Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Необходимостта от качествени услуги в областта на образованието и грижите за ранна детска възраст, младежките политики и мерки, включително неформалното образование и потребността от добре подготвени образователни медиатори, насочени към ромските общности, остават сред приоритетните области на програма „Местно развитие, намаляване на бедността и засилено включване на уязвими групи“. Проектът „Изграждане на капацитет за образователно и социално включване“ ще предаде експертизата и знанията на Съвета на Европа и водещите български експерти на съответните участници в различните проекти, финансирани от „Местно развитие, намаляване на бедността и засилено включване на уязвими групи“, с цел да им даде възможност да предоставят по-качествени услуги, насочени към ефективно, приобщаващо и активно участие в конкретни дейности по отделните проекти, в съответствие със съществуващите европейски стандарти и подходи. Друг принос ще бъде разработването на електронна платформа, предназначена да се превърне в център за знания за приобщаващо образование. Основната целева група, която ще бъде включена в проекта e:
-педагогически персонал, нает по проекти, финансирани по процедура „Ранно детско образование и резвитие“;
-младежки работници, наети по проекти, финансирани по процедури „Младежки центрове: мощен фактор за местно развитие“ и „Изграждане на младежки центрове“;
-ромски образователни медиатори, наети по проекти, финансирани по процедури „Ранно детско образование и резвитие“, „Младежки центрове: мощен фактор за местно развитие“,„Изграждане на младежки центрове“ и „Интегрирани мерки в подкрепа на ромското включване“;
-общински служители, ангажирани с изпълнение на проекти, финансирани по процедури „Ранно детско образование и резвитие“ и „Интегрирани мерки в подкрепа на ромското включване“;
-преподаватели в педагогически факултети, посочени от партньора по проекта;
-обучители на младежки работници, ромски образователни медиатори, преподаватели (training of trainers).
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проект: Сформиране на екип за управление на проекта (ръководител, счетоводител на Кандидата и счетоводител на Партньора, технически асистент). 102 319.63 82 326.60
Разработване и поддръжка на електронна платформа: Дейността предвижда разработване на електронна платформа, достъпна от сайта на ЦОИДУЕМ като инструмент за осигуряване на последователност и устойчивост на дейностите по проекта по време на изпълнението и след приключването им. Платформата ще има следните функции: възможности осъществяване на допълнително дистанционно обучение на целевите групи; осигуряване на достъп до учебни ресурси, дигитална библиотека, съдържаща разработените методологии и програми за обучение и др., тематично подходяща информация и литература, включително ресурси предоставени от партньора; комуникация между обучаваните с помощта на инструменти като форум, чат, wiki, за да се обменят опит, добри практики и възможни решения на евентуални проблеми, проследяване на уменията и напредъка на потребителите; разработване на времеви графици и проследяване на хронологията на събитията посредством календар; издаване на персонализирани сертификати, както и други функции. Електронната платформа ще осигури при необходимост условия за ефективна комуникация между обучаващите се целеви групи и обучителите в електронна среда. За целта изпълнителя разработил платформата ще организира обучения на целевите групи по проекта за работа с електронната платформа с предвидена възможност и за дистанционно обучение. За осигуряване на безпроблемна работа на платформата при включването на голям брой участници в обученията и с оглед минимизиране на рисковете от срив в системата по време на провеждане на обученията, ще бъде сключен договор с доставчик на услуга за „Управляаем виртуален съврър“ до края на изпълнението на проекта. Това се налага, тъй като сървърите на ЦОИДУЕМ не позволяват подобна функционалност и се използват предимно за съхранение на информация. Услугата ще бъде заплащана на месечна база и ще включва осигуряването на денонощна поддръжка, в случай на проблем при провеждането на обученията. 43 418.76 41 968.10
