Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 279 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

С настоящето проектно предложение Община Бойница ще има възможността да продължи дейностите по предоставяне на топъл обяд през 2021 г. и 2022 г. С реализирането на проекта ще бъдат подпомогнати уязвими и нуждаещи се лица от утвърдените целеви групи: 
1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията.
2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа.
3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.,
които се намират в затруднено материално положение и имат особено големи трудности и ограничени възможности да се справят с негативните последствия на кризата причинена от пандемията от COVID-19.
За тази цел ще бъдат изпълнени следните дейности:
1. Определяне на целевите групи;
2. Приготвяне на топъл обяд;
3. Предоставяне на топъл обяд;
4. Реализиране на съпътстващи мерки.
Храната ще се приготвя и доставя до домовете на потребителите от Домашен социален патронаж на Община Бойница, като ще се обхванат 100 лица.
Ще се създаде екип за управление на проекта, който ще реализира дейности по недопускане на двойно финансиране, реализиране на съпътстващи мерки, качествено изпълнение на проекта и други дейности, които ще допринесът за обхващането на най-нуждаещите се лица и оказване на необходимата им подкрепа.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целевите групи.: Дейността "Определяне на целевите групи" ще се изпълнява съгласно Изискванията за кандидатстване и Ръководство на партньорските организации за изпълнение и управление на договори по операция „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19“. С реализирането на проекта ще бъдат подпомогнати уязвими и нуждаещи се лица от утвърдените целеви групи: 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Броят подпомогнати конкретни представители от всяка група, ще зависи от наличността на такива конкретни представители на територията на община Бойница, извършените проверки от Дирекция социално подпомагане и осъществения подбор от Община Бойница. Общият брой на потребителите, които ще бъдат обхванати е 100 души. Целта на дейността е включване на лица, които отговарят на условията и качествено изпълнение на проекта. При идентифициране на нуждаещите се лица, ще бъдат използвани разнообразни инструменти и източници на информация, с цел постигане на възможно най-всеобхватен и обективен процес на подбор. Водещи са подадените от лицата заявления-декларации, удостоверяващи тяхното желание да бъдат проверени и включени в дейностите по проекта. Заявления-декларации ще бъдат набирани от служители на Община Бойница и от кметските наместници в населените места от общината, тъй като хората на място най-добре познават нуждите и проблемите на хората в общността и комуникират директно с гражданите. Тези данни ще бъдат допълнени с наличната информация в общинската администрация в отдел Социални дейности на Община Бойница и с данните за потребителите на подобни социални услуги предоставяни от общината в миналото, тъй като тези хора са в по-голяма вероятност отново да се нуждаят от подпомагане, но също така заявления-декларации може да подават всички граждани. За лицата поставени под карантина информация се набавя от Регионалната здравна инспекция. Дирекция социално подпомгане извършва проверки на подадените заявления-декларации за допустимост за включване и за принадлежност към конкретна целева група на всяко лице. Дейност "Определяне на целевите групи" се предвижда да започне преди стартирането на договора, и да се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд.: Дейността "Приготвяне на топъл обяд" ще бъде осъществена в съотведствие с изискванията на националното законодателство, при гарантиране спазването на принципите на добро финансово управление, публичност и прозрачност, равенство и недопускане на дискриминация. Приготвянето на топъл обяд ще се осъществява със собствен ресурс на Община Бойница, чрез използването на материалната база на Домашен социален патронаж на Община Бойница. Дейността по Приготвяне на топъл обяд ще стартира на 01.01.2021 г. и ще продължи до 30.09.2022 г. През този период топъл обяд ще се предоставя в работните дни от седмицата. Общият брой дни за предоставяне на топъл обяд е 435 дни, както следва: За 2021г. - м. Януари - 20 работни дни - м. Февруари - 20 работни дни - м. Март - 22 работни дни - м. Април - 21 работни дни - м. Май - 17 работни дни - м. Юни - 22 работни дни - м. Юли - 22 работни дни - м. Август - 22 работни дни - м. Септември - 20 работни дни; м.октомври - 21 работни дни; м.ноември - 22 - работни дни; м.декември - 20 работни дни. за 2022 г. - м. Януари - 20 работни дни - м. Февруари - 20 работни дни - м. Март - 22 работни дни - м. Април - 19 работни дни - м. Май - 19 работни дни - м. Юни - 22 работни дни; - м. Юли - 21 работни дни - м. Август - 23 работни дни - м. Септември - 20 работни дни; Общия брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд е 100 души. 120 370.00 120 370.00
