Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Предвижда се предоставяне на почасови социални услуги чрез Център за услуги в домашна среда. Ще  бъдат наети 1 управител и 25 души персонал – за предоставяне на социалните услуги «домашен помощник» и «личен асистент». Ще се предоставят услуги за осигуряване на помощ в ежедневието и подкрепа за социално включване на лица от уязвимите групи, както и разширяване на възможностите да водят самостоятелен начин на живот.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта : Организационни дейности.Информиране на местната общественост за предлаганите услуги.Разработване на Правилник за вътрешния ред с процедури.Ежемесечен мониторинг на удовлетвореността от предоставяната услуга.Технически и финансови отчети за изпълнението на проекта. 11 328.00 11 968.16
Информиране и публичност: Целта е информацията за проекта да достигне до максимален брой потребители и широката общественост. Публичността ще даде възможност на кандидата да популяризира сред местната общност политиката на Европейския социален фонд и помощта на Европейския съюз и правителството на РБългария за реализирането на проекта. Дейностите за визуализация включват: Поставяне на табела за офиса на проекта; Публичност ще се осигури чрез: - 2 бр. платени публикации в регионалните медии; - информация на сайта на общината; - начални информационни срещи в населени места от общината и заключителна пресконференция. Всички дейности ще бъдат съобразени с Ръководство за изпълнение на дейности за информиране и публичност по ОП РЧР. 2 800.00 402.00
Създаване на център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или домашна среда: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на хората в неравностойно положение въз основа на индивидуални социални оценки чрез създаване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване Основните цели при предоставянето на социалните услуги „Личен асистент” и „Домашен помощник“ са свързани с качествено предоставяне на почасови услуги в домашна среда и разширяване обхвата на услугите. Почасовото предоставяне на интегрирани услуги за социално включване ще създадат условия за социална интеграция на потребителите, за индивидуална подкрепа на лица/деца с трайни увреждания и възрастни хора, затруднени в самообслужването. Определянето на вида социална услуга за всеки конкретен потребител се извършва индивидуално на базата на заявеното желание, констатираните потребности и правата за достъп до услугата. На база изготвената оценка на потребностите се разработва подробен индивидуален план за предоставяне на услугите за всеки потребител. Индивидуалният план се изготвя от членове на екипа с подкрепата на назначения психолог и с участието на потребителя или негов законен представител, и е съобразен със специфичните потребности и изисквания на потребителя. В индивидуалния план се залага и вида на услугата, която ще получава потребителя. Планът се актуализира на всеки 6 месеца, за да се провери и реализира потребността от промяна. Съобразно изготвения индивидуален план на всеки потребител, включващ договорените дейности, които ще се извършват от личния асистент или от домашния помощник, потребителите ще получават интегрирани услуги от мултидисциплинарен екип, в това число психологическа подкрепа, достъп до здравни грижи и др. Всичките видове услуги „Личен асистент”, и „Домашен помощник“, както и интегрираната подкрепа се предоставят почасово, съобразно конкретните потребности на всеки потребител и съобразно неговото желание. Дейности при предоставяне на социалната услуга „Личен асистент” Личният асистент полага постоянни грижи за дете или възрастен с трайно увреждане, или за тежко болен, за задоволяване на ежедневните му потребности в домашна обстановка. Домашният помощник предоставя услуги в домашни условия, насочени към поддържане на хигиената на жилището, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комуналнобитови дейности. Психологическа подкрепа. Психологическа подкрепа се реализира чрез консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата.Насочена е към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Психологическа подкрепа се предоставя на потребителите на социални услуги в домашна среда от психолог при различни трудни житейски ситуации: загуба на близък човек, при влошаване на здравословното състояние, при конфликти с лицето, което се грижи за тях . Дейности за психологическа подкрепа: - Психологическо консултиране - Групова работа - Индивидуална психологическа консултация. Мотивационната подкрепа е насочена към лица, които са се самоизолирали от социалния живот, или които вследствие на заболяване са изгубили смисъл и желание за живот и други. Мотивационната подкрепа ще е насочена и за подобряване на връзките в семейството, за активиране на желанието за социални контакти, за посещения на здравно заведение и личен лекар, за явяване на ТЕЛК и други. Подборът на лицата действително нуждаещи се от предоставяните от звеното услуги ще се извършва съобразно индивидуалните оценки на потребностите и желанието на конкретния потребител.По настоящата схема ще бъдат обхванати и потребители обгрижвани в предходни схеми. 24 029.84 23 342.89
Предоставяне на социални услуги в общността: Предоставяне на качествена услуга на нуждаещите се хора – хора с увреждания, самотни хора, възрастни хора, в зависимост от желанията и потребностите на потребителите 234 688.93 246 957.20
