Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Направление 1 по дейност "Патронажна грижа": Основната цел на дейността е продължаване на създадения модел за патронажни грижи на територията на община Исперих за възрастни хора и лица с увреждания, други уязвими групи, вкл. лица поставени под карантина във връзка с COVID-19, лица от рисковите групи за заразяване с COVID-19, чрез предоставяне на качествени мобилни, интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда и доставка на храна,хранителни продукти и продукти от първа необходимост,вкл. лекарства,заплащане на битови сметки,заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги.Лицата,на които ще бъде предоставена услугата са минимум 55 човека от община Исперих. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Подбор на целевата група; 2. Подбор на персонал за предоставяне услуги по патронажна грижа; 3.Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция). 5. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране. Дейностите по доставка на храна,хранителни продукти и продукти от първа необходимост,вкл. лекарства,заплащане на битови сметки,заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги и предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда ще се осъществяват в рамките на 12 месеца от мобилен екип, които включва следните специалисти: - 19 домашни помощника - 4 медицински лица х 20 часа на месец През първия месец ще се извърши подбор на персонала, който ще бъда нает за предоставяне на патронажните услуги. За целта ще бъде проведена информационна кампания на територията общината. Ще се потърси съдействието на Бюрото по труда за насочване на подходящи кандидати. Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на община Исперих вкл. публикуването на официалната интернет страница на общината информация за кандидатстване, както от страна на потребителите,така и за наемане на персонал. Предвидено е да бъде проведено въвеждащо обучение на лицата, на което ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки участник в предоставянето на здравно-социалните услуги в домашна среда. С цел оказване на организационно-методическа подкрепа и супервизия на персонала, ангажиран с предоставянето на услугите се предвижда провеждането на супервизии. Психологическа подкрепа и консултиране ще бъде оказана и на потребителите и персонала, ангажиран с предоставянето на услугите. Предоставянето на почасовите мобилни интегрирани здравно-социално услуги в община Исперих ще се осъществява съобразно разработената от Министерство на здравеопазването методика за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура BG05M9OP001-2.028 "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 1". Екип от община Исперих ще извърши оценки на потребностите на лицата от целевата група за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и ще разработи Правила/Методология за дейността си. 0.00 120 859.20
Направление 2 по дейност "Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности": Целта на дейността е предприемане на мерките по превенция от заразяване с COVID-19 и оказване на подкрепа на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в извънредната обстановка в отговор на актуалните нужди, свързани с разпространението на коронавируса. Обявената пандемия от Covid-19 неминуемо се отразява негативно на всички и ни постави пред сложни предизвикателства в множество направления. Това доведе до възникването на допълнителни разходи, които община Исперих няма възможност да поеме в рамките на стандарта за финансиране на социалните услуги, делегирани от държавата дейности. Етапите за изпълнение на дейността са: 1.Публикуване на сайта на общината обява за наемане на персонал по проекта. 2.Избор и подбор на персонал. 4. Дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности, чрез наетия персонал. 5. Закупуване на лични предпазни средства. Във връзка с предприемане на мерки по опазване здравето, както на ползвателите на социалните услуги делегирани от държавата дейности,така и на служителите, които предоставят тези услуги община Исперих планира да наеме допълнителен обслужващ персонал, който да подпомага дейностите по разделяне/изолиране на потребителите на услугите с цел избягване на струпването им, дезинфекция на сградния фонд и др., а именно минимум 15,5 щатни броя хигиенисти за 12 месеца. Допълнително наетите лица, ще бъдат разпределени към социалните услуги, държавно делегирани дейности в община Исперих, както следва: 1. Комплекс за социални услуги за деца и семейства "Лудогорие", който включва: 1.1. Център за обществена подкрепа - 2 щатни броя, от които 2 хигиенисти на 8 часа; 1.2. Център за настаняване от семеен тип за деца без увреждания 1 - 2 щатни броя, от които 2 хигиенисти на 8 часа; 1.3. Център за настаняване от семеен тип за деца без увреждания 2 - 2 щатни броя, от които 2 хигиенисти на 8 часа; 1.4. Дневен център за деца и/или младежи с увреждания -2,5 щатни броя, от които 2 хигиенисти на 8 часа и 1 на 4 часа; 1.5. Център за работа с деца на улицата - 2 щатни броя, от които 2 хигиенисти на 8 часа; 1.6. Преходно жилище -2 щатни броя, от които 2 хигиенисти на 8 часа; 2. Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с увреждания - 3 щатни броя, от които 3 хигиенисти на 8 часа; Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на община Исперих вкл. публикуването на официалната интернет страница на общината информация за кандидатстване за наемане на обслужващ персонал. В рамките на първия месец ще се извърши подбор на персонала, който ще бъде нает. За целта ще бъде проведена масова информационна кампания на територията общината. Ще се потърси съдействието на Бюрото по труда за насочване на подходящи кандидати. Във връзка с реализиране на дейностите по превенция на COVID 19 в социални услуги, държавно делегирани дейности е предвидено да бъдат осигурени лични предпазни средства за заетия персонал и допълнително наетия обслужващ персонал, закупуване на дезинфектанти, предвидени са средства за тестване на служители и потребители за COVID 19 при необходимост. Дейността е насочена към 142 потребители на социални услуги, държавно делегирани дейности в община Исперих, 67,5 щатни броя заети лица към настоящия момент и минимум 15,5 щатни броя допълнително заети лица по проекта. 0.00 183 626.86

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.