Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Мони МГ е една от водещите фирми в  сферата на изработване на повърхностни покрития и производство на изделия от пластмаси. През 2012 г с цел диверсификация на приходите и възможност за навлизане на нови пазари стартира производство на изделия от термопластични пластмаси
На производствената площадка „Шприцване на пластмаси” се осъществява серийно производство на пластмасови детайли за бита, електрониката и машиностроенето.
Основните проблеми, пред които е изправено ръководството на фирмата, при производството на пластмасови изделия  са висока енергоемкост и ниската производителност поради остарял машинен парк.
Мони МГ ООД се стреми да изгради и поддържа имиджа си на социално отговорно предприятие и провежда политика, насочена към повишаване ресурсната ефективност и ефикасност на производство.
В тази връзка, дейностите по проекта са насочени към значителен и видим напредък за устойчиво екологично развитие на компанията, чрез намаляване на въздействието върху околната среда и постигане на по-ефективно и отговорно използване на природните ресурси  чрез:
• Инвестиции в ново енергоефективно и високопроизводително оборудване за шрицване на пластмаси и рециклиране на отпадъка от тях за изпълнение на енергоспестявщи мерки, препоръчани в доклад за обследване на енергийната ефективност;
 • Консултантски  услуги необходими за Въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно ISO 50001 и Извършване на енергиен одит 
Изпълнението на дейностите по проекта ще доведат до значително подобряване конкурентоспособността на дружеството в следните направления:
• Подобряване ресурсната ефективност – въвеждането на нови технологии и процеси, ще доведе до икономия на природни ресурси: енергия и материали 
• Подобряване на пазарните позиции - повишеният производствен капацитет на новото оборудване ще даде възможност за разширяване производството на компанията и увеличаване на пазарния  сегмент за  пластмасови изделия.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на ново производствено оборудване за изпълнение на ЕСМ 1 (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на Електрически шприц автомат с усилие на затваряне 100 т – 7 бр.): Дейността е свързана с изпълнение на ЕСМ 1 „Доставка и въвеждане в експлоатация на Електрически шприц автомат с усилие на затваряне 100 тона-7 бр.“ Съществуващите шприц автомати за дребноразмерни пластмасови детайли са с ограничена производителност на брой и габарити детайли. Оборудването е старо и с ниска производителност. Налагат се чести прекъсвания на производствения процес поради аварии и необходимост от спешни ремонти. Поддръжката на остарялата техника отнема време и ресурси. Не на последно място е и проблемът с осигуряване на резервни части на мястото на дефектиралите. Това води до голямо количество бракувана продукция и увеличава многократно загубите на дружеството. Капацитетът на производство е нисък - 3 360 000 бр./год с висока енергоемкост – 0,087 kWh/бр. произведена продукция. Като част от дейността ще бъдат закупенo новo производственo оборудване – Електрически шприц автомат с усилие на затваряне 100 тона (7 броя), което което да отговаря на минималните технически и функционални характеристики, съгласно заложените в доклада от извършено обследване за енергийна ефективност. Новите производствени машини – Електрически шприц автомат с усилие на затваряне 100 тона са от ново поколение, високо технологични и с висока производителност. Те са със силно оптимизирана технология и с подобрена енергийна ефективност, водеща до понижаване на специфичният разход на енергия. Всичко това увеличава функционалността и цялостната производствена ефективност на машините. Електрическите шприц автомати с усилие на затваряне 100 тона (мощност 20 kW) имат възможност за производство на по-голямо количество детайли за по-малко време, породено от новата технология и по-бързите манипулации при работа. Разходът на енергия, реализиран от новото оборудване: Специфичен разход на енергия е 0,01868 kWh/бр. Новите шприц автомати са високоефективни и надеждни. Характеризират се с висока производителност 696 бр./час. Високата ефективност и прецизност на процеса води до понижаване на количествата брак – до около 0.5 %. Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител за доставка на ново производствено оборудване - Електрически шприц автомат с усилие на затваряне 100 тона – 7 броя - от 2 до 5 мес. Процедурата за избор на изпълнител се провежда съгласно ПМС 160, с осъществяване на предварителен контрол от страна на УО. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител- от 5 до 6 мес. 3. Доставка на новото оборудване - от 6 до 12 мес. Ръководителят на проекта проверява състоянието, в което е доставено оборудването. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването. Обучение на персонала за работа - от12- до 14 месец Провеждане на необходимите настройки, синхронизации, тестове и проби, нужни за правилното функциониране на инсталираното оборудване. Персоналът, който ще работи на него ще бъде инструктиран от доставчика по процедурите за правилна и безопасна работа. След успешно провеждане на тестове за функциониране на оборудването ще бъде подписан приемо–предавателен протокол за доставки удостоверяващ, че оборудването е монтирано, тествано и отговаря на техническите условия по офертата и то ще бъде пуснато в редовна експлоатация. 5.Поставяне на стикери за визуализация на оборудването с информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК-14 месец 1 261 400.00 1 261 267.00
