Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми и учебни програми с дигитално образователно съдържание в областта на устойчивото управление и използване на природните ресурси : Целта на дейността е:
Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми с дигитално съдържание, за подготовка на интердисциплинарни специалисти, в областта на устойчивото управление и използване на природните ресурси чрез изграждане на мрежа от сродни ВУ, споделящи добри практики и ресурси
Изпълнението на дейността е в отговор на все по-растящите потребности на обществото у нас и в света от високо квалифицирани специалисти в областта на бързоразвиващите се икономика 4.0, земеделие 3.0 и зеленото предприемачество.
Създаване на хибридни специалности с интердисциплинарен характер, включващи дисциплини от областта на инженерните науки в отговор на съвременното дигитализиране на управлението и използването на природните ресурси.
Дейността е планирана в отговор на следните потребности, идентифицирани чрез инструмента HEInnovate (Приложение ДИ_4):
• Споделяне на добри практики, ресурси и партньорство със сродни ВУ за създаване на съвместни учебни програми;
• Увеличаване броя на хибридните специалности с интердисциплинарен характер, включващи дисциплини от областта на инженерните науки в отговор на съвременното дигитализиране на управлението и използването на природните ресурси (икономика 4.0, земеделие 3.0 и зелено предприемачество и науки за земята
• Цифрова трансформация на обучението, чрез увеличаване броя на учебните програми и дисциплини с дигитално образователно съдържание и др. (Приложение ДИ_4)
Дейността включва следното:
Разработване на 7 броя нови съвместни учебни програми, в резултат на споделянето на преподаватели и ресурси на пет висши училища Лесотехнически университет, Технически университет - Габрово, Минногеоложки университет „Св. Иван Рилски“, Тракийски университет - Стара Загора и Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“.
Новите програми ще обхващат 6 приоритетни професионални направления: 4.4 Науки за земята, 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 5.13 Общо инженерство, 6.1 Растениевъдство, 6.2 Растителна защита и 6.5 Горско стопанство.
Четири от програмите са хибридни и имат интердисциплинарен характер, както следва: Програма №1 в областта на инженерство в околната среда (ЛТУ ПН 4.4 – ТУ-Г ПН 5.13); Програма №2 в областта на прецизното земеделие (ЛТУ ПН 6.1 – ТУ-Г ПН 5.3); Програма №3 в областта на мебелната индустрия 4.0 (ЛТУ ПН 6.5 , 5.13 – ТУ-Г ПН 5.13), Програма №4 в областта на възстановяването на нарушени ландшафти (ЛТУ ПН 6.5 - МГУ ПН 4.4);
Останалите три програми допълват компетенциите на партньорите, по отношение на учебните ресурси и преподавателски състав. Те са следните:
Програма №5 в областта на дистанционни методи за мониторинг и моделиране в околната среда (ЛТУ ПН 4.4 - МГУ ПН 4.4); Програма №6 в областта на екологосъобразното управление на вредители по културните растения (ЛТУ ПН 6.2 - ШУ ПН 6.2) и Програма №7 в областта на фуражни култури и фуражопроизводство (ЛТУ ПН 6.1 - ТРУ ПН 6.1).
Етапи на изпълнение:
Подготовка на дейността:
• Сформиране екип от преподаватели за разработване на профили на компетентност
• Разработване на профили на компетентност за специалностите, за които се разработват новите учебни програми с оглед постигане на баланс между различните видове компетентности
Изпълнение на дейността:
• Разработване учебни програми на база на разработените профили на компетентност
• Разработване на учебно съдържание на курсовете, включени в разработените учебни програми |
171 413.00
|
59 937.94
|
Разработване и внедряване на дигитално образователно съдържание в образователния процес: Целта на дейността е:
Цифрова трансформация на учебното съдържание на учебни програми от приоритетни професионални направления в областта на устойчивото управление и използване на природните ресурси.
