Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Консорциум от пет държавни висши училища Лесотехнически университет, Минно-геоложки университет „Св. Иван Рилски“, Технически университет - Габрово,  Тракийски университет-Стара Загора и Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“ и седем водещи университети в Европа си поставят следната цел: Модернизация на висшето образование по устойчиво използване на природните ресурси в България. Специфични цели: Модернизиране на осем професионални направления, седем от които приоритетни, в отговор на цифровата трансформация на образованието; Повишаване капацитета на целевите групи; Създаване на среда за кариерно развитие на целевите групи. 
Планирани дейности: Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми и учебни програми с дигитално образователно съдържание в областта на устойчивото управление и използване на природните ресурси; Разработване и внедряване на дигитално образователно съдържание в образователния процес; Закупуване на софтуер и ИКТ оборудване, необходими за разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание; Обучения на преподаватели в България; Краткосрочни специализации  в асоциирани партньори; Кариерно консултиране и ориентиране и създаване на мрежа от кариерни центрове в областта на устойчивото управление и използване на природните ресурси; Обучение на студенти по предприемачество, презентационни умения и дигитална креативност; Развитие на меки умения в студентите за реализация на пазара на труда и Изходяща мобилност за обучение за научноизследователска дейност.
Целева група: 230 бр. студенти и докторанти от всички форми на обучение, 155 преподавателя и 10 млади учени от петте университета. 
Очаквани резултати: Създадени и въведени 7 съвместни и дигитализирани учебни програми, Повишен капацитет на преподавателите и студентите, Създадена среда за кариерно развитие на целевата група.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми и учебни програми с дигитално образователно съдържание в областта на устойчивото управление и използване на природните ресурси : Целта на дейността е: Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми с дигитално съдържание, за подготовка на интердисциплинарни специалисти, в областта на устойчивото управление и използване на природните ресурси чрез изграждане на мрежа от сродни ВУ, споделящи добри практики и ресурси Изпълнението на дейността е в отговор на все по-растящите потребности на обществото у нас и в света от високо квалифицирани специалисти в областта на бързоразвиващите се икономика 4.0, земеделие 3.0 и зеленото предприемачество. Създаване на хибридни специалности с интердисциплинарен характер, включващи дисциплини от областта на инженерните науки в отговор на съвременното дигитализиране на управлението и използването на природните ресурси. Дейността е планирана в отговор на следните потребности, идентифицирани чрез инструмента HEInnovate (Приложение ДИ_4): • Споделяне на добри практики, ресурси и партньорство със сродни ВУ за създаване на съвместни учебни програми; • Увеличаване броя на хибридните специалности с интердисциплинарен характер, включващи дисциплини от областта на инженерните науки в отговор на съвременното дигитализиране на управлението и използването на природните ресурси (икономика 4.0, земеделие 3.0 и зелено предприемачество и науки за земята • Цифрова трансформация на обучението, чрез увеличаване броя на учебните програми и дисциплини с дигитално образователно съдържание и др. (Приложение ДИ_4) Дейността включва следното: Разработване на 7 броя нови съвместни учебни програми, в резултат на споделянето на преподаватели и ресурси на пет висши училища Лесотехнически университет, Технически университет - Габрово, Минногеоложки университет „Св. Иван Рилски“, Тракийски университет - Стара Загора и Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“. Новите програми ще обхващат 6 приоритетни професионални направления: 4.4 Науки за земята, 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 5.13 Общо инженерство, 6.1 Растениевъдство, 6.2 Растителна защита и 6.5 Горско стопанство. Четири от програмите са хибридни и имат интердисциплинарен характер, както следва: Програма №1 в областта на инженерство в околната среда (ЛТУ ПН 4.4 – ТУ-Г ПН 5.13); Програма №2 в областта на прецизното земеделие (ЛТУ ПН 6.1 – ТУ-Г ПН 5.3); Програма №3 в областта на мебелната индустрия 4.0 (ЛТУ ПН 6.5 , 5.13 – ТУ-Г ПН 5.13), Програма №4 в областта на възстановяването на нарушени ландшафти (ЛТУ ПН 6.5 - МГУ ПН 4.4); Останалите три програми допълват компетенциите на партньорите, по отношение на учебните ресурси и преподавателски състав. Те са следните: Програма №5 в областта на дистанционни методи за мониторинг и моделиране в околната среда (ЛТУ ПН 4.4 - МГУ ПН 4.4); Програма №6 в областта на екологосъобразното управление на вредители по културните растения (ЛТУ ПН 6.2 - ШУ ПН 6.2) и Програма №7 в областта на фуражни култури и фуражопроизводство (ЛТУ ПН 6.1 - ТРУ ПН 6.1). Етапи на изпълнение: Подготовка на дейността: • Сформиране екип от преподаватели за разработване на профили на компетентност • Разработване на профили на компетентност за специалностите, за които се разработват новите учебни програми с оглед постигане на баланс между различните видове компетентности Изпълнение на дейността: • Разработване учебни програми на база на разработените профили на компетентност • Разработване на учебно съдържание на курсовете, включени в разработените учебни програми 171 413.00 59 937.94
Разработване и внедряване на дигитално образователно съдържание в образователния процес: Целта на дейността е: Цифрова трансформация на учебното съдържание на учебни програми от приоритетни професионални направления в областта на устойчивото управление и използване на природните ресурси. Дейността е планирана в отговор на следните потребности, идентифицирани чрез инструмента HEInnovate : • Изграждане на съвременна цялостна дигитална обучителна среда чрез използване на съвременни информационни ресурси и технологични решения; • Насърчаване прилагането на новаторски методи за преподаване и увеличаване броя на учебните програми и дисциплини с дигитално образователно съдържание и др. (Приложение ДИ_4) Дейността включва: Разработване, мигриране и внедряване в дигитализиран вид на учебно съдържание свързано с дисциплините от седем броя нови учебни програми, разработени в рамките на дейност№1, както следва в следните области: инженерството в околната среда (ЛТУ ПН 4.4 – ТУ ПН 5.13 ); прецизното земеделие (ЛТУ ПН 6.1 - ТУ ПН 5.3); мебелната индустрия 4.0 (ЛТУ ПН 6.5 , 5.13 - ТУ ПН 5.13; възстановяването на нарушени ландшафти (ЛТУ ПН 6.5 - МГУ ПН 4.4); дистанционните методи за мониторинг и моделиране в околната среда (ЛТУ ПН 4.4 - МГУ ПН 4.4); екологосъобразното управление на вредители по културните растения (ЛТУ ПН 6.2 - ШУ ПН 6.2) и фуражните култури и фуражопроизводство (ЛТУ ПН 6.1 - ТРУ ПН 6.1) Етапи на изпълнение: • Подготовка на дейността: Анализ на учебното и научно съдържание в курсовете от предвидените учебни програми относно възможните начини и средствата за негово дигитализиране; • Изпълнение на дейността: Разработване: Дигитализиране на съдържанието посредством предвидените за дейността софтуер и/или ИКТ оборудване за разработка/мигриране: • на документи с текстово и снимково съдържание в дигитализиран вид, готови за лесно имплементиране в предвидената за изграждане електронна платформа или други технологични решения за споделено използване; • проектиране и разработка на дигитализиран формат на лекции/упражнения; • създаване на база данни/библиотека на специализирани 3D модели на обекти/системи посредством: технологиите на 3D сканиране и чрез специализирани софтуерни приложения. Дигитализирани прототипи за приложение с иновативни технологии и разработки за тяхната обработка и анализ от областта на смесената реалност и с възможност за WebGL достъп • Предварително събиране или използване на готови цифрофи и геопространствени данни свързани с дициплините от съвместните програми, получени чрез съвременни ИКТ технологии и апарати, тяхната последваща обработка, анализ и представяне посредством иновативни софтуерни продукти Внедряване: Конфигуриране, инсталиране и персонализиране в съответствие със заложените цели на платформа за управление на електронно образователно съдържание; създаване в платформата на специализирани ресурси за въвеждане на дигитално образователно съдържание–курсове, споделени ресурси; поетапно внедряване на създаденото дигитално съдържание в платформата в електронни курсове или свързани с нея други начини за интегриране на ресурси; въвеждане в експлоатация на създадените хранилища от бази с данни; въвеждане на технологиите на