Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект на Община Якимово включва взаимосвързани и надграждащи се дейности чрез придобиване на нови знания и умения при прилагане на интегриран подход за предоставяне на социални и здравни услуги, подобряване на достъпа до заетост, образование и обучение. Всички дейности са в съответствие с приложимите стратегически национални и местни документи, като включват интеграция на деца, застрашени от изключване от образователната система, по причини, свързани с принадлежност към затворени и маргинализирани етнически групи; равноправно интегриране  в образователна система; създаване на условия за трудова интеграция; създаване на подходящ социално-психологически климат в обществото.
В резултат от изпълнение на проекта се очаква създаване на траен модел за сътрудничество на местно ниво, с участието на всички институции, партньори и асоциирани партньори, работещи в тази област на местно ниво.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подобряване на образователната среда в детска градина-дейности: Целта е подобряване на образов. среда чрез прилагане на разнообразни методи и форми на работа за преодоляване на констатираните ограничения и дефицити, засилване на мотивацията им за участие в образов. процес.Ще се съставят темат. клубове, съобразени с индивид. възможности и предпочитания на децата.Целта е изравняване на стартовите им позиции с тези на останалите, намаляване на отсъствията от занимания и разширяване на възможностите за участие в разнообр. форми на работа, намаляване бр. на необхванатите и отпаднали от образов. система.Чрез познавателни игри ще се търсят възможности и предизвикателства, които ще ги обединят и сплотят, ще загърбят противоречията и разделянето, породени от етн. принадлежност.Развиването на култ. идентичност, ще бъде допълнена със знания за разнообразни празници и традиции.Дейностите са подходящи, практични, необходими и съответстват на целите и очакваните резултати.Заниманията по всеки от клубовете ще се провеждат по предварително изготвен график, съобразен с възможностите и интересите на децата.Ще се провеждат съвместно с деца от етн. малцинства и техни връстници.Към настоящия етап са идентифицирани 143 деца /в т.ч. 117 роми/, с които да се провеждат занимания. Заниманията от всеки клуб ще се провеждат най-малко 2 пъти по 2 ч. седмично, във всеки клуб ще участват средно до 25 деца, ще се назначат по 1 учител и 1 помощник.Допуска се и възможността едно и също дете да посещава повече от 1 клуб.Планира се дейността да се състои от 7 клуба – 4 в с.Якимово, 1 в с.Дългоделци, 1 в с.Комощица и 1 в с.Долно Церовене.Т.е. за клубовете ще се назначат 7 учители и 7 сътрудници /всеки за съответния клуб/.За тях се планира заетост от най-малко 5 ч.седмично /вкл. пряка работа и подготовка за дейността, работа с документи, участие в раб.срещи/, като е възможно отраб. часове да са повече поради увеличение интензитета на провежданите занимания – напр. през летните месеци, с цел уплътняване на своб. време на децата и увеличаване привлекателността на образов.институции.Допълнително се планира назначаване на 2 лица да позиция „Сътрудник”.Лицата ще работят по трудов договор, като задълженията им са следните: Поддържа непрекъсната връзка с екипа и останалите лица, ангажирани с дейността, обменя информация и съдейства за изпълнението като внимателно проследява връзката с реализацията на доп. занимания.Следи за правилното отчитане и за по-висока ефикасност на търсените резултати.Те ще са ангажирани с координацията на всички 7 клуба. Планира се назначаване на 1 лице на позиция „Експерт”, работещо по трудов договор, като неговите задължения са следните: Създава цялостната документация /правила, процедури, бланки за отчитане и доказване на дейността/.Дава препоръки и насоки за решаването на възникнали трудности при изпълнение на заложените мерки.Идентифицира евентуални рискове и участва в процеса на търсене на възможно най-адекватно действие за преодоляването им, мониторира работата на клубовете, търси обратна връзка от родители/персонал/деца.Лицето ще е ангажирано с всички 7 клуба. НПО-партньора ще организира и проведе два образователни модула с екологична насоченост.Целта е формиране на представи и понятия за заобикалящия свят и осъзнаването на човешкия индивид като част от една общност и елемент от гражд. социализация на личността.Чрез методите наблюдение, беседа, експериментиране, включване в реални ситуации, игра ще се провокира интерес към знанието и ученето.Планира се провеждане на „Празник на есента”-изнесен на открито, включва забавления, събиране на дарове на природата, моделиране на изкуствени екосистеми.”Лечебните растения”-непосредствен контакт с природата, формиране на екипност, заинтересованост и любопитство.След всяко мероприятие ще се организира изложба в читалището, а гостите ще бъдат почерпени с билков чай, набран сред природата.За провеждане на клубовете ще се изготвят списъци на участниците от целевите групи за всеки отделен ден от изпълнение на дейността, съдържащи датата и мястото на провеждане. 305 444.84 294 003.15
