Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуването на 9 машини - автомат за илици; автомат за непречупени джобове; автомат за ушиване на шев на яки и маншети; автомат за шлиц; автомат за канон; автомат за пречупване на канон и къси ръкави; Автомат за подготовка пускане на маншети и едновременно подлепване; Автомат за яки; Автомат за гладене на маншети. ): Тази дейност ще бъде реализирана, чрез придобиването на всичките деветте автомата (описани с точните наименования в т. 5 - бюджет). В дейността на предприятието има няколко "тесни" места, които на практика забавят и не дават възможност да се постигне реалния съществуващ капацитет на производство, а пазарът би могъл да поеме повече готова продукция. Бдинтекс ЕООД е изправен пред предизвикателството да реши тези "тесни" места и да повиши своя производствен капацитет. Тези "тесни" места са в изпълнението на няколко съществени към момента изпълнявани ръчни операции. Тези дейности са част от производствения процес и задължително се изпълняват при ушиването на ризата. Тъй като в момента дружеството разполага с машини от предишно поколение (илични машини, парогенератор с ютия и др., стандартни зашиващи машини) тези операции се изпълняват с много ръчен труд, с използване на картонени шаблони и т.н. . Те изисква голяма специализация и умения на шивача т.е. високо специализиран ръчен труд, което води и до по-високо заплащане и съответно по - висока себестойност. Въпреки че дружеството разполага с такива шивачи все пак тези дейности водят и до голям брак, повече време, както и повече разкрой за резерв. Също така при отсъствие на шивача / изпълнител на тези специализирани дейности цялата верига на ушиване на ризата се прекъсва и производителността на цялото производство спада значително. При наличието на автоматите заменяемостта на оператори е лесна и производителността на цялата верига от началото до край няма да има спад. Чрез придобиването на новите автомати (шивачни, за маркиране, пречупване и т.н) тези дейности ще престанат да се изпълняват ръчно, а 100 % автоматично. Ще отпадне необходимостта от висока квалификация на шивача, а ще може да се ползва оператор. Ще се извършва настройка на приятелски интерфейс, след което единствено оператор подава заготовките, автоматите поемат детайла и извършват манипулациите по зададените критерии, размер и изисквания. Оразмеряването и дейностите се извършват с помощта на лазер, сензори и софтуер, дейността се изпълнява автоматично. Напълно отпада използването на шаблони, ръчния човешки труд и грешки. Отпада възможността за брак и пропуск в качеството на готовия елемент. След като приключи изпълнението на съответната дейност от автомата , готовият елемент е готов, подреден, сортиран и може да продължи по технологичната пътека. Производителността на автоматите е с минимум 26-27 % по-бърза от тази на най-умелия и опитен изпълнител на дейността. Това на практика моментално вдига производителността със същия процент на цялото производство, дори без да се взима и предвид подобряването на капацитета предвид това, че дейността няма да зависи от отсъствието на квалифицирани и опитен изпълнител. При направени изчисления минимум 7 % на годишна база е спада на производителността от потенциалната и планираната в момента само поради непланирани отсъствия на шивачите и изпълнителите на тези операции. Все пак при най-консервативната прогноза може да смятаме, че наличния капацитет на производство ще се повиши с 30 % на годишна база.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнител (от 1 до 3 месец) вкл.
1.1. Разработване на задание
1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. Критерий за оценка ще е икономически най-изгодна цена/най-ниска цена.
1.3. Публикуване на публична покана;
1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти;
1.5 Избор;
1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати
2. Сключване на договор за доставка (3 месец)
3. Доставка на производствената линия на производствената площадка на Дружеството, подписване на приемно - предавателен протокол (3-11 месец)
4. Инсталиране, пускане в експлоатация, тестване и подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (12 - месец) |
817 624.95
|
814 053.97
|
Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти или услуги (ще бъде изпълнена чрез закупуването на 9 машини - описани подробно в т.5 Бюджет, отнася до всички машини): Тази дейност ще бъде реализирана , чрез придобиването на деветте автомата, подробно и пълно описани в т. 5 Бюджет, отнся се до всички машини)
Аспектът е в подобряване характеристиките на продуктите във връзка с качеството на готовата продукция. Оборудването по проекта ще замени изпълнението на няколко съществени към момента ръчни операции, а именно:
- ушиването на илици на ризи,
- ушиване на непречупени джобове на ризи;
- ушиване на вътрешен шев на яки и маншети;
- ушиване на шлиц на ръкавите на ризи;
- ушиване на канон и едновременно заглаждане на шева;
- пречупване на канон и къси ръкави;
- подготовка пускане на маншети и едновременно подлепване;
- отбелязване на средата и центровете на яки;
- фиксиране и гладене на маншети.