виртуално земеделско стопанство. За да се постигне това е предвидено комбинираното използване на иновативни технологии предоставящи възможност за: • Въвеждане в експлоатация на електронна платформа за управление на дигитализирани учебни ресурси, която в комбинация с други канали за извършване на онлайн комуникация да предостави възможност за тяхното споделяне и апробиране • Въвеждане в образователния процес на специализирана виртуална лаборатория с възможност за WebGL достъп от всяко място до нейните ресурси свързани с технологиите на смесената реалност • Внедряване на технологиите за виртуални земеделски стопанства, като среда на образователния процес • Използване на специализирани софтуерни приложения в образователния процес, както и за дигитализиране на данни и съдържание от областите на дисциплините по разработваните учебни програми 131 617.30 360 879.57
Закупуване на софтуер и ИКТ оборудване, необходими за разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание. : Целта на дейността е: Осигуряване на ИКТ оборудване и софтуер, обезпечаващи цифровата трансформация на обучението по устойчивото управление и използване на природните ресурси Дейността е планирана в отговор на следните потребности, идентифицирани чрез инструмента HEInnovate, Приложение ДИ_4 : • необходимост от ИКТ оборудване и софтуер от ново поколение, отговарящи на съвременното ниво на технологиите и цифровата трансформация на обучението. • поддържане на актуална и достъпна информационна среда и перманентно модернизиране на образователната инфраструктура чрез прилагане на мерки за постоянно обновяване на материално-техническата информационна база. Дейността включва следното: По настоящия проект се предвижда провеждане на открити процедури по ЗОП за: • хардуерно и софтуерно оборудване за осигуряване възможност да се конфигурира, инсталира и персонализира избраното решение за платформа за електронно обучение, както и възможност за архивиране на създадените електронни образователни ресурси; • закупуване/получаване на лиценз за необходимото софтуер и/или ИКТ оборудване, за финалното разработване на дигитално съдържание от преподавателите преди качването му в курсовете на платформата; закупуване на компютърните системи, които са предвидени да се използват, като локални сървъри за данни и приложения и за обработка на специализирани данни; безпилотните летателна станции с възможност за използване със специализиран софтуер предвиден по проекта, както и софтуер и/или ИКТ оборудване за 3D сканиране, с което да се обезпечи базата данни от модели; специализираното видео и аудио оборудване необходими за дигиталния формат на лекции/упражнения, предвидени в процеса на обучение; осигуряване на технологичната осигуреност за използването на функционалностите на виртуалната лаборатория с WebGL достъп, както и за виртуалното земеделско стопанство. • закупуване или осигуряване на лицензи за специализиран софтуер. Етапи на изпълнение: Подготовка на дейността: • уточняване на технически и финансови детайли за необходимите ИКТ оборудване и софтуер • подготовка на тръжни документация • провеждане на тръжни процедури Изпълнение на дейността: • Осигуряване на инсталацията, конфигурирането, системното обезпечаване, поддръжка и функциониране на системата за управление на електронно образователно съдържание в ЛТУ • Доставка, инсталиране и пускане в действие на оборудването и разработените софтуерни технологии за функционирането на виртуалната лаборатория и виртуалното земеделско стопанство; • доставка и инсталиране на специализиран софтуер и/или ИКТ оборудване. 449 512.99 428 024.27
Обучения на преподаватели в България: Целта на дейността е: Повишаване на квалификацията на преподавателите от ЛТУ, МГУ, ТУ-Г, ТРУ и ШУ чрез усъвършенстване на чуждоезикови умения и придобиване/ усъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии. Дейността е планирана в отговор на следните потребности, идентифицирани чрез инструмента HEInnovate : • Осигуряване на възможност за придобиване или усъвършенстване на умения, за използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии, както и . за съчетаване на традиционните академични лекции с нови методи като обучение фокусирано върху студентите, ориентирано към проблемите и опита • Осигуряване на допълнителна чуждоезикова и предприемаческа подготовка • Подпомагане и обучение на преподавателския