Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Фирма "Нова книжна фабрика" ЕООД е регистрирана през 2013 г. с основна дейност: производство и търговия на хартия и хартиени изделия, опаковъчни материали, изкупуване и търговия с отпадъчна хартия и картон, като изходните материали са предимно хартиени отпадъци. 
Основна част в работата на фирмата заема опазването на околната среда – преработват се отпадъците от хартия и велпапе в нови продукти без влагане на вредни химикали, като се запазват ценни природни ресурси, намалява се количеството на депонираните отпадъци и замърсяването на околната среда. Спецификата на производството - тонове хартия и хартиени продукти, изисква наличие на складови запаси, закупуване на материали и суровини, управление на персонал и на парични потоци, маркетинг и реклама, работа с клиенти, доставчици и др. Всичко това, в обемите, с които "Нова книжна фабрика" ЕООД  работи, често води до разпиляване на информацията, от което произтичат неточни управленски решения, връщане на клиенти, невъзможност за бързо изпълнение на определени поръчки, забавяния и цялостно оскъпяване на производствения процес от допълнителните оперативни разходи. Това изправя фирмата пред нуждата от изграждане на единна, ползваща обща база данни софтуерна система, която да обхваща всички бизнес процеси – планиране, бюджетиране и контрол в областта на производството, доставките, продажбите, складовото стопанство, ресурсите, счетоводната дейност. За да се отговори на тези идентифицирани нужди е необходимо да се внедри ERP система, система за управление на околната среда, да бъде извършен реинженеринг на производствените процеси и да се закупи и въведе в производството машина за линейно рязане на хартиени продукти с малък формат - 1 бр., която ще спомогне да се изпълнят предписанията на извършения реинженеринг. Инвестициите ще доведат до изградена високо-ефективна иновационна вътрешно-фирмена организация, подобрени пазарни позиции, увеличени приходи от износ.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги (ще бъде постигнато чрез закупуване и внедряване на 1 бр. ERP система): Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените проектни цели. Проектът предвижда придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в "Нова книжна фабрика” ЕООД, който ще въведе иновационни управленски практики в дружеството. Чрез закупуването на готова ERP система значително ще се подобрят всички управленски процеси в предприятието и ще се осигури лесно приспособяване при промени в организационната структура, като фокусът ще бъде върху организация на производството на хартия и управление на отпадъците. Въведената система ще способства за мащабно оптимизиране на всички бизнес процеси, което чувствително ще се отрази върху възвращаемостта на активите, на собствения капитал, на коефициентите за ликвидност и най-вече на коефициентите за рентабилност и експортния потенциал на предприятието, както и ще съдържа функционалност за управление на отпадъците от производството. Новата система ще осигури надежден достъп до точна и пълна база данни, с възможност за генериране на разнообразни отчети, които ще носят надлежна и навременна информация за моментната картина в "НКФ" ЕООД. Прилагането на ефективна ERP система за управление на бизнес процесите ще доведе до следните ползи: - Планиране на ресурсите и дейностите на базата на действителните потребности и възможности за пазарна реализация; Видимост и проследимост на действията в организацията; Оптимизиране на материалните, производствени и финансови ресурси; Повишаване на качеството; Подобрена вътрешна комуникация; Статистика и анализи в реално време; Контрол и мониторинг на бизнес процесите; По-бързо изпълнение на поръчки от клиенти; Намаляване и оптимизация на разходите за суровини, материали и труд; Оптимизиране на складовите наличности; Улеснено проследяване на финансовия резултат по обекти и отдели; Ефективно управление на ресурси – човешки и материални; Увеличаване на продуктивността на персонала; Подобряване отчетността в компанията; Подобряване на обслужването на клиенти; Улесняване на комуникацията между служители, клиенти, доставчици и бизнес партньори; Увеличаване на рентабилността; Намаляване на времето за въвеждане на информация; Намаляване на риска от грешки и /или двойно въвеждане; Улеснено отчитане и проследяване на извършваните дейности; Планиране на производството; Коректно изчисляване на себестойност на произведената продукция; Планиране на доставки с цел оптимизиране на складовия запас; Актуални складови наличности; Сигурност на данните на компанията; Осигуряване на лесен и бърз начин за бюджетиране, прогнозиране и планиране; Богати възможности за справки и отчети (всички данни да са налични в системата); Въвеждане на модул за управление на отпадъците от производството; Намаляване на документооборота и документите на хартиен носител с използването на онлайн форми за бързо въвеждане и обработване на информацията. Въвеждането на интегрирана информационна система за управление на бизнес процесите ще има пряк ефект върху оптимизацията на протичащите в „НКФ” ЕООД