Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение "Мтел за Мтел: Технологии с бъдеще“ има следните конкретни цели (КЦ).КЦ1: Удовлетворяване актуалните потребности на А1 България, в качеството му на работодател, в съответствие с конкретно установените от него нужди, чрез предоставяне на специфични за работните места обучения за 167 заети лица в компанията. КЦ2. Осигуряване на условия и възможности за устойчива заетост на 167 специалисти в един от най-високотехнологичните и динамично развиващи се сектори, основаващ се на знанията, високите технологии и ИКТ - този на телекомуникациите.КЦ3. Провеждане на 26 вида специфични обучения за 167 висококвал. служители на А1 България, чрез които ще бъдат осигурени тясно спец. знания и умения, необходими за разработването на нови услуги и продукти в най-голямата телекомуникационна компания в България по брой клиенти на фиксиран интернет.Обученията ще се извършат от избрани изпълнители по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. От 21 октомври 2016 г. в А1 България стартира поетапен процес за преструктуриране и оптимизиране на организационната структура на компанията. Функциите и отговорностите на съществуващото дотогава Общо техническо направление бяха разделени в 2 нови Направления. 5-те дейности по проекта ще обхванат заети лица от 2-те Направления и ще предоставят изключително специфични компетентности за 167 висококвалифицирани служители в следните приоритетни за телекома политики в периода 2018-2019 г. - конфигурация и поддръжка на мрежата за пренос на глас и данни в А1 България; развитие на нови ИТ услуги и решения в Направление "Инф. технологии и услуги"; развитие на нови ИТ услуги и решения в Направление "Мрежа и услуги"; развитие на конвергентната мрежа и услуги в А1 България; повишаване качеството на услугите и поддръжката в А1 България. Очакваните резултати от провеждането на обученията са 167 заети лица да придобият квалификация, в съответствие с установените нужди на А1 България, и с насоченост към спецификите на упражняваната от тях дейност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Специфични обучения за конфигурация и поддръжка на мрежата за пренос на глас и данни в Мобилтел. : Целта на Дейност 1 е 25 заети лица в Мтел да преминат специфични за конкретните им работни места обучения, чието пълно наименование е "Специфични обучения за конфигурация и поддръжка на мрежата за пренос на глас и данни в Мтел. Специфични настройки и техники за управление и контрол на промените в мрежата." Предвидените обучения напълно съответсват на нуждите на Мтел, в качеството му на работодател в сектора на високите технологии и ИКТ. 21 от обучаемите в Дейност 1 са служители от Отдел "Преносна мрежа“, Направление "Мрежа и услуги" в телекома, а 4-ма от Дирекция "Управление на услуги" от същото Направление. От 24.10.2016 г. в Отдела стартира процес на поетапно преструктуриране, насочено към оптимизация на функциите и подобряване ефикасността на работата на служителите. Към съществуващите дотогава екипи в Отдел „Преносна мрежа“, отговарящи за планирането на отделните компоненти на транспортната мрежа, бяха присъединени специалисти от звена в други Отдели, отговарящи за конфигурациите, управлението и 2-то ниво на поддръжка на мрежата. Основната цел на преструктурирането беше постигането на оптимизация на работните процеси, като се съкрати връзката между различните звена, както и повишаване ефективността на работата и съкращаване на сроковете за реализация на Вътрешен проект, свързан с подобряване капацитета и качествените показатели на транспортната мрежа на Мтел. Вътрешният проект (FullIP Migration) е насочен към миграция на преноса на 2G и 3G станциите от PDH/SDH на Ethernet технология, с цел повишаване капацитета на мобилната мрежа, като се оптимизират разходите за единица пренасяна информация. За осъществяването на тази миграция от звената, управляващи и обслужващи транспортната мрежа, от експертите на Мтел се изискват задълбочени познания за IP switching, routing, TCP/IP, STP и др. В такъв контекст, планираните специфични обучения по Дейност 1 отговарят изцяло на актуалните потребности на Мтел от задълбочаване на професионалните знания и умения на служителите от Отдела, свързани с новите изисквания на длъжностните им характеристики. Дейност 1 предвижда специфичните обучения да се проведат на 2 нива, в рамките на следните 3 етапа: Етап 1. Избор на изпълнител. Етап 2. 