Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 191 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект е разработен в отговор на нуждите на персонала на КОМЕ ООД (611 лица, в т. ч  73 лица над 54 г.) и неговата ОБЩА ЦЕЛ е подобряване на работната среда в КОМЕ ООД чрез:
- осигуряването на добри и безопасни условия на труд;
- въвеждане на ефективни и гъвкави форми на организация на труд и управлението на човешките ресурси; 
- насърчаване на географската мобилност на работната сила.

Реализирането на общата цел ще се извърши чрез постигането на следните СПЕЦИФИЧНИ ЦЕЛИ:
1) Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите;
2) Разработване и внедряване на Система за управление и развитие на човешките ресурси, въвеждаща нови практики и модели за управление, в т.ч. и за:
- повишаване на производителността и за насърчаване на ефикасното използване на ресурсите;
- въвеждане на гъвкави форми на заетост за съчетаване на професионалния и личния живот на заетите лица;
- въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастния персонал (над 54 години);
3) Въвеждане на софтуер за управление на човешките ресурси;
4) Осигуряване на организиран транспорт на персонала от и до работното място.

За реализиране целите на проекта ще бъдат изпълнение следните специфични дейности:
Дейност 1. „Разработване и внедряване на Система за управление и развитие на човешките ресурси в КОМЕ ООД“  и доставка на специализиран софтуер за управление на човешките ресурси
Дейност 2. Осигуряване на организиран транспорт от работодателя до и от работното място за период до 12 месеца 
Дейност 3. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез осигуряване на колективни и лични предпазни средства за защита.

КОМЕ ООД ще запази заетостта на поне 50% от представителите на целевата група, включени в проекта за период от 6 месеца след приключване на дейностите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Задължителна дейност 1. Дейности за организация и управление на проекта: Тази дейност се извършва с цел успешното изпълнение предвидените по настоящия проект дейностите и постигане на неговите цели и индикатори. Дейността включва изпълнение на следните етапи: Етап 1: Сформиране на Екип за организация и управление на проекта (месец 1) Състав: 1) Ръководител на Екипа (посочен в т.9 от настоящото проектно предложение); 2) Координатор; 3) Счетоводител. Членовете на Екип притежават административен капацитет, както и опит в управлението на подобни проекти. Всички членове на Екипа работят на трудов договор в КОМЕ ООД. 1) Ръководител на Екипа Отговорности: Общо ръководство и управление дейностите на Екипа; участва в планирането и изпълнението на самите дейности; представлява дружеството по въпроси, свързани с проекта, пред институции и медии; извършва цялостно наблюдение и управление на дейностите и процесите за постигане на резултатите по проекта. Ръководителят на Екипа отговаря за своите действия пред Управителя на КОМЕ ООД. 2) Координатор Отговорности: Координация на дейността и изпълнението на самите дейности, текущо наблюдение и мониторинг на дейностите и процесите за постигане на резултатите на проекта. Поддържа контакти с членовете на целевата група, идентифицира проблемите и ги представя за решаване на заседания на Екипа и им съдейства за навременно получаване на необходимата им информация във връзка с изпълнение на техните договорни задължения 3) Счетоводител Отговорности: Участва в заседанията на Екипа по организация и управление на проекта. Отговаря за документооборота и осчетоводяване на всички счетоводни документи по проекта; изготвя необходимите финансови отчети; осигурява одитна пътека за проверка на изпълнението на дейностите и други. Изплащане на възнагражденията на членовете на Екипа ще се извършва след представяне на отчетен доклад за извършената работа и отработените часове, поотделно за всеки член, като с всеки един от тях ще бъде сключен граждански договор. Необходимите средства за възнаграждение на членовете на Екипа са пресметнати при условията на граждански договор и трудов договор в КОМЕ ООД. Начисленията за Фонд "Пенсии" и ЗОВ за сметка на работодателя са в размер на 14,70% върху осигурителния доход, формиран на база възнаграждението по трудовия и гражданския договор. Почасовото