Обезпечаване на дейности по управление и изпълнение на ОП НОИР: В рамките на тази дейност са предвидени две основни под-дейности:
1. Външна експертна помощ, вкл. чрез сключване на граждански договори (където е приложимо) - преводачески, юридически, технически услуги и др., включително външни оценители за процедурите за подбор. Целта на конкретната поддейност е чрез оказване на консултантска и експертна помощ да се осигури навременното и качествено изпълнение на функциите на УО. Предвидени са разходи за осъществяване на специфични услуги, за осигуряване на външна експертна помощ, но не и ограничени до:
- преводачески услуги: целта на предвидената дейност е извършване на писмени и устни преводи на и от всички езици на Европейския съюз и други езици в следните сфери: дейности, свързани с ефективното и ефикасно управление и изпълнение на ОП НОИР; дейности в областта на образованието, обучението и интеграцията, необходими на ИА ПО в качеството й на УО; нормативни документи – вътрешни и международни; всяка друга дейност, свързана с изпълнението на ОП НОИР.
- юридически услуги: Целта на предвидената поддейност е ангажирането при необходимост на експерти на граждански договор, които да оказват текуща помощ при оформяне на документи и прилагане на действащата нормативна уредба; консултанти - юридически или физически лица по договор за външна услуга, които да оказват специализирана помощ при работа с нормативни документи на ЕС, тълкуване и прилагане на специфични правила /напр. правилата за държавните помощи, превенция на нередностите и др./, предоставят становища по конкретни случаи, тълкувания на казуси, оформяне на договори и други документи с юридическа сила.
- външна експертна и консултантска помощ, свързана с прилагането на ЗОП, финансовия контрол и отчитане, борбата с измамите и прилагането на антикорупционни мерки и други услуги, свързани с ефективното управление на ОП НОИР; - външна експертна помощ за извършване на оценка на предложения по обявените процедури за подбор по ОП НОИР.
2. Командировки, свързани с проверка на място на бенефициентите, както и работни срещи, срещи на междуинституционално и международно ниво и др. - целта на тази поддейност е да се създадат условия и осигурят финансови средства за осъществяване на наблюдение, контрол, системно събиране на информация и отчетност по напредъка и изпълнението на проектите. Тази поддейност предполага извършване на планирани и извънредни командировки от служителите в агенцията. Своевременното и добро планиране на тази поддейност, както и финансовото й обезпечаване ще допринесе за обективна оценка по напредъка на реализираните дейности, както и оценка на съответствието между планирани и осъществени дейности, оценка на съответствието между реализирани дейности и постигнати цели, изпълнение на заложените проектни индикатори, гарантиране на спазването на правилата за публичност и прозрачност.
В посочената поддейност са предвидени и средства за участие на експерти, специалисти и ръководни служители в тематични групи, работни срещи, срещи на междуинституционално и международно ниво и др. в страната и в чужбина.
Горепосочените дейности по ОПНОИР са допустими и за програмен период 2021-2027 г. по Програма „Образование“ при стриктно проследяване за липса на двойно финансиране на разходи. |
363 296.36
|
356 024.13
|
Укрепване и повишаване на административния капацитет на Управляващия орган и бенефициентите на ОП НОИР: В рамките на тази дейност са предвидени две основни под-дейности:
1.Дейности свързани с постоянното укрепване и повишаване на адм. капацитет и проф. умения и компетенции на служителите в ИАПО. Анализът на данните за осигуреното през 2018 г. обучение на персонала показва, че 71 служителя на ИАПО са преминали през различни форми на обучение, като то е съобразено със спецификата на служебната ангажираност и нивото на отговорности на съответните служители. В преобладаващата си част обученията са насочени към въпроси, които са в пряка връзка с конкретната работа, което води до директно прилагане на елементи от тях в практиката. Статистиката по дирекции сочи сравнително балансирано разпределение на обученията, като с най-голям процент покритие на служителите е ГДВ (89%), а най-малък - Д ФПСП(58%). Може да бъде направено заключението, че във всяка дирекция над половината от служителите са участвали в обучения в зависимост от спецификата на работата. Сравнително малка част от служителите на ОПНОИР(24 души) не са посетили структурирано обучение през миналата година.
