Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът попада в подкрепените от ОПРЧР приоритети за ограничаване и превенция на недекларираната заетост(ОПНДЗ) и неформалната икономика,включително чрез иновативни подходи и мерки,прилагани на национално и местно ниво.Заложените резултати са в унисон с ПО1,ИП7,СЦ1от ОПРЧР за увеличаване броя на обхванатите заети в предприятията с въведени нови системи,практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и подобряване организацията и условията на труд.Проектът представлява съвместни действия между социалните партньори АИКБ-водеща организация и КНСБ-партньор,подкрепени от асоциираните партньори МТСП,ГИТ,АЗ,БСК,БТПП иКРИБ,за постигане по-добра адаптация на предприятията и работещите в тях,превенция и смекчаване на последствията от икономическото преструктуриране,особено по отношение на новите форми на заетост и подобряване състоянието на работещите и на средата в предприятията.НДЗ лишава работниците от техните права и има сериозни бюджетни последици,засяга неблагоприятно заетостта,производителността,качеството на труда и ефективността на бюджетната и пенсионна системи.За решаването на тези проблеми ще се изпълнят следните основни дейности:
1.Провеждане на изследвания,разработване на методика за ОПНДЗ и набор иновативни инструменти и подходи за прилагане в практиката на предварително тествани,апробирани и прецизирани модели за борба с НДЗ
2.Конструиране на електронна платформа към НЦ„Икономика на светло“,мигриране на наличните данни,изготвяне,апробиране и подготовка за масово въвеждане на разработени иновативни инструменти,модели и механизми за борба с НДЗ и за разработване на под-индекс за измерване на НДЗ.
3.Разработване на програми за обучение,информ.материали и инструкции за консултиране и методически материали за борба с НДЗ и за надграждане на дейността на НЦ„Икономика на светло“.Апробиране и верифициране на практическата им приложимост чрез обучение,информиране и консултиране на представители на целевите групи-заети лица и работодатели. 
Продълж.-30 мес.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1(Д1) – Провеждане на изследвания с цел разработване на методика и на иновативни инструменти, подходи и модели за ограничаване и превенция на недекларираната заетост, тестване и апробиране в практически условия и на тази основа - прецизиране и комплектоване за разпространение и масово прилагане : Д1 цели на основа на специално проведени изследвания да се анализират формите и приблизително да се оцени размера на икономическия феномен-НДЗ в нац.мащаб и проявленията й в най-засегнатите отрасли и да се разработи Методика за ОПНДЗ и съответен инструментариум за прилагането й в практиката,който да бъде тестван сред целевите групи-заети лица и работодатели и на тази основа-прецизиран и подготвен за масово прилагане.За целта ще се проведат две национално представителни проучвания сред представители на целевите групи-500 работодатели и 1000 работника,по специално разработена Методология.Те ще съберат данни,на основа на които да се определят тенденциите и формите на проявление на НДЗ и пораждащите ги сиви практики,най- засегнатите сектори на икономиката и новите прояви на НДЗ,възникнали в резултат на новите икономически модели и форми на заетост.Ще се направят и три дълбочинни интервюта с проективни техники в 30 предприятия,чрез които да бъдат анализирани новите форми на заетост и произтичащите от тях рискове за НДЗ и пораждащи ги „сиви“ практики.Анализът на данните от интервютата ще спомогне за разкриване и описание на формите,проявленията и тенденциите на НДЗ,вкл.в новите форми на заетост;разкриване на най-засегнатите от НДЗ сектори и за набелязване на мерки и инструменти за нейното преодоляване.Те ще послужат и за изработването на Национална карта на НДЗ,която ще бъде обсъдена със заинтересованите страни,прецизирана на основа на обсъждането и отпечатана с цел широко разпространение за информиране и създаване на нетърпимост към НДЗ.След като бъдат идентифицирани причините,тенденциите,формите на проявление на НДЗ и най-застрашените сектори,ще се пристъпи към генериране на идеи за подготовката на конкретни мерки и инструменти за борба с НДЗ.Подготвените идеи ще се обсъдят в рамките на -кръгли маси с представители на целевите групи–заети,работодатели и др.заинт.страни(държавна администрация,академия,тинк-танкове,НПО и др.).На основата на резултатите от кръглите маси ще се генерира набор от конкретни мерки и инструменти,които да се тестват и верифицират чрез интерактивни семинари с 30 предприятия и така да се прецизират и подготвят за масово прилагане.