заплащане по трудов договор е, както следва: - Ръководител и координатор: 6,07 лева/час; - Счетоводител: 15,33 лева/час. Часовата ставка е пресметната при среден брой работни дни в един месец от 21,2 дни и 8 часов работен ден. Етап 2: Управление и изпълнение на дейностите по проекта: месец 1 - месец 19 При изпълнение на този етап, членовете на Екипа ще се ръководят от: 1) Подписаният с ДО договор за предоставяне на безвъзмездна помощ 2) Ръководството на бенефициента за изпълнение на проекти по процедура BG05M9OP001-1.008 „ДОБРИ И БЕЗОПАСНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД" 3) Указания на Управляващия орган 4) Плана за действие Етап 3: Заключителни дейности във връзка с изпълнението на проекта: месец 19 Всеки месец и при необходимост ще се провеждат координационни срещи на Екипа за предоставяне на актуална информация за протичането на дейностите, постигнатия напредък, ниво на осъществяване на заложените по проекта резултати. Екипът за организация и управление на проекта ще приложи необходимите мерки за осигуряване на отчетност в изискуемите формати, според сроковете, заложени в договора за безвъзмездна помощ. УСТОЙЧИВОСТ НА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ ПРОЕКТА КОМЕ ООД ще запази заетостта на поне 50% от представителите на целевата група, включени в проекта за период от 6 месеца след приключване на дейностите по проекта. 13 989.15 13 914.60
Задължителна дейност 2. Дейности по информиране и публичност: Тази дейност се извършва с цел ефективно представяне на информация за изпълнявания от КОМЕ ООД проект и комуникиране на приноса на фондовете на ЕС за финансиране на дейностите по проекта. Ще бъдат приложени подходящи мерки за визуализация и публичност на проекта в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. В рамките на дейността ще бъдат предприети мерки за: 1. Информиране на обществеността и целевата група за приноса на фондовете на ЕС за финансиране на дейностите по проекта, в т.ч.: - провеждане на срещи с членовете на целевите групи; - поставяне на информационен плакат на видно място в офиса на КОМЕ ООД и в 4 броя търговски обекти ("Света Троица", "Мотописта", "Дружба", "Красна поляна"), в които ще се осъществява дейност 3, под дейност 3.1; - публикуване на информация за проекта на фирмената интернет страница www.cba.bg; - поставяне на стикери, общо 20 броя, върху оборудването (10 броя климатици) на подходящи за целта места; - излъчване на информационно съобщение по вътрешния рекламен радио канал във всички търговски обекти за настоящия проект, приноса на ОП “РЧР” и финансирането от страна на ЕС при стартиране на изпълнението на проекта и след неговото финализиран;. - поставяне на табела за времето на изпълнение на Дейност 2 на всяко от използваните по дейността транспортни средства с информация за настоящия проект и за финансовата подкрепа на ЕСФ чрез ОП РЧР за изпълнението на тази дейност - изработване на подходящо визуализирани и разпространяване на промоционални материали (химикалки). 2. Визуализация на всички материали, издавани във връзка с изпълнението на проекта, в т.ч.: - всички писмени документи, разработвани във връзка с изпълнението на проекта; - документи, съставляващи разработената в изпълнение на дейност 1 "Система за управление и развитие на човешките ресурси в КОМЕ ООД"; - всички отчети за изпълнение на договора; - материали за информиране и публичност; - информацията за изпълнението на проекта, публикувана на фирмената интернет страница www.cba.bg. Дейността ще се осъществява по време на изпълнението на всяка една от предвидените дейности по проекта, като ще се извършват предвидените в тях мерки за информиране и публичност на приноса на фондовете на ЕС за финансиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото изпълнение. 1 850.00 1 546.00
