Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Основна дейност на СУТЕКС ТРЕЙД ЕООД е производство и реализация на трикотажни облекла. Произвежданата продукция е предназначена почти изцяло за износ, предимно за Франция. Изделията се изработват на ишлеме по поръчки на чуждестранни клиенти. 
Поради характера на дейността – шиене на ишлеме, всички суровини, материали и други консумативи, които се използват в производството, се определят, плащат и доставят от клиента, поръчал изработката на готови облекла. Дружеството няма отношения с основните доставчици на суровини, материали и консумативи, които се използват за производството. 
Услугите на доставчиците на дружеството са за спомагателни материали, машини и резервни части, консумативи и подизпълнители.
За нуждите на производствения процес фирмата ползва под наем производствена база намираща се в гр.Крумовград.
По проекта ще бъдат закупени следните активи с по-висока производителност и и по-ниско енергопотребление
- Машини за цех кроене (Мярка 1), представляващи: Банциг – 1бр.; Електрическа ножица – 1бр.;
- Шевни машини (Мярка 2), включващи: Двуиглов четириконечен оверлог с полу-суха глава – 38бр; Двуиглов петконечен оверлог с полу-суха глава – 2бр; Едноиглова права машина – 70бр; Последно поколение трииглова петконечна плоска покривна машина – 5бр; Трииглова петконечна плоска покривна машина за пришиване на бие - биетарка – 2бр; Високоскоростна, електронна, едноконечна верижна, копчешиеща машина със суха глава – 2бр; Илична машина за различни типове и видове илици – 2бр; Машина за почистване на конци- 2 бр.;
- Гладачни машини (Мярка 3): Автоматичен парогенератор – 6бр.; Гладачна маса с вакум – 8бр; Компактна ротационна подлепваща преса с ширина на лентата 450мм – 1бр.;
- Вентилационна система с рекуперативен блок (Мярка 4)- 1 бр.;
- Автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (Мярка 5), включваща: софтуер за енергиен мениджмънт, хардуер-табло с електромер.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Машини за цех кроене (Мярка 1), представляващи: - Банциг – 1бр.; - Електрическа ножица – 1бр. : Старите машини за кроене във фирма СУТЕКС ТРЕЙД ЕООД има следните недостатъци: - лентите на банцига се заточват ръчно и често се късат; - кроят се едновременно малък брой настили, което обуславя по-ниска производителност (средно през съществуващите машини се обработва по 280бр./ч.); - високо енергопотребление. Предвижда се интегриране на нови машини за цех кроене(банциг и електрическа ножица) по Мярка 1, които изцяло ще заместят старите машини. Новия банциг (мощност на ел. двигател 1,12 kW) е с вграден електронен инвертор за честотно регулиране скоростта на лентата в широки граници, което позволява кроенето на всички видове материали. Заложената електрическа ножица (мощност на ел. двигател 0,2 kW) е със самозаточване, което минимизира намесата на ръчен труд. Енергийните спестявания в резултат от въвеждане на мярката възлизат на 5 141,0 kWh/г. Спестените емисии СО2 са в размер на 4,21 т/год. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) 15 252.00 15 252.00
Закупуване на шевни машини (Мярка 2): Старите машини от цех шиене има следните недостатъци: енергоемки са, защото използват електричество дори и когато не се работи на тях, налагат се чести ремонти и подмяна на части. Работят с масло, което понякога зацапва дрехата. Специално при оверлозите, в процеса на шиене на отделни етапи е необходимо да се изрязва конеца, което в момента се извършва ръчно от шивачката и по този начин се губи време, а съответно се изразходват и повече конци. Закупуване на шевни машини (Мярка 2), включващи: - Двуиглов четириконечен оверлог с полу-суха глава – 38бр (мощност на двигателя 0,3 kW).; - Двуиглов петконечен оверлог с полу-суха глава – 2бр (мощност на двигателя 0,3 kW).; - Едноиглова права машина – 70бр (мощност на двигателя 0,25 kW); - Последно поколение трииглова петконечна плоска покривна машина – 5бр (мощност на двигателя 0,3 kW); - Трииглова петконечна плоска покривна машина за пришиване на бие - биетарка – 2бр (мощност на двигателя 0,35 kW); - Високоскоростна, електронна, едноконечна верижна, копчешиеща машина със суха глава – 2бр (мощност на двигателя 0,15 kW); - Илична машина за различни типове и видове илици – 2бр (мощност на двигателя 0,25 kW); - Машина за почистване на конци- 2 бр. (мощност на двигателя 0,15 kW). Предвижда се интегриране на нови машини по Мярка 2, участващи в етапа шиене, които изцяло ще заместят старите машини. Предложените машини са с автомат за вдигане на краче и пневматично рязане на конец. Всички са с полусуха глава, което увеличава скоростта за шиене с 1000 оборота и съответно се намалява времето за шиене. В зоната за шиене оверлозите няма да пръскат масло, което означава, че няма да има петна по дрехите и съответно човек, който да ги почиства. При покривните машини има автоматично позициониране на иглите и ножичката сама срязва конеца, без да е необходима ръчна настройка на иглите, което съкращава време. Позволява удобна работа на детайли в затворен кунтур. Има два начина на вдяване, което не налага центровка на машината при работа с разтегливи материали. Може да извършва различни процеси, без необходимост от допълнителни компоненти и гарнитури. Единичната производителност на новото оборудване е в пъти по-голяма, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) 340 152.00 340 152.00