Те ще послужат за създаването на една обща Методика за борба с НДЗ,заедно с инструментите за прилагане им.За прецизирането и осигуряването на приложимост и практическа насоченост на инструментите ще се съберат казуси и практики от предприятията,ще се проучи мнението им и ще се отчетат системно реакциите на браншовите организации.Преди финализирането й,Методиката ще бъде широко обсъдена и фино настроена на основа на получените коментари.Нейният финален вариант ще бъде отпечатан и разпространен сред заинтересованите страни.За да се подобри състоянието на двете целеви групи(заети лица и работодатели)ще се подготвят предложения за промени в нормативни актове и административни практики,които също ще се обсъдят със заинт.страни и под формата на законодателен пакет ще се предложат на компетентните органи с цел институционализиране на постигнатите резултати.Същевременно,чрез кабинетно проучване и фокус-групи с представители на целевите групи ще бъдат идентифицирани различни модели и механизми за осъществяване на позитивни въздействия върху пазара на труда за ОПНДЗ и свързаните с нея „сиви“практики.Изготвените и съгласувани мерки,модели и механизми ще се тестват чрез пилотното им прилагане в 60 предприятия,с цел проверка как и доколко произвеждат резултати в реална среда и какви действия трябва да се предприемат за ранна превенция на НДЗ.Резултатите от тестванията ще се ползват за прецизиране на мерките и за създаване на устойчиви механизми за ограничаване и превенция на НДЗ,като се изготви окончателен вариант,готов за масово прилагане.Инструкциите и мерките ще бъдат обобщени и издадени в Каталог с мерки и практики и указания за прилагането им,който ще бъде разпространен за прилагане сред целевите аудитории,посредством мрежите от контакти на АИКБ,КНСБ и асоциираните партньори по проекта. 0.00 790 957.65
Дейност 1а – Роля на екипа за изпълнение на проекта и експертния потенциал в изпълнението на проектното предложение: За постигане на резултатите,водещата организация АИКБ ще използва изцяло своя създаден през годините експертен потенциал,както и експертизата на партньора КНСБ-най-вече в областта на тестването на материалите за обучения,информация и консултации,посредством тяхното пилотно предоставяне на представители на целевите групи с цел прецизирането им.Експертите ще бъдат назначени на трудови договори,с длъжностна характеристика за ангажиментите на всеки експерт.Заетостта ще варира от 8 до 2ч.дневно.Посочените по-долу експерти и специалисти ще работят и по трите основни дейности,като работното им време ще бъде разпределено по съответните дейности според текущите задачи,които следва да се извършат за конкретния период.При нужда,ще бъдат наемани и висококвалифицирани експерти,които ще работят по изпълнението на специфични задачи,изискващи конкретна област на експертиза.С висококвалифицираните консултанти ще бъдат сключвани граждански договори.Всички експерти,специалисти и консултанти,които ще работят по проекта формират Екип за изпълнение на проекта(ЕИП) и се разделят на следните основни групи: 1.Ключови експерти-най-висококвалифицираните екперти,притежаващи много висока квалификация,включително-научни степени и звания,когато това е приложимо.Те обезпечават предоставянето на сериозен интелектуален,научен и академичен капацитет,с цел гарантиране на високото качество на изпълнение на дейностите.Изисква се да притежават опит при изпълнението на дейности в сродни сфери и съпоставими мащаби,както и задълбочено да познават и разбират естеството на функциите на социалните партньори и механизмите на индустриалните отношения и социалния диалог.Ключовите експерти,работещи по проекта,се обезпечават от АИКБ и са в състав: К1.Експерт социолог-изисква се професорска степен по социология и доказан професионален опит в дизайна на инструменти за набирането на първична информация посредством качествени и количествени методи,провеждането на проучвания,верифицирането на набраните данни,тяхното кодиране,обработка,анализ и извеждането на заключения,както и адекватна експертиза по отношение на набирането и обработката на вторична информация. К2.Експерт форми на заетост,сиви практики,мерки–значителна експертиза по отношение описанието на НДЗ и причините за нея,вкл.пораждащите я сиви практики,по подготовката на документи и инструменти за оценка на дела й и за ОПНДЗ. К3.