Дейността е планирана в отговор на следните потребности, идентифицирани чрез инструмента HEInnovate :
• Изграждане на съвременна цялостна дигитална обучителна среда чрез използване на съвременни информационни ресурси и технологични решения;
• Насърчаване прилагането на новаторски методи за преподаване и увеличаване броя на учебните програми и дисциплини с дигитално образователно съдържание и др. (Приложение ДИ_4)
Дейността включва:
Разработване, мигриране и внедряване в дигитализиран вид на учебно съдържание свързано с дисциплините от седем броя нови учебни програми, разработени в рамките на дейност№1, както следва в следните области: инженерството в околната среда (ЛТУ ПН 4.4 – ТУ ПН 5.13 ); прецизното земеделие (ЛТУ ПН 6.1 - ТУ ПН 5.3); мебелната индустрия 4.0 (ЛТУ ПН 6.5 , 5.13 - ТУ ПН 5.13; възстановяването на нарушени ландшафти (ЛТУ ПН 6.5 - МГУ ПН 4.4); дистанционните методи за мониторинг и моделиране в околната среда (ЛТУ ПН 4.4 - МГУ ПН 4.4); екологосъобразното управление на вредители по културните растения (ЛТУ ПН 6.2 - ШУ ПН 6.2) и фуражните култури и фуражопроизводство (ЛТУ ПН 6.1 - ТРУ ПН 6.1)
Етапи на изпълнение:
• Подготовка на дейността:
Анализ на учебното и научно съдържание в курсовете от предвидените учебни програми относно възможните начини и средствата за негово дигитализиране;
• Изпълнение на дейността:
Разработване:
Дигитализиране на съдържанието посредством предвидените за дейността софтуер и/или ИКТ оборудване за разработка/мигриране:
• на документи с текстово и снимково съдържание в дигитализиран вид, готови за лесно имплементиране в предвидената за изграждане електронна платформа или други технологични решения за споделено използване;
• проектиране и разработка на дигитализиран формат на лекции/упражнения;
• създаване на база данни/библиотека на специализирани 3D модели на обекти/системи посредством: технологиите на 3D сканиране и чрез специализирани софтуерни приложения. Дигитализирани прототипи за приложение с иновативни технологии и разработки за тяхната обработка и анализ от областта на смесената реалност и с възможност за WebGL достъп
• Предварително събиране или използване на готови цифрофи и геопространствени данни свързани с дициплините от съвместните програми, получени чрез съвременни ИКТ технологии и апарати, тяхната последваща обработка, анализ и представяне посредством иновативни софтуерни продукти
Внедряване:
Конфигуриране, инсталиране и персонализиране в съответствие със заложените цели на платформа за управление на електронно образователно съдържание; създаване в платформата на специализирани ресурси за въвеждане на дигитално образователно съдържание–курсове, споделени ресурси; поетапно внедряване на създаденото дигитално съдържание в платформата в електронни курсове или свързани с нея други начини за интегриране на ресурси; въвеждане в експлоатация на създадените хранилища от бази с данни; въвеждане на технологиите на виртуално земеделско стопанство. За да се постигне това е предвидено комбинираното използване на иновативни технологии предоставящи възможност за:
• Въвеждане в експлоатация на електронна платформа за управление на дигитализирани учебни ресурси, която в комбинация с други канали за извършване на онлайн комуникация да предостави възможност за тяхното споделяне и апробиране
• Въвеждане в образователния процес на специализирана виртуална лаборатория с възможност за WebGL достъп от всяко място до нейните ресурси свързани с технологиите на смесената реалност
• Внедряване на технологиите за виртуални земеделски стопанства, като среда на образователния процес
• Използване на специализирани софтуерни приложения в образователния процес, както и за дигитализиране на данни и съдържание от областите на дисциплините по разработваните учебни програми |
131 617.30
|
360 879.57
|
Закупуване на софтуер и ИКТ оборудване, необходими за разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание. : Целта на дейността е: Осигуряване на ИКТ оборудване и софтуер, обезпечаващи цифровата трансформация на обучението по устойчивото управление и използване на природните ресурси
Дейността е планирана в отговор на следните потребности, идентифицирани чрез инструмента HEInnovate, Приложение ДИ_4 :
• необходимост от ИКТ оборудване и софтуер от ново поколение, отговарящи на съвременното ниво на технологиите и цифровата трансформация на обучението.
