Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 211 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в община Ловеч" ще бъде реализиран по процедура чрез директно предоставяне на БФП BG05M9OP001-2.040 "Патронажна грижа за възрастни и лица с увреждания- Компонент 2" в рамките на Приоритетна ос 2 "Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване" по ОП РЧР 2014-2020. 
Проектът предвижда предоставянето на нов вид услуга на територията на Община Ловеч, чрез изграждане на мрежа от здравно-социални услуги в домашна среда и е насочено, както към преките потребители- възрастни хора и лица с увреждания, вкл. с хронични заболявания и трайни увреждания, така и към лицата, ангажирани с предоставянето на грижите. Чрез реализирането на дейностите по проекта ще се подпомогнат лица, самотно живеещи в малките населени места и с невъзможност да се грижат за себе си, при изписване на пациенти от болница с необходимост от домашна медицинска грижа и хора с увреждания. Предоставянето на услугата патронажна грижа ще осигури посещения на социален асистент за подпомагане в ежедневието и дома и посещения на квалифицирано медицинско лице по домовете на потребителите, което ще облекчи необходимостта от пътуване за посещение до личен лекар и снабдяване с лекарства, както и извършване на медицински манипулации. Предоставянето на патронажни грижи в дома ще се обезпечи чрез набиране и назначаване на необходимия квалифициран медицински и немедицински персонал, неговото обучение за предоставяне на услугите, закупуване на транспортно средство, оборудване, осигуряване на материали и консумативи и покриване на разходи за възнаграждения и осигуровки на наетите лица, както и трудова медицина.
С реализирането на проекта ще се осигури предоставянето на качествена интегрирана здравно-социална услуга за възрастни хора и лица с увреждания, с което ще се постигне прилагането на  интегриран подход при грижата за възрастните хора в невъзможност за самообслужване и лицата с увреждания, с ясен социален ефект и въздействие.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на услугата: Екипът за управление на услугата се състои от един диспечер. Неговата основна задача е набиране на заявления, извършване на оценка на потребностите, подбор на потребители и персонал. Диспечера на услугата ще бъде назначен по-рано от останалия персонал, като целта е той да подготви процеса по прием на заявления от кандидат-потребителите, изготвяне на оценки на потребностите и класиране на кандидатите с готовност за стартиране на социалната услуга до шест месеца след стартиране на проекта. В първите пет месеца от заетостта си диспечера на услугата изпълнява следните функции: - обслужва граждани в приемната на Домашен социален патронаж, на които разяснява целите и дейностите по проекта; - отговаря на всички въпроси, във връзка с предоставянето на здравно-социалните услуги; - приема заявления на кандидати за потребители, които по предварителни проучвания на Община Ловеч, се очаква да бъдат над 300 лица; - след приключване на приема на документи, на начален етап, по график посещава домовете на кандидат-потребителите от цялата община и участва в извършването на оценки на потребностите; - участва в комисията по подбор на потребители и след като бъдат определени, изготвя договорите и индивидуалните планове за предоставяне на здравно-социалните услуги; - приема заявленията на кандидатите за персонал предоставящ здравно-социални услуги; Тези дейности е предвидено да се извършат преди 12-месечния период за предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги в домашна среда. След като започне предоставянето на услугите, диспечера освен, че ще координира останалите наети по трудово правоотношение служители, като изготвя работните им графиците и контролира тяхното изпълнение, ще изготвя досиетата на потребителите и ще продължи да обслужва граждани и да приема заявления. 0.00 4 940.43
Доставка и монтаж на озавеждане, оборудване и закупуване на транспортно средство: За нуждите на офис на диспечера на услугата е необходимо да се достави и монтира обзавеждане и оборудване, което се състои от офис-мебели и офис техника. За предоставяне на социалната интегрирана здравно-социална услуга в домашна среда е необходимо на персонала да се осигури лесен и бърз достъп до потребителите. За целта ще се закупи транспортно средство. Целта на дейност 4 в компонент обзавеждане и оборудване на помещение е обособяване на едно работно място в сградата на Домашен социален патронаж гр. Ловеч за диспечера на услугите, който ще отговаря за прием на заявления, за изготвяне на оценки на потребностите, за водене на задължителната документация на потребителите на здравно-социални услуги. Необходимо е също да се обособи сектор за посетители, тъй като при диспечера ще е налице непрекъсната посещаемост от кандидат-потребители, потребители и техни близки и служители. За обзавеждане и оборудване на работното място ще бъдат закупени: офис композиция с едно работно място и потребителски сектор, един офис контейнер, един работен стол, една компютърна конфигурация, едно мултифункционално устройство и два метални шкафа. Целта на дейност 4 в компонент закупуване на транспортно средство е извършване на мобилна работа, на територията на община Ловеч. Закупуването на транспортно средство е необходимо, тъй като всички кметове и кметски наместници на малки населени места в община Ловеч, са заявили необходимост от интегрираните здравно-социални услуги. Единственият начин услугите да се предоставят в малките населени места е със собствено транспортно средство. В стойността на дейността се включва разхода за застраховка "Гражданска отговорност". 0.00 0.00
Обучение и супервизия на персонала: Целта на дейност 5 в компонент обучение е всички медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които са ангажирани с предоставянето на патронажни грижи, да преминат специализирано обучение по програма разработена от Министерство на здравеопазването в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“. В компонент супервизия, целта е провеждане на ефективна мотивация на персонала, предоставяне на компетентни съвети, споделяне на опит, знания и умения спрямо конкретните потребности на лицата, чрез идентифициране на нуждите и предлагане на варианти на действие. 0.00 0.00
Предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда: Целта на дейност 4 е да се предоставят почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги, съобразно разработена от Министерство на здравеопазването програма /методика/ за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“. Интегрираните здравно-социални услуги ще се предоставят на: - Възрастни хора на 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване; - Хора с увреждания и техните семейства. Всяко лице от целевата група може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден. Предвижда се да бъдат ангажирани с предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги 6 (шест) медицински специалисти в т. ч. 2 на 8 часов работен ден и 4 на 4 часов работен ден, 24 (двадесет и четири) социални асистенти в т. ч. 18 на 8 часов работен ден и 6 на 4 часов работен ден и 1 (един) шофьор на 8 часов работен ден, обезпечаващ мобилната работа. Определена е щатна численост от 32 (тридесет и две) работни места в т. ч. 22 на 8 часов работен ден и 10 на 4 часов работен ден, която в зависимост от конкретните нужди има възможност да бъде променена. 0.00 253 871.54

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.