1- вото ниво ще бъде с обща продължителност 160 уч. часа и ще обхване 18 инженери, старши инженери и старши експерти от Отдел "Преносна мрежа“. Програмата на обучението ще бъде изцяло фокусирана към надграждане и задълбочаване на специфичните умения и знания на заетите лица, необходими за реализация на новите отговорности на Отдела. Целта на специфичното обучение е да осигури на участниците знания в областта на информационните технологии и умения, необходими за проектиране, изграждане и поддръжка на малки и средно големи по размер мрежи. Учебната програма на 1-вото ниво ще бъде разделена в 4 основни раздела (1. Работа с мрежи, версия 6.0; 2. Изисквания за маршрутизиране и включване, версия 6.0; 3. Скалиране и мащабиране на мрежи; 4. Свързване на мрежи). В целевата група на това ниво са включени предимно новоприсъединили се инженери към Отдела, след неговото преструктуриране. Етап 3. 2-рото ниво ще бъде с обща продължителност 80 уч. часа и ще обхване 7 инженери, старши инженери и системни администратори от Отдел "Преносна мрежа“ и от Дирекция "Управление на услуги". Програмата на 2-то ниво ще включва нови знания за оптимизация и оразмеряване на IP мрежи, основи на GSM и UMTS, ATM и IP мрежи, добри практики и възможни подходи при проектиране и реализация на мрежи, мрежови елементи, услуги и системи, проектиране за вътрешномрежови решения, центрове за данни, облачни технологии и услуги и др. В обученията за 2-то ниво ще бъдат включени служители с по-напреднали познания (advanced knowledge) в материята. Планираните обучения са изключително фокусирани към конкретните потребности на Мтел, неговата ИТ транспортна мрежа и нуждите на целевите служители, и само в много ограничена степен ще могат да се използват в други предприятия или области на дейност. 46 500.00 46 500.00
Специфични обучения за развитие на нови ИТ услуги и решения в Мобилтел в Направление "Мрежа и услуги" (Етап 5) - Дейност 2: Етап 5. Провеждане на специфични обучения за реализация на Вътрешен проект "Поетапно имплементиране на изискванията на акта Сарбанис-Оксли в Мобилтел - SOX in Slices 3x3". Проектът се реализира на 3 вълни и е специфично фокусиран към нуждите на компанията, свързани с приходите, дълготрайните материални активи и основните ИТ контроли на засегнатите системи в телекома. От септември 2017 г. стартира 2-та вълна на проекта, която ще продължи до юни 2018 г., а след това - до края на 2019 г., е планирана реализацията на 3-тата вълна. Изпълнението на този Вътрешен проект изисква придобиването на специфични знания и умения на служителите от Отдела, свързани с прилагането на SOX контролите; с управлението на достъпа до системите; с разделението на несъвместими функции (Segregation of Duties - SoD). Общо 5 заети лица от Отдела ще преминат през следните 2 вида специфични обучения, необходими за осъществяване на настоящата и бъдещата им работа, свързана с този уникален за телекомите в България Вътрешен проект: 1. 