Дейност 1. Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията: „Разработване и внедряване на Система за управление и развитие на човешките ресурси в КОМЕ ООД“: Разработването и внедряването на документирана "Система за управление и развитие на човешките ресурси в КОМЕ ООД" се предвижда да се извърши в изпълнение на СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 2 на проекта, а именно: Разработване и внедряване на Система за управление и развитие на човешките ресурси, въвеждаща нови практики и модели за управление, в т.ч. и за: - повишаване на производителността и за насърчаване на ефикасното използване на ресурсите; - въвеждане на гъвкави форми на заетост за съчетаване на професионалния и личния живот на заетите лица; - въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастния персонал (над 54 години); С изпълнението на тази дейност КОМЕ ООД ще създаде ясни, общоприети и измерими стандарти за организация на труда, знания, обучение, развитие, мотивация и оценка на персонала. По настоящем са налични: Наръчник за работата на служителите, съдържащ: Основни вътрешни правила, Политика по безопасност и здраве, Търговски процедури и правила, Административни процедури и правила. За подобряване на работата по отношение на управление и развитие на човешките ресурси и в отговор на нуждите на 100% от персонала (общо 611 човека), идентифицирани и описани в т. 11 на настоящия проект, дейността предвижда разработване, утвърждаване от ръководството и внедряване за изпълнение на "Система за управление и развитие на човешките ресурси в КОМЕ ООД". Тя ще включва следните видове документи: ръководства, методики, процедури, анкети, правила, планове, програми и др. документи и ще обхваща всички процеси по управление на човешките ресурси, а именно: 1) Планиране на човешките ресурси; 2) Анализ и проектиране на длъжности; 3) Изграждане на компетентностен модел и определяне на поведенчески индикатори за тяхното измерване 4) Подбор на кандидати за работа; 5) Организация на труда и поставяне на цели за изпълнение, в т.ч. мерки за: - въвеждането на гъвкави форми на заетост на търговския персонал (гъвкаво работно време, ротация на работното място, граждански договори, почасова заетост и др.), дистанционна работа (за административен персонал) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот, както и за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители; - повишаване на производителността; - насърчаване на ефикасното използване на ресурсите. 6) Оценяване на трудовото представяне 7) Мотивиране на персонала; 8) Управление на кариерата; 9) Обучение и развитие, в т.ч. въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години); 10) Управление на талантите (ключови позиции); 11) Формиране на възнагражденията При разработване на "Система за управление и развитие на човешките ресурси в КОМЕ ООД" ще се приложат иновативни модели и добри практики в управлението на човешкия капитал. Ще бъдат заложени и следните принципи: - Равни възможности и недопускане на дискриминация. Насърчаване на равните възможности и предотвратяването на всякаква дискриминация, основана на пол, раса, цвят на кожата, етническа принадлежност или социален произход, генетични характеристики, език, религия или убеждения, политически или други мнения, имотно състояние, произход, увреждане, възраст или сексуална ориентация.  - Равенство между половете. Равенството между мъжете и жените и интегрирането на принципа за равенство на възможностите за постигане на по-добър баланс между личния, семейния и професионалния живот, гъвкави форми на заетост и гъвкаво работно време, предоставяне на възможности за дистанционни обучения и работа. - Устойчиво развитие чрез включване на мерки, насочени към опазването на околната среда и повишаване на ресурсната ефективност. Дейността включва изпълнение на следните етапи: Етап 1. Избор на изпълнител и сключване на договор: 7-8 месец Етап 2. Разработване на Системата: 9-13 месец Етап 3. Утвърждаване на Системата: 13 месец Етап 4. Визуализация: 7-13 месец 30 000.00 29 500.00
Дейност 1. Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията: Въвеждане на съвременен софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието: С изпълнението на тази дейност ще се реализира изпълнението на СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 3, а именно: Въвеждане на съвременен софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието За въвеждане в практическо изпълнение на разработената по настоящия проект "Система за развитие на човешките ресурси в КОМЕ ООД" е необходимо да се въведе нов софтуерен продукт, тъй като използвания към момента е с ограничени функционалности. Въвеждането на иновативни модели и практики в управлението на човешките ресурси, а именно - въвеждане