Експерт дизайн на модели,стратегии и планиране-изисква се професорска степен,доказан опит при разработването на модели и стратегии,при транспонирането на анализа на информацията и направените на тази основа изводи в предложения за стратегически дейности и мерки,за създаването на устойчиви алгоритми за тяхното ползване и адаптиране в бъдеще,за определянето на насоките за тестване и апробиране и фина настройка на тези инструменти. К4.Експерт информация и обучения-доказан професионален опит и експертиза при изготвянето на модели,инструменти и програми за обучение с цел ОПНДЗ,създаването и апробирането в практиката на програми и курсове за обучение,на учебно съдържание,електронно съдържание,информация,насоки за консултации;както и за тяхното прецизиране на основа на апробирането и тестването им в реални условия. К5.Експерт въздействия на пазара на труда,промени,методика за ограничаване и превенция на НДЗ-доказан професионален опит и експертиза за осигуряване на хоризонтален подход във всички дейности по проекта за това те да допринасят директно или индиректно за подобряване на условията на труд в резултат от прилагането на продуктите,инструментите и методологиите по проекта. К6.Експерт Обществен съвет и услуги на НЦ Икономика на светло–да бъде хабилитирано лице,с компетентности в сферата на социалния диалог и индустриалните отношения. 2.Дългосрочни експерти-с доказан професионален опит и експертиза в съответните направления.Те ще работят в екип основно със съответния ключов експерт,съгласно първата цифра от сигнатурата им,която съвпада с цифрата от сигнатурата на съответния ключов експерт. 0.00 0.00
Дейност 1б – Човешки ресурси за изпълнение на Д1 Провеждане на изследвания с цел разработване на методика и на иновативни инструменти, подходи и модели за ограничаване и превенция на недекларираната заетост, тестване и апробиране в практически условия и на тази основа - прецизиране и комплектоване за разпространение и масово прилагане : По изпълнението на Д1 ще работят 56 експерта: К1.основен принос за дизайна на изследователските инструменти,за провеждане на проучванията,за обработка и анализ на набраната информация и за представянето й в необходимия вид.Подкрепяща роля-за изготвянето на инструментите за изследвания-методологически обезпечава работата по тях и тяхното консултиране със заинт.страни.Съгласуваща роля за изготвянето на методиката и мерките за ОПНДЗ.Работата му се подкрепя от: •К1.1.основен принос в решенията по начина на набиране на информация,дизайна на проучванията,подкрепящ-в обработката,анализа и представянето в съответен вид на аналитичната информация и съгласуващ-по методологията на проучванията; •К1.2.основен принос за изготвяне на методологията на представителните проучвания и методическите насоки и обучение на лицата,които ги изпълняват;подкрепящ принос за верификация на набраната информация; •К1.3.основен принос за дизайна на качествените изследвания–дълбочинни интервюта,проективни техники и др.,за правилното обучение на лицата,извършващи проучванията,за кодиране,обработване и анализ на набраната информация;подкрепящ принос за изготвянето на доклади на основата на набраната информация; •К1.4.основен принос за изпълнението на изследванията на терен,за набирането на информация,работата с експертите,набиращи информация,за статистико математическата обработка на набраната информация и за подбора на методи за анализ и за тяхното прилагане;подкрепящ принос за провеждането на дълбочинни интервюта и инструкции за провеждането им,съгласува направения анализ и описание на новите форми на заетост и разкриването на предизвикателствата за пазара на труда; •К1.5.основен принос за контрола на теренната работа,за обработката и анализа на набраната информация и за нейната трансформация в разбираем и ползваем вид;подкрепящ принос за качеството на попълнените инструменти и съгласуващ принос при разработването и тестването на моделите,мрежите и механизмите за осъществяване на позитивни въздействия върху пазара на труда за ограничаване на сивата икономика и подобряване предлагането на труд; •К1.6.основен принос за анализ на съвкупната информация и извеждането на хипотези,тенденции,зависимости,заключения;подкрепящ принос за изработването на инструменти за ОПНДЗ и съгласуващ принос за разработването и тестването на модели,мрежи и механизми; •К1.7.основен принос за изготвянето и подготовката на Националната карта на НДЗ;подкрепящ принос при провеждането на дълбочинните интервюта и съгласуващ принос за генериране и тестване на идеи и разработка и тестване на модели,мрежи и механизми. К2. основен принос за подготовката на Каталога,набиране на информация и описание на НДЗ и причините за нея,документи и инструменти за оценка и ОПНДЗ;подкрепящ-при изготвяне на учебни,информационни и консултативни материали;съгласувателен-при изготвянето на предложения за промени в нормативни актове и административни практики.