Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към внедряване на продуктова иновация световно ниво, която създава пазарни предимства за кандидата и при това повишава конкурентноспособността и пазарното му представяне. Чрез проекта се създават необходимите условия за пазарна реализация на платформа Smart Home, която е собствена разработка на Си Ес Дивелъпмънт ООД и превъзхожда алтернативните решения на световния пазар чрез значителни подобрения по отношение на технически и функционални характеристики, както и въвеждане на нови. Компанията притежава авторски права върху платформата, която е с готов сорс код. Продуктовата иновация може пазарно да се предлага като услуга (Software as a Service - SaaS), позволяваща евтино, лесно и бързо създаване на система за умно управление на дома и сградите, така и като локано инсталирано решение за компании с големи обеми данни с изискване данните им да не излизат от тяхната мрежа. Иновативността на платформата се отличава със следните основни характеристики: възможност да съхранява и обработва неограничен обем данни; Machine Learning система за анализирането им; обучение и самообучение и вземане на самостоятелни решения; възможност за работа с различни крайни устройства. Решението предвижда възможност за съобразяване с изискванията на Стандарт на ЕК за Умни апликации за интелигентен дом - SAREF (Smart Appliances REFerence ontology), като прилагането на стандарта води до допълнителна ресурсна ефективност. По своето предназначение внедряваната иновация попада в тематична област на ИСИС: Мехатроника и чисти технологии: интелигентни системи: Интелигентни домове, като в допълнение отговаря и на изискванията на направление ИКТ и информатика: Big Data, Grid and Cloud Technologies, Уеб приложения. За пазарната реализация на Иновативния продукт ще е необходимо да бъде изграден от кандидата Център за управление на данни, ситуиран в град Плевен, който технически се обезпечава в съвкупност от ДМА - технологичен клъстер и ДНА - специализиран софтуер.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на ДНА - разработване на специализиран софтуер, необходим за внедряването на иновативния продукт - 1. Специализиран софтуер за демострационни IoT устройства-1бр.; 2. Специализиран софтуер за генериране на логически правила и тригери-1бр.; 3. Специализиран софтуер за комуникация с готови модули за вграждане-1бр.; Специализиран софтуер за мониторинг и диагностика-1бр.: В рамките на дейността ще бъдат възложени за разработване, тествани, придобити и внедрени специализирани софтуери - ДНА, необходими за пазарната реализация на разработения от кандидата иновативен продукт, както следва: 1. Специализиран софтуер за демострационни IoT устройства обезпечава демонстрационен процес, който да предхожда пряката продажба. Планираният за придобиване софтуер ще направи възможно да се демонстрира функционалността на цялата системата с голям набор от външни устройства, които управляват и/или измерват голям брой физични величини, като докаже, че обхватът на приложение на платформата е огромен и може да покрие разнообразни нужди. Също така софтуерът ще подпомогне да се представят и други иновативни характеристики на платформата - възможността за връзка и работа с различни крайни устройства, които вече клиента има или предпочита да придобие, както и възможността да работи с налични вече цялостни или частични решения за домашна автоматизация. 2. Специализиран софтуер за генериране на логически правила и тригери, които да позволят изпълнение на задачи, покриващи специфични изисквания на клиента. Чрез този софтуер ще се създават специфични индивидуални правила спрямо конкретни нужди и се постига максималното персонализиране на иновативния продукт. Платформата Smart Home съдържа разработени определен краен брой логически правила, задачи и тригери, които са въведени и ще се осъществяват спрямо конкретните нужди на клиента. Продуктът притежава функционална и технологична възможност за добавяне на неопределен брой допълнителни правила и задачи, чиято логическа последователност и алгоритъм трябва предварително да бъдат анализирани и създадени чрез специализирания софтуер. 3. Специализиран софтуер за комуникация с готови модули за вграждане. Платформата Smart Home притежава технологична и функционална възможност за работа с неопределен брой крайни устройства за автоматизация, на различни производители и с различни технически и функционални характеристики. Производителите и видовете крайни устройства постоянно нарастват на пазара и за да може да се покрие пълния спектър от потенциални за навлизане на пазара, е необходимо придобиване на специализиран софтуер за комуникация с готови модули за вграждане, който да комуникира с крайни устройства, да чете данни от тях като част от Центъра за управление на данни и при необходимост да ги подава на иновативната платформа. По този начин внедряваният нов продукт ще може да продължи да комуникира с всички налични устройства на пазара, като ще помага на клиенти с налична система за автоматизация да я надградят до "умна" система за управление. 4. Специализиран софтуер за мониторинг и диагностика на платформата, който ще позволява наблюдението и в реално време с оглед оптимално изпълнение на функциите и минимизиране на риска от колапс поради пренатоварване. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността, които гарантират прозрачно, отговорно и коректно изпълнение: подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно приложимата нормативна уредба (от 1 месец до 3 месец от изпълнение на проекта); сключване на договор за изпълнение (4 месец от изпълнение на проекта); изпълнение, доставка, изготвяне и подписване на ППП (от 4 месец до 18 месец от изпълнение на проекта), заприхождаване на актива в Инвентарна книга и/или Амортизационен план; инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Приемане на изпълнението, подписване на финален ППП (18 месец от изпълнение на проекта). За изпълнението на дейността ще бъдат прилагани следните подходи и методология на работа: сформиране на вътрешен екип за управление на проекта; провеждане на процедури за избор на изпълнители законосъобразно съгласно ЗУСЕСИФ; механизъм за наблюдение и вътрешен контрол; финансова и счетоводна отчетност; управление на рисковете; спазване на изискванията за публичност на ОПИК/ЕСИФ; спазване на изискванията за документиране и архивиране на проектната документация. 285 000.00 285 000.00
