Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Техно ООД е малко предприятие от гр. София притежаващо значителен иновационен капацитет. В рамките на настоящия проект кандидатът ще сформира екип от висококвалифицирани експерти и изследователи в областта на свързаните сензорни мрежи, Big Data, Cloud и Grid технологиите и информационните технологии в сферата на самообучаващите се компютърни програми и алгоритми, които съвместно ще изследват, разработят и тестват пилотен иновативен продукт за измерване, прогнозиране и планиране на публиката и ефективността на големи дигитални видео дисплеи (билбордове) до ниво на технологична готовност TRL 6.

Предвидено е закупуване на материали, ДМА и ДНА, както и наемане на специализирано оборудване, необходими за изработване и тестване на прототипа.  

Проектът ще се осъществи в партньорство с научна организация - Университет по Библиотекознание и Иноформационни Технологии - УниБИТ, гр. София.

По своята същност създаването на иновацията представлява планирани индустриални научни изследвания за придобиването на нови знания и умения за разработване на прототип на нов продукт от сензори и интелигентен софтуер, базиран на алгоритми в сферата на изкуствения интелект и е новост на националния, европейския и световния пазар. Разработката на прототипа на новия продукт ще включва тестове в лабораторна среда и в релевантна среда със симулирани интерфейси. 

Иновативното решение попада в направление безжични сензорни мрежи, Big Data, Grid и Cloud Technologies от тематична област "Информатика и ИКТ" на ИСИС, което го прави приоритетно за ЮЗР, където се намира мястото за изпълнение на проекта (гр. София). 

В резултат на изпълнението на настоящия проект ще се постигнат следните резултати:
1. Проведени планирани научни изследвания в областта
2. Създаден и тестван прототип на продукта състоящ се от хардуерен и софтуерен компонент
3. Придобити ДМА и ДНА, необходими за изпълнението на проекта
4. Успешно извършени дейности по визуализация на проекта
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на изследвания, измервания и изпитвания, необходими за разработването на продуктова иновация : В настоящата дейност ще се извършат планираните научни изследвания, необходими за разработване на иновативния продукт. Фазите, през които ще премине изпълнението на дейността са следните: 1. Концептуално изследване на възможностите и тенденциите за създаване на продуктовата иновация. В това индустриално научно изследване се включват следните изследвания и научни разработки: 1.1 Изследване за създаване на концептуален модел за измерване на размера и вида публика, която присъства пред рекламните (дигитални) дисплеи посредством анализ на получени SMART сигнали, за преход към отворени системи и интегрирани среди и платформи, които поддържат множество приложения със социална значимост. 1.2 Изследване на потенциала за интеграция на архитектури и компоненти на иновативния продукт с облачни решения и подходи за управление на големи масиви от данни, обосноваване в дълбочина. 1.3 Изследване и демонстриране на взаимосвързаните случаи на използване на Smart обекти и валидиране на концепциите за генеричните технологии, които могат да обслужват множество среди. Анализ на методите и алгоритмите на системата за управление на големи масиви от данни. 2. Създаване на алгоритми, методи и модели за анализ на големи масиви от данни: 2.1 Създаване на концептуален модел за откриване на съвпадения в големи масиви от данни. 2.2 Разработване на интелигентен интегриран метод за откриване и анализ на еталонни данни, подходящи за управление на Smart устройствата в реално време. 2.3 Синтез на алгоритми за филтриране на необходимите данни на базата на предложения метод. 2.4 Верификация и валидиране. За тази цел ще бъдат използвани получените по време на експериментите данни. 3. Създаване на модел, метод, алгоритъм и експериментално изследване на прототип на софтуер за анализ на големи масиви от данни. 3.1 Експериментално изследване на получените данни и статистическо моделиране на топологии за изграждане на устойчива среда за обмен на достоверни данни. 3.2 Създаване на схема на прототип и експериментално изследване на елементите на системата за предаване на сензорните данни и тяхната последваща обработка. Оценка на проведените експерименти. 