на гъвкави форми на заетост на търговския персонал - оценяване на трудовото представяне - обучение и развитие - управление на кариерата - изграждане на компетентностен модел и определяне на поведенчески индикатори за тяхното измерване - формиране на възнагражденията налага използването на софтуер за тяхното изпълнение. В допълнение към стандартните функционалности, насочени към изпълнение на изискванията на трудовото законодателство, вовият софтуерен продукт следва да има следните възможности: 1. Модул за следене и обработка на работни графици: - Възможност за сумирано следене и отчитане на работното време; - Възможност за генериране на неограничен брой шаблони на работни смени, в различна последователност. - Възможност за определяне и разпределение на работниците по няколко нива/критерия; - Възможност за дефиниране на типове отсъствия; - Възможност за предварително определяне на графиците за няколко месеца напред; - Възможност са следене и отчитане на нощен труд. - Възножност за дефиниране и промяна на основните параметри за системата – минимална и максимана продължителност на работния ден, работни, почивни и празнични дни, минимална междудневна, междусменна и седмична почивка и др.; - Автоматично генериране на присъствена форма „Отчетна форма образец 76“; - Осъществяване на директна връзка между модул "Графици" и модул "Заплати ", в оф-лайн и он-лайн режими, с автоматично попълване на всички необходими реквизити за изчисляване на работната заплата; - Осъществяване на връзка между модул „Графици“ и система за контрол на достъпа и отчитане на работното време с чип-карти; - Следене и генериране на предупредителни съобщения при отклонения от графика, както и при надвишаване на законово позволените часове за месеца или на междудневните/междуседмични почивки на служителите; 2. Модул за водене на „Персонално електронно досие“ на служителите: - Възможност за самостоятелно дефиниране на показателите, които да се следят за всеки служител; - Възможност за дефиниране на план за обучения на служители от фирмата в различни компетенции; - Възможност за планиране на обучения за 1 година напред за всеки от служителите и създаване на индивидуални планове за обчуние; - Осъществяване на директна връзка между модул " Персонално електронно досие " и модул "Заплати ", в оф-лайн и он-лайн режими, с автоматично попълване на всички необходими реквизити за изчисляване на работната заплата. Въвеждането на новия софтуерен продукт ще се извършва едновременно с разработване на документите от "Система за развитие на човешките ресурси в КОМЕ ООД" и е насочено към нуждите на 100% от персонала. Дейността включва изпълнение на следните етапи: Етап 1. Избор на изпълнител и сключване на договор: 7-8 месец Етап 2. Внедряване на софтуера:8-19месец Етап 3. Визуализация: 7-19 месец 24 910.00 23 950.00
Дейност 2. Осигуряване на организиран транспорт от работодателя до и от работното място за заетите в съответното предприятие лица, за период до 12 месеца: Тази дейност се предвижда да се извърши в изпълнение на СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 4 на проекта, а именно: Осигуряване на организиран транспорт на персонала от и до работното място. С нейното изпълнение ще се насърчи географската мобилност на работната сила. Извършването на дейността също така цели да насърчи географската мобилност на работната сила в страната, като подкрепи работодателите чрез осигуряване на транспорт на наетите лица, вкл. с цел запазване на тяхната заетост и повишаване нивата на устойчива заетост, когато работното място е извън населеното място на тяхната месторабота. Чрез включването на тази дейност в проекта ще бъдат посрещнати нуждите на 12 човека от персонала на КОМЕ ООД, в т.ч. 4 човека над 54 г., които живеят в с. Голяновци, община Костинброд и ежедневно пътуват до работните си места в офиса на КОМЕ ООД, намиращ се в гр. София. Разстоянието между началната и крайната точка е 16 км в едната посока. За изпълнение ще бъдат използвани транспортни средства тип "лек автомобил", собственост на дружеството. ОСНОВНИ ПАРАМЕТРИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА Целева група: 12 човека Брой транспортни средства, които ще се използват: 3 броя леки автомобила с 4 бр. места Вид на използваното гориво: дизел Среден разход на гориво: 9 литра/100 км Маршрут: - начална точка - с. Голяновци, община Костинброд, час на тръгване: 07:15 ч. - крайна точка - гр. София, ж.