Придобиване на ново производствено оборудване за изпълнение на ЕСМ 2 (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на Хидравлични шприц автомати с усилие на затваряне- 300 т - 2 бр.): Дейността е свързана с изпълнение на ЕСМ 2 „Доставка и въвеждане в експлоатация на Нови хидравлични шприц автомати- 300 т - 2 бр.“ Двата шприц автомата за производство на средно габаритни детайли са силно амортизирани, с висока енергоемкост и с ниска производителност - 624 бр/час. Ниският клас на точност с който работят води до голямо количество бракувана продукция. Консумацията на енергия от двете машини е в размер на 383 923,08 kWh/год . Налагат се чести прекъсвания на производствения процес поради аварии и необходимост от ремонти. Поддръжката на остарялата техника отнема време и ресурси. Като част от дейността ще бъдат придобити Нови хидравлични шприц автомати - 300 т (2 бр.), които да отговарят на минималните технически и функционални характеристики, съгласно заложените в доклада от извършено обследване за енергийна ефективност на Мони МГ. Хидравличен шприц автомат - 300 т (работна мощност 12,7 kW) има възможност за производство на по-голямо количество детайли заради големината на ,,работната‘‘ маса и възможност за работа с инструментална екипировка с по-голям брой ,,гнезда‘‘ Новите шприцавтомати са с работна мощност - 12,7 kW имат възможност за производство на по-голямо количество детайли заради големината на ,,работната‘‘ маса В зависимост от експлоатационните режими на работа процента на брак е средно 0,5 % Новите автомати са последно поколение оборудване, ползващо най-съвременните технологии за висококачествено шприцване и висока скорост и прецизност на процесите. Производителността им е значително по- висока - 930 бр./час. Машините са със серво мотор на помпата с регулируеми обороти за спестяване на над 35% електроенергия в сравнение с конвенционално задвижване чрез хидравлична помпа с електронно регулиране и постоянно въртящ трифазен електромотор. Техническите характеристики на оборудването обуславят ниска консумация на електроенергия като Специфичният разход за производството на изделие е 0,0895kWh/бр. Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на хидравлични шприц автомати - 300 т (2 бр.) -2 до 5 месец Процедура за избор на изпълнител се провежда съгласно ПМС 160, с осъществяване на предварителен контрол от страна на УО. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител- 5- 6 месец 3. Доставка на оборудването- 6 до 12 месец Ръководителят на проекта проверява състоянието, в което е доставено оборудването 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването.Обучение на персонала за работа -12-14 месец Провеждане на необходимите настройки, синхронизации, тестове и проби, нужни за правилното функциониране на инсталираното оборудване. Персоналът, който ще работи на него ще бъде инструктиран от доставчика по процедурите за правилна и безопасна работа. След успешно провеждане на тестове за функциониране на оборудването ще бъде подписан приемо–предавателен протокол за доставки удостоверяващ, че оборудването е монтирано, тествано и отговаря на техническите условия по офертата и то ще бъде пуснато в редовна експлоатация. 5.Поставяне на стикери за визуализация на оборудването с информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК.-14 месец 525 000.00 525 000.00
Придобиване на ново производствено оборудване за изпълнение на ЕСМ 3 (Дейността ще бъде извършена чрез придобиване на хидравличен шприц автомат с усилие на затваряне 450 т – 1 бр.): Дейността е свързана с изпълнение на ЕСМ 3 „Доставка и въвеждане в експлоатация на Нов хидравличен шприц автомат с усилие на затваряне 450 т“. Настоящият шприц с усилие на затваряне 240 тона за производство на пластмасови изделия до 300 г, е морално остарял и силно амортизиран. Натоварването е максимално, поради което машината работи в режими, различен от оптималния. Енергоемкостта е висока и Специфичният разход на енергия за производството възлиза на 0,076 kWh/бр. Хидравличнита система на автомата е неефективна и операциите са бавни и неточно изпълнявани. Като част от дейността ще бъде закупен нов хидравличен шприц автомат , който да отговаря на минималните технически и функционални характеристики, съгласно заложените в доклада от извършено обследване за енергийна ефективност на Мони МГ ООД. Работната мощност на хидравличния шприц автомат е 8,77 kW, като производителноста е 1 620 бр./час. Новият шприц автомат 450 т има възможност от една страна за производство на по-голямо количество детайли заради големината на работната маса и от друга възможност за производство на висококачествени изделия с големи габарити, за автомобилната промишленост и за производството на компоненти за енергетичното и автоматизирано оборудване на електропреносната мрежа. Регулирането на честотата на въртене на електрическия двигател задвижващ хидравличната помпа на системата е с оптимизирана технология, която води до понижаване на специфичния разход на енергия до 0,00541 kWh/бр. Всичко това увеличава функционалността и цялостната производствена ефективност на машината. Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител за доставка на хидравличен шприц автомат с усилие на затваряне 450 т - 1 бр -2 до 5 месец Процедура за избор на изпълнител се провежда съгласно ПМС 160, с осъществяване на предварителен контрол от страна на УО. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител -от 5 до 6 месец 3. Доставка на оборудването - от 6 до 12 месец Ръководителят на проекта проверява състоянието, в което е доставено оборудването 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването.Обучение на персонала за работа оборудването -12- 14 месец Предвижда се провеждане на необходимите настройки, синхронизации, тестове и проби, нужни за правилното функциониране на оборудването. Персоналът, който ще работи на него ще бъде инструктиран от доставчика по процедурите за правилна и безопасна работа. След успешно провеждане на тестове за комплексното функциониране на оборудването ще бъде подписан приемо–предавателен протокол за доставки удостоверяващ че оборудването е тествано и отговаря на техническите условия по офертата, и то ще бъде пуснати в редовна експлоатация. 5.Поставяне на стикери за визуализация на оборудването с информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК - 14 месец 562 000.00 562 000.00
Придобиване на ново производствено оборудване за изпълнение на ЕСМ 4 (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на нова мелница за пластмаса 35/40 – 1 бр.): Дейността е свързана с изпълнение на ЕСМ 3 „Доставка и въвеждане в експлоатация на нова мелница за пластмаса 35/40“ След процеса на Шприцване на изделията следва процеса на Премахване и смилане на леяците. Изделията получени от шприцмашините се почистват от леяци, които се смилат в мелачка. Получените мленки, в определено съотношение се прибавят към гранулирания материал в бункера на шприцмашините. Съществуващото оборудване използвано за мелене на технологични остатъци (леяци) от производството е старо, амортизирано и с малък капацитет за преработка на материал. Производителността му е ниска - 18 кг/час рециклиран материал. Налагат се чести ремонти и спирания поради аварии, а поддръжката отнема много време и ресурси. Получените мленки не са с добро качество, което намалява количественото им съотношение към гранулирания материал който се прибавя в бункера на шприцмашините. Като част от дейността ще бъде закупена нова мелница за пластмаса 35/40, която да отговаря на минималните технически и функционални характеристики, съгласно заложените в доклада от извършено обследване за енергийна ефективност на Мони МГ ООД. Работната мощност на мелницата е 10 kW, а произведената продукция годишно ще възлиза на 100 000 кг. Новата мелница за пластмаса 35/40 е с по-високи технологични възможности при рециклирането на материал, което увеличава производителността от 18 кг/час на 50 кг/час рециклиран материал. Увеличената функционалност и производствена ефективност на новата мелница осигурява повишаване капацитета на преработка-рециклиране на материала от брак и отпадък и обратното му използване като суровина в производствения процес за шприцване на пластмаса. Оптимизираната технология и повишена енергийна ефективност нановата мелница, води до понижаване на специфичният разход на енергия до 0,200 kWh/кг Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител за доставка на нова мелница за пластмаса 35/40- 1 бр -2 до 4 месец Процедура за избор на изпълнител се провежда съгласно ПМС 160, с осъществяване на предварителен контрол от страна на УО. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител -4 - 5 месец 3. Доставка на оборудването -5 до 7 месец Ръководителят на проекта проверява състоянието, в което е доставено оборудването 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването.Обучение на персонала за работа оборудването -7 - 8 месец Предвижда се провеждане на необходимите настройки, синхронизации, тестове и проби, нужни за правилното функциониране на оборудването. Персоналът, който ще работи на него ще бъде инструктиран от доставчика по процедурите за правилна и безопасна работа. След успешно провеждане на тестове за комплексното функциониране на оборудването ще бъде подписан приемо–предавателен протокол за доставки удостоверяващ че оборудването е тествано и отговаря на техническите условия по офертата, и то ще бъде пуснати в редовна експлоатация. 5.Поставяне на стикери за визуализация на оборудването с информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК 18 500.00 18 420.00