Надграждане на съществуващите обучителни рамки за: младежки работници, ромски образователни медиатори, непедагогически персонал, общински представители и разработване на нови за учители, университетски преподаватели, както и обучителен пакет със специализирани модули за антидискриминация за университетски преподаватели, учители и непедагогически персонал: Дейността ще се осъществи чрез преглед и анализ на следните съществуващи обучителни рамки: Обучителни рамки изработени по методология на Съвета на Европа - Ръководство за обучение по правата на човека за млади хора (Compass), Наръчника към Европейската харта за младежко участие, Европейското портфолио за младежки лидери и младежки работници; Обучителна рамка за ромски образователни медиатори по методология на Съвета на Европа и по програма РОМЕД – Ръководство за обучение на деца по човешки права (Compasito) и др.; Методика за работа на непедагогическия персонал с родители от уязвими групи и родители на деца със СОП при реализиране на взаимодействието „детска градина – семейство“, разработена по проект „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“. 3.1. Актуализиране на съществуващата обучителна рамка и изготвяне на Методология и учебна програма към нея за обучение на младежки работници, в която ще се включат теми като: социално включване, междукултурно обучение, работа на терен, организационни умения, лидерство, комуникация, работа в екип, адаптивност, управление на времето, предприемачески умения и други теми, които биха произлезли от съществуващите рамки за обучение на младежки работници и процеса на надграждането им. 3.2. Актуализиране на съществуващата рамка и изготвяне на Методология и учебна програма към нея за обучение на ромски образователни медиатори, в която ще се включат теми като образование за фундаменталните права на човека, социално приобщаване, многообразие и междукултурно обучение, основи на ромската образователна медиация, ролята и отговорностите на образователния медиатор, основните умения на медиаторите, работа с официалните организации и др. 3.3. Актуализиране на Методика и обучителна програма за работа на непедагогическия персонал (помощници на учителите, образователни медиатори, социални работници в образованието) и други заинтересовани лица (авторитети от и за общността, представители на неправителствени организации) за прилагане на форми и методи за взаимодействие между детска градина и родителите на деца от уязвимите, маргинализирани общности, в т.ч. и с родители на деца със СОП и обучителна програма. 3.4. Разработване на нови обучителни рамки: - Обучителен пакет за университетски преподаватели от педагогическите факултети с Методология и учебна програма за обучение/ специализирана подготовка на педагогически специалисти за работа с уязвими групи в условията на мултиетническа и мултикултурна образователна среда; - Разработване на учебен план и програма за следдипломна квалификация към СУ за длъжността „образователен медиатор“; - Обучителен пакет със специализирани обучителни модули с обучителни програми за: университетски преподаватели, педагози, младежки работници, образователни медиатори, непедагогически персонал и общински служители за обучение в превенция и защита от формите на дискриминация. Всеки модул съдържа: теоретичен лекционен курс (механизми за защита от дискриминация) и интерактивна част за разпознаване и повишаване на чувствителността към дискриминационните прояви. - Специализиран обучителен модул „Наблюдение и действия срещу речта на омразата, антициганизма и дезинформацията в социалните мрежи“, насочен към университетски преподаватели, педагози, младежки работници, образователни медиатори, непедагогически персонал и общински служители. Модула цели усвояване на умения и дигитални компетентности за защита срещу реч на омразата и проявите на антициганизъм в социалните мрежи. Модула ще съдържа теоретична и практическа част за усвояване на знания, умния и дигитални компетентности за прилагане на технология по модел разработен от Equality Labs - гражданска организация, базирана в САЩ. 132 473.73 132 471.96
Обучение за обучители на: младежки работници, образователни медиатори и университетски преподаватели: В изпълнението на дейността се включват следните поддейности: 4.1. Обучение за обучители на младежки работници по актуализирана обучителна рамка и модули по антидискриминация. Ще бъдат обучени 10 обучители на младежки работници, които ще преминат петдневно модулно обучение. В рамките на петдневно обучение с тридневен /24-часов/ модул, осъществен от 5-ма университетски преподаватели от СУ и един експерт от Съвета на Европа по актуализирана обучителна рамка с Методология и учебна програма за обучение на младежки работници и двудневен модул 16-часово обучение с два модула по 8 часа: 1/ модул за обучение по разработен обучителен пакет за разпознаване, превенция и защита от формите на дискриминация и социалното изключване и 2/ по специализиран обучителен модул „Наблюдение и действия срещу речта на омразата, антициганизма и дезинформацията в социалните мрежи“. Обучителите ще бъдат 2 експерти наети от ЦОИДУЕМ. Експертът от СЕ също ще бъде нает от ЦОИДУЕМ. Модула е с