1.1.Обучения на служителите в страната: Предвиждат се различни по вид и форма обучения, свързани с управлението и изпълнението на всеки един етап от проектния цикъл; обучения, свързани с усвояването и прилагането на специфичната терминология на ЕС и Структурните фондове; специализирани обучения по чужди езици; дистанционни обучения и/или; обучения на работното място, свързани с работа с утвърдените в национален мащаб системи за регистрация и управление на проекти, както и със системи за счетоводство, финансов контрол и разплащания; работа с деловодни системи, системи за архивиране и системи за обработка на бази данни и др. В рамките на прогнозния бюджет се предвиждат над 80 обучения, като на база идентифицираните нужди и потребности и планиране на обученията се очаква средно 80 служители на годишна база да участват в поне едно обучение в страната.
1.2.Обучения на служителите в чужбина от международни обучителни институции, обмяна на опит и добри практики в страни–членки на ЕС (тематични модули, свързани както със спецификата в работата на отделите в дирекцията, така и с конкретни актуални проблеми в работата по управление на ЕСФ и ЕФРР), участие в работни срещи, работни посещения, семинари, стажове, конференции с цел запознаване с добри практики в усвояването на средствата по ЕСФ и ЕФРР и др. В рамките на прогнозния бюджет се предвиждат общо 50 обучения, като в най-добрия случай, на база идентифицираните нужди и потребности и планиране на обученията, следва средно 40 служители на год. база да участват в поне едно обучение в чужбина.
1.3.Семинари, работни срещи, обмен на добри практики, работни групи, заседания и други с представители на експерти от други УО, с представители на национални и европейски контролни органи и одитиращи институции, с цел обмен на добри практики.
2.Дейности, свързани с укрепване и повишаване на адм. капацитет на бенефициентите: семинари, работни срещи, работни групи, заседания и други с представители на бенефициентите с цел обмен на добри практики и/или разрешаване на практически казуси, подобряване изпълнението на проектите, както и учебни визити в други страни с цел запознаване с техния опит в изпълнението на финансираните по ОПНОИР дейности и организиране и финансиране на участие в специфични обучения, свързани с изпълнението, отчитането и устойчивостта на проектите по ОПНОИР. В рамките на дейността се предвижда вкл. организиране на съвместни мероприятия с други институции /ЕК,ф.и.,ИАОСЕС и др./, включ. покана на гост–лектори от институции или организации на ЕС по предварително избрани и съгласувани теми. УО планира да привлече външна помощ за укрепване на своя админ. капацитет и този на бенефициентите чрез използване на различни инструменти и програми на ниво ЕС.
Горепосочените дейности по ОПНОИР са допустими и за програмен период 2021-2027 г. по Програма „Образование“ при стриктно проследяване за липса на двойно финансиране на разходи. |
1 896 270.39
|
1 372 402.63
|
Обезпечаване на дейностите на Комитета за наблюдение на ОП НОИР, подкомитети и работни групи към него: Задължението за провеждане на Комитети за наблюдение е нормативно регламентирано, като в съответствие с разпоредбите на чл.16, ал.1 от ПМС № 79/10 април 2014г., заседания на Комитета за наблюдение на програмата се свикват най-малко два пъти в годината. За ОП НОИР се планира провеждане на две заседания на КН годишно, с което се гарантира обезпечаване изпълнението на възложените му, съгласно чл. 11 от ПМС № 79/10 април 2014 г. функции.
В съответствие с разпоредбите на ПМС №79/2014г., КН може да създава при необходимост постоянни и временни подкомитети по специфични и текущи въпроси. За изпълнение на горните задачи е предвидено провеждане на заседания на подкомитети най-малко 2 пъти годишно (за всеки подкомитет). Предвид функциите на подкомитета/и за разглеждане на документи преди внасянето им в КН (на заседание на КН или писмена процедура) и на насоки за кандидатстване и др. документи, които се разработват в следствие на одобрени документи от КН, ще бъдат определени конкретния вид и брой подкомитети. Въз основа на направените предварителните прогнози е обезпечено финансиране на общо 8 броя заседания на подкомитети годишно.
Във връзка със специфичните задачи и нужди, с цел обезпечаване работата на КН и подкомитетите, е предвидено създаване на работни групи, които ще имат спомагателен характер по отношение на функциите на горните. Заседания на работни групи ще се провеждат в зависимост от функциите, които са им възложени за изпълнение и определените конкретни задачи.