Консултантски услуги за изготвяне на Енергиен одит: Като част от дейността, бе извършена услуга за изготвяне на Енергиен одит на Мони ООД отговаряща на нуждите на предприятието. Дейността бе изпълнена в периода след обявяване и преди подаване на проектното предложение по настоящата процедура. За подобряване енергийната ефективност на компанията бе необходима специализирана помощ за изготвяне на енергиен одит, който да посочи енергийно-ефективни мерки за намаляване енергоемкостта на компанията. Необходимостта от изготвяне на енергиен одит – обследване за енергийна ефективност на Мони ООД е свързана с адекватната подготовка на инвестиционен проект „Повишена енергийна ефективност и капацитет за производтво на пластмасови изделия“ Мерките в енергийния одит са насочени към устойчиво, екологично развитие на Мони ООД и намаляване на негативното въздействие върху околната среда, чрез прилагането на енергоспестяващи и високопроизводителни технологии. Въвеждането на такива мерки ще направи производството на "Мони ООД по-ресурсно ефективно и по-екологосъобразно. Едновременно с това тези мерки ще допринесат и за разширяване на производството и засилване на конкурентоспособността му чрез намаляване на производствените разходи за единица продукт. Енергийният одит бе извършен от „АЛТЕРЕН” ЕООД , лице вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност с лиценз от АУЕР № 00083/21.03.2016 г. Обследването за енергийна ефективност бе изготвено на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период и данни от измерванията, извършени в хода на обследването. При идентифициране на мерките всяка една от предложените за изпълнение мерки бе с потвърден ефект енергийни спестявания от минимум 5% за съответната мярка. Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител – 10.06-25.06 2. Възлагане на изпълнението- 30.06.2016 3. Изготвяне на доклад за Енергиен одит – 01.07.2016- 08.08.2016 4. Подписване на приемо-предавателен протокол за услуга 19 900.00 19 900.00
Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001 (въвеждане на ISO 50001 и сертфицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001 и сертфицирането му. Мони МГ ООДжелае да гарантира, че отговаря на заявената енергийна политика и желае да демонстрира това на другите, чрез внедряването на система за енергиен мениджмънт ISO 50001. Международният стандарт ISO 50001 има за цел да помогне организацята да определи системите и процесите, необходими за подобряване на енергийните характеристики, включително енергийната ефективност, използването и потреблението на енергията. Прилагането на този стандарт цели намаляване на емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда и на енергийните разходи чрез систематично управление на енергията. ISO 50001 посочва специфичните изисквания, приложими към използването и потреблението на енергия, включително измерване, документиране и докладване, планиране и закупуване на оборудване, човешки ресурси и др., които допринасят за енергийните характеристики ISO 50001 осигурява системата, по която една организация може да идентифицира миналото, сегашното и бъдещото потребление на енергия и да разработи енергиен мониторингов план. Впоследствие анализът на актуалните и планираните данни ще подпомогне да се предприемат действия за подобряване на енергийното управление и ефективност. Стандартът има специфични изисквания за измерването на консумираната енергия и внедряването на измервателни системи, които да документират, отчитат и валидират непрекъснатото подобряване в областта на енергийното управление. ISO 50001 се основава на рамката за непрекъснато подобряване Планиране-Изпълнение-Проверка-Действие и включва управлението на енергията в ежедневната дейност на организацията. - Планиране: провеждане на енергиен преглед и установяване на базовата линия, показателите на енергийните характеристики, целите и плановете за действие, необходими за постигане на резултати, които ще подобрят енергийните характеристики в съответствие с енергийната политика на организацията; - Изпълнение: въвеждане в действие на плановете за управление на енергията; - Проверка: мониторинг и измерване на процесите и ключовите характеристики на дейностите, които определят енергийните характеристики по отношение на енергийната политика и целите, и дават сведения за резултатите; - Действие: предприемане на действия за непрекъснато подобряване на енергийната ефективност и системата за управление на енергията (СУЕ). Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител за услуга по въвеждане на ISO 50001 – 5 -6 месец 2. Сключване на договор с избрания изпълнител за услуга по въвеждане на ISO 50001 -6-7 месец 3. Внедряване на ISO 50001 в предприятието– 7-13 месец 4. Подписване на приемо-предавателен протокол за услуга 5. Избор на изпълнители за услуга за Сертфициране на ISO 50001- 13-14 месец 7. Сертфициране на ISO 50001 – 14-15 месец 8. Получаване на сертификат за въведено ISO 50001- 15-16 месец 28 000.00 27 780.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.