Работата му се подкрепя от: •К2.1.основен принос в идентифицирането,описанието и анализа на новите форми на заетост,подготовка на мерки и практики за вкл.им в Каталога,разкриване на предизвикателствата пред пазара на труда;изготвяне,представяне и обсъждане на карта за НДЗ;подкрепящ принос за генерирането и тестването на идеи за мерки за борба с НДЗ и съгласуващ при генериране и тестване на идеи за мерки за борба с НДЗ; •К2.2.водещ принос при изготвянето на документи,свързани с новите форми на заетост,подкрепящ-за изготвянето на инструментите за превенция и създаване на методика за борба с НДЗ и съгласуващ при разработването и тестването на модели,мрежи и механизми; •К2.3.водещ принос при изготвянето на документите,свързани с новите форми на заетост;подкрепящ-за изготвянето на инструментите за превенция и създаване на методика за борба с НДЗ и съгласуващ при разработването и тестването на модели,мрежи и механизми; 0.00 0.00
Дейност 2 (Д2) - Конструиране на електронна платформа към НЦ „Икономика на светло“, мигриране на наличните данни, изготвяне, апробиране и подготовка за масово въвеждане на разработени иновативни инструменти, модели и механизми за борба с НДЗ,за разработване на под-индекс за измерване на НДЗ и актуализиране на КИ“Икономика на светло“. : Д2 ще трансформира постигнатите в Д1 резултати в инструменти за масово прилагане-съвременни и удобни за ползване от целевите групи и ще гарантира устойчивото им ползване като основа и ориентир за разработване и прилагане на политики,стратегии и мерки за ОПНДЗ.Направените изследвания и създадените инструменти в Д1 ще спомогнат за направата на Под-индекс,който ще изчислява недекларираната заетост(ПИНДЗ) и неговото обвързване с разработения в предходния програмен период Композитен индекс Икономика на светло(КИ).КИ представлява уникален за ЕС иновативен модел за измерване на светлата част от икономиката.Включването към него на ПИНДЗ в пълна степен ще допринесе за реално измерване на динамиката и изменението на НДЗ и ще бъде основа за последваща оценка,прецизиране и непрекъснато формиране на политики за ограничаване на разпространението на негативното явление НДЗ,както и за оценка на тяхната ефективност и предприемане на корективни действия при необходимостта-оттам и до ограничаване на неформалната икономика в страната.За създаването на ПИНДЗ и последващото му интегриране към КИ ще бъдат разработени различни математически модели,които ще използват обективна статистическа информация(статистически компонент на ПИНДЗ),както и информация,събрана чрез социологически проучвания,методи и инструменти от целевите групи по проекта(социологически компонент на ПИНДЗ).При нужда,КИ ще бъде актуализиран и реверсивно преизчислен. Изпълнението на дейността ще започне с работа по статистическия компонент,като ще се направи анализ на влиянието на новите форми на заетост върху НДЗ и пораждащите я форми на сива икономика чрез кабинетно проучване и ще се разработят различни хипотези за разработката на ПИНДЗ и надграждането на КИ.Успоредно с тези дейности ще се работи и по подготовката на социологическия компонент.За целта ще се направи преглед на използваната в предходния програмен период база данни от предприятия/работодатели,за да бъде същата актуализирана и надградена,така че да отговаря на новите форми на заетост,на промените в характера на труда и икономическите модели и да дава представителна за България информация на основа на данни от репрезентативен панел от мин. 500 предприятия.Ще се прецизира стохастичната грешка,като се разработи социологически инструментариум и въпросници за оценка на дела,тенденциите и формите на проявление на НДЗ и пораждащите я сиви практики в национален мащаб.В рамките на изпълнението на дейността ще се прецени каква статистическа и социологическа информация да бъде събрана и използвана и какви части от нея да бъдат включени в математическия модел за изчисляване на ПИНДЗ,за да се гарантира по-прецизно измерване на динамиката на изменение на НДЗ.Разработването и включването на ПИНДЗ към КИ и тяхното изчисляване технически ще бъде осигурено от изградена по настоящия проект електронна платформа.КИ ще бъде прецизиран с оглед на новите икономически реалности и форми на НДЗ и пораждащите ги сиви практики,произтичащи от новите трудови модели на организация на заетостта(гъвкава,временна,сезонна заетост,работа от разстояние и др.),които поставят нови предизвикателства пред целевите групи и трябва да бъдат адекватно адресирани,за да се гарантира успешното им адаптиране към тези промени и добри условия на труд.