процеси, като стандартизира и ускори извършваните дейности, консолидира цялата налична информация и предложи бърз достъп до необходимите данни, като същевременно ще позволи на фирмата своевременен контрол и пренастройка, в отговор на постоянно променящите се условия и пазарните предизвикателства. Предимствата от използване на ERP система са много и ефектът в предприятието ще бъде силно положителен. Като цяло могат да се изброят следните ключови предимства: Планиране на ресурсите и дейностите; Пълен контрол върху всички звена на предприятието; Унифициране на процеса на управление и по-лесно вземане на решения; Едновременно следене на всички фактори от бизнес-процесите, без опасност да се „забрави” някой важен елемент, например дали има достатъчно изходни материали за производство на хартия; Възможности за анализ на резултатите; Управление на бизнес цикъла на работа – постъпления и плащания, складови наличности, приходи и разходи, печалба. 260 000.00 259 800.00
Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет: (ще бъде постигнато чрез въвеждане и серитифициране на система за управление на околната среда ISO14001:2015): Настоящата дейност е необходима за постигане на разписаните проектни цели. Основната дейност на "Нова книжна фабрика" ЕООД е производство и преработка на хартиени продукти. Основната мисия е опазването на околната среда, чрез преработването на отпадъци от хартия и велпапе в нови продукти. По този начин, освен че се запазват ценни природни ресурси се намалява количеството на депонираните отпадъци и замърсяването на околната среда. Така например производството на 1 тон рециклирана хартия спестява: около 13 дървета; 2.5 барела нефт; около 1 000 киловатчаса електроенергия; около 25 000 литра вода. В производството на "НКФ" ЕООД не се влагат никакви химикали и затова произведените хартии и флутинг са 100% екологични. За да гарантира високата ангажираност и качество на продуктите си, от гледна точка на устойчивото потребление на природни ресурси, "НКФ" ЕООД е идентифицирала като ключово въвеждането на СУОС по ISO 14001. Така определената система е избрана след задълбочен анализ на нуждите на фирмата - ще допринесе "НКФ" ЕООД да може да участва в международни обществени поръчки, изискващи сертификата, като така увеличи експортния си профил. Разработването и внедряването на СУОС съгласно стандарт ISO14001 ще се реализира от компетентен външен изпълнител – консултантска фирма. Етап 1: Консултантските услуги за разработване и внедряване на СУОС съгласно стандарт ISO 14001 включват следните основни етапи: 1. Предварителен анализ на състоянието: диагностичен анализ на състоянието на системите за управление в „НКФ” ЕООД. Резултат: Изготвен доклад. 2. Разработване на СУОС: консултантският екип разработва първа версия на наръчниците и процедурите по опазване на околната среда, чрез информацията и заключенията от предишния етап и придобитото познание относно основните дейности и управлението на организацията. Документацията ще бъде обсъдена с ръководството на „НКФ” ЕООД и при необходимост ще бъдат нанесени корекции. Резултат: Разработена система за опазване на околната среда. 3.Внедряване на системата на практика. Проверяват се изпълнението на разработените изисквания и ефективното им функциониране. При необходимост се провеждат коригиращи действия за подобряване ефективността на системата. Резултат: Внедрена СУОС. 4. Вътрешен одит на СУОС. Целта на вътрешния одит е цялостна оценка на ефективното прилагане на системата по ООС и съответствието й с изискванията на стандарт ISO 14001:2015– изясняват се дейността, процесите и условията на работа във фирмата и се съпоставят с изискванията на стандарта. При необходимост се предприемат коригиращи действия за подобряване ефективността на СУОС. Резултат: Изготвен доклад от вътрешен одит и деклариране на готовност за сертификация. Етап 2:Сертифициране на СУОС. Процесът на сертификация на СУОС съгласно стандарт ISO14001:2015 ще премине през следните етапи: 1.Заявление за сертификация - подготовка и подаване на заявление за сертификация към акредитирана сертификационна организация. 2.Сертификационен одит - провеждане и изготвяне на първоначална оценка, която включва два етапа: Одит Етап 1 - ще се проведе на място в "НКФ" ЕООД и включва следните дейности: -Обиколка на работните площадки, за да се запознае одиторския екип с дейностите и процесите в "НКФ"ЕООД ; -Детайлен преглед на документираната СУОС, за да се установи, че документацията съответства на изискванията на стандарта и се отнася до обхвата на дейност и профила на организацията; -Потвърждение, че СУОС е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Одит Етап 2; -Доклад от водещия одитор за етап 1. Одит Етап 2 - включва следните дейности: -Оценка на степента на ефективно внедряване на СУОС и потвърждение, че тя съответства на изискванията на ISO14001:2015, профила на организацията и предмета й на дейност; -Доклад от етап 2 и резюме от водещия одитор, относно несъответствията (ако има такива) и препоръките за подобряване. 3.Издаване на сертификат за съответствие. 18 000.00 17 800.00