теоретична и практическа част за усвояване на знания, умния и дигитални компетентности за прилагане на технология по модел разработен от Equality Labs - гражданска организация, базирана в САЩ. 4.2. Обучение за обучители на образователни медиатори по актуализирана обучителна рамка и модули за антидискриминация. От целевата група ромски образователни медиатоори ще бъдат обучени 10 обучители. Те ще преминат петдневно модулно обучение. Тридневен модул по актуализирана обучителна рамка и програма, осъществен от 3 университетски преподаватели на СУ и един експерт от Съвета на Европа по актуализирана обучителна рамка „Методология и учебна програма за обучение на образователни медиатори“ и двудневно обучение по специализиран модул разработен за непедагогически специалисти по обучителен пакет „Разпознаване, превенция и защита от формите на дискриминация и социалното изключване“ и специализиран обучителен модул „Наблюдение и действия срещу речта на омразата, антициганизма и дезинформацията в социалните мрежи“. Обучителите ще бъдат 2 експерти, назначени на трудов договор по проекта към ЦОИДУЕМ. Експерта от СЕ също ще бъде на граждански договор към ЦОИДУЕМ. 4.3. Обучение за обучители на университетски преподаватели В рамките на тридневно /24/ модулно обучение ще бъдат обучени 10 университетски преподаватели. Целевата група ще бъде определена от партньора СУ. Тридневното обучение ще включва усвояване на знания и компетентности за прилагане на разработения обучителен пакет за университетски преподаватели от педагогическите факултети с Методология и учебна програма за обучение/ специализирана подготовка на педагогически специалисти за работа с уязвими групи в условията на мултиетническа и мултикултурна образователна среда; Еднодневно обучение по специализирани обучителен модул и програма, разработен по обучителен пакет за обучение в разпознаване, превенция и защита от формите на дискриминация и социалното изключване и обучение по специализиран обучителен модул „Наблюдение и действия срещу речта на омразата, антициганизма и дезинформацията в социалните мрежи“. Обучителите ще бъдат 2 експерти наети от ЦОИДУЕМ. 22 387.28 18 715.86
Обучение на: университетски преподаватели, педагози, младежки работници, образователни медиатори, непедагогически персонал и общински служители: Обученията ще се реализират в съответствие с изготвените обучителни програми. Обучителите ще бъдат експерти, участвали в екипите по изработване на съответните обучителни рамки. Обучението ще се проведе в два модула. Първия двудневен 16-часов модул за всички целеви групи ще включва обучение по: 1/обучителен пакет „Разпознаване, превенция и защита от формите на дискриминация и социалното изключване“ и 2/специализиран обучителен модул „Наблюдение и действия срещу речта на омразата, антициганизма и дезинформацията в социалните мрежи“. Вторият тридневен 24-часов модул ще включва обучителната рамка, разработена за съответната целева група, както следва: 5.1. Обучение за младежки работници-в рамките на две петдневни обучения / базисно и надграждащо/. Тридневният 24-часов модул на обучение ще е по разработената актуализирана Методология и учебна програма към нея за обучение на младежки работници за повишаване и усъвършенстване на знанията, уменията и компетентностите за прилагане на методи, подходи и похвати за ефективно социално и образователно включване на уязвими групи. 5.2. Обучение на образователни медиатори-в рамките на две петдневни обучения / базисно и надграждащо/. В тридневния модул ще придобият знания, умения и компетентности за прилагане на разработената актуализирана Методика и обучителна програма за работа на непедагогическия персонал (помощници на учителите, образователни медиатори, социални работници в образованието) и други заинтересовани лица (авторитети от и за общността, представители на неправителствени организации) за прилагане на форми и методи за взаимодействие между детска градина и родителите на деца от уязвимите общности, в т.ч. и с родители на деца със СОП, както и за прилагане на разработената актуализирана Методология и обучителна програма за образователни медиатори за повишаване и усъвършенстване на уменията и компетентностите за ефективно социално и образователно включване на уязвими групи. 5.3. Обучение на педагози-в рамките на едно петдневно обучение. Тридневният модул ще се осъществи по разработения обучителен пакет „Методология и учебна програма за обучение/ специализирана подготовка на педагогически специалисти за работа с уязвими групи в условията на мултиетническа и мултикултурна образователна среда“. 