• поддържане на актуална и достъпна информационна среда и перманентно модернизиране на образователната инфраструктура чрез прилагане на мерки за постоянно обновяване на материално-техническата информационна база.
Дейността включва следното:
По настоящия проект се предвижда провеждане на открити процедури по ЗОП за:
• хардуерно и софтуерно оборудване за осигуряване възможност да се конфигурира, инсталира и персонализира избраното решение за платформа за електронно обучение, както и възможност за архивиране на създадените електронни образователни ресурси;
• закупуване/получаване на лиценз за необходимото софтуер и/или ИКТ оборудване, за финалното разработване на дигитално съдържание от преподавателите преди качването му в курсовете на платформата; закупуване на компютърните системи, които са предвидени да се използват, като локални сървъри за данни и приложения и за обработка на специализирани данни; безпилотните летателна станции с възможност за използване със специализиран софтуер предвиден по проекта, както и софтуер и/или ИКТ оборудване за 3D сканиране, с което да се обезпечи базата данни от модели; специализираното видео и аудио оборудване необходими за дигиталния формат на лекции/упражнения, предвидени в процеса на обучение; осигуряване на технологичната осигуреност за използването на функционалностите на виртуалната лаборатория с WebGL достъп, както и за виртуалното земеделско стопанство.
• закупуване или осигуряване на лицензи за специализиран софтуер.
Етапи на изпълнение:
Подготовка на дейността:
• уточняване на технически и финансови детайли за необходимите ИКТ оборудване и софтуер
• подготовка на тръжни документация
• провеждане на тръжни процедури
Изпълнение на дейността:
• Осигуряване на инсталацията, конфигурирането, системното обезпечаване, поддръжка и функциониране на системата за управление на електронно образователно съдържание в ЛТУ
• Доставка, инсталиране и пускане в действие на оборудването и разработените софтуерни технологии за функционирането на виртуалната лаборатория и виртуалното земеделско стопанство;
• доставка и инсталиране на специализиран софтуер и/или ИКТ оборудване. |
449 512.99
|
428 024.27
|
Обучения на преподаватели в България: Целта на дейността е:
Повишаване на квалификацията на преподавателите от ЛТУ, МГУ, ТУ-Г, ТРУ и ШУ чрез усъвършенстване на чуждоезикови умения и придобиване/ усъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии.
Дейността е планирана в отговор на следните потребности, идентифицирани чрез инструмента HEInnovate :
• Осигуряване на възможност за придобиване или усъвършенстване на умения, за използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии, както и . за съчетаване на традиционните академични лекции с нови методи като обучение фокусирано върху студентите, ориентирано към проблемите и опита
• Осигуряване на допълнителна чуждоезикова и предприемаческа подготовка
• Подпомагане и обучение на преподавателския състав за подобряване на компетенциите (дигитални, чуждоезикови, предприемачески умения, умения за „проблемно базирано“ преподаване и др.)
• Обучения на преподаватели за използване на създадената цифрова инфраструктура и др. (Приложение ДИ_4)
Дейността е планирана поради факта, че
• Глобализацията на висшето образование налага непрекъснато поддържане и повишаване на квалификацията на преподавателския състав по отношение на езиковите компетенции в областта на специализираната терминология,
• Бързите темпове, с които се развиват дигиталните технологии, налагат необходимостта от непрекъснато обучение и усъвършенстване на уменията на преподавателите за използване и на различни дигитални инструменти отговарящи на съвременните тенденции за дигитална трансформация на обучението
Дейността е насочена към преподавателите от ЛТУ, МГУ, ТУ-Г, ТРУ и ШУ и включва следното:
1 Организиране и провеждане три вида обучения, в зависимост от тяхната продължителност, както следва:
- интензивно с продължителност 24 учебни часа;
- продължаващо с обща продължителност 80 учебни часа;
- продължаващо с обща продължителност 160 учебни часа.
