Информация и комуникация : Цел на дейността : Повишаване информираността на обществото и институциите, прозрачност. Включване в процеса на реализация на проекта на всички заинтересовани страни. Разпространение и мултиплициране на резултатите от проекта. Осигурява се информираност на обществеността по отношение на проекта, източниците на финансиране, бюджета, предвидените в него дейности и постигнатите резултати Извършва се при съблюдаване на изискванията за визуализацията на проекти, финансирани от Европейския съюз; Мерките за публичност и визуализация се осъществяват съгласно "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., Целта на комплекса от информационни мерки в рамките на проекта е свързана и с мотивиране и привличане на всички заинтересовани страни за участие в проектните дейности и информиране на обществеността за постигнатите резултати. При всички мерки на информация и комуникация, изрично ще се оказва съфинансирането от ЕСФ на ЕС, чрез поставянето на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнението, приет от Европейската комисия, с упоменаването на Европейския съюз и общото лого за програмен период 2014-2020 г. Визуализацията се извършва в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Дейността по визуализация, информираност и публичност ще допринесе за прозрачност на изпълнение на проектните дейности и разходените средства от безвъзмездната финансова помощ, както и за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати. |
3 357.01
|
2 770.00
|
Транснационален обмен на информация и опит. Повишаване капаците на партньорите за разработване, прилагане, мониторинг и оценка на социални иновации.: Цел на дейността: Изучаване и анализ на добри европейски практики, програми и модели за устойчива заетост и развитие на човешките ресурси в предприятията..
Наблюдение на ползите от приложението им в предприятия от ЕС.
Създаване на ресурси и условия за успешен трансфер, адаптиране и апробиране на комплексен иновативен модел за управление и развитие на човешките ресурси в ЕМА ООД .
Повишаване на знанията и уменията на специалистите за разработване и прилагане на социални иновации, ориентирани към разширяване на обхвата, оптимизиране на съдържанието и подобряване качеството на прилаганите политики за управление на човешките ресурси в предприятията.
В България 6 експерти, представители на водещата организация и Партньор 3, включително чрез кореспонденция с представители на чуждестранните партньори, извършват проучване и анализ на добри практики, програми и модели за устойчива заетост и развитие на човешките ресурси в предприятия от ЕС . Ще бъдат събрани и обобщени данни за не по-малко от 5 добри европейска практики в следните 5 тематични направления:
1. Фирмена политика и култура при управление на човешките ресурси. Корпоративна социална отговорност.
2. Брандиране на работодателя. Привличане на висококвалифицирани служители и подбор на персонала.
3. Въвеждане на новите сътрудници. Управление и развитие на компетентностите.
4. Планиране на кариерата.
5. Оценка на постиженията и възнаграждения на персонала.
Резултатите от проучването се обобщават и представят в доклад .Подготвят се презентационни материали.
Провеждат се две партньорски посещения и се извършва наблюдение на ползите от приложението на добри европейски практики за развитие на човешките ресурси в предприятия от ЕС на територията на Италия, Германия и Австрия.
Не по-малко от 5 български експерти и представители на чуждестранните партньори ще вземат участие в работните посещения в Италия - за 5 дни и в Германия - Австрия за 4 дни. Чуждестранните партньори, чрез свои служители, организират програма за посещение на предприятия и демонстрират ползите от прилагане на добри практики в областта на управление на човешките ресурси в съответните страни, както и собствен опит при адаптиране на персонала към технологични и производствени промени.
В рамките на всяко партньорско посещение се наблюдават минимум 2 добри практики. Българските участници презентират информацията и анализа от проведеното в България проучване на добри практики, програми и модели за устойчива заетост и развитие на човешките ресурси в предприятия от ЕС.
При партньорските посещения са провеждат работни дискусии и съвместни консултации. Обсъжда се план за действие по трансфериране и адаптиране на добри практики и подходите при създаване на иновативен комплексен модел за управление и развитие на човешките ресурси в ЕМА ООД. Проектира се структурата на комплексния модел, в която се интегрират не по-малко от 5 изучени, анализирани и/или наблюдавани добри европейски практики. |
30 332.50
|
22 984.41
|
Създаване на прототип на иновативен комплексен модел за управление и развитие на човешките ресурси в ЕМА ООД: Цел на дейността: Адаптиране на изучения опит и добри практики, разработване на прототип на комплексен иновативен модел за управление и развитие на човешките ресурси в ЕМА ООД при използване на нови методи, подходи и ново съдържание на фирмената политика за управление и развитие на персонала.
Създаване на материални и технически условия за въвеждане и прилагане на иновативния модел.