к. Люлин 6, бул. Панчо Владигеров № 21 начална точка - гр. София, ж.к. Люлин 6, бул. Панчо Владигеров № 21, час на тръгване 17:15 ч. - крайна точка с. Голяновци, община Костинброд Не се предвиждат междинни спирки. Лица, извършващи превоза: 3 броя лица от целевата група; Разстояние: 16 км в едната посока и 32 км общо за деня в двете посоки; Време за пътуване: 30 минути в едната посока и 1 час в двете посоки Период на изпълнение: 12 месеца Среден брой работни дни в месеца: 21,2 Общ брой работни дни, в които ще се извършва дейността: 21,2 дни х 12 месеца = 254, 4 дни Общо изминати километри за периода на изпълнение: 3 автомобила х 254,4 дни х 30 км/ден = 22 896 км Необходимо количество гориво за периода на изпълнение на дейността: (9 л/100 км х 22 896 км) / 100 = 2 061 литра Необходимите средства за възнаграждение на членовете на Екипа са пресметнати при условията на граждански договор и трудов договор в КОМЕ ООД, като и трите лица са с възнаграждение по трудов договор 910 лева (часова ставка - 5.37 лева). Начисленията за Фонд "Пенсии" и ЗОВ за сметка на работодателя са в размер на 14,70% върху осигурителния доход, формиран на база възнаграждението по трудовия и гражданския договор. При изпълнение на дейността ще се спазват следните принципи за: - Равни възможности и недопускане на дискриминация, основана на пол, раса, цвят на кожата, етническа принадлежност или социален произход, генетични характеристики, език, религия или убеждения, политически или други мнения, имотно състояние, произход, увреждане, възраст или сексуална ориентация, като се имат предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация.  - Равенство между половете за насърчаване равенството между мъжете и жените на работното място - Устойчиво развитие чрез ефективно използване на автомобилите, с които ще се извършва транспорт от и до работното място. Дейността включва изпълнение на следните етапи: Етап 1. Разработване на правила и документи за изпълнение на дейността и отчитане на извършените разходи - месец 5; Етап 2: Запознаване на целевата група с начина и изискванията към тях за изпълнение на дейността: 6 месец Етап 3: Избор на доставчик на гориво за транспортните средства: 6-7 месец Етап 4. Изпълнение на дейността: 7-18 месец Етап 5. Контрол на изпълнението на дейността: 7-18 месец Етап 6. Визуализация и комуникация: 5-18 месец 6 855.84 0.00
Дейност 3. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Под дейност 3.1. Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд : Тази дейност се изпълни за постигане на СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 1, а именно: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите Дейността ще се изпълни и в отговор на нуждите на персонала, идентифицирани и описани в т. 11 на настоящия проект. Дейността предвижда да бъдат доставени колективни средства за защита за предотвратяване на неблагоприятните фактори на работната среда, а именно осигуряване и контрол на микроклимата на целева група 3. Съгласно предвидените мерки в утвърдената Програма за минимизиране на риска в магазините на КОМЕ ООД за 2016 - 2017 г.,т. IV.2, се предвиждат мерки за монтаж на професионални колонни климатици в търговски обекти "Дружба", "Красна поляна", "Мотописта" и "Света Троица". Тези мерки са предприети на база извършено замерване на параметрите на микроклимата от акредитиран орган за контрол от вид С (протоколи с № 1540-2/17.07.2015 г., 1540-1/17.07.2015 г., 1539-2/17.07.2015 г. и 1539-1/17.07.2015 г.). Резултатите и заключението показват, че в тези обекти е налице надвишаване на допустимата температура. В момента в тези търговски обекти са налични стенни климатици, но те са стари, амортизирани, неефективни от гледна точка на осигурявана температура и морално остарели от гледна точка на съвременните изисквания за енергийна ефективност. В допълнение, като защита от неблагоприятните фактори на микроклимата през пролетно-летния сезон, на работещите в тези обекти се осигуряват разхладителни напитки и тениски от лека памучна материя, но и тези средства не осигуряват комфорт при работа. Колонните климатици са подходящи за климатизация на