състав за подобряване на компетенциите (дигитални, чуждоезикови, предприемачески умения, умения за „проблемно базирано“ преподаване и др.) • Обучения на преподаватели за използване на създадената цифрова инфраструктура и др. (Приложение ДИ_4) Дейността е планирана поради факта, че • Глобализацията на висшето образование налага непрекъснато поддържане и повишаване на квалификацията на преподавателския състав по отношение на езиковите компетенции в областта на специализираната терминология, • Бързите темпове, с които се развиват дигиталните технологии, налагат необходимостта от непрекъснато обучение и усъвършенстване на уменията на преподавателите за използване и на различни дигитални инструменти отговарящи на съвременните тенденции за дигитална трансформация на обучението Дейността е насочена към преподавателите от ЛТУ, МГУ, ТУ-Г, ТРУ и ШУ и включва следното: 1 Организиране и провеждане три вида обучения, в зависимост от тяхната продължителност, както следва: - интензивно с продължителност 24 учебни часа; - продължаващо с обща продължителност 80 учебни часа; - продължаващо с обща продължителност 160 учебни часа. 2 Организиране и провеждане на два типа обучения в зависимост от съдържанието, както следва: - чуждоезиково обучение - насочено към целево усвояване на специфична терминология от професионалните направления в обхвата на проекта изграждането на трайни езикови компетенции, обвързани със специфичните нужди и цели на образователните дейности в университетите в консорциума. - социализирано обучение за придобиване/усъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии. 100 758.00 100 758.00
Краткосрочни специализации в асоциирани партньори: Целта на дейността е: Професионално развитие на преподавателите, чрез провеждането на краткосрочни специализации за обмяна на опит и повишаване на квалификацията в международна среда Дейността е планирана в отговор на следните потребности, идентифицирани чрез инструмента HEInnovate : •Подкрепа за мобилности с които да се осигури възможност на преподавателите да обмислят, проучват и разпространяват своите практики за преподаване, учене и оценяване, както и да увеличат предприемаческата си култура •Взаимодействие и обмен на опит с други университети за изграждане на мрежи за партньорство и споделяне на добри практики в областта на предприемачеството и др. (Приложение ДИ_4) Дейността е насочена към преподавателите от ЛТУ, МГУ, ТУ-Г, ТРУ и ШУ, осигуряващи обучението в ПН, с които петте ВУ участват в проекта и включва следното: Осигуряване на логистична и финансова подкрепа на преподавателите за провеждане на краткосрочни специализации в асоциираните партньори чуждестранни висши училища, насочени към: •Въвеждане на иновативни методи на преподаване; •Придобиване/усъвършенстване на дидактически знания и умения; •Придобиване/усъвършенстване на чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология; •Придобиване/усъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии; •Придобиване/усъвършенстване на предприемачески умения; •Развиване на социална и етична отговорност; •Придобиване/усъвършенстване на умения за „проблемно базирано“ преподаване. Етапи на изпълнение: Подготовка на дейността: •Подготвителни дейности, свързани с организацията на краткосрочните специализации в асоциираните партньори – комуникация с посрещащата страна и др. •Изготвяне на график на пътуванията Изпълнение на дейността: Организиране на краткосрочни специализации с продължителност от две седмици, един месец или два месеца в следните асоциирани партньори: •Университет по природни науки и науки за земята (Виена, Австрия), в който могат да бъдат реализирани мобилности в Департамент по ландшафтни, пространствени и инфраструктурни науки, Департамент по икономика и социални науки, Институт по икономика на земеделието и горите, Департамент за устойчиви земеделски системи, Катедра по горите и почвите, Департамент по науките за растенията. •Университет в Кордоба, Испания, в който могат да бъдат реализирани мобилности във Факултет по ветеринарни науки и висшето техническо училище по селско и горско стопанство. •Университет в Крайова, Румъния, в който могат да бъдат реализирани мобилности във Факултет по земеделие и градинарство, Факултет по автоматика, компютри и електроника, Факултет по икономика и бизнес администрация, Факултет по математика и природни науки, Машинен факултет •Технически университет в Клуж-Напока, Румъния, в който могат да бъдат реализирани мобилности във Факултет по архитектура и градоустройство, Факултет по автоматизация и компютърни науки, Факултет по електроника, телекомуникации и информационни технологии, Факултет по материали и екологично инженерство •Университет по агрономически науки и ветеринарна медицина (Букурещ, Румъния), в който могат да бъдат реализирани мобилности във факултетите по земеделие; градинарство; животновъдни науки; ветеринарна медицина; мелиорация и инженеринг на околната среда; мениджмънт, икономическо инженерство в земеделието и развитието на селските райони. •Земеделски университет в Краков, Полша, в който могат да бъдат реализирани мобилности във Аграрен факултет, Лесотехнически факултет, Факултет по животновъдство, Факултет по екологично инженерство и геодезия, Факултет по биотехнологии и градинарство, Факултет по производство и енергетика, Университетски център по ветеринарна медицина •Технически университет в Зволен, Словакия, в който могат да бъдат реализирани мобилности във Факултет по технология на дървесината, който е единствен с такъв фокус в Словакия; Факултет по горско стопанство и Факултет по екология и опазване на околната среда 497 865.00 461 154.00
Кариерно консултиране и ориентиране и създаване на мрежа от кариерни центрове в областта на устойчивото управление и използване на природните ресурси: Целта на дейността е: Повишаване ефиктивността на кариерното консултиране и ориентиране и да се създаване на мрежа от кариерни центрове в областта на устойчивото управление и използване на природните ресурси Дейността е планирана в отговор на следните потребности, идентифицирани чрез инструмента HEInnovate: • Подпомагане на професионалната реализация на студентите чрез организиране на кариерни борси; • Възстановяване и активизиране работата с бившите възпитаници и изграждане на система за проследяване на реализацията на завършилите студенти в първата година след дипломирането • Изграждане на партньорска мрежа от центрове за кариерно развитие центрове за насърчаване на предприемачеството със сродни ВУ и др. (Приложение ДИ_4) Дейността е планирана поради факта, че е необходимо е изграждане на устойчива и ефективна връзка между висшите училища и пазара на труда и постигане на динамично съответствие между търсенето и предлагането на специалисти с висше образование Дейността е насочена към студентите от 8те професионални направления от ЛТУ, МГУ, ТУ-Г, ТРУ и ШУ, включени в проекта и допринася за реализиране на връзка между студентите и работодателите, чрез: • Организиране и провеждане на кариерни борси • Изграждане на системи за проследяване на реализацията на завършилите студенти (доразвиване на съществуващите или изграждане на нови портали Алумни) • Изграждане на обща информационна мрежа на кариерните центрове на партньорите с база данни за потенциални работодатели за конкретни позиции за стаж, за постоянна работа, за почасова работа, за работа по проекти или конкретни задания и други. Етапи на изпълнение: Подготовка на дейността: • Изготвяне на график на кариерните борси • Подготовка на техническо задание за обхвата на дейностите и избор на външни изпълнители за тяхното реализиране Изпълнение на дейността: • Провеждане на кариерни борси • Изграждане на системи за проследяване на реализацията на завършилите студенти • Изграждане на обща информационна мрежа на кариерните центрове • Подготовка на информация и запъване на създадените онлайн портали 167 550.53 145 440.00
Обучение на студенти по предприемачество, презентационни умения и дигитална креативност: Целта на дейността е: Развитие на ключови компетенции по предприемачество, презентационни умения и дигитална креативност на студентите от професионалните направления, включени в проекта Дейността е планирана в отговор на следните потребности, идентифицирани чрез инструмента HEInnovate: • Провеждане на допълнително обучение за развитие на ключови компетенции по предприемачество презентационни умения и дигитална креативност на максимален брой студенти; • Базово и специализирано обучение на студенти фокусирано върху креативни и творчески индустрии, както и върху по-пълноценното прилагане на възможностите на ИКТ и др. (Приложение ДИ_4) Дейността е планирана поради факта, че: • Глобализацията на биоикономиката и повишаващата се конкуренция за работни