Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към закупуване и въвеждане в експлоатация на 1 бр. сървър за изчислителни и входно-изходни операции, 1 бр. сървър за изчислителни и бекъп операции, 1 бр. софтуер за управление на времето за мобилни приложения и 1 бр. софтуер за управление на разходите за мобилни приложения. Чрез закупуването и въвеждането в експлоатация на новите активи ще се преодолеят сериозни проблеми в производствения процес и възможността за предоставяне на софтуерни продукти и услуги, свързани с лимитиран капацитет, ефективност на производствените разходи, качество на продуктите и услугите, ресурсна ефективност, дължащи се основно на липсата на съвременна хардуерна и софтуерна технология. Новите активи ще допълнят работата на съществуващите като ще дадат възможност за  подобряване на предлаганите от Навтех Груп софтуерни продукти и услуги чрез предоставяне на възможност за използване на част от функционалностите им посредством мобилни приложения. В допълнение, капацитетът за предлагането на тези продукти и услуги ще се повиши драстично, благодарение на подобряването на процесите, качеството на предлаганите услуги ще се повиши значително по отношение на надеждност и непрекъсваемост на работата, а самата инвестиция ще даде възможност на кандидата на разкрие нов стопански обект в гр. Плевен, което ще доведе до повишаване на производителността и ефективността на разходите в дружеството. Всичко това неминуемо ще доведе до нарастване на производителността с над 15%, увеличаване на средните генерирани приходи от износ от инвестицията с над 25%, поради възможността за обслужване на нови чуждестранни клиенти, както и повишаване на ефективността на производствените разходи с над 16%, поради подобряване на ресурсната ефективност и намаляване на себестойността на предлаганите продукти и услуги. В резултат от изпълнението на проекта кандидатът ще увеличи производствения си капацитет за предоставяне на услуги на клиенти с 20 пъти.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти (ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 бр. софтуер за управление на времето за мобилни приложения и 1 бр. софтуер за управление на разходите за мобилни приложения): Предлаганите от фирмата продукти ще се подобрят значително, в резултат от изпълнението на проекта, тъй като ще се даде възможност част от функционалностите на предлаганите софтуерни решения да бъдат ползвани дистанционно, чрез мобилни приложения. В момента кандидатът предлага на своите клиенти софтуерни решения за управление на бизнес процесите, представляващи интегрирана система, при която елементите на отделните компоненти са анализирани и пресичани, за да се установяват причинно-следствените връзки между отделните показатели. Тази система ще бъде подобрена значително след изпълнението на проекта, тъй като ще се даде възможност част от информацията, свързана с направление „Бизнес процеси“ в системата, да бъде въвеждана, предавана и анализирана дистанционно. Това значително ще подобри продуктът, предлаган от кандидата, тъй като ще бъде подобрен модулът, свързан с управлението на бизнес процесите. Приносът от закупуването на 1 бр. софтуер за управление на времето за мобилни приложения и 1 бр. софтуер за управление на разходите за мобилни приложения би могъл да се илюстрира чрез следния пример: Навтех Груп внедрява при клиентите си интегрирана софтуерна система за управление на бизнес процесите, която включва модул „Бизнес процеси“, съдържащ категория „Операции“. В тази категория се отчитат фактори, като разход, качество, време и ефективност на служителите и др. Към настоящия момент служителите трябва ръчно да въвеждат тези данни в системата, когато са на работното си място и следва да нанасят в системата данни за отработеното време по клиенти, задачи и т.н., както и данни за извършените разходи (разходи, свързани с проекти, по които работят, командировъчни разходи, пътни, дневни, квартирни и т.н.). За служители, които прекарват по-голяма част от времето си в пътувания или извън офиса, е изключително трудно да възпроизведат акуратно информацията за една работна седмица ако не са били в офиса. Закупуването на двата софтуера ще даде възможност на служителите при клиенти на Навтех Груп да въвеждат дистанционно тези данни чрез мобилно приложение. При софтуера за управление на времето клиентите и задачите са предварително дефинирани в системата и единственото, което се изисква, е служителят да избере клиента от менюто, да натисне бутон „старт“ при започване на работа по задачата и бутон „край“ при завършване на работата. По този начин ще може в реално време да се подава информация към системата за времето, което влага служителя при работата по един проект (клиент). Аналогично ще функционира и софтуерът за управление на разходите, който