Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 355 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

На сухоземните граници, самостоятелно и във взаимодействие с други органи на МВР, структурите на МО и ведомства с контролни правомощия, ГДГП планира и провежда специализирани полицейски операции за откриване и задържане на извършители на престъпления и нарушения, издирвани лица и транспортни средства, както и за осъществяването на превантивна дейност.
На международните летища, в районите на аерогарите, обществените им зони и прилежащите им територии, органите на ГДГП осъществяват действия по съвместно патрулиране, наблюдение и създават организация за прилагане на допълнителни мерки по отношение на полети с висока степен на риск.
Хеликоптерите облитат цялата граница, като по този начин способстват за въздушното наблюдение на границите, част от които са външни граници на ЕС.
Наблюдението и контролът на морската и речната държавна граници се осъществява във вътрешните морски води, териториалното море, прилежащата зона и в българския участък на р. Дунав от патрулиращи гранично-полицейски кораби във взаимодействие със сухоземните сили за наблюдение на границата. Териториалните звена на ГДГП работят в тясно взаимодействие с други държавни ведомства с контролни правомощия в морските пространства и река Дунав и с Военноморските сили, и прилагат мерки, за надеждна охрана на морската и речна граници. По линия на Форума за черноморско сътрудничество, чрез Черноморския граничен координационен и информационен център се обменя информация в реално време между граничните служби/бреговите охрани на черноморските държави за състоянието на цялостната надводна картина и предприемане на своевременни действия, включително и съвместни от компетентните служби на всички черноморски държави.
Гранично-полицейски кораби участват също така в съвместни операции с Фронтекс.



Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за видимост, прозрачност и комуникация: Дейностите по видимост, прозрачност и комуникация трябва да са в съответствие с разпоредбите на Дял IV, Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 24 от Регламент (ЕС) 2021/1148 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване на Инструмент за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика като част от Фонда за интегрирано управление на границите и в публикуваните материали с изисквания за видимост, прозрачност и комуникация на Единния информационен портал: https://www.eufunds.bg/. При изпълнение на дейността за видимост, прозрачност и комуникация съгласно чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 ГДГП следва: - ще публикува на уебсайта си и в социални мрежи, кратко описание на операциите, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза; - ще включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на операцията и предназначени за обществеността или за участниците; - ще поставя устойчиви табели или табла, ясно видими за обществеността, на които се откроява емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060, веднага щом започне физическото изпълнение на операцията, включващи физически инвестиции, или инсталирането на закупеното оборудване, с общ размер на разходите в размер над 195 580 лв. (левовата равностойност на 100 000 евро). 0.00 0.00
Доставка на гориво за нуждите на плавателните средства на ГДГП-МВР : В момента ГДГП има сключен борсов договор за доставка на гориво до 2024 г., като след приключването му ще бъде проведена нова обществена поръчка. В рамките на дейността ще бъде доставено 1 624 482 литра гориво за нуждите на плавателните средства на ГДГП-МВР по слючените борсове договори. ГДГП разполага с 24 броя гранично-полицейски кораби, базирани в РДГП Бургас и РДГП Русе, разпределени като следва: в - в РДГП Русе: 6 броя клас ГПК "Patrol M12", 2 броя "Class 500" и 5 броя KC - 100 D1, общо 13 броя; - в РДГП Бургас: 2 броя ГПК "Р-157", 1 брой ГПК "SP 4207", 1 брой "FPB 28-031", 2 броя "FPB 21-018", 2 броя ГПК "Patrol 130", 3 броя "FPB 21-010", общо 11 броя. https://app.eop.bg/today/238361 4 386 102.00 316 417.75
Доставка на авиационно гориво JET A-1, необходимо за нуждите на СОВН при ГДГП-МВР: В момента ГДГП има сключени борсови договори за доставка на горива до 2023 г., като след приключването им ще бъдат проведени нови обществени поръчки. В рамките на дейността ще бъде закупено авиационно гориво чрез обявяване на обществени поръчки с предмет: ОП №1: “Доставка на авиационно гориво JET A-1 за зареждане на хеликоптерите в ГДГП-МВР, чрез мобилна гориво-зарядна система (МГЗС)” ОП №2: “Доставка на авиационно гориво JET A-1 за зареждане на хеликоптерите в ГДГП-МВР, зареждане до крило, по летищата в Р България” 702 500.00 3 603.46
Управление и изпълнение на проекта.: Със заповед на директора на Главна дирекция " Гранична полиция" - МВР ще бъде създаден екип за организация управление и изпълнение на проекта със задача: По управлението на проекта: - организиране ефективното изпълнение на проекта; - организация по изпълнение на дейностите по проекта; - мониторинг, контрол и координация по изпълнението на проекта /спазване на времевия график, одобрения бюджет и правилата за допустимост на разходите/; - водене на счетоводство и отчитане на разходите; - подготовка на доклади и искания за плащане. По изпълнението на проекта: - осигуряване на ефективно изпълнение на проекта; - участие в изпълнението на дейностите; - представяне на изпълнението на проекта пред органите за контрол и одит; - спазването на правилата от СУК, ЗОП и други нормативни документи, свързани с изпълнението на проекта; - водене на документацията; Чрез създадените механизми за оценка на степента на изпълнение на проекта и текущо отчитане ще се бъдат постигнати предвидените резултати. Предвижда се средства за възнаграждения на експерти, които са определени за изпълнението на дейностите по проекта, както и експерти, включени в екипа за организацията и управление на проекта. Предвидените средства са обективно и реалистично определени на базата на средните ставки за възнаграждение на дадената длъжност и ще бъдат съобразени с реалното време, през което експертите ще бъдат ангажирани с дейности по проекта. Разходите за персонал са изчислени на база човекочасове/човекомесеци. Във формуляра за кандидатстване детайлно са обосновани ролята и функциите на всеки експерт, ангажиран по проекта. 172 500.00 2 090.33

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.