Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 672 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

В процеса на експлоатация на локомотивите, техните колела променят геометрията си вследствие на триенето в релсите. С цел безопасност и недопускане на дерайлиране, е необходимо железопътните колооси да бъдат поддържани в нормативно зададени геометрични граници. Корекцията на профила (репрофилиране) на колоосите се извършва посредством колоосни стругове. Съществуват два вида колоосни стругове - инсталирани над земята (портални) и инсталирани подземно - под нивото на релсите - в специална яма (канални). На портален струг може да се извършва репрофилиране само на колооси, които са демонтирани от локомотива, докато при канален струг, обслужваният локомотив преминава над него, без необходимост от демонтаж на колоосите.
Понастоящем, в нашето колоосно отделение извършваме услугата по репрофилиране на колоосите на портален струг. Тази технология изисква винаги да демонтираме колоосите от обслужваните локомотиви и едва тогава да ги поднасяме към струга за обработка. Операциите по демонтаж и монтаж на колоосите към локомотива изискват дълго технологично време и са много трудоемки и енергоемки. Това пречи на производствения ни процес и ограничава капацитета ни за извършване на ремонти.
С инсталирането на канален колоосен струг, многократно ще съкратим времето за репрофилиране на колоосите на един локомотив, ще намалим консумацията на ток, вода и природен газ. В същото време, ще оптимизираме производствения си процес, ще увеличим капацитета на колоосното си отделение и ще увеличим производителността на труда. 
Дейностите, които ще изпълним чрез инсталирането на канален колоосен струг са: подобряване на процесите по ремонт на локомотиви в предприятието, подобряване на ресурсната ефективност и ефикасността в ремонта на локомотиви и подобряване на съществуващата услуга по репрофилиране на локомотивни колооси.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност по подобряването на процесите свързани с ремонта на локомотиви (ще бъде изпълнена чрез инсталирането на канален колоосен струг): Експрес Сервиз ООД ще подобри производствените процеси по ремонт на локомотиви и производство на нови локомотиви чрез доставка и инсталиране на канален колоосен струг. При всеки технически преглед на локомотив, ние сме нормативно задължени да извършваме серия от измервания на локомотивните колооси. В момента ние извършваме тези измервания с ръчни измервателни инструменти - шублери, като това отнема между 2 и 3 часа за всеки локомотив. По време на измерванията, локомотивът заема мястото върху ремонтния канал и блокира движението по коловоза в целия ремонтен цех. С въвеждането на канален колоосен струг, притежаващ функцията автоматично измерване на колоосите, времетраенето на измерванията ще се съкрати до 10 минути. Това ще доведе до съответното съкращаване на времето за ремонт на локомотива, ще освободи производствените ни площи по-бързо и ще подобри трафика на локомотиви в цеха за ремонт. След инсталирането на канален колоосен струг, времето необходимо за репрофилирането на колоосите на един локомотив ще се съкрати от 5 дни на 4 часа. По време на репрофилиране на колоосите, локомотивите не могат да се движат и по този начин блокират коловоза, на който стоят. Рязкото съкращаване на времетраенето на репрофилирането ще оптимизира използването на ремонтните ни коловози, а с това и целия производствен процес. По време на репрофилиране на колоосите на локомотив без канален колоосен струг, той трябва да стои повдигнат на крикове. Това създава, макар и минимален, риск за работещите около повдигнатата машина. С въвеждането в експлоатация на канален колоосен струг този риск ще бъде избегнат, защото локомотивът ще бъде стабилно стоящ върху коловоза си по време на операцията по репрофилиране. Производственият процес ще бъде подобрен и посредством създаването на по-добър микроклимат в помещенията. Понастоящем, при демонтажа на колоосите от локомотива и при струговите операции по репрофилиране на колоосите, се създават частици метален прах, които застрашават здравето на работещите. След инсталирането на канален колоосен струг, този проблем ще отпадне, защото няма да се налага демонтаж на колоосите от локомотива, а самият струг ще бъде съоръжен с екстрактор на дим и метален прах. При извършване на услугата по репрофилиране на локомотивни колооси без канален колоосен струг, ангажирани в процеса са най-малко 8 висококвалифицирани работници по монтаж/демонтаж, както и 1 стругар на струг с ЦПУ. След инсталирането на канален колоосен струг, дейността ще се изпълнява само от 1 стругар, като това ще освободи квалифициран персонал и ще ни помогне да подобрим производствения процес. Стъпки за реализация на дейността: 1. Сформиране на екип по проекта (1 месец); 2. Избор на изпълнител (1 до 2 месец); 3. Сключване на договор (2 до 4 месец); 4. Доставка на канален колоосен струг (4 до 16 месец); 5. Транспортиране на струга (16 месец); 6. Инсталиране на струга (16 до 17 месец); 7. Обучение и окончателно въвеждане в експлоатация (17 и 18 месец). 1 887 375.90 1 887 375.90