3.3 Изследване и анализ на възможностите за съхранение и обработка с достатъчно висока скорост на получаваните в реално време големи масиви от данни (big data). При реализацията на дейността ще бъдат спазени основни методи и принципи за откритост и публичност на научно-изследователската работа: периодично отразяване и съпровождане на дейностите чрез проектен web-портал, периодични отчети, публикуване на постигнатите научни резултати и тяхното популяризиране (вкл. медийно представяне), коректно позоваване на финансиращата програма. Планиран е голям обем от индустриални научни изследвания, необходими за преминаване към фазата на разработка на прототип на системата. Поради тази причина, в проекта ще бъдат ангажирани 4 изследователи от партньорската организация УниБИТ, както и тримата експерти от екипа на ТЕХНО ООД. Това представлява целият екип по проекта. Предвидено е дейността да се изпълни в рамките на 12 месеца, а научните изследвания да продължат общо 11 месеца Настоящата дейност допринася за изпълнение на специфични цели 1, 3, 4 и 5, както и за общата цел на проекта. Всички планирани научни изследвания са от особено значение за разработване на прототипа на системата и по този начин представляват интегрална част от изпълнението му. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: - Подбор на квалифициран персонал - 1-ви проектен месец. - Период на заетост на експертите - от 2-ри до 12-ти проектен месец. - Специфициране, придобиване и изследване на консумативите и материалите за създаване на иновативния проект - от 3-ти проектен месец - Включване в изследванията на придобитите ДМА и ДНА по Дейности 2 и 3 - от 5-ти проектен месец. 180 052.87 229 764.47
Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на иновативния продукт: Настоящата дейност включва придобиването на следното оборудване, представляващо дълготрайни материални активи, необходими за разработването на прототипа: 1. LED видео стена с размер 4.8 м х 2.88 м - 2 броя. Ще се използват за изграждане на симулирани условия за тестване на иновативния продукт в лабораторна среда. Ще се симулират 2 вида условия, в които ще се проведат тестовете. Спецификациите на изграждане на симулираните условия ще се уточнят в рамките на научните изследвания, предвидени в Дейност 1. В приложение Ж са описани подробно минималните технически спецификации, на които трябва да отговаря оборудването. 2. Компютър за централизирано управление на видео стени - 1 брой. Необходим е за централното управление на показваното съдържание на LED видео стените по т. 1. и е част от изграждането на симулирани лабораторни условия за тестване на иновативния продукт. В приложение Ж са описани подробно минималните технически спецификации, на които трябва да отговаря оборудването. 3. Компютър за управление на видео стена - 2 броя. Необходими за локалното управление на всяка една видео стена и за осигуряване на правилното и функциониране и свързване със системата за централно управление. Част е от изграждането на симулираните лабораторни условия за тестване на иновативния продукт. В приложение Ж са описани подробно минималните технически спецификации, на които трябва да отговаря оборудването. 4. Комплект за видео наблюдение - 1 брой. Ще се използва, за да се постави на местоположенията на тестване на прототипа, за да се документира поведението и потока от хора и да се анализират и валидират данните, получени от иновативния продукт (сензорните мрежи и софтуера). Записите от видеонаблюдението ще служат като доказателство за получените резултати от теста на прототипите. За всяко местоположение са необходими минимум 2 броя камери за наблюдение, така че да обхващат напълно наблюдаваната територия на тестовата локация. Местоположенията са три. В приложение Ж са описани подробно минималните технически спецификации, на които трябва да отговаря оборудването. Оборудването ще се асемблира и инсталира от екипа на проекта и ще се използва за провеждане на необходимите тестове на прототипа. Настоящата дейност допринася за изпълнение на специфични цели 1 и 2, както и за общата цел на проекта. Планираните за доставка ДМА са изцяло свързани с разработката и тестването на прототипа и по този начин представляват интегрална част от изпълнението на проекта. Стъпките, необходими за изпълнение на дейността, са: - избор на изпълнител за доставка на оборудването ( ДМА 1, 2 3 и 4 ) - от 4-ти до 5-ти месец от изпълнение на проекта - доставка и въвеждане в експлоатация на оборудването - от 6-ти до 9-ти месец от изпълнение на проекта. 143 574.99 163 014.00
