Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е свързано с осъществяване на инвестиции с цел разширяване капацитета на съществуващия стопански обект на  „ИТС-ИВОНА”  ЕООД чрез оптимизиране на енергийното потребление в дейността му. За целта е предвидена дейност по осъществяване на инвестиции за изпълнение на препоръчаната мярка по енергийна ефективност, включена в доклада от извършеното обследване за енергийна ефективност и одобрен със становище № BG16RFOP-724 / 07.09.2016 г. на АУЕР. 

Дейността по Елемент А „Инвестиции“ ще бъде изпълнявана при условията и праговете на режим регионална инвестиционна помощ като има за цел разширяване капацитета на съществуващия стопански обект , както следва: 
По Мярка 1: Закупуване и въвеждане в експлоатация на:
1.1. Универсален струг  – 2 бр.
1.2. Универсален струг  – 1 бр.
1.3. Стругов център       -  1 бр. 

Заложените в проекта дейности по Елемент  Б „Услуги“ са:

1. Извършване на енергиен одит.
2. Консултантски услуги за разработване, документиране и въвеждане на системи за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems).
3. Сертифициране на въведените системи за енергиен мениджмънт по стандарт БДС EN ISO 50001.
4. Мерки за публичност и визуализация съгласно правилата за информация и комуникация. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Закупуване и въвеждане в експлоатация на: 1. Универсален струг – 2 бр. 2. Универсален струг – 1 бр. 3. Стругов център - 1 бр. : Така описаната дейност е по изпълнение на инвестиции по препоръчаната Мярка 1 в доклада от обследването на енергийната ефектиност. Технологичния принос от изпълнението на така предписаната мярка: Всяка една машина по планираната дейност изпълнява сходни с останалите технологични операции по струговане на детайла, но начините, по които ги извършват и възможностите за обработка са различни. Новите по проекта универсални машини със сервомотори и цифрова индикация дават възможност да се обработват сложни и точни детайли с малка серийност и такива които по габарити не пасват на автоматите. Цифровата индикация и сервоуправлението на новите универсални машини ги правят незаменим помощник при коригиране на поправим брак допуснат по една или друга причина при автоматите т.е. износен или счупен инструмент и евентуална грешка на оператора. Като цяло предвиждаме намаляване на брака с това оборудване с мин 68% Струговият център дава възможност за обработка на детайли със сложна конфигурация без междинно базиране. Това увеличава производствения капацитет с 35 %, намаля брака с минимум 25%. Предвиденото за закупуване и внедряване в експлоатация оборудване ще допринесе за: - технологичното подобряване и модернизиране на присъщите за предприятие производствени процеси, и - оптимизиране на производствената верига, съответно повишаване на добавената стойност и активно включване във всички етапи на веригата за добавяне на стойност. Оптимизирането на цялата производствена верига се постига чрез оптимизация на отделните операции по нея, какъвто конкретен принос ще има предвиденото за инвестиции оборудване и който принос ще се изрази в: 1. Разширяване капацитета на настоящото производство като пряк резултат от оптимизиране на технологичните процеси в производството: - Нарастването на капацитета като сбор от производителност и ефективност на процесите ще даде като пряк резултат повишаване на конкурентоспособността на фирмата, съответно нарастване на пазарния дял както в България, така и на външните пазари; - На сегашния етап наличното оборудване няма капацитета, производствена и технологична мощност за да се изпълняват всички поръчки. Има случаи, когато се налага отделни поръчки да бъдат отхвърляни или отлагани поради ограничения производствен и технологичен капацитет. След въвеждане в експлоатация на предвидените по проекта ДМА се очаква прогнозно увеличаване в едногодишен период след приключване на проекта на общия обем на произведена продукция при мерна единица кг от 232 000 кг/год на 1 720 000 кг/год. 2. Повишаване качеството на настоящите продукти чрез повишаване на качественото/ прецизно изпълнение на самите технологични процеси: - прецизност и качество на струговите операции при обработката на детайлите при универсалните стругове при единичните нестандартни и малки поръчки. - CNC управлението и автоматизираното задвижване на струговия център ще подобри качеството на изделията при серийното производство с прецизност и точност като замени ръчните/ механични операции; 3. Възможност за въвеждане в производството на нови продукти като резултат от оптимизиране и повишаване възможността за технологична обработка. 804 560.00 804 000.00
