Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е подадено от строителна фирма Пилос ЕООД и е насочено към постигане на по-високи нива на заетост в дейността на фирмата, чрез създаване на 20 нови работни места за безработни и неактивни лица на пазара на труда и предоставяне на възможност за повишаване на професионалните  им компетентности,  в зависимост от потребностите на дружеството във връзка с ново-разкритите работни места. С изпълнението на планираните дейности в проекта, включването на наетите лица в професионално обучение ще повиши качеството на работната сила и ще улесни адаптирането към променящите се изисквания на пазара на труда и работодателите; Със закупуване на строителна техника в съответствие с длъжностите на наетия персонал, както и други дейности произтичащи от изпълнението на проекта; Застраховка на придобитото по проекта оборудване за срока на изпълнение на проекта, Трудова медицина на новонаетите по проекта лица за срока на изпълнение на проекта (задължителна според българското законодателство), Екип за изпълнение на проекта - задължителен за правилното реализиране на всеки успешен проект и визуализация на проекта. Кандидата има за цел да осигури изпълнението на дългосрочната цел на фирмата, ориентирана към повишаване на квалификацията и създаване на устойчиви работни места, чрез подобряване на конкурентоспособността на фирмата, с извършване на пълния цикъл от услуги, за дейността която извършва дружеството. Благоприятния ефект от субсидираната заетост и останалите дейности описани в проектното предложение, ще доведе до подобряване качеството на живот на лицата определени като целева група в проектното предложение на кандидатът.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта.: За да бъде осъществен проекта ще се сформира екип за управление на проекта. Екипа ще се състои от две лица. Задачите и отговорностите между членовете на екипа ще бъдат ясно дефинирани. Екипа за управление на проекта ще бъде сформиран от първия месец и ще продължи своята дейност до края на последния месец на проектното предложение. Ръководител проект, който ще има следните задачи и отговорности: Да организира, ръководи, координира и контролира цялостното изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ, като следи за целесъобразното, законосъобразното, административното, техническото и финансовото изпълнение на проекта; Да ръководи, координира и контролира работата по управление на проекта , като разпределя задачи и отговорности; Да поддържа ефективна комуникация с управляващия орган и междинното звено на ОПРЧР и др. институции с оглед целесъобразното и законосъобразно изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ; Да наблюдава, контролира и координира изпълнението на договорите, сключени в изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ; Да извършва текущо отчитане изпълнението на дейността на всеки етап от реализирането на проекта пред УО; Да взема, необходимите мерки за преодоляване на възникнали проблеми в процеса на изпълнение на проекта; Да изготвя доклади и представянето им за одобрение, в които отчита: техническото изпълнение на проекта; финансовото изпълнение на проекта; изпълнението на календарния график на проекта, показателите за изпълнение на целите на проекта; индикатори за измерване ефективността на изпълнението и индикатори за резултат, проблемите и мерките за тяхното преодоляване; Да участва в извършването на проверки на място на изпълнителите по сключените договори преди съответните дължими междинни и окончателни плащания по договори; Да води кореспонденция със страните по договора по установения ред; Да докладва пред съответните компетентните органи за нередност, или за предположение за нередност; Да посочва финансовия принос на „Оперативна програма развитие на човешките ресурси“ във всички документи, свързани с изпълнение на проекта, насоките за информация и публичност по ОПРЧР; Да съхранява, осигурява и предоставя при поискване от Договарящия орган, Междинното звено на ОПРЧР, и органи на ЕК, документите свързани с изпълнението на проекта. Провеждане на процедури за избор на доставчици по реда на ПМС № 118/20.05.2014 г. Координатор проект - едно лице: Отчита се пред ръководителя на проекта. Участва в комисиите по избор на изпълнители, подкрепя и подпомага ръководителя на проекта в координацията на проекта; осъществява и поддържа логистична подкрепа за изпълнението на проектните дейности; извършва техническа помощ за изпълнителите на проектите; подпомага ръководителя на проекта в комуникацията му с представителя на УО, както и с необходимата