Придобиване на специализиран софтуер, представляващ дълготраен нематериален актив (ДНА), необходим за разработването на иновативния продукт : Настоящата дейност включва доставката на следните видове специализиран софтуер, представляващ дълготрайни нематериални активи, необходими за разработването на прототипа на продуктовата иновация: 1. Софтуер за управление на съдържанието на видео стени - използва се за симултантно управление на съдържанието, показвано на видео стени, предлага голямо разнообразие от функционалности, с които могат да се тестват способностите на прототипа да измерва поведение на публиката пред дисплеите. Има възможност за интеграция в Cloud и по този начин да се тества интеграцията му с разработваната иновация. Служи и като контролер на сървъра за съхранение на съдържанието, което се показва на дисплея. Основна част е при изграждането на функционираща лабораторна среда за тестване на иновативния продукт, разработван по проекта. Този софтуер представлява доставка, а не разработка. 2. Комплект софтуер за разработване на приложения - ще се използва от екипа на проекта за разработване на прототипа на иновативния софтуер, компонент на създаваната продуктова иновация. Подобни софтуерни инструменти дават възможност за бързо писание, компилиране, пакетиране и инсталиране на native cross-platform приложения. По този начин се оптимизират значително разходите за разработване на прототипи на приложения, подобрява се качеството и се пестят време и средства. Този софтуер представлява доставка, а не разработка. Двата софтуера ще се въведат в експлоатация и ще се инсталират от екипа на проекта и ще се използват за разработката на прототипа и за провеждане на необходимите тестове на прототипа. Настоящата дейност допринася за изпълнение на специфични цели 1, 2 и 4, както и за общата цел на проекта. Планираните за доставка ДНА са изцяло свързани с разработката и тестването на прототипа и по този начин представляват интегрална част от изпълнението на проекта. Стъпките, необходими за изпълнение на дейността, са: - избор на изпълнител за доставка на дълготрайните нематериални активи ( ДНА 1 и 2) - от 4-ти до 5-ти месец от изпълнение на проекта - доставка и въвеждане в експлоатация на дълготрайните нематериални активи - 6-ти месец от изпълнение на проекта. 99 200.01 98 510.00
Създаване и тестване на прототип на продуктовата иновация: Настоящата дейност включва разработването на прототип на база на получените резултати от провдените индустриални научни изследвания в Дейност 1. Тази дейност ще премине през следните фази на изпълнение: 1. Създаване на хардуерен прототип - като резултат от Дейност 1 ще се определят хардуерните компоненти (материали и консумативи), които ще се използват за създаване на прототипа. Те са най-общ в две категории: (1) микровълнови радарни датчици и (2) инфрачервени и wifi датчици. Те ще бъдат асемблирани от инженерния екип под ръководството и с експертизата на научния екип на партньора. Ще бъдат разработени три модела на хардуерен прототип, които ще се тестват последователно в лабораторна и релевантна среда. 2. Програмиране на софтуерен прототип - инженерният екип и програмистите, заедно с научния екип на партньора ще създадат софтуерния прототип на системата, който ще управлява и чете данните от хардуерният компонент и ще извършва съответните анализ на публиката и ефективността. Софтуерната система ще има изискуемите функционалности и технически спецификации, определени в техническата документация, резултат от Дейност 1. Софтуерът ще се разработи с използването на комплект софтуер за разработване на приложения по спецификация (ДНА 2), като това значително ще улесни работата на екипа и ще ускори времето за създаване на прототипа. 