Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 728 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

„Мехатроника” АД е машиностроително предприятие, специализирано в конструирането, производството и продажбите на автоматични линии за производство на гъвкави опаковки, за пълнене на гъвкави опаковки, за решаване на разнообразни проблеми в автоматизацията на монтажа. Към настоящия момент над 90% от машините са предназначени за козметичната промишленост и по-малка част за химическата, фамацевтичната и хранително-вкусовата промишленост.
Клиенти на „Мехатроника” са много фирми основно от Азия и по-малка част от Европа, Африка (Кения и Египет), Северна (Канада и САЩ) и Южна Америка (Бразилия и Колумбия). Машините на фирмата се ползват за производство на ламинатни туби за следните мултинационални фирми: Unilever, Colgate-Palmolive, P and G, Sunstar.
Към настоящия момент фирмата се концентрира и върху продажбите на иновативната си линия от типа FFS, която освен че произвежда тубите, след това ги пълни и ги запечатва. Първата такава машина е инсталирана в Индия през 2009 г. Следват доставки в Русия, България и Япония.
Амбицията на компанията в настоящия етап от нейното развитие е към увеличаване на приходите от износ и по-ефективното използване на активите. Поради това непрекъснато се извършват подобрения и се добавят нови технологични възможности в съществуващите  продукти. Това трайно задържа вниманието и интереса на клиентите върху дейността на фирмата и привлича нови такива.
Ръководството на компанията, както и работещите в нея са убедени, че лидерски позиции в световен мащаб могат да се постигнат и поддържат само с непрекъсната иновативна дейност. Това е и основната цел на настоящия проект: Да се покрепи производството на иновативен продукт чрез закупуване на ДМА за по-усъвършенствани технологии на производство; закупуване на ДНА, необходими за самия иновативен продукт както и услуги в подкрепа на иновацията.
В трудните условия на глобална конкуренция фирмата се стреми към устойчиво развитие и с помощта на настоящия проект, който е награждане на предишни проекти.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на новия продукт: Автоматична производствена линия за гъвкави опаковки с модулна транспортна система (ще бъде извършена чрез закупуването на Система за водноабразивно рязане - 1 брой; Обемна електро-ерозийна машина - 1 брой, Нишкова електро-ерозийна машина - 1 брой, Лазерна система за рязане и гравиране - 1брой): Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация следните активи: Система за водноабразивно рязане - 1 брой; Обемна електро-ерозийна машина - 1 брой, Нишкова електро-ерозийна машина - 1 брой, Лазерна система за рязане и гравиране - 1брой. С пускането в експлоатация на тези активи ще стане възможно производството на специфични детайли от иновативния продукт. Те са необходими за технологичния процес. Фирмата разполага с машини, които при обработка на детайлите натрупват вътрешни напрежения в материала. Така ще отпадне друга технологична операция – температурното отгряване на детайлите. Няма токсични изпарения. „Мехатроника” разполага с една стара напълно амортизирана машина за водно абразивно рязане, чиято поддръжка е много скъпа и вече не може да осигури прецизността на изработка на детайлите за иновативния продукт. Затова единият от активите, които фирмата цели да закупи е система за водноабразивно рязане. Машината е ценна с това, че може да обработва различни материали, без да има нужда от специални инструменти за тях - например: „Мехатроника” обработва както стомани, така и керамика и поликарбонат, които намират приложения в иновативната линия. Двете електро-ерозийни машини – обемна и нишкова са необходими за изработка на фини вътрешни отвори в сложни детайли без натрупване на вътрешни напрежения в материала и за обработки, които са строго специфични и подходящи само за този вид машини. Към настоящия момент ползваме услугите на други фирми. Лазерната система за рязане и гравиране е необходима по две причини. Едната е необходимостта от гравиране на детайлите за тяхната проследимост и за улесняване работата при сервизирането на машините. Другата е лазерно рязане, с което бързо и прецизно ще се произвеждат ламелите на подвижните част от модулната транспортна система. Това спестява изработката на скъп инструмент за щанцоване на ламелите. Технологията на ерозийните машини навлиза в промишлеността по-масово през 90-те години на миналия век. От всички предвидени за закупуване машини, най-новата технология е тази, на лазерното рязане и специално през последните години успешно започва използването на фиброптичния лазер. Първите три машини изискват консумативи при ползването, разход, който трябва да се предвижда при бъдещата употреба на тези машини, за разлика от използването на фиброоптичния лазер. При избора на лазерната система за рязане и гравиране трябва много добре да се внимава да се избере система за нужната цел, за точността и скоростта. Машините са необходими, защото за някои от технологичните операции фирмата ползва външни услуги и така губи гъвкавостта си по отношение на срокове за изработка и при получаване на голям брой заявки, се удължават сроковете за изработка, което не се харесва на клиентите. Така с новите машини с прецизност и гъвкавост ще се изработват детайли за иновативен продукт, който ще се произвежда в нормални за клиентите срокове от 4 до 5 месеца в зависимост от екипировката. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността са следните: 1. Избор на изпълнител (от 4 до 6 месец от изпълнението на проекта); 2. Сключване на договор (от 6 до 7 месец); 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателен протокол (7 - 14 месец); 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (14 до 17 месец) Адресът, на който ще бъде инсталирано оборудването е: завод "Мехатроника" АД, гр. Габрово, ул. "Райко Даскалов" № 7 1 194 045.00 1 194 044.42
Придобиване на специализиран софтуер, необходим за внедряването на новия продукт: Автоматична производствена линия за гъвкави опаковки с модулна транспортна система (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на Специализиран софтуерен модул за управление на МТС - 1 брой и Специализиран софтуерен модул за управление на автоматичната производствена линия за гъвкави опаковки - 1 брой) : В рамките на дейността ще бъдат закупени и внедрени Специализиран софтуерен модул за управление на модулната траспортна система - 1 брой и Специализиран софтуерен модул за управление на автоматичната производствена линия за гъвкави опаковки - 1 брой. Двата дълготрайни нематериални актива са необходими за оживяването и осигуряването на работоспособността на Автоматичната производствена линия с МТС. Само произведени части и сглобен иновативен продукт от тях не е достатъчно. За цялата сложна система са необходими: специализиран софтуерен модул за управление на МТС и специализиран софтуерен модул за управлението на цялата автоматична производствена линия за гъвкави опаковки. Двата софтуера трябва да осигуряват гъвкавост, бързодействие, точност и надеждност на работата на линията. Някои от функциите на специализирания софтуерен модул за управление на МТС са: да следи за надеждната работа на захранващата система, да осигурява съвместната работа на 20 каретки с независимо управление, да позволява фина настройка с цел минимални колебания по време на ускорителните движения, да осигурява зареждане чрез безжична комуникация, да осигурява автоматична процедура за намиране на началня позиция, да предоставя команда за посока на движението. Специализираният софтуерен модул за управление на автоматичната производствена линия за гъвкави опаковки се състои от два подмодула: контролен софтуер, написан на PLC език по стандарта IEC 61131-3 и интерфейсен софтуер HMI, който служи за връзка между контролната програма и оператора и визуализира всички необходими параметри за работата на линията. Интерфейсният софтуер се грижи за събиране на информация от работата си и периферията и записва файлове за последващ анализ. Стъпките за изпълнението на дейността са следните: 1. Избор на изпълнител (4-ти до 6-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор (от 6-ти до 7-ми месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (7-ми до 12-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (12-ти до 15-ти месец) Адресът, на който ще бъдат инсталирани ДНА-та е: завод "Мехатроника" АД, гр. Габрово, ул. "Райко Даскалов" № 7 226 000.00 225 998.00
Консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновацията: Автоматична производствена линия за гъвкави опаковки с модулна транспортна система (дейността ще бъде извършена чрез заплащането и получаването на следната услуга: Услуги за провеждане на събития в подкрепа на иновацията "Отворени врати за иновации".: В рамките на дейността ще бъде заплатна и получена услуга в подкрепа на иновацията: „Автоматична производствена линия за гъвкави опаковки с модулна транспортна система” Услугата ще се състои в организиране и провеждане на събития на тема „Отворени врати за иновации” за популяризиране на иновативния продукт „Автоматична производствена линия за гъвкави опаковки с модулна транспортна система”. Примерни събития: • Активизиране на иновацията и гласност на предимствата й. Демонстрация на иновативното изделие. • Трансфер на знания o Защита на интелектуалната собственост и иновацията (консултация с патентен специалист по правата и защитата на интелектуалната собственост, касаещи иновативния продукт: Автоматична производствена линия за гъвкави опаковки с МТС); патентна чистота. o Стандартите и иновацията (консултация със специалист по стандарти) o Консултации, представящи иновации в технологичните процеси, подкрепящи създаването на иновативния продукт • Мотивационна среща-дискусия върху иновацията на хора от проекта със студенти от ТУ Габрово и ученици Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са следните: 1. Избор на изпълнител (от 8-ми до 14-ти месец) 2. Сключване на договор (от 14-ти до 15-ти месец) 3. Получаване на услугата и подписване на приемо-предавателен протокол (15-ти до 16-ти месец) 19 870.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.