Въвеждането на социални иновации в структурата на предприятието изисква нови подходи, нови ресурси и инструментариум, нови материални и технически условия, които стимулират този процес.
Общо 6 експерти на водещата организация и партньор 3, подпомогнати от чуждестранни експерти и консултанти, изготвят прототип на иновативния комплексен модел, приложим в реални условия, в който се включват идентифицираните и изучени добри европейски практики.
При разработване на прототипа на иновативния модел се търсят нови подходи и ново съдържание, баланс на интересите на работодателя и заетите лица, постигане на максимални и дългосрочни ползи и възвращаемост на инвестираните ресурси.
В съдържателен план прототипът на иновативния модел представлява комплекс от иновативни практики и инструменти, прилагани с помощта на съвременни средства за комуникация в следните направления:
1. Бранд на работодателя и формиране на позитивен имидж.Разработване на фирмени стандарти,съдържащи ясни и прозрачни принципи,процедури и правила при набиране на персонал.Разширяване на възможностите за подбор чрез провеждане на дистанционни видео-интервюта с кандидати за свободни позиции в регионалните структури на дружеството.
2. Управление на кариерата - процедури и програми за въвеждане в работата на нови сътрудници,включително чрез дистанционно обучение и консултиране от ментори и наставници.Планиране на индивидуалното кариерно развитие.
3. Управление на компетентностите - процедури и инструментариум за идентифициране на потребностите от нови знания и умения;Разработване на планове и програми за интерактивни обучения чрез видео-конферентна връзка между регионалните структури и използване на електронни учебни помагала.
4. Оценка на изпълнението и възнаграждения на персонала - процедури и инструментариум за оценка и формиране на възнагражденията според постигнатите цели.Видео-конферентни срещи за обратна връзка с оценяваните служители.
5. Фирмена култура.Корпоративна социална отговорност.Видео-конферентни срещи и дискусии - въвличане на заетите лица при обсъждане на идеи и социални проекти.
Прототипът на иновативния модел се изготвя като писмен документ,съдържащ цели,приоритети,дейности,обучителни програми и приложим инструментариум.
В рамките на дейността за подобряване качеството на работната среда и условията на труд, за създаване на материални и технически условия при въвеждане на иновативния комплексен модел, се оборудват и обзавеждат 5 помещения за провеждане на обучения и работни срещи в 5 бази на ЕМА ООД - гр. София,Пловдив,Варна,Бургас и Плевен. Доставя се и се монтира система за видео-конферентна свързаност между всички бази на компанията.Видео-конферентните терминали позволяват обмен в реално време на видео, глас и информационни материали при обучение;използване на съвременен тип комуникация при работни дискусии и интервюта за работа от разстояние;повишаване квалификацията и компетентностите на служителите без да се налага да напускат базата в която работят;повишаване на продуктивността на екипите,по-висока успеваемост на тренингите и усвояемост на нови знания;включване на гост-лектори и партньори,включително от чужбина,в обучения и дискусии.Видео-конферентните терминали подобряват достъпа на служителите до комуникация и обучения с високо качество, спестяват много разходи за възнаграждения на обучители и командировки на обучаваните лица; осигуряват по-добър баланс между работата и личното време на служителите.
Всяко помещение,в които се монтират видео-конферентни терминали ще бъде обзаведено допълнително с лаптоп,флип-чарт,работни маси,бели дъски и столове. |
82 045.23
|
81 237.66
|
Пилотно прилагане на комплексен иновативния модел за управление и развитие на човешките ресурси в ЕМА ООД.
: Цели на дейността: Изпробване на комплексния иновативния модел и инструментариума за неговото прилагане.
Стимулиране процеса на адаптация на персонала към промените, свързани с внедряване на нови технологии и разширяване на пазарите чрез прилагане на социални иновации и провеждане на интерактивни специализирани обучения, обучения за развитие на ключови компетентности.
Преформулиране на политиките в областта на управлението и развитието на човешките ресурси в ЕМА ООД.
В пилотната фаза 6 експерти организират и наблюдават процеса на изпълнение, внасят корекции и оптимизират програмите и инструментариума на комплексния иновативен модел.
В края на пилотната фаза се провеждат интервюта сред служителите за степента на удовлетвореност и ефективността от въвеждането на социалните иновации . Резултатите се анализират от експертния екип и се преформулират фирмените политики за управление и развитие на човешките ресурси.
В рамките на пилотната фаза на иновативния модел чрез използване на видео-конферентната система се организират и провеждат интерактивни специализирани обучения и обучения за развитие на ключови компетентности :
За мениджъри и специалисти: 2 групови обучения х 30 учебни часа в следните тематични области
- Стратегическо планиране и фирмено управление ( определяне на статуса и отговорностите на продуктовите мениджъри);
- Реорганизация на бизнес-процесите. Изграждане и функциониране на екипи.