2-ма инженери ще преминат специализирано 3-дневно обучение за Veeam Certified Engineer (VMCE). Това обучение е специфично и е необходими за прилагане на SOX контролите по внедряването на акта Сарбанис-Оксли в Мтел, в рамките на Вътрешния проект. Всички а специфични обучения от Етап 5 ще доведат до удовлетворяване на потребностите на работодателя Мтел в сектора на високите технологии и ИКТ за реализация на 2 актуални, средносрочни Вътрешни проекта на Мтел. Посочените специфични обучения по Дейност 2 за Отдел "ИТ услуги и инфраструктура" са идентифицирани в резултат от целево проведен Анализ на нуждите от обучения в Дирекция "Управление на услуги", като част от изпълнението на цялостната Стратегия на А1 България за развитие на човешките ресурси за периода 2017-2020 г. Стратегията за РЧР е тясно обвързана с осъществяването на посочените Вътрешни проекти на телекома за този период и е в пряка корелация с планирани високотехнологични инвестиции в нови технологии, съоръжения и ноу-хау. 5 026.00 5 026.00
Специфични обучения за развитие на конвергентната мрежа и услуги в Мобилтел - Дейност 3.: Целта на Дейност 4 е 56 специалисти да преминат 5 вида специфични за Мтел и работните си места обучения, свързани с новосъздадената през октомври 2016 г. Дирекция "Конвергентна мрежа и услуги", Направление "Мрежа и услуги". Дирекцията беше сформирана с цел осигуряване на по-ефективен фокус върху клиентските услуги, като обедини отговорностите на служителите по планирането и оптимизацията, с управлението и експлоатацията на мрежата и услугите. В новосъздадената Дирекция бяха привлечени специалисти от Отделите „Планиране на топология и капацитет на мрежата“, „Радио мрежа“, „Основна телекомуникационна мрежа, мрежа за достъп и пренос“ и от екипа „Услуги на мрежата и интеграция“. Очакваните резултати от структурната оптимизация са съкращаването на времето от разработването на една технологична идея до нейната реализация, както и съсредоточаването на отговорността за функциониране на мрежата и услугите към клиентите на Мтел „от край до край“ в едно звено. Етап 1. Подготовка на учебните програми и материали за специфичните обучения от страна на избраните изпълнители и тяхното съгласуване със служители от Мтел. Етап 2. Провеждане на специфичните обучения. Проектното предложение планира от общо 68 заети лица в Дирекцията, 56 специалисти да преминат специфични за работните им места и за компанията обучения, както следва: 1. "LTE Advanced – From 3GPP Release 11 to 13" - за 10 инженери и старши инженери, 2-дневно обучение; 2. "NB-IoT Технология и Внедряване" - за 11 началници на отдели, старши и младши инженери, старши експерти, експерти, мениджър на екип, 3-дневно обучение; 3. "VoLTE от А до Я" - за 12 старши инженери, старши експерт, началник на отдел и мениджър екип, 3-дневно обучение; 4. "Основи на VoLTE" - за 18 (2 групи) обучаеми, в това число старши инженери, инженери, мениджъри екипи, 1-дневно обучение; 5. "Основи на виртуализацията в Телеком индустрията" (дистанционно обучение) - за 5 старши и младши инженери, инженер и експерт, 3-дневно обучение. Всички обучения ще бъдат в присъствена форма, с изключение на последното, 5-то обучение, в което ще бъде използвана електронната платформа на доставчика - избрания изпълнител за това обучение. Учебната програма ще бъде разработена изцяло за нуждите на Мтел и 5-те обучаеми специалисти и ще съдържа онлайн пакет с учебни материали, включващ широка гама системи за покриване на е-съдържание, мрежова архитектура, е-презентации, е-тестове и е-задачи за самостоятелна работа. Поради специфичното учебно съдържание, свързано с представяне на най-новите модели за виртуализация, които Мтел може да адаптира за своите нови услуги / продукти, обучението не може да бъде проведено в друга учебна среда, освен чрез eLearning. Всяко от 56-те заети лица ще премине само през едно специфично обучение, което е пряко свързано с компетентностите, необходими за реализация на новите Вътрешни проекти на Дирекцията, насочени към развитие на мрежата и нейното модернизиране в периода 2017-2020 г. Спецификата на новите и / или разширени служебни задължения на представителите на целевата група по Дейност 4, след създаването на новата Дирекция, е свързана