Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект е насочен към развитие и укрепване на управленския капацитет на СТУДИО Х ДИГИТАЛ ООД за повишаване на неговата конкурентоспособност и експортен потенциал.
Тази цел ще бъде постигната чрез изпълнението на СПЕЦИФИЧНИТЕ ЦЕЛИ на проекта:
1. Подобряване на процесите на управление и организация 
2. Въвеждане на организационни иновации

За изпълнение на целите ще бъдат извършени следните дейности:
* Ре-инженеринг на бизнес процесите;
* Въвеждане и сертифициране на Интегрирана система за управление, покриваща изискванията на международните стандарти ISO 9001: 2015, ISO 14001:2015 и  ISO 27001:2013;
* Разработване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите.
* Инвестиции в ново оборудване за осигуряване на условия за непрекъснато и безпроблемно функциониране на ИКТ базираните системи и приложения.

В резултат от изпълнението на дейностите по проекта ще се постигне:
- подобряване на процесите на управление и организация и въвеждане на организационни иновации
- въвеждане и прилагане на ефективни системи за управление,  гарантиращи качеството на предлаганите услуги, в т.ч. и  на европейския и световен пазар;
- въвеждане и прилагане на ИКТ базирани системи и приложения за управление и организация на ресурсите, производствената дейност и основните бизнес процеси и по този начин увеличаване на конкурентоспособността и експортния потенциал на дружеството.

ИНДИКАТОРИ ЗА РЕЗУЛТАТ:
- Обем на износа на услуги - увеличаване на средните генерирани приходи от износ;
- Производителност - нарастване на производителността.

Настоящият проект ще допринесе за реализиране на следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
- Насърчаване на равенството между мъжете и жените и на недискриминацията;
- Устойчиво развитие.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез ползване на специализирани консултантски услуги за реинженеринг: Тази дейност се предвижда да се извърши в изпълнение на специфичните цери на проекта. В тази връзка ще бъде извършен реинженеринг на процесите в дружеството. Предприемането на тази мярка е продиктувана от необходимостта от намиране на нови конкурентни предимства за повишаване конкурентоспособността на дружеството. СТУДИО Х ДИГИТАЛ ООД ще предприеме фундаментално преразглеждане, преосмисляне и препроектиране на процесите с цел: - оптимизация на организационната структура; - елиминиране на всички дейности, които не носят добавена стойност за дружеството и/или клиентите; - разпределяне на бизнес дейностите по мултидисциплинарни екипи; - технологично обезпечаване на оптимизираните процеси; - намаляване на възможностите за допускане на грешки; - увеличаване на пазарната реализация на предлаганите услуги; - намаляване на себестойността на предлаганите услуги; - увеличаване ефективността на използване на материалните, техническите и човешките ресурси - подобряване на финансовите и оперативните показатели. Всички бизнес процеси ще бъдат разгледани по техните елементи, а именно: - входящи потоци за стартиране на процеса; - необходими ресурси за неговото изпълнение - технологични, технически, материални, информационни; - граници на процеса - начало и край; - последователност от задачи, които се изпълняват; - участници в процеса - изпълнители; - отговорник за процеса; - измерители на процеса - ключови индикатори за резултат, точки за контрол Риинженерингът на процесите ще включва, като минимум, изпълнението на следните дейности: I. АНАЛИЗ НА БИЗНЕС ПРОЦЕСИТЕ В ДРУЖЕСТВОТО 1. Декомпозиция на съществуващите процеси 2. Изучаване на опита на конкурентни фирми 3. Диагностика и измервания на бизнес процесите- определяне на силните и слабите страни; 4. Избор на процесите, които ще бъдат изменени. II. СИНТЕЗ НА БИЗНЕС ПРОЦЕСИТЕ В ДРУЖЕСТВОТО 1. Препроектиране на процесите; 2. Техническо изготвяне на модел на предлаганото решение-визия, в т.