големи помещения, тъй като имат по-голяма въздушна струя и осигуряват равномерно разпределение на въздуха във всички посоки. Осигуряване на необходимия микроклимат трябва да се извършва при спазване на съвременните норми за енергийна ефективност. Предвидените за доставка климатици трябва да са произведени в съответствие с изискванията на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 206/2012 НА КОМИСИЯТА от 06 март 2012 година за прилагане на Директива 2009/125/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на климатизатори и вентилатори и да покриват минимум следните показатели: - SEER (Сезонен коефициент на енергийна ефективност на системата в режим на охлаждане) - не по-малко от 5,10; - SCOP (Сезонен коефициент на енергийна ефективност на системата в режим на отопление) - не по-малко от 3,80. - Хладилен агент - екологично чист, който не вреди на озоновия слой. Мерките за енергийна ефективност, които ще се предприемат с изпълнението на тази дейност, ще подкрепят политиката по околна среда, изменение на климата и ресурсната ефективност. Дейността включва изпълнение на следните етапи: Етап 1. Избор на изпълнител и сключване на договор: 5-6месец Етап 2. Доставка на професионални колонни климатици: 6 месец Етап 3. Визуализация:5-6 месец. 39 590.00 39 590.00
Дейност 3. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите Под дейност 3.2. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) - защитни облекла: Тази дейност се изпълни за постигане на СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 1, а именно: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите Дейността ще се изпълни и в отговор на нуждите на персонала, идентифицирани и описани в т. 11 на настоящия проект. Дейността предвижда да бъдат доставени: ЗАЩИТНИ ОБЛЕКЛА 1. Елек студозащитен Те са предназначени за минимизиране на риск, произтичащ от неблагоприятен микроклимат (висока и/или ниска температура, движение на въздуха). На този риск са изложени търговския персонал и отчетниците инвентаризация на материалите (общо 492 лица). В търговските обекти се формират няколко микроклиматични зони, разположени около търговското оборудване, в зависимост от темппературните му режими на работа (от -18°С до +4°С). През есенно-зимния сезон това излага търговския персонал, работещ в тези зони на въздействието на температури, близки до долната граница на допустимата норма (18°С), което в съчетание с излъчвания от оборудването въздух, създава усещането за по-ниски температури. Касиерите са изложени на течение и променливи температури. Това се дължи на факта, че касите са разположени обикновено до входа/изхода на търговската зала, където има засилено движение на въздуха в следствие на непрекъснатото отваряне и затваряне на входната врата. Всичко това води до преохлаждане, риск от заболявания на дихателната система, както и до физиологично и психично напрежение. С цел минимизиране на тези рискове и осигуряване на здравето на работещите е необходимо търговският персонал да разполага с топлозащитни елеци, както е записано и в утвърдения Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и СРО за безопасност и здраве при работа. 2. Костюм студо- и водозащитен, състоящ се от полугащеризон и полушуба Той е предназначени за минимизиране на риск, произтичащ от работа на открито при неблагоприятни атмосферни условия през есенно-зимния сезон. На този риск са изложени складовите работници, шофьори и работници по ремонт и поддръжка на сградния фонд (общо 36 лица). Складовите работници изпълняват своите задължения, като приемат, разтоварват и пренасят стоки на открити рампи, изложени на неблагоприятни атмосферни условия. Освен това те вкарнат и изкарват стоки от хладилните камери за съхранение на замразени продукти (-18°С). В задълженията на шофьорите влиза и участие в товаро-разтоварната дейност при транспортирането на стоки от складовете на доставчиците до складовете и търговските обекти на КОМЕ ООД. Аналогично на складовите работници и те са подложени на неблагоприятни атмосферни условия. Работниците по ремонт и поддръжка на сградния фонд изпълняват задълженията си на открито при студ и дъжд и също се нуждаят от защитни облекла. С цел минимизиране на тези рискове и осигуряване на здравето на работещите е необходимо за есенно-зимния сезон описания персонал да разполага със студо- и водозащитени облекла, както е записано и в утвърдения Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и СРО за безопасност и здраве при работа. 