Извършване на енергиен одит: Извършване на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност”) от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. По реда на Процедурата BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия“ и съобразно изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г. първо беше извършен избор на изпълнител като лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Изборът на изпълнител беше извършен чрез събиране на три оферти и спазване на принципите за публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация при разходването на средства от Структурните фондове на ЕС. Критерият за избора беше „предложена най-ниска цена“. Енергийният одит (обследването за енергийна ефективност) беше извършен от „Енерджи сейвинг“ ЕООД, като беше представен доклад по образец съгласно Приложение Ц пред АУЕР. Докладът беше одобрен със становище № BG16RFOP-724 / 07.09.2016 г. на АУЕР. Описаната в проекта дейност по Елемент А „Инвестиции“ за придобиване на ДМА по отделните си позиции представлява препоръчаните мерки от доклада. 12 500.00 12 500.00
Консултантски услуги за разработване, документиране и въвеждане на системи за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems).: Разработване и внедряване на Система за Управление – СУ/ Система за енергиен мениджмънт в съответствие с изискванията на международния стандарт БДС EN ISO 50001. Интегриране с изискванията на вече внедрените СУ по изискванията на БДС EN ISO 14001:2005 – система за управление на околната среда и БДС EN ISO 9001:2008 – система за управление на качеството. 1. Оценка и избор на консултантска организация по реда на Процедурата BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия“ и съобразно изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/01.07.2016 г.. Формиране на екипа: - Формиране на експертна група от консултантската организация и представители на фирмата. Разяснение на задълженията и отговорностите в работния екип и Упълномощения Представител на Ръководството (УПР). 2. Организиране на обучителен семинар в организацията за разясняване на изискванията на стандарта БДС EN ISO 50001. Съпоставка с БДС EN ISO 14001:2005 и БДС EN ISO 9001:2008, които вече са въведени във фирмата. 3. Събиране на информация за дейностите и използваната документация, от Предприятието (включващи процедури, инструкции, вътрешни разпоредби, кореспонденция, отношения между работници и т.н.) и анализ на текущото състояние спрямо БДС EN ISO 50001. 4. Разработка на документи (процедури, инструкции, работни планове, форми и програми): - Подготовка на планове за развитие на документите за СУ (включващи крайни срокове и изпълнител). - Вземане на решение, относно броя и формата на документите, включени в СУ. - Определяне на политика, цели и програми на Предприятието спрямо СУ. - Проверка на разработените документи и коригиращи действия. 5. Интегриране на СУ по БДС EN ISO 50001 с вече внедрените системи за управление – СУ по БДС EN ISO 14001:2005 и БДС EN ISO 9001:2008. 6. Създаване на обща документация на интегрираната система за управление – СУ по изискванията на БДС EN ISO 14001:2005, БДС EN ISO 9001:2008 и БДС EN ISO 50001. 7. Внедряване на интегрираната система за управление – СУ по изискванията на БДС EN ISO 14001:2005, БДС EN ISO 9001:2008 и БДС EN ISO 50001 в компанията. - Практическо обучение, свързано с одобрената обща документация на интегрираната СУ. - Тестване на документите и оценка на тяхната ефективност. - Корекции и Коригиращи действия. - Прилагане на интегрираната СУ в дейността на фирмата. 8. Провеждане на вътрешен одит на интегрираната СУ по БДС EN ISO 14001:2005, БДС EN ISO 9001:2008 и БДС EN ISO 50001. - Организиране на одитиращ екип и назначаване на дата за одита. - Осъществяване на вътрешен одит. - Анализ на резултатите, изготвяне и представяне на доклад от вътрешния одит. - Коригиращи и превантивни действия. 