С развитието на технологиите и за точното изчисляване на ПИНДЗ и актуализиране на КИ,е необходимо да се създаде подходяща програмна среда-информационна система,която поддържа електронната платформа за изчисляване на ПИНДЗ.В нея ще се извърши миграция на данните за изчисляване на КИ,натрупани от 2010 г.до момента,така че КИ и ПИНДЗ да могат да бъдат взаимно обвързани.Системата ще бъде захранена с данни,които ще бъдат набрани сред представителите на целевите групи–заети лица и работодатели.На основа на събраната статистическа и социологическа информация,посредством информационната система,основана на изработения математически модел,ще бъде изчислен за първи път ПИНДЗ,който,заедно с изчисления КИ,ще бъде оповестен публично. 0.00 333 171.59
Дейност 2а – Човешки ресурси за изпълнение на Дейност 2 Конструиране на електронна платформа към НЦ „Икономика на светло“, мигриране на наличните данни, изготвяне, апробиране и подготовка за масово въвеждане на разработени иновативни инструменти, модели и механизми за борба с НДЗ, за разработване на под-индекс за измерване на НДЗ и актуализиране на КИ“Икономика на светло“.: По Д2 ще работят 43 експерта: К1.има основен принос за създаване на методологическа основа за набирането на социологическата информация,необходима за изчисляване на ПИНДЗ и КИ,актуализиране на панела респонденти и за тестовото и повторното захранване с данни,както и за настройката на социологическия инструментариум на основа на тестовото захранване;съгласуващ-при изготвянето на техническа спецификация за актуализиране на информационната система и по отношение на миграцията на данни и фина настройка на системата.Работата му се подкрепя от: •К1.1.водещ принос в изготвянето и събирането на данни за Анализа на новите форми и практики на сивата икономика,при набирането на данни посредством кабинетното проучване;провеждане на проучвания при пилотното захранване с данни при изчисляването на ПИНДЗ и КИ,съгласуващ-при формулиране на хипотези за актуализиране на статистическия компонент ПИНДЗ и КИ и при актуализирането на панела респонденти и батериите въпроси; •К1.2.основен принос при изготвянето на методологиите за проучванията за пилотно захранване на системата с данни и фина настройка на ИС,разработване на методологичните основи и изготвянето на инструментариум за проверка и актуализиране на панела с респонденти;подкрепящ-за фината настройка на ИС и съгласувателен принос при формулирането на хипотези за статистическия компонент на КИ и ПИНДЗ; •К1.3.основен принос за инкорпорирането на качествени техники при актуализирането на батериите въпроси за панела респонденти и при разработване на методологии за кодиране,обработване и анализ на набраната информация; •К1.4.водещ принос при работата на терен с експертите,набиращи информация,с цел осигуряването на качествена и точна информация за прилагането на статистико-математически методи при социологическата обработка и анализ на набраната информация,при миграцията на наличните данни и въвеждане на нови данни;подкрепящ-в изготвянето на методологии,инструкции и инструментариум за работа от гледна точка реалната работа на терен и обезпечаването на информацията във вид,позволяващ статистико-математическа обработка и съгласува хипотезите и източниците за набиране на информация за изчисляването на статистическия компонент на ПИНДЗ и КИ; •К1.5.водещ принос при контрола на работата на терен по набирането на информация,работата с експертите,извършващи анкетирането,при миграцията на наличните данни и въвеждане на нови данни,при анализиране на протоколите от тестването и последващи проучвания,подкрепящ-при прецизирането на инструментариума за повторното набиране на данни за захранване на ИС и при актуализирането на батериите въпроси и съгласуващ-за хипотезите и източниците на информация за изчисляване на статистическия компонент; •К1.6.основен принос в анализа на събраната посредством кабинетно проучване информация за новите форми и практики на сивата икономика върху статистическия и социологически компонент на КИ и възможностите за ползването им за изчисляването на ПИНДЗ;подкрепящ-при подготовката на методологии,въпросници и инструкции за актуализиране на батериите въпроси и панела с респонденти; •К1.7.водещ принос при подготовката на доклад за влиянието на новите форми и практики на сивата икономика върху НДЗ и изводите по отношение на необходимите промени на КИ и възможните конструктивни елементи на ПИНДЗ-и в статистическия,и в социологическия компоненти,в провеждането на проучвания и пилотно захранване на системата с данни;подкрепящ-при разработването на методологии и инструкции; К2.основен принос при разработването на хипотези за разработване на КИ и подготовката на доклад за влиянието на новите форми на НДЗ и сива икономика;подкрепящ-при конструирането на информационната система,изготвяне на техническа спецификация и съгласувателна при формулирането на хипотези,обезпечаването със статистическа информация,пилотното и повторното захранване с данни,миграцията на данни и фината настройка на ИС.Работата му се подкрепя от: 0.00 0.00