Подобряване на образователната среда в детска градина-оборудване и обзавеждане: Дейността предвижда закупуване на обзавеждане и оборудване с цел повишаване мотивацията за редовно посещение на детска градина. Тя има за цел да осигури качествено образование на децата чрез създаване на подходяща приемнаща среда, улесняване на достъпа и засилване на мотивацията им за включване в образователния процес. Обхващането на децата в задължителна предучилищна подготовка ще спомогне за преодоляване на различни комплексни проблеми, произтичащи от социалното изключване или които водят до него.Чрез тази дейност община Якимово ще подпомогне създаване на съвременна образователна среда, в която мултикултурното образование е основен приоритет. Целта е подпомагане духовното, физическо и образователно развитие на децата, здравословния начин на живот. Подобряването на образователната среда в детската градина, където се отглеждат и възпитават деца от етническите малцинства е от важно значение е подобряване на привлекателността и повишаване на мотивацията за учене. Дейността предвижда закупуване на обзавеждане и оборудване, с цел повишаване мотивацията за учене и осъзнаване на образованието като ценност. По този начин ще се осигури осигури качествено образование на децата от етнически произход, чрез създаване на образователна и възпитателна среда, чрез улесняване на достъпа и засилване на мотивацията им за включване в образователния процес. При определяне вида и функционалните характеристики на подбраното оборудване и обзавеждане община Якимово стриктно следи рационално съотношение на цена и качество. Доставката ще се осъществи след заявка за закупуване на обзавеждане и оборудване, подписана от ръководителя на проекта координатор НОИР. С изпълнителя ще се сключи договор за доставка с техническо описание на оборудването, модел, тип, брой и др. (ако е приложимо), ще се изготви приемателно-предавателен протокол с описани модели и серийни, номера на обзавеждането и оборудването (ако е приложимо), изпълнителя ще представи гаранционни карти, където е приложимо. Закупеното оборудване и обзавеждане ще бъде монтирано и инсталирано в помещенията на детската градина – партньор по проекта. То ще бъде заведено от детската градина. На закупеното оборудване и обзавеждане със средства ще се поставят ще се поставят визуализиращи стикери в съответствие с документа „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. 18 135.00 18 133.87
Насърчаване участието на родителите: Родителите са първите и постоянни учители на детето. Те играят съществена роля, за да подпомогнат децата си да учат. Семейното учене е мощен инструмент за достигане на някои от най-уязвимите групи в нашето общество. То има потенциала да подсили ролята на семейството и да промени нагласите към образованието, помагайки да се изградят силни местни общности и да се разшири участието в ученето. Децата прекарват по-голямата част от деня си, заобиколен от други възрастни/учители, възпитатели/, но този модел трябва да се промени защото: - лишава родителя от активна роля в отглеждането на собственото му дете; - противопоставя семейството на учебното заведение или в най-добрия случай създава ненужни бариери; - къса връзката между семейството и образователната система и процесите, които протичат на едното и на другото място, нямат връзка помежду си, а детето не успява да получи необходимото цялостно възпитание и образование. За да се преодолее тази фрагментираност, изолираност, тази пропаст между дома и училището, е необходимо специалисти и родители да работят заедно, в партньорство, да споделят информация, идеи, мнения, да вземат заедно важните решения, които касаят децата, да споделят грижата за тях. От друга страна има родители които неглижират образователната система, учението не е ценност за тях и е необходимо да се работи и с тях по отношение на промяна на собствените им нагласи по отношение на образованието. промяна в отношението на родителите към предучилищното възпитание и подготовка на техните деца в посока насърчаване посещаемостта и задържане на децата в детските заведения, преодоляване на негативни стереотипи и стимулиране на толерантност у родителите с различен етнически произход. Ангажирането на родителите е ключов фактор както за превенцията на отпадането на децата от детската градина, така и за превръщането й в център на местната общност. Ще се проведе подбор на 2 лица за заемане на длъжността „Сътрудник-работа с родители”. С подбраните лица ще се сключат трудови договори, като изискване към кандидатите ще бъде в работата си да отчита индивидуалния опит на всеки родител, да стимулира неговата активност в общуването и да създава благоприятни условия той да се реализира като равностоен партньор в съвместните дейности. Лицата ще са ангажирани с организирането и провеждането на мерките, реализирани в рамките на дейността. Ежемесечно те ще изготвят обобщени отчети, от където ще е видно изпълненото по всяка мярка, броя на обхванатите лица, датите на провеждане. За реализираните дейности ще се водят списъци на родителите, за да има отчетност и проследимост на извършените разходи. Бенефициента стриктно ще следи да няма дублиране на родителските консултации по тази дейност с консултациите, които родителите ще получават от специалистите по дейността за социални и здравни услуги. Планираната стойност е 20097.00 лв. и е отразена в б.п.1.1. 20 097.00 18 761.35
Преодоляване на негативни обществени нагласи: Целите на тази дейност са възпитаването в дух на толерантност, преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход, позитивно отношение спрямо децата от малцинствените групи. Също така дейността цели да включи педагогическите специалисти, родителите, представителите на местната общност, гражданския сектор, медиите и обществеността в съвместни публични форуми, които да помогнат за преодоляване на негативните обществени нагласи към различните етноси. Необходима е достатъчна информация по проблемите за работа и общуване в мултикултурна среда сред широката общественост. Изключително важна предпоставка за успешното интегриране в образователната система спрямо маргинализираните групи е промяната на нагласите в обществото спрямо тях. Все още те са доминирани от погрешни представи, безразличие и негативизъм. Много важно при този подход е лицата да се представят като носители на позитивни роли, като равнопоставени граждани в едно демократично общество. Дейността е планирана в съответствие с документа „Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015-2020 г.”, защото включва реализиране на мерки, основани на анализ на образователните потребности и обществените нагласи. 19 000.00 19 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.