9. Преглед от ръководството. - Упълномощения представител на ръководството, представя резултатите от разработената и внедрена интегрираната СУ по БДС EN ISO 14001:2005, БДС EN ISO 9001:2008 и БДС EN ISO 50001, пред висшето ръководство. - УПР подготвя документите по процедурите за Прегледа от ръководството. - Документите по процедурите, включват: въвеждане данни за контролирани от ръководството дейности, въвеждане на данни за поставените задачи, управление на процесите и крайните срокове за изпълнение. 10. Подготовка за сертификация. Етап на изграждане, документиране и внедряване на съответната система за управление по изискванията на конкретния стандарт, т. е. етап на подготовка Необходимо е за Организацията да ползва компетентна консултантска услуга, която да гарантира правилното изграждане и внедряване на системата по определения стандарт, така че успешно да бъде посрещнат последващия сертификационен одит. 9 500.00 9 300.00
Сертифициране на въведените системи за енергиен мениджмънт по стандарт БДС EN ISO 50001.: Сертификация на СУ по БДС EN ISO 50001 от сертификационен орган акредитиран съгласно ISO/IEC 17021 и по условията на настоящата процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия“ и съобразно изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/01.07.2016. 1. Оценка и избор на сертифициращ орган 2. Провеждане на първоначален сертификационен одит. - Първоначалния сертификационен одит се провежда на два етапа: Първия етап се състои от предварителен преглед на Предприятието и внедрената СУ по БДС EN ISO 50001. Етап 1 трябва да осигури доказателства, че фирмата е готова да посрещне същинския сертификационен одит на етап 2. Провеждане на предварителен одит – Етап 1: - Посещение на място при основната работна площадка на фирмата, откъдето тя управлява и упражнява дейността си. - Оглед на инфраструктурата на фирмата и оценка на степента на обезпеченост с необходимото оборудване за да упражнява предмета на дейност. - Оценка на готовността за одит на Предприятието. - Добиване на необходимата информация относно документираната система и готовността на фирмата за ефективен одит- сертификационен одит. Проверка за наличието на основните изискуеми елементи на документираната система. - Изготвяне на план за одита в Етап 2 (или потвърждаване на вече съществуващия план). Провеждане на сертификационен одит – Етап 2: - Проверка на съответствието по всички клаузи на стандартите по изготвения план за одит. Проверка на наличието на записи и степента на ефикасност, ефективност и функционалност на внедрената интегрирана СУ. - Потвърждаване, че СУ е способна да поддържа съответствие с изискванията на стандарта БДС EN ISO 50001. - Осигуряване на обратна връзка за осигуряване на непрекъснати подобрения. Доклад и последващи действия. - Повдигане на несъответствия, препоръки или отлагане на сертификацията. - Издаване на сертификат (при положителни резултати от одита). 3 500.00 3 400.00
Мерки за публичност и визуализация съгласно правилата за информация и комуникация: Изпълнението на проекта в рамките на настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, включва и осигуряване на необходимата публичност и информираност относно проектната инициатива и оказаната подкрепа от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. Всички предвидени дейности за визуализация ще бъдат в съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. Върху закупеното оборудване ще бъдат поставени стикери, които да удостоверяват, че то е доставено по проект, с подкрепата на ЕС ( Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020) и Република България. На комуникативно място в рамките на производствените помещения на предприятието ще бъдат поставени табла, които ще указват, че в компанията се реализира проект, финансиран от ЕС, съгласно изискванията за визуализация на дейностите и резултатите от проекта. Всички писмени материали и документи, изготвени във връзка с изпълнението на проекта, в това число официална кореспонденция, предоставяни материали на медиите и др., ще упоменават финансовия принос на ЕС и ще бъдат обозначени, съгласно приложимите правила за информиране, комуникация и публичност на ЕС. Дейността е предвидена да отговаря на общите условия на Договора за БФП чл. 6 относно визуалната идентификация и да е в съответствие с приложимите правила за информация и комуникация. 1 500.00 1 450.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.