2 Организиране и провеждане на два типа обучения в зависимост от съдържанието, както следва:
- чуждоезиково обучение - насочено към целево усвояване на специфична терминология от професионалните направления в обхвата на проекта изграждането на трайни езикови компетенции, обвързани със специфичните нужди и цели на образователните дейности в университетите в консорциума.
- социализирано обучение за придобиване/усъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии.
|
100 758.00
|
100 758.00
|
Краткосрочни специализации в асоциирани партньори: Целта на дейността е:
Професионално развитие на преподавателите, чрез провеждането на краткосрочни специализации за обмяна на опит и повишаване на квалификацията в международна среда
Дейността е планирана в отговор на следните потребности, идентифицирани чрез инструмента HEInnovate :
•Подкрепа за мобилности с които да се осигури възможност на преподавателите да обмислят, проучват и разпространяват своите практики за преподаване, учене и оценяване, както и да увеличат предприемаческата си култура
•Взаимодействие и обмен на опит с други университети за изграждане на мрежи за партньорство и споделяне на добри практики в областта на предприемачеството и др. (Приложение ДИ_4)
Дейността е насочена към преподавателите от ЛТУ, МГУ, ТУ-Г, ТРУ и ШУ, осигуряващи обучението в ПН, с които петте ВУ участват в проекта и включва следното:
Осигуряване на логистична и финансова подкрепа на преподавателите за провеждане на краткосрочни специализации в асоциираните партньори чуждестранни висши училища, насочени към:
•Въвеждане на иновативни методи на преподаване;
•Придобиване/усъвършенстване на дидактически знания и умения;
•Придобиване/усъвършенстване на чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология;
•Придобиване/усъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии;
•Придобиване/усъвършенстване на предприемачески умения;
•Развиване на социална и етична отговорност;
•Придобиване/усъвършенстване на умения за „проблемно базирано“ преподаване.
Етапи на изпълнение:
Подготовка на дейността:
•Подготвителни дейности, свързани с организацията на краткосрочните специализации в асоциираните партньори – комуникация с посрещащата страна и др.
•Изготвяне на график на пътуванията
Изпълнение на дейността:
Организиране на краткосрочни специализации с продължителност от две седмици, един месец или два месеца в следните асоциирани партньори:
•Университет по природни науки и науки за земята (Виена, Австрия), в който
могат да бъдат реализирани мобилности в Департамент по ландшафтни, пространствени и инфраструктурни науки, Департамент по икономика и социални науки, Институт по икономика на земеделието и горите, Департамент за устойчиви земеделски системи, Катедра по горите и почвите, Департамент по науките за растенията.
•Университет в Кордоба, Испания, в който могат да бъдат реализирани мобилности във Факултет по ветеринарни науки и висшето техническо училище по селско и горско стопанство.
•Университет в Крайова, Румъния, в който могат да бъдат реализирани мобилности във Факултет по земеделие и градинарство, Факултет по автоматика, компютри и електроника, Факултет по икономика и бизнес администрация, Факултет по математика и природни науки, Машинен факултет
•Технически университет в Клуж-Напока, Румъния, в който могат да бъдат реализирани мобилности във Факултет по архитектура и градоустройство, Факултет по автоматизация и компютърни науки, Факултет по електроника, телекомуникации и информационни технологии, Факултет по материали и екологично инженерство
•Университет по агрономически науки и ветеринарна медицина (Букурещ, Румъния), в който могат да бъдат реализирани мобилности във факултетите по земеделие; градинарство; животновъдни науки; ветеринарна медицина; мелиорация и инженеринг на околната среда; мениджмънт, икономическо инженерство в земеделието и развитието на селските райони.