5.4. Обучение на непедагогически персонал-в рамките на едно петдневно обучение. Тридневният модул ще се осъществи чрез прилагане на актуализирана Методика и обучителна програма за работа на непедагогическия персонал за прилагане на форми и методи за работа с родителите на деца от уязвимите общности, в т.ч. и с родители на деца със СОП. 5.5. Обучение на общински служители, работещи в сферата на ранно детско развитие-в рамките на едно петдневно обучение. Тридневният модул ще съдържа обучение за междукултурно многообразие, социално приобщаване, разрешаване на конфликти, управление на риска, управление на проекти и др.. 5.6. Обучение на университетски преподаватели-в рамките на тридневно обучение 30 университетски преподаватели, посочени от Партньора ще бъдат обучени за прилагане в работата си на разработена обучителна рамка „Методология и учебна програма за обучение/ специализирана подготовка на педагогически специалисти за работа с уязвими групи в условията на мултиетническа и мултикултурна образователна среда“ (двудневен модул) и обучителен пакет „Разпознаване, превенция и защита от формите на дискриминация и социалното изключване“ и специализиран обучителен модул „Наблюдение и действия срещу речта на омразата, антициганизма и дезинформацията в социалните мрежи“ (еднодневен модул). 216 046.77 157 832.18
Информиране и публичност - Организиране и провеждане на три събития за информиране и публичност: ЦОИДУЕМ ще създаде интернет-сайт на проекта, в който ще се публикува актуална информация от изпълнението на проектните дейности и анонс за наличие на нови публикации в електронната обучителна платформа. Дейността предвижда също организиране и провеждане на следните три публични събития: 1. Еднодневно събитие за представяне на проекта и очакваните резултати - встъпителна конференция на тема „Изграждане на капацитет за образователно и социално включване на представители на уязвими групи”. Това събитие ще представи на обществеността дейностите по проекта, както и аспекти от разработването на политики за справяне със социалното изключване на представители на уязвими и маргинализирани общности. 2. Публично обсъждане на разработените методологии и програми за обучение с участието на преподаватели от педагогическите факултети на различни университети, които не са участвали в експертните групи, изготвящи методологиите и програмите за обучение; 3. Заключителна конференция за представяне на резултатите от проекта, с участието на представители на държавни институции: Министерството на образованието и науката, Министерството на труда и социалната политика, Министерството на младежта и спорта, Съвета на Европа и представители на целевите групи - младежки работници, ромски образователни медиатори, педагози, непедагогически персонал, директори на младежки центрове, директори на образователни институции, университетски преподаватели. Ще бъдат изготвени банери, брошури и дипляни с цел популяризиране на проекта и неговите резултати. 72 598.42 54 375.55
Изграждане на капацитет и обмен на добри практики: Дейността предвижда изп.на следните поддейности:1.Изграждане на капацитет на ЦОИДУЕМ2.Изграждане на капацитет на МЦ 3.Обмен на добри практики за преподаватели от университети;4.Международна научно-практическа конференция на тема „Образователно и социално включване на уязвими групи–успешни европейски модели”.5.Изгр.на капацитета на обр.медиатори и педагог.специалисти за реализиране на мерки за образователно и соц.включване на уязвими групи.6. Обучителна визита за надграждане на капацитет на представители на ЦОИДУЕМ, образователни медиатори, педагогически специалисти, младежки работници и общински служители-15 участника.Изп. на поддейност 1 предвижда надгр.на админ.капацитет на екипа на ЦОИДУЕМ, чрез посещение на МЦ Лисабон и МЦ Будапеща. Целта е повишаване на адм.капацитет, ч/з запознаване с практиката,изпълнявана в областта на политиката за приобщаване на уязвими етнически малцинства,както и предизвикателствата,породени от прилагането й. Ще се осъществи обмен на опит за реализиране на образователни и соц.дейности за социализация,прилагането на формалното и неформалното образование за работа с младежи от уязвими групи. Ще бъдат усвоени знания и адм.умения за прилагане на иновативни образователно-интеграционни активности,с цел адаптирането за изпълнение в дейността на ЦОИДУЕМ, чрез интегрирането им в стратег.документи и формулиране на ефективни политики.Обучителни посещения ще се осъществят съвместно с ръководителите на МЦ–в изп.на поддейност 2,с цел стимулиране на институционалното им развитие и надграждане на адм.капацитет. Участието в дейността ще осигури надгр. на уменията и знанията на екипите на МЦ за реализиране на политики за обр.и соц.включване на младежи от уязвими общности- младежи от ромската общност и други в неравностойно положение.