Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

В проектното предложение на "Ню Айдиас Консулт" ООД в партньорство с "АИКБ КОНСУЛТ" ЕООД е предвидено предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност на лицата, в която да могат да бъдат предоставени направления за конкретна бизнес идея.
В проектното предложение са предвидени всички разходи за заплати, външни услуги, командировки, наеми и т.н. обучение с бизнес насоченост на 134 лица, които попадат в групата на безработните или неактивните лица, вкл. лица до 29 годишна възраст, както и заети лица. За провеждането на обучението е разработена подробна програма, която е в унисон с изискванията на процедурата за безвъзмездна финансова помощ. Предвидено е 96 от лицата включени в дейностите по проекта да са от групата на безработните или неактивни лица, 62 от които да са на възраст до 29 години. Също така е предвидено 38 лица включени в дейностите на проекта да са от групата на заетите лица. В проектното предложение са заложени и дейност по информиране и мотивиране на лицата с цел подбор и мотивация на лицата от целевите групи. Заложена е и дейност за 
Управлението на проекта ще бъде поверено на лица с богат опит в управлението на проекти и дейности подобни на дейностите заложени в проекта. Партньорството на "АИКБ КОНСУЛТ" ЕООД ще се изразява в подпомагане на изпълнението на дейностите по проекта чрез разработване на подробна програма и методология за провеждане на обученията. "АИКБ КОНСУЛТ" ЕООД няма да извършва разходи по проекта, като по-скоро неговата дейност ще се изразява в удостояване на качеството на провеждането на обучения като осъществява контрол върху и отчетност на проведените обучения.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Дейността е основополагаща за постигане на целите на проекта и програмата и има за цел да идентифицира, информира и мотивира безработни лица, вкл. младежи до 29 г. и заети лица да стартират и развият самостоятелна стопанска дейност. Тази дейност е от съществено значение тъй като голяма част от безработните лица нямат интерес към предприемачеството и често въпреки , че имат потенциал и добри идеи, те не ги реализират поради страхове, предразсъдъци и погрешни нагласи. Все още дори за някои лица думата „бизнесмен“ е лоша дума, а за други да се прави бизнес е свързани с корупция, некоректни отношения и измами. Често тези погрешни представи идват от недостатъчно и некоректна информация. Именно към промяна на това е насочена тази дейност. За нейното реализиране ще се проведе мащабна информационно-мотивационна кампания в гр. София и още 12 града от югозападния регион, в областите в които са планирани дейности по проекта, а именно: -София -Перник -Радомир -Брезник -Ботевград -Елин Пелин -Самоков -Кюстендил -Дупница -Банско -Благоевград -Гоце Делчев -Сандански Кампанията ще включва: инициативи за информиране и представяне на възможностите за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество, провеждане на мотивационни срещи, групово професионално ориентиране към инициативи за предприемачество. Информирането и представянето на възможностите за развитие на предприемачество ще се реализира през няколко канала: -регионални и национални медии – чрез пресконференции и участия в ТВ и радио предавания и публикации в регионални и/или национални всекидневници; -активна кампания в Интернет – чрез информационни Интернет страници, социални мрежи, Интернет страница на проекта – която ще бъде специално създадена с тази цел. -разпространение на рекламно-информационни материали – плакати,брошури с цел популяризиране на Интернет страницата на проекта, като основен инструмент за комуникация със заинтересовани от предприемачеството лица и също така за привличане на участници в публичните презентации и груповото професионално ориентиране -публични презентации на възможностите за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество – отворени публични срещи във всеки един от 12те града с експерти, които ще обяснят предимствата на собствения бизнес в България и стъпките за неговото реализиране. Освен тези дейности по мащабно информиране на обществеността ще се реализират и целеви мотивационни срещи в университети, училища и колежи със студенти/ученици от последни випуски, на които ще бъдат представени възможностите за развитие на предприемаческа дейност, като ще се акцентира на включване на младежите в дискусия относно техните идеи и виждания по темата. В резултат от проведените презентации и мотивационни срещи ще бъдат идентифицирани