3. Тестване в релевантна среда - ще бъдат извършени 2 вида тестове, в лабораторна среда и в релевантна среда. За първите, общият прототип (хардуер и софтуер) ще бъде инсталиран на два броя видео стени (ДМА 1) в лабораторни условия. Видео стените и необходимите компютри (ДМА 2 и ДМА 3) и софтуер за управлението им (ДНА 1) ще бъдат придобити в Дейности 2 и 3. За втория вид тестове се предвижда прототипът на иновативния продукт да бъде инсталиран на три броя рекламни видео дисплеи (разходи по бюджетно перо 18.1) в релевантна среда на оживени локации. Тези дисплеи ще бъдат наети за период от 3 месеца. За всички тестове ще се използва и видео оборудване (ДМА 4), с което да се заснеме аудиторията с цел анализ и валидиране на получените резултати от тестовете. В изпълнението на дейността ще се включи целият екип на проекта. В прототипирането на хардуерният компонент ще участват експерти 1, 2 и 3, които ще бъдат подпомагани и от научния екип. В разработката на софтуерният компонент ще се включат експерти 1, 4, 5, 6 и 7, които е предвидено да са с високи компетенции и експертиза в програмирането и създаването на софтуерни приложения в сферата на Big Data, Cloud технологиите, управлението на сензорни безжични мрежи и софтуерните приложения с изкуствен интелект. Общата продължителност на разработката на прототипа ще отнеме 2 месеца, лабораторните тестове ще са 1 месец, а тестовете в релевантна среда 3 месеца. Общата продължителност на дейността е 6 месеца. Всички експерти ще бъдат заети през този 6-месечен период на разработване и тестване на прототипа. Тестовете ще се извършат от екипа на проекта и ще включат потенциални потребители на системата, както и представители на ключови потенциални пазари на иновативния продукт Настоящата дейност допринася за изпълнение на специфични цели 1, 2 и 5, както и за общата цел на проекта. Планираните фази на изпълнение на дейността са изцяло свързани с разработката и тестването на прототипа и по този начин представляват интегрална част от изпълнението на проекта. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: - Период на заетост на експертите - от 13-ти до 18-ти проектен месец. - Асемблиране на хардуерния компонент - 13-ти и 14-ти проектен месец - Програмиране на софтуерния компонент - 13-ти и 14-ти проектен месец - Изграждане на симулираните лабораторни среди за тестване на иновацията в лаборатория - от 13-ти проектен месец. - Провеждане на лабораторни тестове - 15-ти проектен месец. - Предоставяне на външна услуга по наемане на външни видео дисплеи за провеждане на тестове в релевантна среда - от 16-ти до 18-ти проектен месец. 221 758.13 119 450.00
Визуализация на проекта: Дейността включва осигуряването на необходимите мерки за визуализация и публичност на проекта. Целта на дейността е да бъдат спазени отговорностите от задължителен характер за бенефициентите по ОП “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 г., за информиране и публичност на изпълняваните дейности в рамките на настоящото проектно предложение. При стартиране и изпълнение на проекта ще бъдат стриктно спазвани насоките от “Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.”, в частите отнасящи се до настоящото проектно предложение, за да се постигнат на целите на тази дейност. Кандидатът е длъжен да постави най-малко един плакат с информация за проекта, в който да бъде спомената финансовата подкрепа от ЕС, съгласно т. 3.4. от Единния наръчник, за да бъдат информирани участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата в реализацията на настоящия проект. При закупуване на машини, обзавеждане или оборудване, кандидатът е длъжен да постави информационни стикери, съгласно т. 3.12 от Единния наръчник. Също така, фирмата-кандидат е длъжна да публикува на подходящо място в своята Интернет страница, когато такава съществува, подробна информация за одобрения за финансиране проект. Тази публикация трябва да бъде направена в рамките на два дни от сключването на договор за финансиране и да съдържа най-малко посочената в т. 3.10 от Единния наръчник информация. Бенефициентът е длъжен да отчита мерките по информация и комуникация, чрез необходимите доказателствени материали съгласно т. 4 от Единния наръчник и да спазва изискванията за визуализиране на логото, наименованието и слогана на финансиращата програма, съгласно Раздел 6 на Единния наръчник. Настоящата дейност ще се извърши на следните етапи: 1. Публикуване на информация за проекта на интернет страницата на кандидата в срок до два дни от сключването на договор. 2. Изработване и поставяне на твърда информационна табела с размер не по-малък от формат А3 в офиса на кандидата 3. Изработване и поставяне на твърда информационна табела с размер не по-малък от формат А3 в офиса на партньор 1. 4. Изработване и поставяне на информационни стикери, след като предвиденото в проекта оборудване е закупено и доставено. 5. Събиране и предоставяне на Управляващия орган на доказателствени материали за предприетите мерки по информация и комуникация. 350.05 350.05

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.