места налага създаването на предприемаческа култура в студентите с оглед изграждането на капацитет за стартиране на собствен бизнес и по-специално в областта на зеленото предприемачество • Бързите темпове, с които се развиват дигиталните технологии, налагат необходимостта от непрекъснато обучение и усъвършенстване на уменията на студентите за използване и различни дигитални инструменти отговарящи на съвременните тенденции за дигитална трансформация на бързоразвиващите се икономика 4.0, земеделие 3.0 Дейността включва следното: Организиране и провеждане три вида обучения с продължителност 40 часа, както следва: • Развитие на ключови компетенции по предприемачество • Развитие на ключови компетенции по презентационни умения • Развитие на ключови компетенции по дигитална креативност Етапи на изпълнение: Подготовка на дейността: • Идентифициране на нивото на информираност и потребностите на студентите от обучение развитие на ключови компетенции по предприемачество презентационни умения и дигитална креативност • Изготвяне на техническо задание за обхвата на обученията на базата на идентифицираните потребности на студентите и избор на външен изпълнител • Изготвяне на кратко резюме на курсовете и представянето им пред студентите на ЛТУ, МГУ, ТУ-Г, ТРУ и ШУ • Изборът на участници в обученията и изготвяне на график Изпълнение на дейността: • Провеждане на обученията по предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност 60 180.00 58 800.00
Развитие на меки умения в студентите за реализация на пазара на труда: Целта на дейността е: Осигуряване на среда за развитие на меки умения в студентите за реализация на пазара на труда. Дейността е планирана в отговор на следните потребности, идентифицирани чрез инструмента HEInnovate : • Реализиране на дейности за изграждане на контакти между студенти и предприемачи и развитие на меки умения, организиране на конкурси и награди за представяния на идеи; • Организиране на разнообразни инициативи съвместно с бизнеса с оглед развитието на предприемаческа култура в студентите и др. (Приложение ДИ_4) Дейността е планирана поради факта, че: • Глобализацията на биоикономиката и повишаващата се конкуренция за работни места поражда необходимостта от кадри с придобити меки умения, за разработване на лични професионални планове за реализация, за придобиване на граждански и обществени компетентности, за търсене на работа, • Необходимо е изграждане на устойчива и ефективна връзка между висшите училища и пазара на труда и постигане на динамично съответствие между търсенето и предлагането на специалисти с висше образование Дейността е насочена към студентите от 8те професионални направления от ЛТУ, МГУ, ТУ-Г, ТРУ и ШУ, включени в проекта и допринася за развитието на меки умения в студентите, за разработване на лични професионални планове за реализация, за придобиване на граждански и обществени компетентности, за търсене на работа. Дейността обхваща следното: Провеждане на обучителни дейности на студенти за развитие на меки умения под формата на: • Проектна седмица – решаване на поставен казус, на който в рамките на седмица е намира решение от различни отбори от студенти с еднакъв профил с помощта на ментори. • Работилница за иновации – дискусия по предварително зададена тема, в която участват студенти с различен профил и интереси, при което е необходимо чрез мултидисциплинарен подход да се предложат ефективни решения по зададените проблеми Провеждане на дейности за стимулиране на студентската активност и за развитие на меки умения като: • Студентски състезания (с преглед на студентската активност) по теми свързани с осемте професионални направления • Дни на отворени врати на професионалното направление, на които студентите представят себе си/своята професия пред работодатели и обратно • Дискусии /кръгли маси с участието на работодатели, представители на бизнеса/бивши възпитаници по актуални теми, свързани с професионалните направления, включително и проблемите на младежката заетост • Информационни събития, свързани с различните професионални направления, както и с предприемачеството, на които серия от презентации по определена тема се представят пред студентите Етапи на изпълнение: Подготовка на дейността: • Определяне на обхвата и тематиката на планираните събития • Изготвяне на график на събитията • Подготовка на техническо задание за обхвата на дейностите и избор на външни изпълнители за тяхното организиране • Изготвяне на кратка информация за предстоящите дейности и представянето им пред студентите на ЛТУ, МГУ, ТУ-Г, ТРУ и ШУ • Определяне на целева група от студенти за участие в събитията. Изпълнение на дейността: Провеждане на: • Проектни седмици – 4 броя • Работилници за иновации – 12 броя • Студентски състезания – 8 броя • Дни на отворени врати – 4 броя • Дискусии /кръгли маси – 8 броя • Информационни събития – 12 броя 132 490.00 109 498.80