информация, изисквана от УО; подпомага подготвянето и изготвянето на административна, отчетна и друга документация; организира мониторингови посещения, съгласно правилата и политиките на УО; участва в мониторингови посещения и информира ръководителя на проекта относно резултатите и ефекта по напредъка на проекта; подпомага ръководителя на проекта с информация, необходима за планирането и навременното отчитане на проекта; подпомага ръководителя на проекта при подготовката на междини и окончателен отчети; Подробно описание на задълженията и отговорностите на Ръководителя и Координатора ще бъде включено в договорите им за възлагане управлението и координацията на проекта. Дейността има за цел безпроблемното отчитане на проекта, което е в основата на реализиране на основната и специфични цели поставени от кандидата в проектното предложение. В тази дейност се включва и „Подготовка на тръжно задание за избор на външна организация” за доставка на стоки и услуги, като неразделна част от дейностите за организацията и управлението на проекта . Ще бъдат осигурени материали и консумативи за администрирането на проекта. 39 000.00 39 000.00
Осигуряване на заетост на лица от целевата група.: Ще бъде извършен подбор на представители от целевата група. В проекта ще бъдат включвани: Безработни младежи до 29 г. включително, Безработни лица на възраст над 54 г., Продължително безработни и неактивни лица. Общата бройка на включените в заетост са 20 лица. Желаещите да бъдат включени в дейността по проекта ще имат възможност да подадат автобиография към дружеството. Одобрените по документи кандидати ще бъдат допуснати до индивидуално интервю. Дейността е заложена за изпълнение от първия месец на проектното предложение, с оглед на неквалифицираните кадри, необходими в изпълнение на дейността и занижените изисквания към тях (ще се вземат предвид само три изисквания: желание за работа, желание за успешно преминаване професионално обучение и дългосрочна заетост във фирмата), подбора на 10 служители ще се реализира в първият месец. Заетостта на същите 10 служители ще стартира от втория месец. В осмия месец на изпълнение на проектното предложение ще се проведе подбор (на същият принцип и критерии) на още 10 служителя. Лицата ще започнат трудова заетост от деветият месец на проектното предложение. Целта на това поетапно наемане на персонал е насочена към представителите на целевата група, а именно спокойното протичане на професионално обучение и въвеждане индивидуално на всеки един служител в трудовите му задържания. Работодателя наема по трудово правоотношение по КТ безработни лица на разкритите работни места. За осъществяването на тази дейност е необходимо сключване и подписването на индивидуални трудови договори с избраните представители на целевата група за включване в проекта, в които са ясно регламентирани правата и задълженията на страните. Поетапно в процес на изпълнение на проекта ще бъдат наети 20 лица на осем часов работен ден. От втори месец до тринадесети месец в проектното предложение е предвидено субсидирана заетост за 10 лица на длъжности: - Строителни техници. Код 3112-3009 по НКПД за 2011г. - Едно лице. Общо субсидирана заетост: 12 месеца. - Оператор на земекопни съоръжения и сродни на тях. Код 8342-2003 по НКПД за 2011г. - Две лица. Общо субсидирана заетост: 12 месеца - Строителни електротехници и сродни на тях. Код 7411-2005 по НКПД за 2011г. - Едно лице. Общо субсидирана заетост: 12 месеца. - Строители на жилищни сгради. Код 7111- 2001 по НКПД за 2011г. - Шест лица. Общо субсидирана заетост: 12 месеца. От девети месец до двадесети месец в проектното предложение е предвидено наемането на още 10 лица на длъжности: - Строителни техници. Код 3112-3009 по НКПД за 2011г. - Едно лице. Общо субсидирана заетост: 12 месеца. - Оператор на земекопни съоръжения и сродни на тях. Код 8342 -2003 по НКПД за 2011г. - Две лица. Общо субсидирана заетост: 12 месеца. - Строителни електротехници и сродни на тях. Код 7411-2005 по НКПД за 2011г. - Едно лице. Общо субсидирана заетост: 12 месеца. - Строители на жилищни сгради. Код 7111 - 2001 по НКПД за 2011г. - Шест лица. Общо субсидирана заетост: 12 месеца. Средствата за трудовото възнаграждение са в размер на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии. Наетите лица ще получат необходимия първоначален инструктаж. Същите ще преминат професионално обучение за придобиване на първа и втора квалификационна степен, за подобряване на професионалната си квалификация. В дейността ще се вземат под внимание опитът и добрите практики на Агенция по заетостта от последните години при реализирането на мерки за насърчаване на заетостта, както и натрупания опит при изпълнение на проекти. 201 618.43 198 233.53
Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионална квалификация на безработни лица от целевата група.: Подготовка: Изготвяне на документи за процедура по подбор на изпълнител по реда на ПМС № 118/20.05.2014г. Обучение се предвижда само за лицата от целевата група включени в проекта. I. Професионална квалификация, за втора степен, с продължителност не по-малка от 660 учебни часа. 1. Професия "Строител",код 582030, Специалност "Кофражи",код 5820302 2. Хорариум на обучението: 660 часа 2.1. Теория: 266 часа 2.2. Практика: 394 часа 3. Брой на обучаваните лица: 2 (две) лица 4. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация. 1. Професия "Строител",код 582030, Специалност "Армировка и бетон",код 5820303 2. Хорариум на обучението: 660 часа 2.1. Теория: 266 часа 2.2. Практика: 394 часа 3. Брой на обучаваните лица: 2 (две) лица 4. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация. 1. Професия "Строител",код 582030, Специалност "Зидария ",код 5820304 2. Хорариум на обучението: 660 часа 2.1. Теория: 266 часа 2.2. Практика: 394 часа 3. Брой на обучаваните лица: 2 (две) лица 4. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация. 1. Професия "Строител",код 582030, Специалност "Мазилки и шпакловки ",код 5820305 2. Хорариум на обучението: 660 часа 2.1. Теория: 266 часа 2.2. Практика: 394 часа 3. Брой на обучаваните лица: 2 (две) лица 4. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация. 1. Професия "Строител",код 582030, Специалност "Вътрешни облицовки и настилки ",код 5820306 2. Хорариум на обучението: 660 часа 2.1. Теория: 266 часа 2.2. Практика: 394 часа 3. Брой на обучаваните лица: 2 (две) лица 4. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация. 1. Професия "Строител", код 582030, Специалност "Външни облицовки и настилки ",код 5820307 2. Хорариум на обучението: 660 часа 2.1. Теория: 266 часа 2.2. Практика: 394 часа 3. Брой на обучаваните лица: 2 (две) лица 4. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация. 1. Професия „Електромонтьор“, код: 522020, Специалност „Електрически инсталации“, Код: 5220210 2. Хорариум на обучението: 660 часа 2.1. Теория: 266 часа 2.2. Практика: 394 часа 3. Брой на обучаваните лица: 2 (две) лица 4. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация. 1. Професия "Строител",код 582030, Специалност "Строително дърводелство ",код 5820310 2. Хорариум на обучението: 660 часа 2.1. Теория: 266 часа 2.2. Практика: 394 часа 3. Брой на обучаваните лица: 2 (две) лица 4. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация. 1. Професия "Строител",код 582030, Специалност "Покриви ",код 5820312 2. Хорариум на обучението: 660 часа 2.1. Теория: 266 часа 2.2. Практика: 394 часа 3. Брой на обучаваните лица: 2 (две) лица 4. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация. II. Професионална квалификация, за първа степен, с продължителност не по-малка от 300 учебни часа. 1.Професия „Водач на МПС за обществен превоз“, Код: 840090, Специалност „Вътрешни и международни превози на товари“, Код: 8400902 2. Хорариум на обучението: 304 часа 2.1. Теория: 128 часа 2.2. Практика: 176 часа 3. Брой на обучаваните лица: 2 (две) лица 4. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация. Свидетелството за професионална квалификация, което обученото лице ще придобие му дава право на управление на тежкотоварни камиони, камиони с платформи, самосвали, цистерни, строителна техника, тежка строителна техника, което изцяло кореспондира с предмета на дейност на дружеството. Според спецификата на изучаваната материя, формата на обучение ще е дневна. 22 800.00 13 200.00
Закупуване на оборудване във връзка с осигуряването на необходимите ресурси за обособяване на работното място на целевата група.: Подготовка: Изготвяне на документи за процедура по подбор на изпълнител по реда на ПМС № 118/20.05.2014 г.