3. Престилки Тези ЛПС са предназначени за минимизиране на рисковете от биологични опасности - микроорганизми от група 2 (биологични агенти, които могат да причинят заболяване у хората и да представляват опасност за работещите, но не е вероятно да се разпространят в обществото и обикновено има ефективна профилактика или средства за лечение). На този риск са изложени транжорите при обработка на сурово месо (20 лица). В тази връзка те се нуждаят от престилки за еднократна употреба, изработени от полиетилен. Предвидените за доставка ЛПС ще заменят старите, които са износени и с намалени защитни и предпазни функции. Дейността включва изпълнение на следните етапи: Етап 1. Избор на изпълнител и сключване на договор: 3-4месец Етап 2. Доставка на ЛПС: 4месец Етап 3. Използване на ЛПС от персонала: 5-19 месец Етап 4. Визуализация: 3-19 месец. 32 268.00 29 803.32
Дейност 3. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите Под дейност 3.2. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) - за горните крайници: ЛИЧНИ ПРЕДПАЗНИ СРЕДСТВА ЗА ГОРНИТЕ КРАЙНИЦИ 1. Ръкавици за еднократна употреба Тези лични предпазни средства са предназначени за минимизиране на рисковете от биологични опасности - микроорганизми от група 2 (биологични агенти, които могат да причинят заболяване у хората и да представляват опасност за работещите, но не е вероятно да се разпространят в обществото и обикновено има ефективна профилактика или средства за лечение). На този риск са изложени: - 78 лица от търговския персонал, които работят на щандовете за прясно месо и за непакетирани млечни продукти. Те подреждат транжираното месо в тави за излагане на щандовите витрини и обслужват клиентите, при което имат допир със сурово месо. Непакетираното от производителя в индивидуални опаковки сирене се доставя в тенекии или пластмасови съдове. Персоналът изважда сиренето от тях за излагане на витрината, при което влиза в контакт и със саламурата, която от една страна е агресивна към кожата на човек, поради съдържащите се в нея киселини и сол, а от друга, съдържа микроорганизми от група 2. - 10 лица, работещи в "Кухнята - майка" и приготвящи храни, които след това се продават в топлите витрини на търговските обекти; - 20 лица, работещи като транжори в търговските обекти. Те обработват прясно незамразено месо, обезкостяват и разфасоват преди да бъде изложено на щандовите витрини за продажба. Целият търговски персонал (общо 490 човека), както и кухненските работници и транжорите, са изложени на химични опасности в следствие на боравенето с различни почистващи препарати и дезинфектанти, използвани за почистване и дезинфекция на работни повърхнини за обработка на хранителните продукти, оборудването за съхранение на стоките, търговските зали и санитарните помещения. В тази връзка общо 520 броя лица се нуждаят от ръкавици за еднократна употреба, изработени от латекс за предпазване от биологични и химични опасности. 2. Ръкавици за защита от механични рискове На опасност от механични увреждания на ръцете са изложени изложени складовите работници, шофьори и работници по ремонт и поддръжка на сградния фонд (общо 36 лица). Тяхната работа е свързана с манипулиране на товари (товарене, разтоварване, складиране, преместване), при което могат да получат наранявания (охлузвания, натъртвания, срязвания, прищипвания) на ръцете. За минимизиране на този риск работещите се нуждаят от предпазни ръкавици, които трябва да отговарят на EN 388 Ръкавици за защита от механични рискове. Ръкавиците трябва да бъдат изработени от синтетичен устойчив материал на гърба и качествена цепена кожа на дланите за осигуряване на добро сцепление при манипулиране на товари. Предвидените за доставка ЛПС ще заменят старите, които са износени и с намалени защитни и предпазни функции. Дейността включва изпълнение на следните етапи: Етап 1. Избор на изпълнител и сключване на договор: 3 - 4 месец Етап 2. Доставка на ЛПС: 4 месец Етап 3. Използване на ЛПС от персонала: 5-19 месец Етап 4. Визуализация: 3-19 месец. 59 688.00 59 688.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.