Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда благоустрояване на следните обекти в централната част на град Карлово: ул. "Водопад", ул. "Тодор Каблешков", ул."Тодор и Ана Пулеви",  ул. „Александър Стамболийски”,  ул. „Дружба” , ул. "Хан Аспарух", Междублоково пространство северно от бул. "Освобождение" при бл.№20 и №22 на ул."Дружба", бл.№39 и №37 на бул."Освобождение" и бл.№35 и №37 на ул."Меден дол", Предблокови зелени пространства по ул. ”Ал. Стамболийски” /№19, 21, 23, 25, 27, 29, 31, 33, 35, 37, 41, 43, 45, 47, 54, 64, 62/, ул. "Васил Левски" . Предвижда се уличната настилка на посочените обекти да бъде ремонтирана, да бъдат създадени и възстановени зелените пространство по посочените обекти, да се подобрят условия за достъп на хора в неравностойно положение до централната градска част и др. Проектът предвижда и дейности за строителен и авторски надзор, дейности за популяризиране на приноса на ОПРР за осъществяването му и независим финансов одит на изпълнението. 
Реализирането на проекта ще доведе до значително подобрение на състоянието на градската среда в гр. Карлово и ще подпомогне изпълнението на целите заложени в общинския план за развитие и в ИПГВР  на общината. Чрез изпълнението на  предвидените мерки над 21 000 граждани на града ще имат достъп до подобрена градска среда и ще бъде повишено качеството им на живот. Проектът ще доведе и до увеличаване на туристическия потенциал на града, тъй като туристите посещаващи градa също ще се възползват от подобрената градска среда. Чрез реализацията на планираните взаимосвързани дейности, осигуряващи ефекта на синергията, ще се постигне трайно подобряване на достъпността, сигурността, екологичните условия и качеството на живот в гр. Карлово.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 Управление и изпълнение на проекта: За осъществяване на всички задачи по организацията и управлението на проекта ще отговаря екипът за изпълнение на проекта, в който са включени следните позиции: - Ръководител проект; - Координатор; - Счетоводител; - Технически асистент (инвеститорски контрол). За да се постигнат очакваните цели, резултати и ползи за целевите групи, основополагащи принципи при организирането и управлението на проекта, ще бъдат: - ясно структуриране и разпределение на задачите по реализацията на проекта във времето; - ясно разграничаване на функциите и отговорностите на всеки един член на екипа; - оптимално използване на наличните човешки ресурси; - ясно дефинирани правила и ред за комуникация и отчитане; - ограничаване на рисковете пред успешната реализация на проекта; - равенство, координация и партньорство между всички участници в управлението на проекта. За гарантиране спазването на тези принципи и с цел качественото, в рамките на заложените времеви и финансови параметри за изпълнение на проекта, ще бъдат подготвени и утвърдени всички необходими документи и процедури, определящи правилата и стъпките за реализирането му. За тази цел след стартирането на проекта екипът: - ще се запознае с условията и приложимите процедури за изпълнението на проекта; - ще се запознае с определението за нередност, както и с правилата за докладване и отчитане на нередности; - ще приеме подробен план за изпълнението на проекта с адаптиране на плана за действие, към реални дати и ясно разпределение на конкретните задачи на всеки член на екипа във времето; - ще обсъди и приеме в окончателен вариант предварително разработени от ръководителя на проекта описания на задълженията, отговорностите и организационните взаимоотношения за всяка една длъжност в екипа по проекта; - ще бъде обсъден графикът за провеждане на обществени поръчки, като всеки член на екипа ще получи копие от приетите документи. - ще се запознае с изискванията за отчитане и работа в системата ИСУН, като администрирането и отчитането ще бъдат осъществявани от Ръководителя на проекта и проектния екип в пълно съответствие с изискванията на договора за безвъзмездна помощ; - ще бъде докладвано своевременно за възникнали нередности, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности; - ще гарантира спазването на разпоредбите на действащото законодателство, отнасящо се до управлението и изпълнението на проекта, възлагането на обществени поръчки и осигуряването на равни възможности. - ще се осигури пълна прозрачност и проследимост на извършените по проекта дейности и направените разходи, като пълен достъп до информацията за проекта ще имат представителите на представители на Договарящия орган, Сертифициращия орган, Одитиращия