ч. нова организационна структура; 3. Персонализиране на модела спрямо спецификите на дружеството; 4. Планиране на прехода от стария към новия модел; 5. Обучение на персонала; 6. Въвеждане на препроектираните процеси (предписанията от реинженеринга) в дейността на предприятието 7. Мониторинг за осигуряване на устойчивост на подобренията III. ПОЛУЧАВАНЕ НА ДОКУМЕНТ ЗА ИЗВЪРШЕН РЕИНЖЕНЕРИНГ Реинженерингът ще бъде извършен от външна и несвързана със (съгласно разпоредбите на ЗМСП) СТУДИО Х ДИГИТАЛ ООД организация. Краен резултат от дейността е получаването на документ (издаден от организацията, извършила реинженеринга) в рамките на срока за изпълнение на проекта, удостоверяващ изпълнението на предписанията от извършения реинженеринг на процесите. Стъпки за реализация: 1. Сформиране на екип по проекта (месец 1) 2. Избор на изпълнител (месец 1-3) 3. Сключване на договор (месец 3-4) 4. Извършване на реинженеринг на процесите (месец 4-8) 5. Дейности за визуализация (месец 1-8) 29 650.00 29 650.00
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез въвеждане и сертифициране на Интегрирана система за управление в съответствие с изискванията на ISO 9001: 2015, ISO 14001:2015 и ISO 27001:2013: Тази дейност ще се извърши в изпълнение на специфичните цели на проекта. Ще бъде разработена система за управление, съответстваща на международните стандарти ISO 9001: 2015 "Системи за управление на качеството. Изисквания", ISO 14001:2015 "Системи за управление на околната среда. Спецификация с указания за използване" и ISO 27001:2013 "Информационни технологии. Методи за сигурност. Системи за управление на сигурността на информацията. Изисквания". Изискванията на трите стандарта ще бъдат покрити чрез Интегрирана система за управление (ИСУ) с изпълнение на следните етапи и фази: Етап А. ВЪВЕЖДАНЕ на ИСУ Фаза I. ПРЕГЛЕД НА СЪСТОЯНИЕТО Фаза ІІ. РАЗРАБОТВАНЕ НА ДОКУМЕНТИТЕ НА ИСУ 1. Разработване на необходимите документи - политики, процедури, инструкции и др 2. Приемане на документите Фаза ІІІ. ВНЕДРЯВАНЕ 1. Провеждане на обучение по внедряване на ИСУ; 2. Внедряване; Фаза ІV.ПРОВЕЖДАНЕ НА ВЪТРЕШЕН ОДИТ 1. Извършване на вътрешен одит и изготвяне на доклад; Етап Б. СЕРТИФИЦИРАНЕ на ИСУ Фаза I. Оценяване на съответствието на документацията Фаза II. Оценка на внедряването и ефикасността Фаза III. Придобиване на сертификат за съответствие Краен резултат от изпълнението на дейността е сертифицирането на ИСУ за съответствие с ISO 9001: 2015, ISO 14001:2015 и ISO 27001:2013 с придобиване на сертификат, издаден от орган по сертификация, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021:2011, а след 14.06.2017 г. по ISO/IEC 17021-1:2015. Със сертифицирането на ИСУ за съответствие с ISO 9001: 2015 дружеството ще гарантира: - ангажиране на управлението към качеството и към изискванията на клиента; - компетентност на персонала за извършване на предлаганите услуги; - наличие на нужното оборудване и работна среда за изпълнение на дейността; - наличие на планиране и проследимост на процесите; - разбиране на изискванията на клиентите и тяхното точно спазване; - установяване и спазване на критерии при подбора на доставчиците; - управление на риска; - предприемане на действия за постоянно подобрение на процесите. Със сертифицирането на ИСУ за съответствие с ISO 14001: 2015 дружеството ще гарантира: - ангажираност на дружеството към опазването на околната среда; - повишаване на екологичното съзнание на служителите, промяна в мисленето и навиците им и пренасяне на добрите "зелени" практики извън организацията; - ефикасен контрол на потреблението на ресурсите; - идентификация на всички приложими за дружеството изисквания и спазване на техните условия; СТУДИО Х ДИГИТАЛ ООД предоставя услуги в сферата на информационните технологии и в тази връзка от особена важност е защита на активите, които боравят с информация. Чрез сертифицирането на ИСУ за съответствие с ISO 27001:2013 дружеството ще гарантира: - съответствие на дейността си с нормативните и договорните изисквания за сигурност на информацията; - ефективно управление на сигурността на информацията чрез оценка на риска и внедряването на механизми за контрол; - наличие на отработени механизми за превенция срещу заплахи или за реакция на събития и инциденти по начин такъв, че те не могат да се превърнат в