топлоизолирана. Стените са зидария от обикновени плътни тухли на варо-пясъчен разтвор, измазани отвън и отвътре. Препоръчана мярка - Да се монтира високоефективен рекуперативен топлообменник в аспирационната инсталация. Това ще доведе до понижаване на енергопотреблението за отопление в помещението и ще подобри микроклимата на работната среда. В случая, аспирационната система е принудителна механична (с напорен вентилатор на входа и смукателен вентилатор на изхода) за конкретното производствено помещение. Мярката е осъществена чрез използване на отпадна топлина от производственото помещение, която се изхвърля през зимния отоплителен сезон и минава през рекуператор, подаващ чист атмосферен затоплен въздух в работното помещение. В конкретния случай, процесът на рекуперация ще функционира само през отоплителния сезон, т.к. помещението не се охлажда през летния сезон. За конкретния случай за зимен режим на отопление, рекуперацията представлява процес, при който отработеният топъл въздух се използва за затопляне на пресния атмосферен въздух. Затопленият изхвърлян от помещението въздух преминава през топлообменник и затопля пресния атмосферен въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление като се подава топлина от затопления отпаден вътрешен въздух към пресния студен външен въздух през зимата. Работи се по идникативна оферта, представена от специализирана фирма по изграждане на ОВК системи, на база техническо проучване съгл. договор с фирма КМД ЕООД, гр. Пловдив. За 1-годишен период на отопляем сезон за климатична зона 6 на РБългария, в която се намира одитирания обект и сграда, имаме: 3,643 kW x 16 ч/ден x 165 дни/год. = 9 617,5 kWh/год. Съответно разполагаемата полезна енергийна мощност на системата за отпадна топлина ще бъде разликата: 9 617,5 kWh/год. - 1 452 kWh/год =8 165,5 kWh/год. Финансови ползи от ЕСМ – Рiел. = 8 169 kWh * 0,18 лв/ kWh = 1 470,42 лв/год. Срок на технически живот на оборудването - 15 год. Срок на откупуване от 2,05 години. Необходими стъпки за изпълнението на дейността: - избор на изпълнител - от 1 до 5 месец; - сключване на договор - от 6 до 7 месец; - доставка, инсталиране и тестване на активите - от 7 до 12 месец; - въвеждане в експлоатация на закупените активи - от 13 до 17 месец. 3 014.00 3 013.00
Публичност и визуализация: Като част от дейността всички бенефициенти трябва да прилагат подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. Бенефициентите са длъжни да упоменат финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 в информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта. Във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, бенефициентът е длъжен да оповести, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК. По време на изпълнението на даден проект бенефициентът информира обществеността за получената от ЕФРР подкрепа като: а) включва на интернет страницата си, когато такава съществува, кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепа, включително на неговите цели и резултати, и откроява финансовата подкрепа от ЕС; б) поставя минимум един плакат с информация за проекта (поне размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, като например входа на сграда. Плакатът следва да съдържа следната текстова и визуална информация: - емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; - наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; - наименованието на проекта; - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; - начална и крайна дата на изпълнение на проекта. Не по-късно от три месеца след приключването на даден проект бенефициентът поставя постоянна табела или билборд (които заместват плаката) с големи размери на видимо за обществеността място за всеки проект, който изпълнява следните критерии: а) общата публична подкрепа за проекта надхвърля 500 000 евро; както и б) проектът се състои в закупуване на физически предмет (материален актив) или във финансиране на инфраструктура или на строителни работи. Постоянната табела или билбордът следва да съдържат същите задължителни елементи като плаката (описани по-горе) като емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз“ и наименованието на финансиращия фонд трябва да заемат минимум 25% от площта им. Те се изготвят в съответствие с техническите характеристики, приети от Европейската комисия. Емблемата на ЕС следва да е в съответствие с графичните стандарти, определени в приложение II от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията. В случаите на закупуване на оборудване е необходимо да се поставят стикери върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. Необходими стъпки за изпълнението на дейността: - избор на изпълнител - от 1 до 5 месец; - сключване на договор - от 6 до 7 месец; - доставка, инсталиране и тестване на активите - от 7 до 12 месец; - въвеждане в експлоатация на закупените активи - от 13 до 17 месец. 3 000.00 1 350.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.