орган, други одитиращи органи и органи на Европейската Комисия. За да се постигнат очакваните цели, резултати и ползи за целевите групи, основополагащи принципи при организирането и управлението на проекта, ще бъдат: - ясно структуриране и разпределение на задачите по реализацията на проекта във времето; - ясно разграничаване на функциите и отговорностите на всеки един член на екипа; - оптимално използване на наличните човешки ресурси; - ясно дефинирани правила и ред за комуникация и отчитане; - ограничаване на рисковете пред успешната реализация на проекта; - равенство, координация и партньорство между всички участници в управлението на проекта. Ролите и задачите на всеки един член на екипа са посочени в т.9 от формуляра. 67 307.52 38 623.37
Дейност 2 "Организиране и провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки": Тъй като бенефициентът на проекта Община Карлово е публична организация, която не разполага с необходимите ресурси да изпълни предвидените дейности самостоятелно е необходимо те да бъдат възложени на външни изпълнители. За целта е необходимо да бъдат подготвени и проведени процедури за избор на изпълнител в съответствие с изискванията на Закона за обществените поръчки. Подготовката на качествена тръжна документация е от изключително значение както за навременното стартиране на всички дейности по проекта, така и за минимизирането на рисковете от последващи финансови корекции наложени за грешки при провеждането на процедурите за избор на изпълнител. Предвижда се да бъдат подготвени тръжни документации за провеждане на следните процедури: 1) изпълнение на СМР ; 2) строителен надзор; 3) авторски надзор; 4) одит; 5) дейности за публичност и визуализация; След изготвянето на тръжните документации ще стартира и обявяването и провеждането на процедурите за възлагане. 0.00 0.00
Дейност 3 "Извършване на строително монтажни работи": Строително монтажните работи по проект "Благоустроена градска среда на град Карлово" включват следните дейности за обекти ул. "Водопад", ул. "Тодор Каблешков", ул."Тодор и Ана Пулеви", ул. „Александър Стамболийски”, ул. „Дружба” , ул. "Хан Аспарух", Междублоково пространство северно от бул. "Освобождение" при бл.№20 и №22 на ул."Дружба", бл.№39 и №37 на бул."Освобождение" и бл.№35 и №37 на ул."Меден дол", предблокови зелени пространства по ул. ”Ал. Стамболийски” /№ 19, 21, 23, 25, 27, 29, 31, 33, 35, 37, 41, 43, 45, 47, 54, 64, 62/, ул. "Васил Левски" (включително площадното пространство на улицата пред църква "Успение на Пресвета Богородица": • рехабилитация на улични и тротоарни настилки съгласно одобрения инвестиционен проект; • подмяна нa улични и тротоарни настилки съгласно одобрения инвестиционен проект; • осигуряване на достъпна среда за хората в неравностойно положение; • осигуряване на места за паркиране; • подмяна на алейните и пешеходни настилки; • подмяна нa елементите на градското обзавеждане – пейки, кошчета, беседки, и др.; • реконструкция на зелени площи; • други съгласно одобрения инвестиционен проект. Описаните СМР се извършват от избрания по реда на ЗОП изпълнител, съгласно одобрения инвестиционен проект, спазвайки Техническите спецификации, изискванията по Договора и законовите разпоредби. По време на строителството Изпълнителят ще: - поеме пълна отговорност за качественото и срочно изпълнение на дейностите по договора; - съставя пълно и правилно всички актове и протоколи по време на строителството; - осъществява лабораторен контрол с акредитирана строителна лаборатория при спазване на действащите нормативни документи; - следи за осигуряването на временната организация по време на строителството; - спазва изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; - недопуска увреждане на трети лица и имоти; - следи за годността на Строежа за въвеждане в експлоатация. Изпълнителят съхранява на строежа Заповедна книга, в която се вписват всички предписания и заповеди, свързани с изпълнението на СМР, издадени от оправомощени за това лица и специализирани контролни органи съгласно Закона за устройство на територията. След изпълнението на Строежа до степен на Съществено завършване, Изпълнителят изготвя екзекутивна документация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията и уведомява за готовността си да предаде обектите. 4 236 724.58 4 318 957.19
