Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящето проектно предложение е насочено към повишаване на енергийната ефективност на жилищни сгради на територията на град Берковица съчетава 10 (десет) обекта по приложение опис към настоящето проектно предложение. Сградите са избрани след проведена обстойна информационна кампания и оценяване на индивидуалните потребности на всяка сграда. С приоритет са посочвани сградите с повече домакинства предвид постигане на целевите индикатори по схемата и сгради с конструктивни проблеми. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изпълнение на инженеринг (проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на строителни и монтажни дейности) по внедряване на мерки за повишаване на енергийната ефективност на многофамилни жилищни сгради: Дейността е комбинация от два типа допустими съгласно Насоките за кандидатстване дейности, а именно изпълнение на строителни и монтажни дейности и проектантски услуги по изготвяне на инвестиционен проект във фаза „работна“ и упражняване на авторски надзор. Въз основа на извършените техническо и енергийно обследвания е изготвена индикативна количествено – стойностна сметка, която е разделена в два типа дейности съобразно целта на ремонтните дейности и категориите допустими разходи описани в Насоките: 1.Изпълнение на мерки за енергийна ефективност, които са предписани като задължителни в обследването за енергийна ефективност за жилищните сгради в гр. Берковица,; 2. СМР, които обхващат ремонт и реконструкция на различни части на сградата(покрив, стени, стълбищни клетки и площадки, коридори, асансьори и др.) и подобряване достъпа за лица с увреждания, които са предписани като задължителни мерки в съгласно Доклад от проведено техническо обследване на сградите. Дейността включва: 2.1. Сгради, постигнали над 60% енергийно спестяване на първична енергия - 8 броя (1. сградата, с адрес гр. Берковица, ул. „Александровска“ № 41, вх. А и вх. Б; 2. сградата, с адрес гр. Берковица, ул.“Добруджа“ № 7 ; 3. сградата, с адрес гр. Берковица, бул. „Мрамор“ № 6, блок 5; 4. сградата, с адрес гр.Берковица, ул. „Александровска“ №27, бл.25 и бл. Ален мак; 5. сградата с адрес гр. Берковица, ул. „Здравченица“ № 5, бл. 13; 6. сградата с адрес гр. Берковица, ул. „Здравченица“ № 4, бл. Незабравка; 7. сградата с адрес гр. Берковица, ул. „Николаевска“ № 31 и 8. сградата с адрес гр. Берковица, ул. „Шабовица“ № 34): - изпълнение на всички енергостестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление „С"; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите {съгласно Техническия паспорт на сградата, част В „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки "); - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и съгласно въпросите и отговорите по процедурата; - мерки, предписани в техническото обследване на сградите, постигнали над 60% енергийно спестяване на първична енергия. 2.2. Сгради, постигнали под 60% енергийно спестяване на първична енергия - 2 броя (1. сградата, с адрес гр. Берковица, ж.к. „Изгрев“, бл. Победа 13, бл. 14, бл. 14А и 2. сградата, с адрес гр. Берковица, бул. „Мрамор“ № 2, Блок „Бор1“, вх. А и вх. Б): - изпълнение на всички енергостестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление „С"; - изпълнение на всички мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите {съгласно Техническия паспорт на сградата, част В „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки " - т.2.1.4 Част Конструктивна); - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и съгласно въпросите и отговорите по процедурата. 2 400 089.55 2 935 020.40
Изпълнение на строителен надзор съгласно чл.168, ал.2 и оценка на съответствието на инвестиционния проект, съгласно чл.142, ал.4 и чл.169 от ЗУТ : Съобразно броя на посетители(над 200) сградата следва да бъде категоризирана в трета категория обект съгласно член 137 от ЗУТ, за който е задължително надзор. Съгласно член 168 от ЗУТ лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за: 1. законосъобразно започване на строежа; 2. осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 - 3; 4. осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; Строителният надзор се упражнява от консултант за строежите от първа до четвърта категория. Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Предписанията и заповедите на лицето, упражняващо строителен надзор, вписани в заповедната книга, са задължителни за строителя, предприемача и техническия ръководител на строежа. Възражения срещу предписанията на лицето, упражняващо строителния надзор, могат да се правят в 3-дневен срок пред органите на Дирекцията за национален строителен контрол, като до произнасянето им строителството се спира. След проверка органите на Дирекцията за национален строителен контрол издават задължителни указания. При нарушаване на техническите правила и нормативи лицето, упражняващо строителен надзор, е длъжно да уведоми регионалната дирекция за национален строителен контрол в 3-дневен срок от установяване на нарушението. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя. Лицата, които упражняват строителен надзор, носят отговорност за щети, които са нанесли на възложителя и на другите участници в строителството, и солидарна отговорност със строителя за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти. Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството. Допълнително се предвижда избрания консултант да извърши оценка на съответствието съгласно член 142, ал.5 от ЗУТ. Оценката обхваща проверка за съответствие със: 1. предвижданията на подробния устройствен план; 2. правилата и нормативите за устройство на територията; 3. изискванията по чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; 4. взаимната съгласуваност между частите на проекта; 5. пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; 6. изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива; 7. други специфични изисквания към определени видове строежи съгласно нормативен акт, ако за обекта има такива; 8. изискванията на влезли в сила административни актове, които в зависимост от вида и големината на строежа са необходимо условие за разрешаване на строителството по Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие, Закона за културното наследство или друг специален закон, както и отразяване на мерките и условията от тези актове в проекта; 9. изискванията за селективно разделяне на отпадъците, образувани по време на строително-монтажните работи и дейностите по разрушаване с цел осигуряване на последващото им оползотворяване, включително рециклиране и постигане на съответните количествени цели за оползотворяване и рециклиране; 10. изискванията за предотвратяване на големи аварии с опасни вещества и ограничаване на последствията от тях за човешкото здраве и околната среда по глава седма, раздел I от Закона за опазване на околната среда. 41 000.00 49 200.00
Извършване на финансов одит на проекта : Дейността по извършване на финансов одит на проект е задължителна дейност съгласно Насоките за кандидатстване, тъй като проектното предложение е с бюджет над 200 000 лв. и проверки под формата на ангажимент за договорени процедури (финансов одит) се извършват задължително. Одитът ще бъде възложен на външни за бенефициента лица и цената на извършваната услуга попада в стойностните граници, посочени в ЗОП, поради което за бенефициента възниква задължение за спазване съответните разпоредби на ЗОП и ще бъде сключен договор съгласно член 18, ал.1, т.13 от ЗОП. Одитът на проекта ще бъде извършен от квалифициран одитор, физическо или юридическо лице, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. При изпълнение на дейността ще да се спазва Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС на Сертифициращия орган от м.юли 2013 г. 2 990.00 3 588.00
Дейности за информация и комуникация по проекта : Дейността ще бъде изпълнена съобразно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. (Приложение З към Насоките за кандидатстване). С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта се предвижда: 1. Публични събития - организиране и провеждане на 2 броя пресконференции: при стартиране на проекта и при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. Публичните събития ще бъдат предварително анонсирани по подходящ начин чрез публикуване на рекламно-информационно каре в регионална печатна медия. Предварителна информация за събитията ще се публикува и на интернет-страницата на Община Берковица. Предварителната информация за публичните събития ще се изпрати на УО и на най-близкия офис от мрежата от 28 информационни центъра. На подходящо място ще бъдат поставени плакати и ще бъде монтиран информационен банер, които да информират за наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС чрез съответния фонд и съфинансирането от държавния бюджет. След приключване на събитията ще се изготви и разпространи прессъобщение, в което резюмирано ще се представи информацията за проекта. Текстът ще се публикува и на интернет- страницата на община Берковица и в регионална печатна медия. УО на ОПРР ще бъде уведомен за датата на провеждането на публичното събитие. 2. Билборд - По време на изпълнението на проекта ще бъде поставен на видимо за обществеността място временен билборд с размери 4x3 м. Не по-късно от три месеца след приключването на проекта ще бъде поставен билборд с размери 4x3 м. на видимо за обществеността място. На билборда задължително ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет и следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз"; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 3. Плакати и банер - ще бъдат изготвени 20 бр. плакати с формат А3 и 1 бр. банер., в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 4. Официални церемонии - предвижда се за ефективния старт на проекта -„Първа копка" и за откриване на обектите. Подготовката, организацията и провеждането на церемониите ще бъде в съответствие с методиката, описана в предходната точка. УО се уведомява за датата на провеждане на събитието. Дейностите по информация и публичност ще бъдат възложени на външен изпълнител по реда на ЗОП, с изключение на частта им касаеща публикуване на интернет-страницата на Община Берковица. 9 876.00 10 152.11
Дейности по организация и управление на проекта : С оглед на ефективно и качествено изпълнение на дейностите по настоящия проект в съответствие с българското законодателство и изискванията по схемата, Община Берковица предвижда назначаването на екип за управление на проекта, който ще упражнява непрекъснат мониторинг и контрол върху цялостното изпълнение на проекта. За членовете на екипа ще бъдат подбрани експерти с необходимия опит, квалификации и личностни умения, съобразно спецификата на проекта, които да формират работещ екип, отговорен за цялостното изпълнение на проекта. 30 000.00 29 443.97
Въвеждане на обектите в експлоатация: Софрмирана комисия със заповед по смисъла на ЗУТ с представители на Възложителя и строителния надзор, ще извършат необходимите административни и процедурни действие за подготвката и рапзисването на документите по ЗУТ за въвеждането на сградите в експлоатация. 4 000.00 2 032.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.