Изходяща мобилност за обучение за научноизследователска дейност: Целта на дейността е: Подпомагане на мобилността на целевата група за обучение и научноизследователска дейност Дейността е планирана в отговор на следните потребности, идентифицирани чрез инструмента HEInnovate : • Насърчаване и подпомагане на изходящата мобилност на студентите, докторантите и преподавателите и обвързване на международна мобилност с целите на предприемаческата програма на ВУ и др. (Самооценки чрез HEInnovate и Приложение ДИ_4). Дейността отговори на идентифицираният проблем за недостатъчното финансиране на мобилността на студенти и докторанти с цел провеждане на научни изследвания и обучения в страни от Европейския съюз. Дейността е насочена към студенти, докторанти, постдокторанти, специализанти, изследовател и учени, академичен състав от ЛТУ, ТУ-Г от професионалните направление, с които партниращите ВУ участват в проекта и включва следното: Осигуряване на логистична и финансова подкрепа за провеждане на в асоциираните партньори чуждестранни висши училища, както следва: • Мобилност за обучение на студенти и докторанти продължителност 3 месеца. • Мобилност за научноизследователска дейност, включваща една или повече от следните дейности: обучение и обмяна на опит; преподаване; изпълнение на научноизследователски задачи с продължителност 3 месеца. Етапи на изпълнение: Подготовка на дейността: • Подготвителни дейности, свързани с организацията на мобилностите в асоциираните партньори – комуникация с посрещащата страна и др. • Изготвяне на график на мобилностите Изпълнение на дейността: Организиране на мобилности в следните асоциирани партньори, удостоени с харта за висше образование „Еразъм“: • Университет по природни науки и науки за земята (Виена, Австрия), в който могат да бъдат реализирани мобилности в Департамент по ландшафтни, пространствени и инфраструктурни науки, Департамент по икономика и социални науки, Институт по икономика на земеделието и горите, Департамент за устойчиви земеделски системи, Катедра по горите и почвите, Департамент по науките за растенията. • Университет в Кордоба, Испания, в който могат да бъдат реализирани мобилности във Факултет по ветеринарни науки и висшето техническо училище по селско и горско стопанство. • Университет в Крайова, Румъния, в който могат да бъдат реализирани мобилности във Факултет по земеделие и градинарство, Факултет по автоматика, компютри и електроника, Факултет по икономика и бизнес администрация, Факултет по математика и природни науки, Машинен факултет. • Технически университет в Клуж-Напока, Румъния, в който могат да бъдат реализирани мобилности във Факултет по архитектура и градоустройство, Факултет по автоматизация и компютърни науки, Факултет по електроника, телекомуникации и информационни технологии, Факултет по материали и екологично инженерство. • Университет по агрономически науки и ветеринарна медицина (Букурещ, Румъния), в който могат да бъдат реализирани мобилности във факултетите по земеделие; градинарство; животновъдни науки; ветеринарна медицина; мелиорация и инженеринг на околната среда; мениджмънт, икономическо инженерство в земеделието и развитието на селските райони. • Земеделски университет в Краков, Полша, в който могат да бъдат реализирани мобилности във Аграрен факултет, Лесотехнически факултет, Факултет по животновъдство, Факултет по екологично инженерство и геодезия, Факултет по биотехнологии и градинарство, Факултет по производство и енергетика, Университетски център по ветеринарна медицина. • Технически университет в Зволен, Словакия, в който могат да бъдат реализирани мобилности във Факултет по технология на дървесината, който е единствен с такъв фокус в Словакия; Факултет по горско стопанство и Факултет по екология и опазване на околната среда. 106 795.00 100 575.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.