Дейност 4 "Строителен надзор": При извършване на строително-монтажните работи ще бъде избран консултант, който ще бъде отговорен за: - законосъобразното стартиране на строителните работи; - съответствието на изпълняваните строителни работи с одобрените технически проекти; - контрола на продуктите, влагани при изпълнението на строителните работи; - спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - коректното изпълнение на работите свързани с осигуряване на достъп на хора с увреждания; - пълнота и правилно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството съгласно наредбата на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите; - годността на строежа за въвеждане в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи упражняващият строителен надзор ще изготви окончателен доклад до възложителя, както и ще съгласува констативния акт по чл.176, ал.1 от ЗУТ за предаване на строежа от строителя на възложителя. 181 653.12 170 753.94
Дейност 5 "Aвторски надзор": Авторският надзор ще се осъществява от проектанта изготвил работния проект, съгласно сключен договор за проектиране на обекта, с който е възложено и упражняването на авторски надзор по време на строителството, съгласно Закона за устройство на територията и действащите подзаконови нормативни актове. Авторският надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи на обекта ще се осъществява от проектанта на работния проект в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията, на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договора за извършването на авторски надзор. Проектантът на проекта осигурява необходимата техническа и договорна помощ през периода на изпълнение и узаконяване на обекта. Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при следните случаи: • При подписване на протоколи и актове; • При обсъждане и промяна на конструктивните решения; • При одобряване на конструктивни решения; • При изготвяне на ревизирани чертежи/проекти; • При изменение на проектни части по време на работа; • Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част на площадката за всички етапи на изпълнение на проекта; • Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; • Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; • Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд и ВОД (временна организация на движението); • Проектантът съгласува екзекутивни чертежи, съгласно ЗУТ; • Проектантът уведомява своевременно Възложителя за промяна в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на строителството, които водят до промяна на приетите КСС; • При необходимост изготвя ревизирани чертежи или изменения на проектите по време на работа; 177 942.43 177 942.44
Дейност 6 "Информация и публичност на проекта": В съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 г. бенефициентът на помощта следва да популяризира на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР). При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Мерките за информация и публичност следва да се изпълняват съгласно изискванията на единния наръчни на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С оглед популяризиране на проекта и в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване ще бъдат: - проведени начална и заключителна пресконференция за представяне на проекта; - проведени събитие "първа копка" по проекта и събитие "откриване на обекта"; - закупени и разпространени 500 комплекта рекламни материали (тефтер, химикал, рекламна брошура); - закупени 2 вътрешни банера със стойка и калъф; - в съответствие с изискванията за информация и публичност ще бъдат поставени 9 временни билборда (4/3 м) по време на изпълнение на проекта, които ще бъдат заменени с 9 постоянни табели (50/70 см) оповестяващи финансовия принос на ЕФРР; - публикувани 6 платени прессъобщения в регионални медии. За осигуряване на информираност на широката общественост бенефициентът ще публикува редовно информация за изпълнението на проекта на интернет страницата си. 32 380.00 21 928.80
Дейност 7 "Одит на проекта": Извършването на независим одит на проекта е задължително, съгласно изискванията за кандидатстване. Освен това, изразяването на независимо одиторско мнение по всички съществени аспекти на финалния финансов отчет на проекта, ще удостовери допустимостта, целесъобразността и законосъобразността на разходите, както и отчитането им с релевантни разходооправдателни документи. Независимият одиторски доклад е и своеобразна оценка за качественото и финансово отговорното управление на проекта. Одитът на проекта ще бъде извършен от квалифициран одитор, физическо или юридическо лице, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. 12 000.00 11 340.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.