- Корпоративна и социална стратегия и отговорност - власт, влияние, убеждения, репутация.
- High Tech иновации в опаковъчната индустрия - прогнозен анализ за използването на композитни материали.
- Кадрово и маркетингово обезпечаване на производството и продажбите на композитни опаковъчни материали.
- High Tech маркетинг за навлизане на пазарите и разширяване на продажбите на опаковки за фармацевтичната промишленост.
- Перспективи на композитните опаковки в хранително-вкусовата промишленост.
- Продуктов маркетинг на етикетната индустрия на Балканите и други потенциални пазари.
- Управление на оборотния капитал.
За търговци: 2 групови обучения х 30 учебни часа в следните тематични области
- Лична ефективност и управление на времето.
- Комуникационни умения.
- Гъвкави и твърди опаковъчни материали, хартии, полимери, картони, композитни материали.
- Продажби и маркетинг. High Tech маркетинг.
- Основни подходи при продажбите - подготовка, разработка на клиентите, аргументиране.
- Ценообразуване, промоции.
- Работа с корпоративни и ключови клиенти.
За машинни оператори и складови работници - 2 групови обучения х 30 учебни часа в следните тематични области:
- Машини и повдигателни съоръжения; Технически характеристики;
- Основни познания за видовете хартии и фолиа;
- Електроуправление на машини и съоръжения;
- Техника на безопасност; Безопасност на труда.
- Поддръжка на машини и повдигателни съоръжения;
- Контрол на качеството на продукцията и управление на складови наличности.
При провеждане на обученията се разглеждат отговорностите на дружеството по отношение на опазване на околната среда и ресурсната ефективност, както и прилагането на националното и европейското законодателство в тази област.
В края на пилотната фаза, след оценка на въздействието, комплексния иновативния модел се въвежда като устойчива практика чрез преформулираната политика на дружеството за управление и развитие на човешките ресурси. |
42 943.77
|
36 324.71
|
Разпространение и мултиплициране на резултатите от въвеждането на комплексен иновативен модел за управление и развитие на човешките ресурси в ЕМА ООД: Цел на дейността: Промотиране на модела и популяризиране на резултатите от проекта на национално и европейско ниво.
Повишаване информираността на представителите на целевите групи и заинтересованите страни.
Разпространение, мултиплициране и постигане на устойчивост на резултатите от проекта.
Насърчаване на социалните иновации в предприятията.
Постигане на добавена стойност към съществуващите политики и практики по управление и развитие на човешките ресурси в предприятията.
Материалите от проведените проучвания, докладите и инструментариума на иновативния модел ще бъдат обработени и обобщени за публикуване. Ще бъде тиражирано и разпространено печатно издание "Ръководство за работодатели и HR - специалисти" на български и английски език - формат А4, обем 120 печатни страници, цветен офсетов печат и тираж 1000 бр. Изданието ще подпомогне работодатели и специалистите по управление на персонала в предприятията при въвеждане на подобни иновативни модели.
Изданието ще бъде достъпно на сайта на дружеството, ще се разпространява на форуми и конференции, на регулярни срещи с фирми-партньори и заинтересовани страни в страната и в чужбина.
Резултатите от проекта се представят на национално ниво пред 50 работодатели, членовете на Съюза на печатарската индустрия /член на КРИБ/ в рамките на еднодневна Заключителна конференция по проекта в гр. Велинград. Иновативните модели за управление и развитие на човешките ресурси в предприятията все още се прилагат рядко. Популяризирането на този иновативен модел ще доближи формирания опит в рамките на проекта до бъдещите му ползватели.
На Заключителната конференция членовете на експертния екип:
- Представят изпълнението на дейностите, възможностите за трансфер на добри практики и мултиплициране на резултатите с мултимедийна презентация. Ще бъдат оповестени възможностите за прилагане на модела в бъдеще.
- Споделят изучените добри европейски практики в областта на управление на човешките ресурси в предприятията. Представят ползите от приложението на модела.
- Презентират сферите на приложение на модела в български условия и възможностите за неговото развитие.
- Провежда се дискусия и се обсъждат приоритетните мерки за осигуряване на трайна заетост и високо качество на работната сила в предприятията на местно, регионално и национално ниво.
Резултатите от проекта ще бъдат представени на европейско ниво в рамките на международното изложение Fach Pack в Нюрнберг - Германия, в който традиционно участват над 1500 изложители и 40 000 посетители с интереси в опаковъчната промишленост. С помощта на Партньор 2 ще бъде организиран show room на ЕМА ООД в рамките на изложението, където 3 членове на експертния екип за 3 дни представят резултатите от проекта, разпространяват информационни материали и печатните издания в пряк контакт с изложителите и посетителите.