Дейност по добавянето на нови характеристики и подобряването на съществуващата услуга по ремонт на локомотиви (ще бъде изпълнена чрез инсталирането на канален колоосен струг): След доставката и инсталирането на канален колоосен струг в Експрес Сервиз ООД, услугата ремонт на локомотиви ще придобие качествено нови измерения и ще бъде чувствително подобрена. Нова характеристика при извършването на услугите в Експрес Сервиз ще бъде автоматизираното измерване на локомотивните колооси. Това е процес, който се извършва задължително при приемане и при изпращане на локомотива от ремонт. След инсталирането на канален колоосен струг, който е съоръжен със система за автоматично измерване на колооси, ние изцяло ще променим начина, по който се е извършвало измерването дотогава. Времетраенето на процеса ще се съкрати от 6 часа на 20 минути. Данните от измерванията ще се съхраняват на електронен носител и ще се трансферират лесно и бързо към ползвателя на локомотива, както и в нашата вътрешна комуникационна мрежа. След инсталирането на каналния колоосен струг, ще бъде подобрена услугата репрофилиране на локомотивни колооси. Рязкото съкращаване на времетраенето на услугата от 5 дни на 4 часа, ще донесе множество ползи както за нас, така и за нашите клиенти. В железопътния транспорт от изключителна важност е локомотивите да бъдат винаги на разположение, за да се оптимизира целия график на движение на влаковете. Всеки излишен ден престой на локомотив в ремонт коства нарушения в графика, разходи за наеми и амортизации на клиентите, евентуални неустойки. Тези проблеми ще бъдат избегнати при съкращаване на времето за репрофилиране на локомотивните колооси. Освен в съкращаване на времето за извършване, подобренията на нашата услуга ще се изразяват и в по-голямата прецизност на обработка на локомотивните колооси, по-точните измервания, удължаване на ресурса на локомотивните колела чрез оптималното софтуерно задаване на параметрите на обработка. 0.00 0.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в процеса на ремонт на локомотиви (ще бъде изпълнена чрез инсталирането на канален колоосен струг).: Каналните колоосни стругове съчетават нови технически решения в сферата на механиката, хидравликата, електрониката и софтуера. Те са сложни продукти на мехатрониката, конструирани с цел да улеснят и оптимизират репрофилирането на локомотивни колооси. Използването на канален колоосен струг подобрява ресурсната ефективност и намалява използването на следните суровини: 1. Електрическа енергия и природен газ: Икономия на ток необходим за струговането посредством използването на софтуерно управляеми инверторни мотори, икономия на ток за осветление, повдигане на локомотива и други технологични нужди; 2. Вода: Пълна икономия на охлаждаща вода при процеса на струговане (каналният колоосен струг не използва вода за охлаждане) и премахване на необходимостта от измиване на детайлите при конвенционалното струговане; 3. Лубриканти (масло и грес): Икономията на масло и грес се получава след промяната на технологията, защото при конвенционалното струговане се налага да подменяме маслото в редукторните кутии на колоосите и греста в буксовите лагери, а при преминаването над канален колоосен струг, тези операции отпадат; 4. Химически миялни препарати: При конвенционалното струговане се налага измиване на колоосите, които се поднасят към струга, а след изпълнението на дейността, тази необходимост ще отпадне. Освен намаляването на използването на суровини, дейността ще ни помогне да предотвратим (или силно намалим) генерирането на отпадъци: 1. Стружки: При струговите операции по репрофилиране на локомотивните колооси, се генерират метални отпадъци - стружки. При използването на софтуерно управляем струг, който сам избира оптималната програма за струговане, генерираните стружки ще бъдат по-малко, а в локомотивните колела ще остава повече метал (ресурс до окончателното им износване); 2. Вода: След въвеждането на каналния колоосен струг, ще отпадне необходимостта от измиване на локомотивните колооси и талигите на локомотива, ще се прекрати и разхода на охлаждащата струга течност; 3. Замърсена вода (малсена кал): При отпадане на процеса по измиване на колоосите и талигите, няма да се генерира и замърсена отпадна вода; 4. Използвани лубриканти: При отпадане на необходимостта от подмяна на маслото и греста в локомотивните колооси, тези отпадъци се редуцират до 0. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.