•Земеделски университет в Краков, Полша, в който могат да бъдат реализирани мобилности във Аграрен факултет, Лесотехнически факултет, Факултет по животновъдство, Факултет по екологично инженерство и геодезия, Факултет по биотехнологии и градинарство, Факултет по производство и енергетика, Университетски център по ветеринарна медицина
•Технически университет в Зволен, Словакия, в който могат да бъдат реализирани мобилности във Факултет по технология на дървесината, който е единствен с такъв фокус в Словакия; Факултет по горско стопанство и Факултет по екология и опазване на околната среда |
497 865.00
|
461 154.00
|
Кариерно консултиране и ориентиране и създаване на мрежа от кариерни центрове в областта на устойчивото управление и използване на природните ресурси: Целта на дейността е: Повишаване ефиктивността на кариерното консултиране и ориентиране и да се създаване на мрежа от кариерни центрове в областта на устойчивото управление и използване на природните ресурси
Дейността е планирана в отговор на следните потребности, идентифицирани чрез инструмента HEInnovate:
• Подпомагане на професионалната реализация на студентите чрез организиране на кариерни борси;
• Възстановяване и активизиране работата с бившите възпитаници и изграждане на система за проследяване на реализацията на завършилите студенти в първата година след дипломирането
• Изграждане на партньорска мрежа от центрове за кариерно развитие центрове за насърчаване на предприемачеството със сродни ВУ и др. (Приложение ДИ_4)
Дейността е планирана поради факта, че е необходимо е изграждане на устойчива и ефективна връзка между висшите училища и пазара на труда и постигане на динамично съответствие между търсенето и предлагането на специалисти с висше образование
Дейността е насочена към студентите от 8те професионални направления от ЛТУ, МГУ, ТУ-Г, ТРУ и ШУ, включени в проекта и допринася за реализиране на връзка между студентите и работодателите, чрез:
• Организиране и провеждане на кариерни борси
• Изграждане на системи за проследяване на реализацията на завършилите студенти (доразвиване на съществуващите или изграждане на нови портали Алумни)
• Изграждане на обща информационна мрежа на кариерните центрове на партньорите с база данни за потенциални работодатели за конкретни позиции за стаж, за постоянна работа, за почасова работа, за работа по проекти или конкретни задания и други.
Етапи на изпълнение:
Подготовка на дейността:
• Изготвяне на график на кариерните борси
• Подготовка на техническо задание за обхвата на дейностите и избор на външни изпълнители за тяхното реализиране
Изпълнение на дейността:
• Провеждане на кариерни борси
• Изграждане на системи за проследяване на реализацията на завършилите студенти
• Изграждане на обща информационна мрежа на кариерните центрове
• Подготовка на информация и запъване на създадените онлайн портали |
167 550.53
|
145 440.00
|
Обучение на студенти по предприемачество, презентационни умения и дигитална креативност: Целта на дейността е:
Развитие на ключови компетенции по предприемачество, презентационни умения и дигитална креативност на студентите от професионалните направления, включени в проекта
Дейността е планирана в отговор на следните потребности, идентифицирани чрез инструмента HEInnovate:
• Провеждане на допълнително обучение за развитие на ключови компетенции по предприемачество презентационни умения и дигитална креативност на максимален брой студенти;
• Базово и специализирано обучение на студенти фокусирано върху креативни и творчески индустрии, както и върху по-пълноценното прилагане на възможностите на ИКТ и др. (Приложение ДИ_4)
Дейността е планирана поради факта, че:
• Глобализацията на биоикономиката и повишаващата се конкуренция за работни места налага създаването на предприемаческа култура в студентите с оглед изграждането на капацитет за стартиране на собствен бизнес и по-специално в областта на зеленото предприемачество
• Бързите темпове, с които се развиват дигиталните технологии, налагат необходимостта от непрекъснато обучение и усъвършенстване на уменията на студентите за използване и различни дигитални инструменти отговарящи на съвременните тенденции за дигитална трансформация на бързоразвиващите се икономика 4.0, земеделие 3.0
Дейността включва следното:
Организиране и провеждане три вида обучения с продължителност 40 часа, както следва:
• Развитие на ключови компетенции по предприемачество
• Развитие на ключови компетенции по презентационни умения
• Развитие на ключови компетенции по дигитална креативност
Етапи на изпълнение:
Подготовка на дейността:
• Идентифициране на нивото на информираност и потребностите на студентите от обучение развитие на ключови компетенции по предприемачество презентационни умения и дигитална креативност
• Изготвяне на техническо задание за обхвата на обученията на базата на идентифицираните потребности на студентите и избор на външен изпълнител
• Изготвяне на кратко резюме на курсовете и представянето им пред студентите на ЛТУ, МГУ, ТУ-Г, ТРУ и ШУ
• Изборът на участници в обученията и изготвяне на график
Изпълнение на дейността:
• Провеждане на обученията по предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност |
60 180.00
|
58 800.00
|
Развитие на меки умения в студентите за реализация на пазара на труда: Целта на дейността е:
Осигуряване на среда за развитие на меки умения в студентите за реализация на пазара на труда.