Закупуване на гладачни машини (Мярка 3): - Автоматичен парогенератор – 6бр.; - Гладачна маса с вакум – 8бр; - Компактна ротационна подлепваща преса с ширина на лентата 450мм – 1бр.: Старата машини от цех гладене има следните недостатъци: -в момента се работи с 4 гладачни маси и само две от тях имат приставки за рамена, които са стационарни. Това означава, че гладенето на рокли, поли, якета и други по-сложни модели, може да се извършва само на две работни места. Всички имат слаба вакуумна система, което често води до излъскване на дрехата и висока степен на шум. Предвижда се интегриране на нови машини по Мярка 3, участвуващи в етапа гладене, които изцяло да заместят старите машини. С новите машини изцяло ще се решат описаните по горе недостатъци от съществуващото оборудване, ще се увеличи производителността и ще доведат до по-ниско потребление. Закупуване на гладачни машини (Мярка 3) включват: - Автоматичен парогенератор – 6бр. (мощност 5,6 kW); - Гладачна маса с вакум – 8бр (мощност 1,25 kW);; - Компактна ротационна подлепваща преса с ширина на лентата 450мм – 1бр.(мощност 4 kW); Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) 58 862.00 58 862.00
Закупуване на вентилационна система с рекуперативен блок (Мярка 4)- 1 брой: Предвижда се изграждане на вентилационна инсталация с високоефективна рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина от изхвърляният въздух на работната зона (Мярка 4). Предимствата на вентилационната система с рекуперация са следните: - Дебит 500 m3/h; - Контрол на температурата на подаване на пресният въздух в тесни граници; - Висока енергийна ефективност над 75%; - Нисък разход на енергия за обработване на външният въздух; - Спестени емисии CO2; - Опазване на околната среда; Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) 9 125.00 9 125.00
Автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (Мярка 5), включваща: - софтуер за енергиен мениджмънт, - хардуер-табло с електромер.: Необходимо е да се осъществява контрол на енергопотреблението, посредством измервателни уреди за тази цел, които ще бъдат закупени по (Мярка 5). Персоналът трябва да бъде обучен да анализира енергийното потребление. За целите на проекта, фирмата предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 2, която да записва потреблението на енергоносителя и ресурси за основния технологичен процес (конкретно мярка 2), като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление. Необходимо е същевременно системата да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Автоматизираната система за мониторинг и контрол на енергопотреблението представлява операторска станция при енергийният мениджър на предприятието, включваща персонален компютър и програмно осигуряване за получаване, обработване, архивиране и визуализиране на разходите на енергия. Операторската станция получава обработената от контролера и локалната система информация и изчислява: - Сумарните разходи по време; - Частта от консумацията в проценти по съоръжения, обособени звена и общо; - Консумирани енергоносители по изработено изделие и единица продукт; - Консумирана енергия по смяна или конретен оператор; - Нормализиране на данните за консумирана енергия спрямо сезонни параметри и външна температура; Параметрите на енергоносителите се усредняват, а разходите им се натрупват и запомнят по минути, по часове, по денонощия, по седмици, по месеци и по години. Текущите стойности на параметрите се визуализират на монитора на операторската станция чрез специално разработени екрани с барграфи и графични изображения на уредите, а запомнените параметри се обработват и визуализират на монитора или разпечатват в табличен или графичен вид (трендове). Архивът, наборът (групата) параметри и мащабът на времето при визуализацията са свободно конфигурируеми, което значително улеснява анализите. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена енергия и съответно плануване на бъдещото и потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване, съобразени с плануваните количества на производството. Системата за енергиен мениджмънт е съставена от: - Измерващо устройство (електромер, уред за измерване на разход на флуид); - Сървър на който е инсталиран софтуер за запис, визуализация, анализ и изработване на репорти за различните параметри на мониторинга. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) 16 585.00 16 400.00
Енергиен одит по обрaзец: Дейността по изготвяне на енергийния одит в СУТЕКС ТРЕЙД ЕООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предприятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността. Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой: Дейността включва: - Одит и анализ за съответствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец). 1 000.00 990.00
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой: Процеса на сертификация се осъществява в съотвествие с изискванията на международния стандарт ISO/IEC 17021:2011, като целта е да се оцени внедряването и ефикасността на Системата за управление на бенефициента, например: - информацията и доказателствата за съответствие с всички изисквания на приложимия стандарт за системата за управление или друг основен документ; - наблюдението, измерването, отчитането и прегледа на постигнатото спрямо целите за най-важните характеристики и резултатите (за съответствие с приложимия стандарт за система за управление или друг основен документ); - постигнатото по отношение на съответствието с нормативните актове; - оперативния контрол на процесите и др. Сертифицирането на Система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните задължителни етапи при извършване на процедурата по сертифициране: - провеждане на първоначален одит (одит I фаза) за документационно съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на заключителна среща с ръководството на фирмата. Чрез сертифицирането на система за енергиен мениджмънт, Бенефициентът ще постигне следните резултати: • намаляване на разходите за енергийни ресурси; • ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; • измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец). 14 000.00 13 800.00
Визуализация: Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец). 3 000.00 2 830.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.