с тяхното изпълнение от автомати. Тъй като в момента дружеството разполага с машини от предишно поколение (илични машини, парогенератор с ютия и др., стандартни зашиващи машини) тези операции се изпълняват с много ръчен труд, с използване на картонени шаблони и т.н. . Те изисква голяма специализация и умения на шивача т.е. високо специализиран ръчен труд, което води и до по-високо заплащане и съответно по - висока себестойност. Въпреки че дружеството разполага с такива шивачи все пак тези дейности водят и до голям брак, повече време, както и повече разкрой за резерв. Чрез придобиването на новите автомати (шивачни, за маркиране, пречупване и т.н) тези дейности ще престанат да се изпълняват ръчно, а 100 % автоматично. Ще се извършва настройка на приятелски интерфейс, след което единствено оператор подава заготовките, автоматите поемат детайла и извършват манипулациите по зададените критерии, размер и изисквания. Оразмеряването и дейностите се извършват с помощта на лазер, сензори и софтуер, дейността се изпълнява автоматично. Напълно отпада използването на шаблони, ръчния човешки труд и грешки. Отпада възможността за брак и пропуск в качеството на готовия елемент. След като приключи изпълнението на съответната дейност от автомата , готовият елемент е готов, подреден, сортиран и може да продължи по технологичната пътека. На практика ще се гарантира качество на изпълнение на детайлите и на целия готов продукт.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнител (от 1 до 3 месец) вкл.
1.1. Разработване на задание
1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. Критерий за оценка ще е икономически най-изгодна цена/най-ниска цена.
1.3. Публикуване на публична покана;
1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти;
1.5 Избор;
1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати
В процеса на изпълнение на проекта Дружеството ще възложи на изпълнител, извършването на доставката на производствената линия. Изпълнителят по проекта не е партньори по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) предварителен контрол от страна на Договарящият орган за спазване на правилата за избор на изпълнители съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях.
2. Сключване на договор за доставка (3 месец)
3. Доставка на производствената линия на производствената площадка на Дружеството, подписване на приемно - предавателен протокол (3-11 месец)
4. Инсталиране, пускане в експлоатация, тестване и подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (12 - месец) |
0.00
|
0.00
|
Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуването на 9 машини - описани подробно в т.5 Бюджет, отнася до всички машини): Дейността представлява внедряване на нова технология за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес чрез придобиването на Тази дейност ще бъде реализирана, чрез придобиването на всичките деветте автомата (описани с точните наименования в т. 5 - бюджет).
Проектът ще постигне внедряване на високо-технологично решение за:
-- намаляване използването на енергийни източници за производство.
-- оптимизиране на производствените процеси и намаляване използването на суровини,
-- внедряване на съвременни безотпадна технология.
Принос към подобрената ресурсна ефективност и ефикасност ще има подобрената енергийна ефективност. В момента необходимото потребление на пара за изпълнени на операциите - пречупването на детайлите и гладенето им, се извършва чрез гладачен човешки труд с ютия и парогенератори с общо потребеление 28 кW на час или около 160 кW на ден. Тези дейности ще е извършват от оборудването по проекта, а именно- "Шевен автомат за ушиване на непречупени джобове на ризи", "Шевен автомат за ушиване на шлиц на ръкавите на ризи", "Шевен автомат за ушиване на канон и едновременно заглаждане на шева"; "Автомат за пречупване на канон и къси ръкави" и "Автомат за фиксиране и гладене на маншети". Тяхното общо потребление на енергия не само за тези дейности, но и за зашиване, е 112 kW. Намалението е с около 70 %.
Другият основен аспект във връзка с постигане на ресурсна ефективност и ефикасност от новата оборудване и проекта е поради намаляване използването на суровини и материали. Всичките автомати по проекта са последно поколение и работят по мехатронна техология - софтуерното управление дава възможност за изключително точно изпълнение на детайла, няма човешки фактор и съответно няма да е необходимо оставянето на по-голям разкрой , който сега се оставя, за да може ръчно да се постигне качество на изпълнението. В момента се отчита 3 % шевни дефекти, които налагат корекция на изпълнени дейности поради човешката дейност. Също съответно се очаква да намалее и рандемана на плат и допълнителни материали. Отпада и необходимостта от използване на шаблони, които се изготвят ежедневно и имат използваемост не повече от 8 часа. Новата мехатрона работа на автоматите ще намали загубите от рандеман и брак до 1,5 % в сравнение с готовата продукция. Предвид това, че оборудването е ново и съвременно се очаква значителен период от време - 3-5 годишен период - да не е необходимо да се извършват ремонти и непланирани спирания или повреди. Ще отпадне заплащането на външни услуга за ремонти и поддръжка. Търговската практика е в цената на оборудването да е калкулирана гаранционна техническа поддръжка за 5 годишен период. Ще отпадне разхода за външни услуги за поддръжката на наличните машини и парогенераторите. Очаква се производствените разходи да намалеят с 12 % за тези дейности.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнител (от 1 до 3 месец) вкл.
1.1. Разработване на задание
1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. Критерий за оценка ще е икономически най-изгодна цена/най-ниска цена.
1.3. Публикуване на публична покана;
1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти;
1.5 Избор;
1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати
2. Сключване на договор за доставка (3 месец)
3. Доставка на производствената линия на производствената площадка на Дружеството, подписване на приемно - предавателен протокол (1-11 месец)
4. Инсталиране, пускане в експлоатация, тестване и подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (12 - месец) |
0.00
|
0.00
|