Дейността е планирана в отговор на следните потребности, идентифицирани чрез инструмента HEInnovate :
• Реализиране на дейности за изграждане на контакти между студенти и предприемачи и развитие на меки умения, организиране на конкурси и награди за представяния на идеи;
• Организиране на разнообразни инициативи съвместно с бизнеса с оглед развитието на предприемаческа култура в студентите и др. (Приложение ДИ_4)
Дейността е планирана поради факта, че:
• Глобализацията на биоикономиката и повишаващата се конкуренция за работни места поражда необходимостта от кадри с придобити меки умения, за разработване на лични професионални планове за реализация, за придобиване на граждански и обществени компетентности, за търсене на работа,
• Необходимо е изграждане на устойчива и ефективна връзка между висшите училища и пазара на труда и постигане на динамично съответствие между търсенето и предлагането на специалисти с висше образование
Дейността е насочена към студентите от 8те професионални направления от ЛТУ, МГУ, ТУ-Г, ТРУ и ШУ, включени в проекта и допринася за развитието на
меки умения в студентите, за разработване на лични професионални планове за реализация, за придобиване на граждански и обществени компетентности, за търсене на работа.
Дейността обхваща следното:
Провеждане на обучителни дейности на студенти за развитие на меки умения под формата на:
• Проектна седмица – решаване на поставен казус, на който в рамките на седмица е намира решение от различни отбори от студенти с еднакъв профил с помощта на ментори.
• Работилница за иновации – дискусия по предварително зададена тема, в която участват студенти с различен профил и интереси, при което е необходимо чрез мултидисциплинарен подход да се предложат ефективни решения по зададените проблеми
Провеждане на дейности за стимулиране на студентската активност и
за развитие на меки умения като:
• Студентски състезания (с преглед на студентската активност) по теми свързани с осемте професионални направления
• Дни на отворени врати на професионалното направление, на които студентите представят себе си/своята професия пред работодатели и обратно
• Дискусии /кръгли маси с участието на работодатели, представители на бизнеса/бивши възпитаници по актуални теми, свързани с професионалните направления, включително и проблемите на младежката заетост
• Информационни събития, свързани с различните професионални направления, както и с предприемачеството, на които серия от презентации по определена тема се представят пред студентите
Етапи на изпълнение:
Подготовка на дейността:
• Определяне на обхвата и тематиката на планираните събития
• Изготвяне на график на събитията
• Подготовка на техническо задание за обхвата на дейностите и избор на външни изпълнители за тяхното организиране
• Изготвяне на кратка информация за предстоящите дейности и представянето им пред студентите на ЛТУ, МГУ, ТУ-Г, ТРУ и ШУ
• Определяне на целева група от студенти за участие в събитията.