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието: (ще бъде постигнат чрез реинженеринг на производствения процес): Организация на производство на хартии в "Нова книжна фабрика" ЕООД се осъществява на този етап не автоматизирано. Използват се множество ръчни операции като: а/ Пренос и позициониране на готова хартия за рязане - хартиените топове се изработват във формат А0, и ако е необходимо рязане до по-малки размери, то се извършва на ръка от работниците, като често води до грешки и брак на готовата продукция, поради неправилното позициониране и разместване на пластовете при рязане; б/ Рязане на хартия на размери - след преноса и позиционирането на тежките хартии, процесът на рязане изисква персонал за извъриване на ръчно рязане с гилотина. Процесът е труден, времеемък и изсква значителен мовешки ресурс, поради трудното позициониране и закрепване на листите на плота на гилотината и ръчното рязане с ножа й. Често се получават криви ръбове, неправилно изрязани места и югли, нарушени принтове върху хартиите, поради разместване на ъгъла на рязане в/ Последващи операции - при ръчното рязане на дебели топове хартии често се получават неточности в размерите и кривини и се налагат допълнителни технологични операции по отнемане на допълнителни сантиметри от вече отрязаните хартии, което е изключително трудно, особено под 1 см., поради ръчната гилотина на рязане. Поради така описаните ръчни операции за позициониране и рязане на готовите хартии за дооразмеряване, изходните суровини изминават дълъг път от технологична операция в технологична операция, докато стигнат до крайния продукт - хартии във формат и размер, отговарящ на нуждите на клиента. Фирмата осъзнава, че логичната последователност на технологичните операции, разположението на машините, пространствата за придвижване на работници, изходни суровини и готова продукция са ниско ефективни и водят до: - нужда от закупуване на по-големи изходни суровини /отпадни хартии и велпапе/ за изработката на една поръчка и заделяне на повече финансови средства за закупуването им; - нужда от по-големи складови помещения; - висока степен на допускане на човешка грешка и брак при рязането до желания размер на хартиите, поради изцяло ръчните операции; - голямо количество на отпадъци от производството, които изискват придвижване от работните места, отделяне на значителни площи за съхраняването им и ресурс за изхвърлянето им; - нужда от повече работници, които да преместват и поставят изходните суровини и готовата продукция; - висока вероятност за възникване на трудова злополука, поради спецификата на производството - топовете с хартии са трудни за носене и преместване, тежки са и са с големи размери и могат да доведат до сериозни наранявания; - дълъг производствен път, който единица изделие преминава, за да бъде произведено; - оскъпяване на продукцията, поради нуждата от допълнителни доработващи технологични операции като отрязване на крайчета, изправяне на ръбове и др.; - нужда от много големи производствени площи за поставяне на масите за разкрой и рязане, за да може да се произвеждат няколко продукта едновременно; - нужда от използване на външни изпълнители, които да дооразмерят произведените хартии в случаите на големии или бързи поръчки; - невъзможност да се реагира на т. н. "бързи поръчки", поради ограничената гъвкавост и времеемкостта на производствения цикъл и зависимостта от външни изпълнители; Неефективното производство, с множество ръчни операции води до по-високи производствени цени на изделията, дълги срокове за изработка на една поръчка, голям технологичен брак и генерирани хартиени отпадъци. В тази връзка дружеството е идентифицирало нуждата от професионален реинженеринг на производствения процес, който ще бъде осъществен от консултантска фирма, с цел повишаване на ефективността му, а от там пазарния дял, приходите от продажби и цялостната конкурентоспособност на дружеството. 25 000.00 24 900.00
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието (ще бъде постигнато чрез инвестиции в ново оборудване - закупуване и въвеждане в производството на машина за линейно рязане на хартиени продукти с малък формат - 1 бр., допринасящи за реорганизация на бизнес процесите в предприятията като резултат от ползваните услуги за реинженеринг на процесите в "НКФ" ЕООД): Настоящата дейност е необходима за постигане на проектните цели. "Нова книжна фабрика"ЕООД направи вътрешна оценка на производствения си процес, от гледна точка на ефективността на използваните ресурси, скоростта и гъвкавостта на изпълнение на поръчките на хартия за опаковки, флутинг за производство на велпапе и гилзи за ролки и промишлена ролна хартия. Ясно беше изведена нуждата от оползотворяване на отпадъците от производството на хартията за опаковане до нов краен продукт, съкращаване на значителен брой технологични операции – заместване на повторно преработване в хидропулпер с цел обратно рециклиране на остатъците от производството на хартия на листи с голям размер, при което се изразходва сериозно количество енергия – природен газ /за пара/ и електричество,чрез въвеждане на автоматизирана машина за дооразмеряване на произведената