Дейност 3 (Д3) –Разработване на програми за обучение, информационни материали и инструкции за консултиране и методически материали за борба с НДЗ и за надграждане на дейността на НЦ „ Икономика на светло“. Апробиране и верифициране на практическата им приложимост чрез обучение, информиране и консултиране на представители на целевите групи–заети лица и работодатели. : Д3 цели да активизира възм. на НЦ„Икономика на светло“(НЦИС) за борба с НДЗ-чрез прецизиране,актуализ.и надграждане на д-та на НЦИС,за да бъде максимално полезен на представителите на целевите групи и да им предоставя информация,обучения и консултации за вредите от НДЗ и мерки за нейното ограничаване и превенция.Ще бъде активизирана и разширена и работата на Обществения съвет(ОС) към НЦИС.НЦИС е създаден преди 10 г.в изпълнение на проект BG051PO001-2.1.05-ОПНИ-2009-2014 и постигна много успехи в борбата с неформалната икономика.НЦИС осигурява синергия на усилията за ограничаване на сивата икономика,сътрудничи с всички заинтересовани страни,събира сигнали и предложения чрез извършване на социол. проучвания,статист. инфо. и експ. анализи.НЦИС ще администрира и поддържа информ.система,координира и обезпечава устойчивото изчисляване на ПИНДЗ и КИ,анализирането на разкритите в тях тенденции,формулирането,консултирането и предприемането на тази основа на мерки за борба с НДЗ и пораждащите я сиви практики.Организира Конкурс за награди„Икономика на светло“.НЦИС организира ежегодни срещи на създадения ОС-като орган за координация на усилията на социални партньори,държава и заинтересовани страни за борба с НДЗ и сивите практики.Новите форми на труд и иконом. модели налагат разработване на нови процедури и правила за работа на ОС,който ще обсъжда и ще дава становища и препоръки по разработваните по проекта документи с цел повишаване на качеството им и практическата им приложимост.Изпълнението на Д3 обезпечава постигането в цялост на заложените в проекта индикатори.При старта на проекта ще се разработи Стратегия за работата на НЦИС,която да гарантира,че капацитетът и ресурсите на НЦИС са напълно адаптирани към новите предизвикателства за борба с НДЗ и да съдейства директно за изпълнението на целите на проекта.В периода на нейното изработване,ще продължи да се прилага актуализирана за нуждите на проекта настояща Страт за ОПНИ.Ще бъде изготвен и следван План за действие за изпълнение на Страт.Страт.и Планът ще се актуализират периодично при изпълнението на проекта на основа събраните и анализирани данни.Ще се изготви Анализ на отражението на изследваните процеси върху областите за обучение и консултиране на целевите групи.На тази основа ще се разработят и актуализират учебни програми,учебно съдържание и инструкции за предоставяне на консултации и специални курсове за дистанционно обучение,достъпни чрез ИС.Ще бъдат изведени конкретни теми за консултиране на представители на целевите групи–заети и работодатели.АИКБ ще разчита на своя партньор КНСБ за успешното обучение и консултиране на представители на двете целеви групи.Ще бъдат пилотно включени общо 4000 заети лица,които ще бъдат консултирани и/или обучени присъствено и/или дистанционно от партньора КНСБ, а мин. 400 работодатели ще бъдат консултирани/подпомогнати- от консултанти на АИКБ и КНСБ. Дейността на НЦИС ще бъде разширена,за да оказва методическа помощ на всички заинтересовани страни чрез консултации на място;обучения на работодатели и заети лица;отговори на постъпили сигнали за НДЗ и да изготвя и предлага мерки за нейното ограничаване функциониране на Национална гореща телефонна линия за сигнали. Изпълнението на Д3 ще гарантира устойчивост на постигнатите резултати,като НЦ ще даде възможност за бърза и надеждна връзка между заети и работодатели,които искат да се включат в процеса на менторство и наставничество,обучения,консултиране и други услуги-както присъствено,така и посредством изградените платформи.Съдържанието на курсовете и темите за консултиране ще бъдат прецизно разработени,с цел обхващане на настъпилите промени в икономическите модели и форми на заетост и тествани с представителите на целевите групи с цел гарантиране на тяхната практическа приложимост.Обученията и материалите за информация и консултиране ще имат пилотен характер,за да апробират,тестват и прецизират учебното съдържание и ще бъдат допустими за всички заинтересовани страни,с цел максимално ОПНДЗ. 0.00 351 873.12