Придобиване на ДМА - ново оборудване, необходимо за внедряване в производство на иновативния продукт - Технологичен клъстер за съхранение и обработка на големи количества данни (Big data operational)-1бр.: В рамките на дейността ще бъде доставен, монтиран, тестван и въведен в експлоатация ДМА: Технологичен клъстер за съхранение и обработка на големи количества данни (Big data operational). Предвиденият за закупуване ДМА - Технологичен клъстер за съхранение и обработка на големи количества данни (Big data operational) е технологичната предпоставка за реализиране на иновативния продукт - платформа Smart Home. Една от иновативните характеристики на продукта е, че може да се предоставя като услуга (Software as a Service - SaaS), позволяваща евтино, лесно и бързо създаване на система за умно управление на дома и сградите, така и като локано инсталирано решение за компании с големи обеми данни с изискване данните им да не излизат от тяхната мрежа. Пазарната реализация на продукта като облачно базирана услуга може да се случи единствено чрез придобиването и функционирането на технологичния клъстер. Клъстерирането на необходимите сървърни конфигурации позволява те да работят като една система, която съхранява данните на няколко места, така че ако някой от сървърите отпадне (изгори, спре по някаква причина) данните да бъдат съхранени. Клъстерът позволява и добавянето на нови сървъри към него, без да се налага спиране и/или промяна на софтуера, така че да може да се разраства системата. Двете основни функции на клъстера са директно свързани с пазарната реализация на иновативния продукт - платформа Smart Home - осигуряване на сигурност на данните и непрекъсваемост на процесите при добавяне на допълнителен капацитет. Отделните клъстерни модули изпълняват следните специфични функции: модул за генериране на заявки към големи бази от данни – функционирането на платформата Smart Home предполага събиране, съхранение и обработка на огромно количество данни и се изисква наличие на лесен начин за достъп до точно определени данни; модул за четене/запис от/към големи бази от данни – дефинира строго определени начини на запис на данните в системата, които отговарят на цялостната логика на функциониране на системата; модул за анализиране на големи бази от данни – този модул е необходим, за да може да се анализират данните и е технологичната предпоставка за да функционира Machine Learning частта на платформата; модул за паралелно изпълнение на задачи с помощта на програмен език от високо ниво - този модул е необходим, за да може да се разпределят задачите върху различни сървъри от клъстера и така да се изпълняват по-бързо и да се оползотворява по-ефективно хардуера. по този начин се постига ресурсна ефективност, като върху една система (клъстер) работят много клиенти, които да използват на максимум хардуера. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността, които гарантират прозрачно, отговорно и коректно изпълнение: подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно приложимата нормативна уредба (от 7 месец до 9 месец от изпълнение на проекта); сключване на договор за изпълнение (9 месец от изпълнение на проекта ); доставка, изготвяне и подписване на ППП (от 9 месец до 18 месец от изпълнение на проекта), заприхождаване на актива в Инвентарна книга и/или Амортизационен план; инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Приемане на изпълнението, подписване на финален ППП ( 18 месец от изпълнение на проекта ). За изпълнението на дейността ще бъдат прилагани следните подходи и методология на работа: сформиране на вътрешен екип за управление на проекта; провеждане на процедури за избор на изпълнители законосъобразно съгласно ЗУСЕСИФ; механизъм за наблюдение и вътрешен контрол; финансова и счетоводна отчетност; управление на рисковете; спазване на изискванията за публичност на ОПИК/ЕСИФ; спазване на изискванията за документиране и архивиране на проектната документацията 80 196.00 73 949.26
Консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновациите - пазарно проучване -1бр.: В рамките на дейността се предвижда да бъде разработено пазарно проучване, което да детайлизира и фокусират маркетинговата стратегия на кандидата при внедряването на пазара на иновативния продукт - платформа Smart Home и да подпомогне изпълнението на заложения бизнес план, вкл. неговата адаптация спрямо промени на пазара в хода на реализацията на продукта. Въз основа на предоставените от външен изпълнител проучвания и анализи на пазара кандидатът ще формулира в детайли действията, които следва да бъдат предприети, с оглед успешното налагане на иновативния продукт на пазара (вкл. промоция, реклама, планиране на канали за комуникация с клиенти и др.). Към настоящия момент кандидатът е анализирал пазара на решения за автоматизация на дома и "умно" управление на дома, отчита предстоящите за въвеждане европейски стандарти в областта, както и тенденциите на основните конкуренти от пазара в САЩ и е разработил бизнес план, в който цената на предлагания продукт като облачно базирана услуга и локално инсталирано решение е конкурентна на пазара. По-детайлен анализ на клиентите и техните нагласи би допринесъл да прецизиране на прогнозираните в бизнес плана цени спрямо отделни групи потребители, промяна на трендовете в хода на изпълнение на проекта, като би подпомогнал успешното изпълнение на заложените прогнози в бизнес плана. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността, които гарантират прозрачно, отговорно и коректно изпълнение: подготовка на задание и избор на изпълнител без провеждане на процедура (от 4 месец 5 до месец от изпълнение на проекта); сключване на договор за изпълнение (6 месец от изпълнение на проекта); получаване на услугата и подписване на ППП (от 7 месец до 12 месец от изпълнение на проекта). За изпълнението на дейността ще бъдат прилагани следните подходи и методология на работа: сформиране на вътрешен екип за управление на проекта; провеждане на процедури за избор на изпълнители законосъобразно съгласно ЗУСЕСИФ; механизъм за наблюдение и вътрешен контрол финансова и счетоводна отчетност; управление на рисковете; спазване на изискванията за публичност на ОПИК/ЕСИФ; спазване на изискванията за документиране и архивиране на документацията. 20 000.00 19 800.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.