рецидив; - осигуряване и поддържане на характеристиките поверителност, наличност и цялост на информацията; - ефективно използване на ресурсите; - непрекъснато подобряване на информационната сигурност. Всичко това създава условия за развитие и укрепване на управленския капацитет, повишаване на производителността и нарастване обема на износа на услуги, имащи пряк принос за повишаване на конкурентоспособността на СТУДИО Х ДИГИТАЛ ООД. За максимален резултат, въвеждане и сертифициране на ИСУ ще бъде извършено след реинженеринг на бизнес процесите в съответствие с дейност 2 от настоящия проект. Стъпки за реализация: 1. Сформиране на екип по проекта (месец 1) 2. Избор на изпълнители (месец 1-3) 3. Сключване на договори (месец 3-4) 4. Разработване и внедряване на ИСУ (месец 8 -11) 5. Сертифициране на ИСУ (месец 11-14) 6. Дейности за визуализация (месец 1-14) 24 400.00 24 150.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии чрез услуги за разработване и въвеждане на ИКТ базирани софтуери : Тази дейност се предвижда да се извърши в изпълнение на специфичните цели на проекта. Нейното изпълнение е в логическа връзка с предвидените по настоящия проект Дейност 1 и Дейност 2. Резултатите от тяхното изпълнение, а именно извършване на реинженеринг на бизнес процесите и сертифициране на ИСУ съответствие с изискванията на ISO 9001: 2015, ISO 14001:2015 и ISO 27001:2013, ще бъдат надградени чрез разработване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в СТУДИО Х ДИГИТАЛ ООД. ИКТ базираният софтуер ще отчита спецификата на дейността на дружеството, изпълняваните бизнес процеси и като минимум ще обхваща процесите на: 1. Планиране и вземане на решения Функционалности на софтуера: - създаване, обработване и поддържане на данни ; - аналитична обработка на данните; - изготвяне на анализи, справки и отчети в реално време; 2. Организация на ресурсите Функционалности на софтуера: - административно обслужване на персонала; - подпомагане на процеса по подбор на служители, оценки, планиране на отпуски; - създаване и контрол на работния график на персонала; - формиране на трудовите възнаграждения, в т.ч. и въвеждане на бонусна система; - сформиране на мултидисциплинарен екип за изпълнение на конкретните проекти; - следене на техниката, която е предадена към всеки един служител и за която той отговаря. 3. Производствен процес (разработване на проекти в областта на уеб дизайна, дигиталните кампании, визуална идентичност на марки, мобилни приложения); Функционалности на софтуера: - управление на работата на всеки един от проектните екипите; - разработване, следене и координиране на план - графици за изпълнение на услугата; - управление на изразходваното време по клиенти и проекти; - управление на документите, издавани във връзка с изпълнението на проекти. 4. Реализация на предлаганите услуги на българския и международните пазари Този процес е свързан с процесите "Продажби" и "Управление на взаимоотношенията с клиентите". Функционалности на софтуера по процес "Продажби": - събиране и систематизиране на данни за потенциални и настоящи клиенти и лица за контакт и сегментиране; - изготвяне на предварителни оферти; - изготвяне на окончателни оферти; - изготвяне на договор; - създаване на досие на клиента. Функционалности на софтуера по процес "Управление на взаимоотношенията с клиентите": - управление на цялостната комуникация с клиенти и контрагенти и организация на тяхно електронно досие; - управление на процесите по отчитане на промените в изискванията на клиентите; - следене на задачи, в т. ч. известяване за изтичащи срокове и напомняне за предстоящи задачи; - извършване на анализ на работата с клиенти, сегменти, проекти и др. Работата с въведения ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес ще се извършва по различни канали: през системата, през уеб браузър или таблет и други мобилни устройства. Задължителен краен резултат от изпълнението на тази дейност получаването на документ (лиценз/протокол/ръководство за функциониране на въведената ИКТ система), издаден от избрания доставчик на услугата. Стъпки за реализация: 1. Сформиране на екип по проекта (месец 1) 2. Избор на изпълнител (месец 8-10) 3. Сключване на договор (месец 10-11) 4. Разработване и внедряване на ИКТ базиран софтуер (месец 11-18) 5. Дейности за визуализация (месец 1-18) 193 500.00 193 500.