Дейност 3а–Човешки ресурси за изпълнение на Д.3 Разработване на програми за обучение, информационни материали и инструкции за консултиране и методически материали за борба с НДЗ и за надграждане на дейността на НЦ„ Икономика на светло“. Апробиране и верифициране на практическата им приложимост чрез обучение, информиране и консултиране на представители на целевите групи–заети лица и работодатели. : По Д3 работят мин.37 експерта: К1.Консултира Стратегия на НЦ и План за нейното прилагане,Доклад за актуализиране на материалите за информиране,обучение и консултиране,за да отразят те предизвикателствата на новите форми на НДЗ и пораждащите ги сиви практики.Съгласува актуализирането на ОС,подготвянето на присъств.зас.и представянето на достиженията на проекта на тях и оценката и анализа на настоящата Стратегия на НЦ и разработването на инструментариума за работа на ОС.Работата му се подкрепя от: •К1.1.подкрепя оценката и анализа на настоящата Стратегия на НЦ,подготовката на Актуал.страт.на НЦ и Плана за прилагане и Доклада за актуализиране на материалите за информиране,обучение и консултиране,за отразяване на предизв.,свързани с новите форми на НДЗ и пораждащите ги сиви практики; •К1.2.подкрепя чрез включването на конкретни въпроси актуализирането на съответните батерии на представит.проучване,които да тестват и ежегодно да набират данни за областите за прецизиране на Стратегията на НЦ и Плана за нейното прилагане; •К1.3.подкрепящ принос за гарантиране на включването на конкретни въпроси в съответните методологии за качествените проучвания,за да разкрие области за прецизиране и актуализиране на Стратегията на НЦ и Плана за нейното прилагане; •К1.4.подкрепящ принос за гарантиране на набирането на информация по конкретните въпроси в съответните батерии на предст.проучване на терен,които да разкрият необходимите области за прецизиране на Стратегията на НЦ и Плана за нейното прилагане; •К1.5.подкрепящ принос за гарантиране на правилното обработване и анализ на набраната съвкупна информация по конкретните въпроси в съответните батерии на представителното проучване на терен,които да разкрият необходимите области за прецизиране на Стратегията на НЦ и Плана за нейното прилагане; •К1.6.подкрепящ принос за гарантиране на адекватна обработка и анализ на набраната информация по конкретните въпроси в съответните батерии на представителното проучване на терен,които да разкрият необходимите области за прецизиране на Стратегията на НЦ и Плана за нейното прилагане; •К1.7.подкрепящ принос за гарантиране на правилното прилагане на изследователските инструменти при обработването на набраната информация по конкретните въпроси в съответните батерии на представителното проучване на терен,които да разкрият необходимите области за прецизиране на Стратегията на НЦ и Плана за нейното прилагане. К2. има основен принос при актуализирането и прецизното разработване на стратегията на НЦ и план за действие за прилагането й,с оглед гарантиране на включването на ефективни мерки за ОПНДЗ и отговаряне на предизвикателствата,произтичащи от новите форми на заетост.Подкрепящ-при подготовката на Доклада за областите на актуализиране на материалите за информиране,обучение и консултиране,за да се отразят в тях предизвикателствата,свързани с новите форми и практики на НДЗ и пораждащите ги сиви практики,както и при актуализирането на съдържанието на материалите за обучение.Съгласуващ принос за актуализиране на състава на ОС,представянето на материалите по проекта по време на присъствените заседания и набирането на информация от тестовото провеждане на обучение на целевите групи,с цел прецизиране и фина настройка на материалите за обучения,информация и консултации,така че да се гарантира ефективно ОПНДЗ.Работата му се подкрепя от: •К2.1.основен принос при оценката и извеждането на области за прецизиране на настоящата стратегия на НЦ и подготовката на нова стратегия и план за действие за работа на НЦ,така че да се отразят предизвикателствата,произтичащи от новите форми на заетост и да се предвидят специални мерки за превенция на НДЗ.Подкрепящ принос при подготовката на Доклада за областите на актуализиране на материалите за информиране,обучение и консултиране,за да се отразят в тях предизвикателствата,свързани с новите форми и практики на НДЗ и пораждащите ги сиви практики,както и при актуализирането на съдържанието на материалите за обучение.Съгласуващ- 0.00 0.00