Запознаването с практиката на МЦ Лисабон и Будапеща ще осигури на младежките работници усвояване на знания и компетентности за въвеждане в практика си на иновативни методи и подходи. Съвместното участие в дейността ще подобри институц.координация между ЦОИДУЕМ и МЦ за изпъл. на политиката за образователно и соц.включване на уязвими общности.В изп.на подд-т 3 се предвижда обмен на опит и добри практики за университетски преподаватели и ЦОИДУЕМ,който предвиждаме да се осъществи в Европейски Вергеланд център(EWC),с който партньора има сътрудничество и реализирани практики в сферата на образователното и соц.включване, както и с Исландския университет–гр. Рейкявик, с който партньора ще сключи споразумение.Подд-т 4-Чрез сравнителни дейности и обмен на практики между EWC, CEICSEM,Румъния и Португалия ще се извърши сравнителен анализ на тези практики,както и анализ на нормативната уредба за дейността на образователните медиатори. Като резултат ЦОИДУЕМ ще организира в Б-я провеждане на международна конф.на тема „Образователно и социално включване на уязвими групи–успешни модели” с участието на представители на EWC,Съвета на Европа, Румъния, Португалия. Общо 40 участници: 32 участници - директори, учители, образователни медиатори, представители на общини, университети, МОН и ЦОИДУЕМ и 3 представители от , Европейския център Вергеланд, Осло (Норвегия), по 2 представители от Румъния, Съвета на Европа и Португалия. Всяка държава ще представи своя анализи за съществуващите практики за образователно включване на уязвими групи. Ще бъдат изведени изводи и препоръки. Поддейност 5.Чрез прилагане на програма за компетентности по демократично гражданство, образователно и социално включване и цялостен училищен подход, Европейския Вергеланд център ще организира и проведе обучение на 10 образователни медиатори, 10 учители/директори на училища и 5 представители на ЦОИДУЕМ, вкл. представители и от Управителния съвет на ЦОИДУЕМ.Поддейност 6 ЦОИДУЕМ,чрез съдействието на Нац. институт за образование и младеж, Братислава ще реализира обуч.визита за 15участника: (10-младежки работници, общински служители, педагогически специалисти и образователни медиатори и 5 представители на ЦОИДУЕМ) 483 338.35 452 157.42
Изработване на SWOT анализ на нормативната регулация за практиките на образователните медиатори за участие в политики на МОН: Изработване на SWOT анализ на нормативната регулация за практиките на образователните медиатори за участие в политики на МОН, с цел генериране, адаптиране и прилагане на нови идеи и подходи за социално и образователно включване на уязвими групи 10 099.75 9 878.49
Обучения на педагогически специалисти и непедагогически персонал за ключови компетентности „Лични, социални и умения за учене” от Рамката на ключовите компетентности за учене през целия живот: Обучения на педагогически специалисти и непедагогически персонал за ключови компетентности „Лични, социални и умения за учене” от Рамката на ключовите компетентности за учене през целия живот. Умения за работа в екип с уязвими групи и работа в екип.“ Тридневно обучение с общо 40 участника (20 педагогически специалисти и 20 непедагогически персонал) за прилагане на мерки за образователно включване на уязвими групи, чрез работа в малки училищни екипи. 31 879.54 13 031.84
Краткосрочен квалификационен курс за образователни медиатори: Професията на образователния медиатор е сравнително ново професионално поприще - обосновано, необходимо и значимо, и официализирано в НКПД 2011. Минималното образователно равнище, според НКПД, което трябва да притежава всеки специализант е «Образователно и квалификационно ниво 3» – трета степен на професионална квалификация, и/или завършено средно образование, или придобито право за явяване на държавни зрелостни изпити за завършване на средно образование. Предвидените курсове за следдипломна квалификация са насочени именно към образователни медиатори, притежаващи средно образование или по- висока степен образование. Програмата включват значими теми от всички основни области на професионална реализация на образователния медиатор и е разработена по проекта с цел следдипломна квалификация на непедагогически персонал за работа с уязвими групи, фокус роми. 18 011.58 10 074.88
Одит: След увеличение на общия бюджет на проекта, същия надхвърля сумата от 500 000 евро. Съгласно т. 13 от Ръководството, разходите по проектите подлежат на одит съгласно българското законодателство. Всички проекти на стойност над 500 000 евро, финансирани чрез схемите за подбор на проекти, подлежат на задължителен външен одит, който се наема от бенефициента. 11 439.47 11 439.48

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.