Изпълнение на дейността:
Провеждане на:
• Проектни седмици – 4 броя
• Работилници за иновации – 12 броя
• Студентски състезания – 8 броя
• Дни на отворени врати – 4 броя
• Дискусии /кръгли маси – 8 броя
• Информационни събития – 12 броя
|
132 490.00
|
109 498.80
|
Изходяща мобилност за обучение за научноизследователска дейност: Целта на дейността е:
Подпомагане на мобилността на целевата група за обучение и научноизследователска дейност
Дейността е планирана в отговор на следните потребности, идентифицирани чрез инструмента HEInnovate :
• Насърчаване и подпомагане на изходящата мобилност на студентите, докторантите и преподавателите и обвързване на международна мобилност с целите на предприемаческата програма на ВУ и др. (Самооценки чрез HEInnovate и Приложение ДИ_4).
Дейността отговори на идентифицираният проблем за недостатъчното финансиране на мобилността на студенти и докторанти с цел провеждане на научни изследвания и обучения в страни от Европейския съюз.
Дейността е насочена към студенти, докторанти, постдокторанти, специализанти, изследовател и учени, академичен състав от ЛТУ, ТУ-Г от професионалните направление, с които партниращите ВУ участват в проекта и включва следното:
Осигуряване на логистична и финансова подкрепа за провеждане на в асоциираните партньори чуждестранни висши училища, както следва:
• Мобилност за обучение на студенти и докторанти продължителност 3 месеца.
• Мобилност за научноизследователска дейност, включваща една или повече от следните дейности: обучение и обмяна на опит; преподаване; изпълнение на научноизследователски задачи с продължителност 3 месеца.
Етапи на изпълнение:
Подготовка на дейността:
• Подготвителни дейности, свързани с организацията на мобилностите в асоциираните партньори – комуникация с посрещащата страна и др.
• Изготвяне на график на мобилностите
Изпълнение на дейността:
Организиране на мобилности в следните асоциирани партньори, удостоени с харта за висше образование „Еразъм“:
• Университет по природни науки и науки за земята (Виена, Австрия), в който
могат да бъдат реализирани мобилности в Департамент по ландшафтни, пространствени и инфраструктурни науки, Департамент по икономика и социални науки, Институт по икономика на земеделието и горите, Департамент за устойчиви земеделски системи, Катедра по горите и почвите, Департамент по науките за растенията.
• Университет в Кордоба, Испания, в който могат да бъдат реализирани мобилности във Факултет по ветеринарни науки и висшето техническо училище по селско и горско стопанство.
• Университет в Крайова, Румъния, в който могат да бъдат реализирани мобилности във Факултет по земеделие и градинарство, Факултет по автоматика, компютри и електроника, Факултет по икономика и бизнес администрация, Факултет по математика и природни науки, Машинен факултет.
• Технически университет в Клуж-Напока, Румъния, в който могат да бъдат реализирани мобилности във Факултет по архитектура и градоустройство, Факултет по автоматизация и компютърни науки, Факултет по електроника, телекомуникации и информационни технологии, Факултет по материали и екологично инженерство.
• Университет по агрономически науки и ветеринарна медицина (Букурещ, Румъния), в който могат да бъдат реализирани мобилности във факултетите по земеделие; градинарство; животновъдни науки; ветеринарна медицина; мелиорация и инженеринг на околната среда; мениджмънт, икономическо инженерство в земеделието и развитието на селските райони.
• Земеделски университет в Краков, Полша, в който могат да бъдат реализирани мобилности във Аграрен факултет, Лесотехнически факултет, Факултет по животновъдство, Факултет по екологично инженерство и геодезия, Факултет по биотехнологии и градинарство, Факултет по производство и енергетика, Университетски център по ветеринарна медицина.
• Технически университет в Зволен, Словакия, в който могат да бъдат реализирани мобилности във Факултет по технология на дървесината, който е единствен с такъв фокус в Словакия; Факултет по горско стопанство и Факултет по екология и опазване на околната среда. |
106 795.00
|
100 575.00
|