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии чрез инвестиции в ново оборудване и/или специализирани софтуерни приложения: Тази дейност се предвижда да се извърши в изпълнение на специфичните цели на проекта. Като част от дейността ще бъдат закупени 2 броя сървъра , а именно: 1. Сървър с памет GВ 64 GB - 1 брой 2. Сървър с памет GВ 16 GB - 1 брой Със закупуването на сървърите ще се реализира хардуерно осигуряване на ИКТ базирания софтуер управление на бизнес процесите в СТУДИО Х ДИГИТАЛ ООД, разработен по дейност 3 от настоящия проект. Връзката на работните станции с тях ще се осъществява по различни канали: през системата, през уеб браузър или таблет и други мобилни устройства. Предвидените за доставка сървъри следва да бъдат доставени при стартиране разработването на ИКТ базирания софтуер и ще се използват в последствие за неговото функциониране. СТУДИО Х ДИГИТАЛ ООД гарантира, че ще осигури подходящи условия за функциониране на придобитите по проекта сървъри за период от минимум 3 години след приключването на проекта. Стъпки за реализация: 1. Сформиране на екип по проекта (месец 1) 2. Избор на изпълнител (месец 8-9) 3. Сключване на договор (месец 9-10) 4. Доставка на сървърите (месец 10-11) 5. Дейности за визуализация (месец 1-11) 25 000.00 24 648.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии чрез услуги за „колокация“ на сървъри: Тази дейност се предвижда да се извърши в изпълнение на специфичните цели на проекта. В изпълнение на дейността се предвижда използване на услугата за колокация на доставените по настоящия проект 2 броя сървъри, необходими за въвеждането на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в СТУДИО Х ДИГИТАЛ ООД, както е предвидено в дейност 3 от настоящия проект. Доставените сървъри физчески ще бъдат позициониране в специализиран дата център, който осигурява необходимите условия за тяхното непрекъснато и безпроблемно функциониране. С това ще гарантира постоянна интернет свързаност, непрекъсваемост на електрозахранването, осигуряването на оптимални условия като: температура на помещението, ниво на влажност, ниво на запрашеност и др. При тези условия ще се гарантира удължаване живота на оборудване, неговата сигурност и високата му производителност. При избора на дата център ще се поставят изисквания за сигурност на: - инфраструктурата (ел. захранване, климатизация, пожарна безопасност и т.н.); - достъпа до сградата и до комуникационното и технологичното оборудване; - денонощна поддръжка 24/7; - мониторинг на всички системи: електрозахранване, UPS система, климатична система и др. Колокацията има следните предимства пред локиране на сървърите на територията на СТУДИО Х ДИГИТАЛ ООД: - Резервирана, надеждна и непрекъсваща услуга; - Премахване на нуждата от първоначални инвестиции за оборудване на специално помещение в офиса на фирмата: климатизация, допълнително офисно пространство, комуникационни шкафове - ракове, UPS и др.; - Премахване на нуждата от наемане на специалисти по мрежово оборудване; - По-добър, бърз и качествен достъп на Интернет потребители до информацията, разположена на клиентските сървъри; - Намаляване на разходите за електроенергия. Във връзка с гарантиране устойчивост на резултатите от изпълнението проекта, СТУДИО Х ДИГИТАЛ ООД се задължава да подсигури правото да ползва подкрепените по проекта колокационни услуги за период от минимум три години след приключването на проекта или да осигури подходящи условия за функциониране на придобитите по проекта сървъри за период от минимум 3 (три) години след приключването на проекта. Стъпки за реализация: 1. Сформиране на екип по проекта (месец 1) 2. Избор на изпълнител (месец 8-9) 3. Сключване на договор за изпълнение на услугата (месец 9-10) 4. Ползване на услугата (месец 11-18) 5. Дейности за визуализация (месец 1-18) 6 000.00 5 900.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.