безработни и заети лица, които ще проявяват интерес да развиват предприемаческа дейност. С тях ще бъдат организирани семинари по групово професионално ориентиране във всеки един от 5 те града, в които ще се реализират основните дейности по проекта. На тези семинари ще бъдат обучени тези лица как да определят своите предприемачески идеи и цели и ще бъдат мотивирани за включване в основните дейности по проекта – обучение по предприемачество и консултации за стартиране на собствен бизнес. След тези семинари ще се подбере окончателния списък с планираните 134 участника от 5 те области в Югозападния регион. Етапите за реализиране на дейността могат да бъдат обобщени до следното: 1 Избор на външен изпълнител за реализиране на дейността 2 Изработка и разпространение на информационни материали 3 провеждане на информационна кампания сред медиите и интернет. 4 Провеждане на публични презентации по Информирането и представянето на възможностите за развитие на предприемачество 5 Мотивационни срещи със завършващи младежи 6 Семинари по групово професионално ориентиране със заинтересовани от предприемачеството лица 7 Изготвяне на списъци с участници в следващите дейности по проекта. 29 800.00 29 800.00
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност: За реализирането на дейността "Ню Айдиас Консулт" ООД и "АИКБ" Консулт ЕООД са разработили следната програма: I. Обща професионална подготовка 1. Здравословни и безопасни условия на труд - 6 часа а) Нормативни документи. Права, задължения и отговорности на работодателя и работниците за здравословни и безопасни условия на труд. б) Професионален и здравен риск при различни трудови дейности в) Средства за сигнализиране и маркировка за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд г) Пожарна и аварийна безопасност д) Долекарска помощ II. Отраслова професионална подготовка 1. Финансово планиране - 6 часа а) Характеристики на фирмения пазар, Обкръжаваща среда на предприятието, Сегментиране и избор на целеви пазар, Конкурентен анализ и избор на конкурентни стратегии б) Планиране и прогнозиране на дейността на предприятието, Стратегии и политика на предприятието 2 Форми на търговска дейност - 6 часа а) Видове предприятия според правната им форма б) Управление на предприятието в) Нарастване и обединяване 3 Капитал и източници на финансиране на малката фирма - 6 часа а) Същност и предназначение на капитала на предприятието - собствен капитал и привлечен капитал; Акционерен капитал; Цена и структура на капитала; Инвестиции на предприятието - видове, формим особености на реалните и на финансовите инвестиции б) Дълготрайни активи; Краткотрайни активи; Човешки ресурси; Информационни ресурси 4. Практика 4.1 Финансово планиране на фирмата - 6 часа а) Разработване на производствен план на фирмата III. Специфична професионална подготовка 1. Вие като предприемач - 2 часа а) Характеристика на мениджъра. Теории на лидерството. Стилове на управление. Ролята на ръководителя за просперитета на фирмата 2. Персонал, правни отговорности и застраховка - 2 часа а) Идентифициране на нуждите от персонал с определени качествени характеристики б) Трудови правоотношения - Длъжностна характеристика - Индивидуален трудов договор о допълнителни споразумения - Трудов и осигурителен стаж. Трудова книжка - КТ и прекратяване на трудови правоотношения 3. Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план - 2 часа а) Структура на успешния бизнес план 4. Стартиране на бизнеса - 2 часа а) Първи стъпки в бизнеса - Бизнес комуникации и Интернет - Организация, регистриране и движение на документите с партньори, доставчици, клиенти. 5. Практика 5.1 Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план - 30 часа а) Началният старт на фирмата б) Разработване на ефективен бизнес план в) Особености на бизнес плановете за различни браншове г) Източници на финансиране на бизнеса д) Управление финансите на фирмата е) Безопасност и бизнес ж) Разработване на нови продукти IV. Разширена професионална подготовка 1. Управление на човешките ресурси и фирмена култура - 6 часа а) Анализ и проектиране на длъжностите; Определяне на потребностите от човешките ресурси; Подбор и оценка на персонала; Обучение и кариерно развитие на персонала б) Организация на работната заплата; Анализ и подобряване използването на човешките ресурси 2. Делова документация - 6 часа а) Договори - същност, видове, клаузи б) Дружествен договор в) Договори за управление и представителство г) Договори с финансови институции 3. Маркетинг микс на малката