Текущ ремонт: Необходима е подмяна на пода на помещението, където ще се ситуира център за почасово предоставяне на услуги, подмяна на 1 бр. входна врата, боядисване. 5 111.47 5 111.47
Оборудване на помещението: Помещението което е предоставено за създаване на център за почасови услуги до настоящия момент не е използвано като административен офис. За нормалното функциониране на Центъра ще е необходимо да се закупи следното оборудване: Преносим компютър - 720 лева Мултифункционално устройство - 240 лева Бюро с размери- 1200х600х750 мм - 1 бр. -80 лева Офис гардероб 59 L с размери - 550х350х1908 мм - 1 бр.- 135,60 лв. Офис шкаф с две врати с височина 730 мм с размер на шкафа 800х350х1192 - 2 бр. - 231,36 лева. Помощен шкаф 47 L с размери - 800х480х732мм - 1бр.- 109,20 лева Плот за шкаф 47 L с размери - 800х480х18 мм - 1бр.- 26,64 лева Офис контейнер- 30 с едно закл. чекмедже с размери 427х500х584 мм - 1 бр. - 96,24 лв. Заседателна маса с размери 2200х1000х750 мм - 1 бр. - 308,08лева Посетителски столове Carmen 1130 Lux- 6 бр. - 168.48лева. Офис стол Carmen 7067 - черен - 2 бр. -164,40 лв. 2 280.00 2 842.00
Доставка на материали и консумативи и текущо обслужване на центъра: За нормалното функциониране на центъра ще са необходими канцеларски материали, консумативи за офис техниката, препарати за почистване на помещението Предвидено е закупуване на лични предпазни средства при осъществяване на задълженията на личните асистенти и домашните помощници в т.ч. Лични предпазни средства -маски 500 бр. по 0,96 лв. =480 лева; Лични предпазни средства -ръкавици 1000 бр. по 1,20 =1200 лева; Дневници на потребители - 60 бр. по 7,20 лв.=432 лева; Органайзер за бюро 1 бр.по 31,20 лева = 31,20 лева; Хоризонтална поставка за бюро-тава А4 3бр.хо 6лв.=18 лв.; Автоматичен кръгъл печат - 1 бр. по 30,00 лева=30 лева; Химикалки - 50бр.по 0,96 лева= 48,00 лева; Хартия копирна пакет 25 бр. по 7,20 лева= 180 лева; Тонер касета 3 бр. по 228 лева =684 лева. Разходи за телефон -648 лева. 3 751.20 1 085.02
Изготвяне на правила за анализ на потребността от предоставяне на услугата: Ще бъде възложено изготвянето на правила при спазване на разпоредбите на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014 – 2020, за извършване на следните дейности: - оценка на потребностите на лицата от целевата група; - предоставяне на психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социалната услуга и психологическа и/или мотивационна подкрепа на потребителите на услугата; - консултиране и супервизия на персонала предоставящ социалната услуга; - разработване на правила/методология за дейността на услугата; - възнаграждения на лицата предоставящи специализирани услуги в центъра 3 000.00 2 900.00
Обучение на персонала: За да се осигури качествено предоставяне на услугите в домашна среда е необходимо персоналът –лични асистенти и домашни помощници да придобият знания и умения за удовлетворяване потребностите на потребителите на услугата.Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения на персонала за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с увреждания и самотно живеещи възрастни хора с ограничения или невъзможност за самообслужване. Община Угърчин като доставчик на услугите осигурява възможности за развитие на личните асистенти и домашните помощници чрез обучение и супервизия. Въвеждащото обучение ще се извършва само за лица, които не са преминали същото обучение по други процедури финансирани по ОПРЧР и/или други програми и проекти, независимо от източника на финансиране. Община Угърчин ще извършва проверка за двойно финансиране на лицата, които ще преминат въвеждащо обучение чрез дирекция „Социално подпомагане”. Всички лични асистенти и домашни помощници ще бъдат включени в поддържащо обучение. Въвеждащо обучение е с продължителност 3 дни и задължително включващо следните теми: - общи познания за домашните грижи и за необходимите знания и умения на личните асистенти и домашни помощници; - основни задължения и права на персонала; - етични стандарти в работата на персонала (принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.); - специфика на грижите за стари хора, за лица с увреждания; - умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт; - умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.);- - здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги (основни изисквания към подготовката и съхраняването на храна съобразно изискванията на Закона за здравето и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, основни правила за поддържане на лична хигиена и контролиране на рискове от заразяване; ползване на подходящо облекло и обувки, ползване на лични предпазни средства, действияи поведение при случаи на насилие и предизвикателно поведение, действия и поведение при потребители, пристрастени към вредни за здравето субстанции; опасности, произтичащи от битовите условия на живот на потребителя, напр. неизправна електрическа инсталация, повредени домакински уреди, др.). Поддържащи обучения на персонала. В рамките на проекта ще се проведе едно двудневно поддържащо обучения. Темите на поддържащото обучения ще се определят от обратната връзка, дадена от личните асистенти и домашните помощници по време на въвеждащото обучение, както и от актуалните потребности на потребителите на услугите. Както въвеждащото, така и поддържащото обучения ще имат интерактивен характер и да включват теоретични и практически подходи. 1 200.00 1 200.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.