Предоставяне на топъл обяд.: Услугата се предоставя със собствен ресурс от Община Бойница. Храната се приготвя в кухнята към Домашен социален патронаж на Община Бойница и се доставя по домовете на потребителите с транспорт на Община Бойница. Звеното на Домашния социален патронаж, където ще бъде реализиран настоящия проект разполага с всички необходими складови и производствени помещения, хладилни съоръжения, за съхраняване на доставените хранителни продукти и кухненско оборудване отговарящи на изискванията за приготвяне и предоставяне на храна, както и с високо квалифициран персонал с дългогодишен опит състоящ се от: - 1 готвач - 2 работник кухня/разносвач - 2 санитар -1 управител-домакин При раздаване на храната на потребителите се спазват всички санитарно-хигиенни изисквания. Съгласно проведена процедура по ЗОП хлябът се доставя ежедневно фабрично пакетиран от производителя. Приготвените ястия се разпределят в стъклени буркани с винтови капачки, собственост на потребителите, като за целта те са осигурили по два комплекта стъклен амбалаж. При доставяне на храната в дома на потребителите, те получават пълните буркани и хляба, и връщат празен чист амбалаж за следващия ден, който се измива, дезинфекцира и подсушава и от работещите в Домашен Социален Патронаж на Община Бойница. Храната се приготвя ежедневно и се доставя в деня на нейното приготвяне – прясна, топла и вкусна. В Община Бойница е налична техническа възможност за разнос на приготвената храна до домовете на потребителите. В предходно реализирани проекти са обхващани лица, представители на целевите групи, които имат затруднения в придвижването и не могат да отидат до пункта за раздаване на топлия обяд или живеят в населени места различни от общинският център село Бойница, чрез доставки до домовете на лицата с автомобил към Домашен Социален Патронаж на Община Бойница. Налични са 2 броя автомобили използвани за целта. През 2014 г. от Община Бойница за нуждите на Домашен социален патронаж бе закупено транспортно средство за доставяне на храна по домовете на ползвателите на услугата на Домашен социален патронаж. През 2019 г. от Община Бойница за нуждите на Домашен социален патронаж бе закупено и второ транспортно средство за доставяне на храна по домовете на ползвателите на услугата на Домашен социален патронаж. За доставката на храната до домовете на потребителите по настоящия проект е предвидено да се използват два броя собствени автомобили, закупени от Община Бойница за нуждите на Домашен Социален Патронаж на Община Бойница, използвани само за тази цел. Автомобилите са Опел Комбо с регистрационен номер ВН0553ВХ вписан в Националния електронен регистър на превозни средства за транспортиране на храни от Областна Дирекция по безопасност на храните гр. Видин с регистрационен № 297 и удостоверение за регистрация № 4863/12.01.2021 и Фолксваген Шаран с регистрационен номер ВН7514АК вписан в Националния електронен регистър на превозни средства за транспортиране на храни от Областна Дирекция по безопасност на храните гр. Видин с регистрационен № 298 и удостоверение за регистрация № 4864/12.01.2021. 6 018.50 6 018.50
Реализиране на съпътстващи мерки.: Реализирането на съпътстващи мерки ще се извършва със собствен капацитет на Община Бойница от служители на общината. За изпълнението на дейността ще бъде ангажиран екипа на проекта, като ще се използва и надгради опита придобит при успешното предоставяне на съпътстващи мерки в рамките на проект "Предоставяне топъл обяд - Бойница" по Oперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане изпълняван от 2016 до 2019 г. Съпътстващите мерки бяха предоставяни ежеседмично от служители на общината под формата на групови или индивидуални консултации и се изразяваха в консултиране и съдействие за възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на Община Бойница, включително и финансирани по ОП РЧР 2014-2020 и от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица, ползването на административни общински услуги, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги и за безопасното съхранение и консумация на приготвена храна. Беше разработена информационна карта, която да се попълва от потребителите на услугата, с цел да се информираме за нуждите им от съпътстващи услуги. При осъществените срещи и предоставените съпътстващи услуги се изготвяше протокол, като от него се предоставяше информация за броя срещи и посоката на работа с потребителя. Беше получавана обратна връзка от потребителите, които оценяваха положително предоставяните им съпътстващи мерки. По време на изпълнението на настоящия проект, съпътстващи мерки ще бъдат реализирани при спазване на противоепидемичните мерки под формата на индивидуални срещи с потребители, с използване на лични предпазни средства - маски и ръкавици, дезинфекциране на повърхности, проветряване на помещенията и други мерки препоръчани от компетентните органи. При необходимост лични предпазни средства ще бъдат предоставяни на потребители, които не разполагат с такива. Реализиране на съпътстващи мерки ще се извършва поне веднъж седмично през целия срок на изпълнение на проекта. 6 018.50 6 018.50

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.