с внедряване на нови технологии в телекомуникациите, с планиране, експлоатация и оптимизация на телекомуникационната мрежа. Чрез обученията по тази Дейност ще бъдат предоставени нови, специфични знания и умения, необходими на служителите от Дирекцията при избора и разработването на конкретна архитектура и доставчици на оборудване на мрежата. Тясно специализираните и фокусирани към потребностите на Дирекцията курсове за обучение ще позволят придобиването на специфични познания за планиране, изграждане и експлоатация на високоефективна технологична мрежа. Те са съобразени със съществуващата към момента инфраструктура на телекомуникационната мрежа на А1 България и надграждането й, поради което само в изключително ограничена степен ще могат да се използват в други предприятия или области на дейност. 120 830.00 131 447.00
Специфични обучения за повишаване качеството на услугите и поддръжката в Мобилтел - Дейност 4. : Целта на Дейност 4 е 35 специалисти от преструктурираната Дирекция „Управление на услуги“ (с обща численост на заетите лица - 132 човека), Направление "Мрежа и услуги", да повишат своите знания и умения, в съответствие с новите си или разширени професионални ангажименти, възложени от Мтел, в резултат от цялостните процеси на оптимизация и реорганизация в телекома. Обучаемите са служители в 2-та новосъздадени Отдела на Дирекцията - "Осигуряване качеството на услугите и рипортинг" и "Компетентен център за оперативна поддръжка". Етап 1. Подготовка на учебните програми и материали. Етап 2. Провеждане на 6 вида специфични обучения, изведени като приоритетни за 2018-2019 г. в Анализа на нуждите от обучения на Дирекцията, по следните теми: 1. "Eden NET Self optimization" - за 12 старши инженери, инженери, експерти, 3-дневно обучение. Обучението е насочено към подобряване на знанията и уменията за осигуряване качество на услугите през мобилната мрежа на Мтел. То е специфично поради спецификата на оборудването на мрежата на Мтел и ще допринесе за повишаване ефективността на служителите с оглед предстоящото преминаване към Single RAN (Радио актив нетуърк) и един доставчик на оборудване за цялата мрежа на телекома. 2. "IP-MPLS Mobile NetworkTransport" - за 11 старши инженери, инженери, мениджър екип, началник отдел, старши експерти, 4-дневно обучение. Обучението е насочено към преноса и свързаността на базовите станции в Мтел, поради което получените знания няма да могат да бъдат използвани в други предприятия или сфери на дейност. 3. "Volte e2e Use cases" - за 8 инженери, 2-дневно обучение. В момента гласовите услуги в Мтел се предоставят само през 2G и 3G мрежата. Целта на обучението е насочена към осигуряване на компетентности на 8-те инженери за разработване на гласова услуга върху 4G мрежата (volte) на телекома. Проектът за предоставяне на гласова услуга през 4G мрежата представлява качествен, технологичен и иновационен скок в развитието на предоставянето на гласови услуги от Мтел. Знанията и уменията, придобити с това специфично обучение, няма да могат да бъдат използвани дори частично в други телекоми/области на дейност, тъй като ще се разглеждат възможностите конкретно на Мтел мрежата за миграция към 4G. 4. "Enterprise Desktop Support Technician" - за 4 старши експерта и старши специалиста, 5-дневно обучение. Обучението ще обхване служители от екипа "Service Desk", които осигуряват 1-во ниво на поддръжка на компютри и софтуер в компанията. Специфичните знания и умения на курса са свързани с най-новите операционни системи, тяхната конфигурация и настройки и ще могат само в ограничена степен да бъдат използвани в други предприятия или области на дейност. Всички 6 проектни обучения по Дейност 5 са тясно обвързани с осъществяването на специфични Вътрешни проекти на Мтел в сферата на високите технологии и ИКТ. 89 138.00 70 497.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.