Актуализиране на системи за финансово управление и контрол с оглед изпълнение и управление на инвестиционните програми на 39 града спрямо функциите им по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020”: Съгласно чл. 6 от Споразумението за делегиране на функции по оценка и избор на проекти, сключено между Община град Добрич и ръководителя на УО на ОПРР 2014-2020 , Община град Добрич е еднвременно и конкретен бенефициент, и междинно звено по Приоритетна ос 1 на ОПРР. Общината следва да гарантира подходящо разделение на функциите и отговорностите с цел предотвратяване на конфликт на интереси при оценка и подбор на проектните предложения. След представяне на официалния акт от страна на общината за определяне на междинното звено се сключи допълнително споразумение, с което Общината пое задължението да отрази по подходящ начин в системите си за финансово управление и контрол функционирането на Междинното звено.Системите за финансово управление и контрол подлежат на проверка от страна на УО на ОПРР, Сертифициращия орган, Одитиращия орган, Европейската комисия, Европейската сметна палата и др. национални и европейски контролни органи. Целта на актуализирането на системата е ефективно организиране, администриране и управление на дейността на Междинното звено. Системата регламентира процедурите, свързани с протичането на управленските процеси в общината, и предвижда контролни действия, водещи до превантивни действия за недопускане на несъответствия с предписанията. Подробното описание на стъпките и етапите на протичане на управленските процеси се свързва с ясно определяне на функциите на структурите и звената в общинската администрация и отговорностите на отделните служители в хода на процеса, което гарантира качеството на процеса за оценка и подбор на проекните предложения.
|
2 500.00
|
3 000.00
|
Възнаграждения на екипите за изпълнение на инвестиционни програми по процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.: В съответствие със сключеното Споразумението за реализация на инвестиционната програма с УО на ОПРР, Община град Добрич представи проект на инвестиционна програма, която да бъде одобрена от УО. След нейното одобряване екипът за управление на ИП има оперативни функции по осъществяването й, както и такива свързани с монитринг и контрол - осъществява наблюдение по реализацията на отделните проекти, включени в нея, следи за постигане на заложените индикатори и за постигането на етапната и окончателната цел. В случай на необходимост прави обосновано предложение за изменение на ИП през 2019 или през 2022 г. При наличие на допълнителни средства инициира промяна на ИП и кандидатстването с резервните проекти. Изготвят годишни доклади за изпълнението на инвестиционния план,както и и един заключителен зе целия програмен период. Правилното управление на ИП ще спомогне за постигане на целите поставени в нея и използване в максимална степен на средствата, предвидени в Споразумението за делегиране на функции по избор и одобрение на проекти по ПО 1 на ОПРР, за изпълнение на Интегрирания план за градско възстнаовяване и развитие. Звеното за управление на ИП ще осъществява взаимодействие със структурни звена от специализираната общинска администрация, които имат отношение към реализацията на програмата – Дирекция ИРЕФ, Дирекция УТИОС, Дирекция “Социални дейности”, Звеното за одит.
|
11 939.40
|
12 314.97
|
Междинните звена с оглед реализацията на процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.: Община град Добрич е едновременно бенефициент и междинно звено по ОП 1 на ОПРР 2014-2020. Това налага да се въведат механизми за спазване на разделение на функциите - основен принцип, гарантиращ системата за управление и контрол, за избягване на конфликт на интереси и за намаляване на грешките. В този смисъл към Споразумението за делегиране на функции по оценка и избор на проекти е сключен Анекс 1, с който са конкретизирани състава, функциите и мястото на междинното звено в организационната структура на местния орган. Четиримата членове на звеното имат разнообразна и допълваща се професионална подготовка и опит. В длъжностните им характеристики по основен трудов договор са допълнени задължения, касаещи дейността на МЗ - те са натоварени с всички дейности от приемането и регистрирането на едно проектно предложение, участие в процеса на оценката му и издаване на заповед за одобряване на проектното предложение, до съхраняването на документацията, свързана с него, до 5 години след приключване на програмния период. Мотивацията и стимулирането на експертите, които са членове на МЗ ,за избягване на текучество, са важно условие за натрупване на опит и одобряване на качествени проекти, качество на комуникация с УО и т. н. Това, от своя страна, би спомогнало за постигане на целите на инвестиционната програма, която е инструмент за постигане на целите на стратегията за развитие на града. Необходим е финансов ресурс, с който да се обезпечи дейността на МЗ и да се гарантира независимата дейност на МЗ от тази на звената, отговорни за изготвяне и изпълнение на проектите, за да се сведе до минимум риска от конфликт на интереси.
|
58 480.00
|
62 200.75
|
Наемане на външни за Междинните звена оценители и помощник-оценители за оценка на проектни предложения по процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.: Към Споразумението за делегиране на функции по оценка и избор на проекти е сключен Анекс 1, с който са конкретизирани състава, функциите и мястото на междинното звено в организационната структура на местния орган. Една от задачите на междинното звено е да извършва оценка на постъпилите проектни предложения. Съставът на оценителните комисии ще бъде попълван както от членове на МЗ, определени в Анекс 1 към Споразумението, така и от външни оценители и помощник-оценители, избрани съобразно правилата, разписани в Инструкцията и Вътрешните правила, които ще допълнят капацитета на общинската администрация с човешки ресурси, ще разширят компетенциите на междинното звено и ще ускорят и улеснят процеса на оценка. |
41 741.67
|
27 939.48
|
Участие в програми за обмен на опит и добри практики.: : Съгласно чл. 7 на Регламента за ЕФРР 1301/2013 г- "държавата-членка може да определи едно или няколко междинни звена, които да извършват определени задачи на управляващия или на сертифициращия орган на отговорността на този орган". Делегирането на тези функции е осъществено посдредством Споразумение N РД-02-37-22/22. 06. 2015 за делегиране на функции по оценка и избор на проекти за финасиране по ПО 1 на ОПРР 2014-2020 . За да изпълнят тази задача, градските органи трябва да имат достъп до ключова информация, като например дали дадена операция е допустима за подкрепа, дали съответства на приложимото законодателство и дали има необходимия административен, финансов и оперативен капацитет, за да отговори на условията за подкрепа. |
10 333.33
|
6 300.01
|
публичност и визуализация : Дейностите по публичност и визуализация ще включват:
-публикация в уеб-сайта на общината при започване на проекта в срок до два дни след подписване на договора за БФП;
- постоянна информация за проекта, която ще се актуализира в хода на изпълнението на уеб-сайта на общината;
- изработка и поставяне на видно място на плакати, формат А 2 с наименованието на проекта, срока на изпълнението, стойността на БФП, основните дейности.
|
41.67
|
0.00
|
организация и управление : При сключването на договор за БФП със заповед ще бъдат определени членовете на екип за управление на проекта. Екипът ще бъде отговорен за изпълнението на дейностите и правилното разходване на средствата. Той ще се състои от ръководител, счетоводител и технически сътрудник. |
14 202.00
|
10 057.57
|