ще даде възможност на служителя да сканира разходооправдателните документи с телефона си и да ги асоциира към определен предефиниран клиент с едно натискане на бутона. Специален софтуер разчита сумата от сканирания документ и вида разход като автоматично ще ги отнася към бюджетното перо за съответния клиент. Описаните софтуери и възможността за дистанционно предаване на определена информация чрез мобилно приложение, ще доведе до подобряване на продуктите, предлагани от Навтех Груп, което ще даде възможност на клиентите на фирмата да събират данни от своите служители в реално време. Това е изключително важно при следенето на разходваните ресурси от страна на служителите на фирмата, тъй като дава възможност за своевременен контрол при прекомерни разходи или неоптимална работа за даден клиент. Подобряването на продуктите и предоставянето на добавена стойност към качествата му ще доведе до запазване на настоящите клиенти в дългосрочен план, както и до привличането на нови клиенти предимно на международните пазари, което от своя страна ще доведе до увеличаване на средните генерирани приходи от износ, в резултат от инвестицията. 820 000.00 573 920.20
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 бр. сървър за изчислителни и входно-изходни операции и 1 бр. сървър за изчислителни и бекъп операции).: Навтех Груп предлага софтуерни продукти и консултантски услуги за управление на бизнес процесите на своите клиенти, като голяма част от тях са собствена разработка на фирмата. Това прави кандидата иновативен и конкурентен в сферата, в която оперира. Чрез изпълнението на настоящата дейност Навтех Груп ще подобри производствените си процеси в следните направления: 1) Повишаване на производствения капацитет Новите сървърни конфигурации ще допълнят съществуващите и ще повишат капацитета на кандидата в две направления. От една страна ще се даде възможност за увеличение на капацитета за обработка и съхранение на информация, а от друга страна ще се даде възможност за обслужване на повече клиенти, благодарение на възможността да бъдат предлагани по-голям брой облачни и мобилни услуги (чрез мобилни приложения). В момента кандидатът разполага с процесори с общ брой от 48 CPU логически ядра. След изпълнението на проекта и закупуването на новите сървърни конфигурации този брой ще възлиза на 208 CPU, което представлява увеличение на капацитета на процесорите с над 430%. Общата компютърна памет (RAM), с която разполага дружеството в момента възлиза на 480 GB като след закупуване на новото хардуерно оборудване тя ще се увеличи с над 220% до 1092 GB. В допълнение, харддисковия капацитет на сториджа ще бъде увеличен от настоящите 28TB до 60TB, което представлява увеличение с над 210%. Мобилните приложения дават възможност за обслужване на повече потребители чрез по-малка компютърна мощ, а облачните услуги са изключително бързо развиваща се тенденция, при която клиентите намаляват капиталовите си разходи за софтуер и хардуер и се ориентират към наемането на такива. Предвидените за закупуване сървърни конфигурации са съвременни и високотехнологични като дават възможност за обслужване на много повече клиенти, отколкото аналогичните им като характеристики съществуващи сървъри в дружеството, тъй като работят много по-оптимизирано и интегрират в себе си много по-модерни технологии. Очаква се след закупуване на новото хардуерно оборудване капацитетът за предоставяне на облачни и мобилни услуги да се повиши от настоящите 50 до 1000 клиента. 2) Подобряване на качеството на предлаганите продукти Чрез закупуване на хардуерното оборудване, състоящо се от 2 броя сървърни конфигурации, работещи в клъстериран режим (едновременно), компанията ще осигури изискуемите сигурност и непрекъснатост на работата на софтуерните продукти и услуги, предлагани от Навтех Груп, което е и основно изискване на настоящите и потенциалните клиенти - услугите да бъдат висококачествени и непрекъсваеми с оглед постигане на конкурентни нива на предлагане. Тази непрекъсваемост и надеждност на работата се постига и благодарение на наличието на система за виртуализация и система за бекъп и възстановяване. Целта на такъв тип конфигурация (клъстър) е организацията да има сигурност, тъй като в случай на проблем с единия сървър, друг винаги е наличен, за да гарантира непрекъсваемост на работата на системата. В резултат качеството на продуктите и услугите, предлагани от Навтех Груп, ще бъде значително повишено, което ще допринесе за задържане на настоящите и привличане на нови, предимно чуждестранни клиенти. 3) Намаляване на себестойността на продукцията и повишаване на ефективността на производствените разходи Повишаването на количеството на предлаганите от фирмата мобилни услуги и инвестицията в нов стопански обект в гр. Плевен, ще доведе до намаляване на необходимите ресурси, тъй като мобилните приложения изискват много по-малка компютърна мощ. По този начин чрез една единствена инвестиция в съвременни сървърни конфигурации, ще може да се обслужват 20 пъти повече клиенти при същите цени. Това от своя страна ще доведе до значително повишаване на ефективността на производствените разходи, намаляване на себестойността и повишаване на приходите и печалбите на фирмата. Очаква се след изпълнение на проекта себестойността на предоставена услуга да намалее с над 50%. 239 628.29 213 406.82