фирма - 6 часа а) Маркетингова политика и управление на маркетинга б) Определяне на маркетинговия микс на малката фирма в) Определяне съдържанието и формата на рекламните материали г) Определяне на дистрибуционните канали за предлагане на продукта Общата продължителност на обучението е 80 часа. Предметите ще бъдат реализирани чрез интерактивни подходи за по-бързо усвояване на материала. Модули допринасят за цялостната необходима информация за придобиването на знания и умения за ръководенето на бизнес като ще се обърне специално внимание на задължителните за всеки бизнес познания по отношение на безопасност, работа с договори и подбор на персонал. При успешно завършване на курса ще бъде издаден сертификат. 101 777.60 108 938.08
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейност и за подкрепа: Тази дейност е основна и заключителна работата с лицата проявяващ интерес за стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Целта на дейността е чрез активни индивидуални консултации да се помогне на всяко лице да разработи своята концепция и стратегия за предприемаческа дейност и да подготви свои конкретни бизнес планове , с които да стартира самостоятелна стопанска дейност след края на проекта. Тази дейност ще надгради резултати постигнати от проведеното обучение по дейност 2 и ще спомогне на лицата да овладеят на пълно и да прилагат на практика формираните в рамките на обучението знания, умения и компетенции. За разлика от обученията където лицата са подготвяни в група, по тази дейност ще се работи изцяло индивидуално с всяко лице. Общо ще бъдат обхванати 134 лица от които 96 безработни/неактивни (вкл. младежи до 29г.) и 38 заети лица, разпределени по следния начин в 5 града по проекта: -в гр. София ще бъдат консултирани 40 безработни и 10 заети лица; -в гр. Перник в гр. Ботевград в гр. Кюстендил в гр. Благоевград ще бъдат консултирани по 14 безработни и по 7 заети лица; Всяко лице ще участва в 40 часа , консултации – с продължителност на консултантската сесия от 2 до 4 часа. Консултациите ще бъдат организирани така, че периодът за консултиране на едно лице да не превишава 4 месеца. Дните между самите консултации ще бъдат използвани от лицето да прилага планираните стъпки и формираните знания. Преди стартиране на самите консултации за всяко лице ще се състави индивидуален план с необходимите подкрепа консултантски интервенции. Планът ще се актуализира в хода на консултациите ако настъпват промени. Планът задължително ще включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие (в т.ч. и финансовите инструменти, реализирани със средства от ОП РЧР). Реализирането на консултантските сесии ще се реализира на база предварително изготвен график , който ще бъде съобразен с индивидуалните възможности на консултираните лица. След разработване на индивидуалните планове и изготвяне на графиците, самите консултации ще се извършват посредством следните етапи: 1) Консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група. На този етап консултантът ще прави предварителна оценка на личностни особености, компетенции, мотивационен тип и др. на лицето и на тази база ще го подпомогне за избор на най-подходяща за него бизнес идея. 2) Оценка формулираните бизнес идеи и на тяхната жизнеспособност, оценка на реалистичността и осъществимостта на идеята – на база на оценка на потенциалния пазар, необходими ресурси – човешки, материални и нематериални, обща оценка на необходимите инвестиции, административни процедури за реализиране на бизнес идеята, потенциални препятствия и др. 3) Консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието; разработване на стратегия за позициониране на бизнес дейността на пазара и др. 4) Консултации и подпомагане за подготовка на бизнес планове за всяко лице , на база конкретните им идеи и стратегии. Бизнес плановете ще включват както съдържателна – стратегическа част, така и подробна финансова част. С помощта на консултанта лицето ще изготви бизнес планове според стандартите на финансиращите институции (банки, европейски програми, национални фондове и др.) 5) Консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР. Лицето ще бъде подробно запознати с възможности за финансиране и конкретни стъпки за кандидатстване. 6) Подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ. На този етап ще се подготвят документи за регистрация на лицата ,които имат готовност веднага след консултациите да стартират стопанска дейност. 144 008.80 149 596.23

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.