При обсъждане и представяне на резултатите от проекта на национално и европейско ниво се разширирява неформалната транснационална мрежа от предприятия, организации и институции от България и ЕС.
Подписва се Споразумение за сътрудничество и обмен на информация при въвеждане на социалните иновации в предприятията, както и за мултиплициране на резултатите от проекта. |
10 551.40
|
10 500.42
|
Мониторинг за оценка на постигнатите резултати и приложимостта на социалните иновации в ЕМА ООД .: Цел на дейността: Провеждане на независимо наблюдение и оценка на изпълнението на проекта. Оценка на приложимостта на социалните иновации.
Обект на наблюдение и оценка са степента на реализация на целите и резултатите в рамките на проекта;
Степента, в която набелязаните цели и постигнатите резултати отговарят на реалните потребности на целевите групи;
Степента на удовлетвореност на представителите на целевите групи от дейностите и постигнатите резултати
Особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта;
Ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати.
Оценката на постигнатите резултати ще проследи логическата връзка между заложените цели, дейности и планирани резултати и тяхното реално изпълнение в рамките на целия проектен цикъл.
Екипът за организация и управление на проекта и експертите, оказват съдействие и осигуряват достъп на изпълнителя в хода на изпълнение на дейността до срещи, събития, обучения, форуми и до документацията на проекта .
В рамките на дейността се изготвят 4 междинни и 1 заключителен доклад.
Докладите от мониторинга се разглеждат на екипни срещи и при необходимост се вземат решения за корекции в хода на изпълнението. |
3 200.00
|
3 200.00
|
Организация и управление на проекта: Цел на дейността: Ефективно и ефикасно управление на проектните дейности, законосъобразно, целесъобразно и оптимално изразходване на проектните ресурси
За целите на администрирането, изпълнението и успешното отчитане на проекта дейността е базова и структурно определяща . Тя ще се осъществява и извършва от управленския екип на проекта по време на целия период на реализация на проектния цикъл и включва действия по:
- вътрешен мониторинг и контрол;
-стриктното спазване на правилата и процедурите по действащите нормативни и под нормативни актове в областта на избор на доставчици и разходване на публични средства ;
-надлежно оформяне на проектната документация;
-законосъобразно и целесъобразно изразходване на предоставената безвъзмездна финансова помощ;
-качествено и точно изготвяне на техническата и финансовата отчетност по проекта съгласно действащото законодателство;
-коректност, валидност и надеждност на информацията за изпълнение на дейностите; -качествено архивиране и сигурно съхраняване на документацията по проекта;
- качествено изпълнение на мерките за информираност и публичност;
-поддържане на отчетност за напредъка на проектните дейности и заложените индикатори;
-организиране и координиране на отделните мерки и дейности;
-комуникация с Управляващия орган на ОПРЧР 2014-2020 г.
-изпълнение, управление и отчитане на проекта;
-проследяване, прозрачност
-предприемане на коригиращи мерки при необходимост.
Управленският екип се състои от ръководител, координатор и счетоводител. С ръководителя на проекта, координатора и счетоводителя се сключва договор за работа по проекта. Регулярно се провеждат екипни срещи за разпределяне на задачите, организиране на дейностите и отчитане на напредъка. Екипът за управление отговаря за запазване поверителността на всички предоставени документи, информация или други материали по време на изпълнение на проекта. Всички разходооправдателни и други документи с доказателствена стойност се окомплектоват и архивирани за съхранение в съответните срокове. Ръководителят отговаря за планирането, управлението, отчитането и мониторинга на всички дейности. Координаторът отговаря за кореспонденцията, изготвянето на техническата документация, връзките с партньорите и институциите, поддържа контакти с изпълнителите и участниците, отговаря за архива на проектната документация и съгласува дейността си с ръководителя на проекта . Счетоводителят отговаря за финансовото отчитане , осчетоводяването на всички разходооправдателни и други счетоводни документи, имащи отношение към изпълнението на проекта, съгласува дейността си със счетоводните звена на организациите - партньори и с ръководителя на проекта. Екипът за управление организира информационната кампания, представя и популяризира по подходящ начин програмата, проекта и постигнатите резултатите, отчита проектната документация пред Управляващия орган. Дейността се осъществява в рамките на 14 месеца- през целия период на изпълнение на проекта. Дейността гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите за добро управление, отчетност и прозрачност. В резултат се постига законосъобразно и оптималното използване на проектните ресурси. |
17 242.99
|
15 701.72
|