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 бр. сървър за изчислителни и входно-изходни операции и 1 бр. сървър за изчислителни и бекъп операции, 1 бр. софтуер за управление на времето за мобилни приложения и 1 бр. софтуер за управление на разходите за мобилни приложения): В резултат от изпълнението на проекта ще бъде постигната ресурсна ефективност, изразяваща се в следните направления: 1) Спестяване на електроенергия на единица продукция (услуга). Инсталираната мощност на наличното хардуерно оборудване в Навтех Груп в момента е 6 kW и представлява работата на 4 бр. сървърни конфигурации с прилежащото оборудване към тях. С тази инсталирана мощност фирмата има капацитет за обслужване на 50 клиента. Със закупуването на новото хардуерно оборудване общата инсталирана мощност ще се увеличи с 25% и ще достигне 7,5kW. С тази инсталирана мощност ще могат да се обслужват 1000 клиента. Новите сървъри са много по-енергоефективни от настоящите като в същото време разполагат с много по-голяма компютърна мощ, което ще позволи многократно увеличение на капацитета, а оттам и възможността за обслужване на 20 пъти повече клиенти от настоящите. При предоставяне на услуги на 50 клиента в момента с настоящите 6kW, разходът на единица услуга се равнява на 0,13 kW. При инсталирана мощност от 7,5 kW и предоставяне на услуги на 1000 клиента, разходът на единица услуга ще се равнява на 0,0075 kW, което представлява спестяване от 0,1225 kW на единица услуга, предоставена на клиент. 2) Спестяване на отпадък от компакт дискове Увеличаването на броя на мобилните услуги води до по-малък разход на оптични носители (CD). Това е така, тъй като при мобилното приложение се елиминира необходимостта от инсталация на персоналните компютри на всеки служител на персоналния софтуер за управление на разходите и времето. Настоящите клиенти на Навтех Груп са около 50 като средният брой служители във всяка фирма, които използват модулите за управление на времето и разходите, са 60. В момента за всеки служител се инсталира софтуер, персонализиран за него като тази инсталация става чрез компакт диск. Впоследствие Навтех Груп прибира тези дискове, тъй като персонализираните инсталационни файлове са фирмена тайна и ги събира за депониране, защото тези файлове са вече персонализирани и не могат да бъдат използвани за други клиенти. При 60 броя служители при всеки клиент количеството изразходвани компакт дискове възлиза на 3000 годишно, тъй като всяка година се прави задължителен ъпдейт. Компактдискът е с радиус 6 см и се изработва от поликарбонат с дебелина 1,2 мм, т.е. за един компактдиск се използва S= π x r^2 = 3,14 x 60мм^2= 11304 мм х 1,2 мм = 13564,8 куб. мм или 0,0012 х 13564,8=16,28 гр. поликарбонат или за 3000 диска това са 3000 бр. х 16,28 гр. = 48 840 гр. или 48,84 кг поликарбонат. Поликарбонатът е с висока устойчивост на външни влияния и не се изменя от атмосферни въздействия, т.е. ако не се рециклира е неразградим отпадък. След изпълнение на проекта и внедряване на новите материални и нематериални активи инсталацията на софтуера за управление на времето и разходите ще се извършва изцяло във виртуална среда и употребата на оптични носители и поликарбонат от кандидата ще бъде сведена до нула. 3) Спестяване на гориво Нарастването на дела на мобилно предоставяните и облачните услуги в портфолиото на Навтех Груп ще доведе до редуциране на разходите, свързани с посещение на място при клиенти. В момента служителите на Навтех Груп изминават около 700 км/седмица за посещение на клиенти като при среден разход на гориво от 9 л./100 км. изразходваното гориво на седмица е 63 л (3,02 т. годишно). С увеличаването на мобилните приложения и облачните услуги клиентите на фирмата ще се увеличат като в същото време няма да има необходимост от постоянни пътувания, тъй като всички услуги ще се поддържат дистанционно във виртуалната среда. Очаква се закупуването на новото хардуерно и софтуерно оборудване да доведе до съкращаване на използваното за служебни цели гориво с около 40%, което представлява спестяване с 25,2 л./седмица или 1,21 т./годишно. Спестяването на това гориво ще допринесе и за увеличаване на ефективността на производствените разходи. 0.00 245 965.80

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.