Във връзка с изпълнение на функциите по координация, административна и организационно-техническата работа, свързани с дейността на всеки Комитет за наблюдение на програма, чиито секретариат е дирекция „Програмиране, наблюдение и оценка“ на ИА ПО, е необходимо осигуряване на материали за работа на КН, подкомитетите и работните групи.
Горепосочените дейности по ОПНОИР са допустими и за програмен период 2021-2027 г. по Програма „Образование“ при стриктно проследяване за липса на двойно финансиране на разходи. |
209 566.46
|
143 196.06
|
Подобряване и текуща поддръжка на материално-техническата база на структурите за управление на ОП НОИР: Дейността включва следните основни под-дейности
4.1.Закупуване на нова техника и оборудване за нуждите на служителите на ИАПО.Освен това, ежедневната работа на служителите с видеодисплеи, налага осигуряване на висококачествени монитори, а при необходимост, предвид това, че документацията вече ще се разглежда основно в ИСУН, и набавяне на допълнителни монитори за работа на служителите в дирекцията, занимаващи се с верификация и осъществяване на последващ контрол. Горното обосновава необходимостта от разчет на средства за техническо обезпечаване работата на ИАПО,за което се предвижда:
4.1.1.Доставки на техника-компютри,монитори,лаптопи,таблети,мултифункционални устройства,принтери–конкретния брой на предвидената за доставка техника ще бъде финализиран при подготовка на документацията за обществена поръчка.
4.2.Доставка/наем,ремонт на движимо и недвижимо имущество, използвано от УО-на база на извършен анализ на заеманите от ИАПО помещения или ще се пристъпи към наемане на нови офиси, или към ремонтиране и освежаване на настоящите,включително при идентифицирана необходимост ще бъде доставено и офис обзавеждане с оглед осигуряване на необходимите условия за работа на служителите.
4.3.Доставка на автомобили и разходи за поддръжка-4 бр.–във връзка с дейностите по техническа и финансова верификация на изпълнението от бенефициентите по грантови схеми, регионалните служители на ИАПО извършват месечно 100 командировки в страната.Предвид честотата и необходимостта проверките да бъдат извършени от двама експерта, целесъобразно е да бъдат закупени леки автомобили, с които да се обезпечи качественото изпълнение на задълженията им.В тази връзка е предвидено закупуване на 4 автомобила за регионалните офиси.
4.4.Доставка на канцеларски материали, тонер и хартия и други офис консумативи, както и закупуване на помощни печатни и други материали-при осъществяване на функциите на ИАПО, в качеството ѝ на УО на ОПНОИР, е необходимо да се обезпечи работата на служителите на дирекцията с материали и консумативи като тонер, копирна хартия, канцеларски материали, помощни печатни и други материалии др.
4.5.Режийни разноски и разходи за наем на регионалните офиси, които се помещават в сгради държавна, общинска или частна с-т.Предвидени са средства за обезпечаване на разходите за наем,вода,ток и др.,необходими за изпълнение на функциите по управл. на ОПНОИР.
4.7. Закупуване на телефонни апарати за служители на ИАПО с ръководни и представителни функции–с оглед на представителните функции на част от служителите на дирекцията, са предвидени ср-ва за закупуване на телефонни апарати, както и режийни разходи за служебни карти на служителите.
4.8.Софтуерни продукти за управление на счетоводството, човешките ресурси и др.
4.9.Поддръжка на уеб сайт на ИАПО има разработен и функциониращ уеб сайт http://opnoir.bg/,като с настоящата бюджетна линия се предвижда финансиране на неговото надграждане и поддръжката му. Необходимостта от създаването и поддръжката на уеб сайт е във връзка с ангажиментите на УО за създаване и поддръжка на уебсайта на оперативната програма, който е достъпен през портала на единния уебсайт, съгласно Регламент1303/2013 на ЕП и на Съвета от17.12.2013г.
4.10.Пощенски и куриерски и услуги–при осъществяване на функциите на ИАПО, произтичащи от Устройствения правилник, както и тези в качеството и на УО на ОПНОИР, се извършват разходи за пощенски и куриерски услуги, за които е предвидено финансиране в рамките на тази поддейност.
Горепосочените дейности по ОПНОИР са допустими и за програмен период 2021-2027 г. по Програма „Образование“ при стриктно проследяване за липса на двойно финансиране на разходи. |
1 631 619.27
|
1 246 265.68
|