за доставка на стока. Строителна техника - Комбиниран Багер товарач - 1/един/ бр. - нов. Ръководителя на проекта ще започне постъпки за стартиране на процедура ПМС № 118/20.05.2014 г. още в първият месец на проекта. Вторият месец на проекта също е обвързан с конкретната процедура с цел изпълнение на всички заложени срокове в постановлението и точното му и коректно прилагане. Самата техника ще бъде доставена и заплатена до 30 дни след провеждане на процедурата за избор на изпълнител и подписване договор със спечелилия кандидат. Всички дистрибутори и доставчици на съответната техника в България поддържат наличности на склад от съответните машини. Комисията в изпълнение на ПМС № 118/20.05.2014 г. ще е съставена от членове, експерти в тази област. При доставки на машини и съоръжения към доставката се включват и всички допълнителни дейности, свързани с транспорта, монтажа, въвеждането в експлоатация на машини и съоръжения, както и обучение на персонала за работа с доставеното оборудване. Определянето на изпълнител се извършва чрез: Избор с публична покана. Критерии за оценка на офертите: Икономически най-изгодна оферта. В рамките на тази дейност, след провеждане на процедурата за избор на изпълнител, ще бъде закупен и доставен нов Комбиниран Багер товарач 1 бр. Той ще бъде предназначен за разкриването на новите работни места за лицата от целевата група. Материалното обезпечаване с ново-закупеното оборудване ще подобри значително условията на работа и ще създаде допълнителна предпоставка за разкриването на новите работни места. Модерната и иновативна техника ще предоставят възможност на заетите да работят с най-актуалната и конкурентна строителна машина. Така те ще придобият знания и умения, които ще повишат тяхната сила на пазара на труда. Дейността допринася пряко за постигане на проектните цели, като подпомага предприятието в откриването на нови работни места за представителите на целевата група. В миналото земните работи са били извършвани ръчно. За копаене са ползвани кирки или прави лопати. Прехвърлянето на земна маса е ставало с лопати и други ръчни инструменти. За превоза на земната маса на къси разстояния са ползвани ръчни колички. Сега по изключение се извършват ръчно земни работи и то само в малки обеми, понякога така се дооформят (фино) земните работи изпълнявани с машини. Багерите се използват за направата на изкопи при строителството на сгради и съоръжения, което е напълно необходимо за извършване на професионалната дейност на част от позициите и е изцяло съобразено със спецификата на трудовата дейност на наетите лица. Строителната техника ще повиши конкурентоспособността на кандидатът като затвори пълния цикъл, която обхваща дейността на дружеството. Без нея дружеството не може да поема по-големи (основни) поръчки, изискващи извършване на изкопи за полагане на основи и фундаменти за сгради и съоръжения. Връзката с дейностите по проекта е пряка, защото по този начин ще се спомогне за разкриването на новите работни места и нормалното протичане на служебните задължения на представителите на целевата група. Предвидено е едно работно място, (комбиниран багер) закупено със средства по настоящата процедура да се ползва от повече от едно лице - (4 лица) – представител на целевата група. За останалите служители кандидатът ще предостави оборудване (според спецификата на длъжността) от материалната база с която разполага. Закупената строителна машина ще улесни и допринесе за нормалното протичане на работния процес. 117 000.00 117 000.00
Застраховка на придобитото оборудване: Подготовка: Изготвяне на документи и провеждане на процедури по подбор на изпълнители по реда на ПМС № 118/20.05.2014 г. В процедурите за избор на изпълнители ще бъдат заложени хоризонталните принципи. Ръководителя на проекта ще започне постъпки за провеждане на съответната процедура от втория месец на проекта, като очакванията са с реализиране на Дейност 4, да бъде избран доставчик за Дейност 5 и застраховката на строителната машина да започне да тече от първият месец на придобиването и. Избран изпълнител и сключен договор. Със средства от бюджета на проекта ще бъде покрита сумата за застраховката само до края за изпълнение на проектните дейности, независимо от действителния срок на застрахователната полица. Разходи за застраховки на придобитите в резултат на дейностите на проекта дълготрайни материални активи, са регламентирани от управляващ орган в чл.21, ал.1 от ПМС №119 от 20.05.2014. Дейността включва пълна застраховка на придобитата по проекта строителна техника за целия срок на изпълнение на договора. В зависимост от избрания план (пълно застраховане), застраховката ще защити строителната техника в случай: - Покритието включва всяка внезапно и непредвидено настъпила пълна загуба или частична щета поради каквато и да било причина. - Покриват се рисковете от пожар, удар, мълния, експлозия, падане на пилотирано летателно тяло, негови части или товар. - Грешки при работа, небрежност или злоумишлени действия от служители на кандидатът. Авария. - В покритието на риска природни бедствия влизат буря, наводнение, градушка, свличане на земни пластове, земетресение и вулканично изригване. - Пътно транспортно произшествие -сблъскване, преобръщане и др. - Покрива се всякаква форма на кражби, пълна или частична. - Вандализъм. Макар застраховката да е незадължителна за програмата и българското законодателство дейност, тя се явява абсолютно наложителна с цел предпазване на техниката от нарастващата престъпност и оттам – вероятността да станем жертва на грабеж или дори безсмислен вандализъм. Строителството се характеризира с много висока степен на риск. Този вид техника, често търпят щети заради неправилна експлоатация или преобръщане и пропадане на земна маса. С цел предотвратяване на гореизброените щети и минимизиране на рисковете за дружеството и служителя управляващ строителната техника, за същата ще бъде сключен договор за пълна застраховка. 7 000.00 3 612.70
Трудова медицина за новоназначените по проекта лица от целевата група: Подготовка: Изготвяне на документи и провеждане на процедури по подбор на изпълнители по реда на ПМС № 118/20.05.2014 г. В процедурите за избор на изпълнители ще бъдат заложени хоризонталните принципи. Изборът на доставчик за трудова медицина ще се извърши от ръководителя на проекта в първият месец на проекта успоредно с подбора на лицата от целевата група. Договора за трудова медицина ще започне да тече от вторият месец на проекта. Избрани изпълнители и сключени договори. Осъществяване на дейности по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд от служба по трудова медицина. Обслужване от служба по трудова медицина на 20 (двадесет) лица от целевата група, включващо осигуряване на всички нормативно определени задължения съгласно чл. 25а от Закона за здравословни и безопасни условия на труд (ЗЗБУТ), при условията и реда за осъществяване дейността на службите по трудова медицина съгласно Наредба № 3 от 25.01.2008 г. за условията и реда за осъществяване дейността на службите по трудова медицина и други действащи нормативни актове в областта по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Основните задачи на трудовата медицина са: осигуряване на здраве на работното място, опазване здравето и безопасността на работещите, изграждане на нова култура на работно поведение, спазване на технологична дисциплина на правилата за безопасна работа, на здравословен начин на живот. Практиката на трудовата медицина означава набор от ключови дейности за постигане на устойчиво развитие. Добрата фирмена политика по здраве и безопасност при работа е интегрирана не само с политиката по качество, но и с мерки за опазване на околната среда. Основните дейности в областта на трудовата медицина са: хигиена на труда, измерване и оценка на факторите на работната среда и трудовия процес, токсикология, физиология, психология, ергономия, изследване на здравното състояние на работещите, професионални/свързани с труда/ заболявания и производствен травматизъм, епидемиология на незаразните заболявания и безопасност при работа. С оглед на дейността на кандидатът и високата степен от професионални травми и наранявания, тя се явява задължителна за кандидатът. 1 600.00 3 200.00
Осигуряване на публичност и визуализация на проекта: По време на изпълнение на проекта ще бъдат приложени подходящи мерки за информиране и публичност, в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С оглед по-голямото натоварване на ръководителя на проекта през първият месец, тази дейност ще стартира във втория месец на проекта, като през същия месец на проекта, ръководителят и кандидатът ще се спрат на доставчик за съответната дейност, описаните по-долу материали ще бъдат изработени и заплатени. Подготовка: Изготвяне на документи и провеждане на процедури по подбор на изпълнители по реда на ПМС № 118/20.05.2014 г. В процедурите за избор на изпълнители ще бъдат заложени хоризонталните принципи. Избран изпълнител и сключен договор. Изготвяне на: - 1 бр. информационна табела, която ще се постави на видно място. - 2 бр. обозначителни стикери поставени върху закупеното оборудване, използвано от назначените служители. - 1000 бр. отпечатване и разпространение на пълноцветни брошури. Брошурите ще съдържа информация за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта. Брошурите ще бъдат разпространени на територията на Република България. - 100 бр. отпечатване и разпространение на плакати, пълноцветен печат. Такива ще бъдат раздавани и на клиенти и контрагенти на фирмата за мултиплициране на ефекта от проекта. Всеки документ, свързан с изпълнение на проекта и всички информационни дейности и материали ще бъдат съобразени с изискванията на Оперативната програма. 1 000.00 1 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.