хартия. Процесът на реорганизация на производството е обект на професионална консултантска намеса от професионалисти, подробно разписана в дейност 3. Въпреки, че пълният резултат и препоръки от реинженеринга не са известни на този етап, "Нова книжна фабрика" ЕООД е в състояния на база предварителния вътрешно-производствен анализ да отчете нуждата от инвестиране във високо-ефективна машина, която ще позволи на практика осъществяването на реинженеринга на производствения процес. Определянето на вида на избрания ДМА е извършено, както на база на досегашна информация от производството на дружеството, така и на база средносрочната и дългосрочната стратегия за развитие. Активът е съобразен с общите предизвикателства пред производствения процес на хартиени продукти и техническите и функционалните му характеристики ще спомогнат те да бъдат преодолени. В тази връзка фирмата е предвидила за закупуване машина за линейно рязане на хартиени продукти с малък формат(17,5/25см,35/50см) - 1 бр, която ще има следните функционалности: - изцяло затворен работен плот с неръждаемо стоманено покритие; - оптимално оразмерена преса с централно разположен притискащ хидравличен механизъм; - устройство за бърза и безопасна смяна на резците с двуточков опорен механизъм, вкл. автоматични финни настройки на резеца; - задвижващ механизъм с маховик и електромагнитен съединител с цел енергийна ефективност; - два броя високоскоростни резци; - плот с неръждаемо покритие и 2 броя странични плотове на въздушна възглавница,вкл. компресор; - високопрецизен сервомотор за задвижване на избутващия гребен; - двуканална хидравлична система за безопасност с широк обхват на пресата; - безстепенна настройка на хидравликата за всеки отделен ряз; - електронно програмиране на закъснението; - подложна ламарина на пресата с достъп за монтаж- отпред; - възможност за избор между различни видове интерфейс; - директна обработка на данни и възможност за трансфер на данни чрез мрежов интерфейс; - самоконтролиращ се диагностичен софтуер; - самоконтролираща се светлинна бариера и работно осветление; - висока степен на сигурност за операторите и работниците; - CE сертификат; Закупуването и въвеждането в експлоатация на машина за линейно рязане на хартиени продукти с малък формат- 1 бр. ще позволи на "Нова книжна фабрика"ЕООД да съкрати значителен брой ръчни операции по оразмеряването чрез нарязване на поризведената хартия, при ниска консумация на енергия, ще намали до минимум количеството на технологичен брак - отпадна хартия, ще намали количествата на изходни суровини, ще намали количествата на отпадъците, ще оптимизира производствените ресурси, което ще рефлектира пряко върху намаляването на производствената цена на изделията, правейки ги по-конкурентоспособни. Всичко това ще има кумулативен ефект върху предприятието - ще се повиши пазарният дял, приходите му от основната икономическа дейност, ще се създадат реални предпоставки за интернационализация на продукцията, като се повишат и приходите от износ и ще се повиши цялостната конкурентоспособност на "Нова книжна фабрика"ЕООД. 100 000.00 99 999.00
Визуализация и публичност: Настоящата дейност е необходима с цел осигуряването на информираност и публичност за широката общественост относно финансовото подпомагане получено от „Нова книжна фабрика” ЕООД и отпуснато от фондовете на ЕС за изпълнението на настоящия проект в рамките на ОП “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. Фирмата ще приложи подходящи мерки за визуализация, разпространение на информация и популяризиране на проектните дейности, съгласно правилата на Регламент на ЕК 1303/2013 г. за ЕФРР, ЕСФ и КФ. В информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта, ще бъде упоменаван финансовият принос на ЕС. При всички предприети мерки за информация и комуникация изрично ще се указва съфинансирането от ЕС на проекта, чрез поставяне на минимум следната текстова и визуална информация: - Емблема на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - Упоменаване на фонда (ЕСФ), който оказва подкрепа на проекта; - Общото лого за програмен период 2014-2020 г. и наименование на финансиращата програма в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. При изпълнението на тази дейност ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020 г. Върху доставеното по проекта оборудване ще бъдат поставени визуализиращи стикери, които да удостоверяват, че същите са доставени по проект, изпълняван с подкрепата на оперативната програма, съфинансирана от ЕС. На видимо за обществеността място ще бъде поставена информационна табела, която ще указва, че във фирмата се реализира проект, финансиран от ЕС. Ще бъдат отпечатани и разпространени също така информационни брошури с информация за целта на проекта, реализираните дейности и постигнатите резултати. Целта е да се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. Информационните материали ще бъдат поставени на възлово място, където има най-голям поток от хора и най-голяма посещаемост. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. 1 000.00 1 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.