Дейност 3б–Човешки ресурси за изпълнение на Д3 Разработване на програми за обучение, информационни материали и инструкции за консултиране и методически материали за борба с НДЗ и за надграждане на дейността на НЦ„Икономика на светло“. Апробиране и верифициране на практическата им приложимост чрез обучение, информиране и консултиране на представители на целевите групи–заети лица и работодатели. : •К3.3.Подкрепящ принос при включването на резултатите от прилагането на методите на стратегически анализ и планиране за отчитане на отражението на новите форми и практики на НДЗ и транспонирането им в области за актуализация на настоящата стратегия на НЦ и пораждащите ги практики на сивата икономика,при подготовката на Доклада за областите на актуализиране на материалите за информиране,обучение и консултиране,за да се отразят в тях предизвикателствата,свързани с адресирането на новите форми на НДЗ и предвиждането на стратегии и модели за борба с тях,при актуализирането на съдържанието на материалите за обучение в частта включването на модели,стратегии и техники за избягването на НДЗ и предотвратяването на сиви практики включително при подготовката на учебното съдържание на курсовете. К4.Основен принос при оценката и анализа на адекватността на настоящата стратегия на НЦ,в частта,свързана с изготвянето и предоставянето на материали за информиране,консултиране и обучение,транспониране на резултатите за актуализиране на стратегията,за изготвянето на нова стратегия на НЦ и план за нейното прилагане;за анализирането на отражението на новите форми на заетост върху проявленията на НДЗ и пораждащите я сиви практики и предизвикателства,които те предпоставят спрямо съдържанието на материалите за информиране,консултиране и обучение;при изготвянето на съответните материали за информиране,консултиране и обучение;при подготовката на консултантите за тестовото предоставяне на информация,обучения и консултации;при тяхната фина настройка и консултации със заинтересованите страни.Подкрепящ принос при изготвянето на актуализирана стратегия на работа на ОС и съгласуващ-при надграждане и прецизиране на дейността на НЦ.Работата му се подпомага от: •К4.1.Основен принос за подготовка на програмите,материалите,съдържанието на обученията и на материалите за информация и консултации,както и при подготовката,тестовото провеждане и последващата оценка и адаптация на обученията и консултациите;подкрепящ-при анализа на отражението на новите форми на заетост и новите предизвикателства върху материалите за информация,консултации и обучения и при представянето на съответните материали и резултати по проекта пред ОС по време на присъствените заседания; •К4.2.Основин принос за подготовка на програмите,материалите,съдържанието на обученията и на материалите за информация и консултации,както и при подготовката,тестовото провеждане и последващата оценка и адаптация на обученията и консултациите;подкрепящ-при анализа на отражението на новите форми на заетост и новите предизвикателства върху материалите за информация,консултации и обучения и при представянето на съответните материали и резултати по проекта пред ОС по време на присъствените заседания.Главната разлика с работата на К4.1.е основният фокус върху информацията и консултациите,докато К4.2.е фокусиран върху учебното съдържание.Работят в синергия,за да се гарантира допълняемост на всички материали; •К4.3.Основен принос за подготовка на програмите,материалите,съдържанието на обученията и на материалите за информация и консултации,както и при подготовката,тестовото провеждане и последващата оценка и адаптация на обученията и консултациите;подкрепящ-при анализа на отражението на новите форми на заетост и новите предизвикателства върху материалите за информация,консултации и обучения и при представянето на съответните материали и резултати по проекта пред ОС по време на присъствените заседания.Хоризонтално отговорен за инкорпориране на основните елементи и възможности,произтичащи от специфичните функции на работната сила,възможностите за подобряване на организацията на работните процеси,мотивацията на човешките ресурси и подобряването на условията на труд; 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.