Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

“Карнес” ЕООД – дружество специализирано в производството на цилиндрични зъбни колела, вал зъбни колела, конусни зъбни колела, червячни зъбни колела, червячни валове, корпусни детайли, цели редуктори и задвижващи възли, както и резервни детайли и възли за корабостроителната и кораборемонтна индустрия, находящо се в гр. Русе. Компанията разполага с машинен парк с основно оборудване включващо машини с ЦПУ, зъбообработващи машини, шлайф машини и морално остаряло универсално оборудване.
Проектното предложение е свързано със създаване и развитие на конкурентните предимства на “Карнес” ЕООД, основаващи се на подобрена енергийна и ресурсна ефективност, чрез закупуване и внедряване в производство на енергийно ефективно оборудване и внедряване и сертифициране на ISO 50001. С въвеждане в експлоатация на новото оборудване ще се постигне повишаване на енергийната ефективност на технологичния процес за производство на голямогабаритни машинни елементи, чрез обединяване на металообработващите процеси на една машина и  автоматизирането им. 
В проектното предложение е заложена дейност свързана с изпълнението на препоръчаната мярка за енергийна ефективност в Енергийния одит и дейности свързани със заложените услуги за изпълнение:
-	Дейност 1 „Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на CNC Струговащофрезова машина) - 1бр.;
-	Дейност 2 „Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“;
-	Дейност 3 „Извършване на ЕО по образец („обследване за енергийна ефективност”)“;
-	Дейност 4 „Публичност и визуализация“.
В проектното предложение по Елемент А „Инвестиции“ избраният режим държавна помощ е регионална инвестиционна помощ, свързан с осъществяването на първоначални инвестиции в материални активи, свързани с  разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект. Всички дейности заложени в проекта по елемент "Услуги" са в режим „de minimis”.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 „Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на CNC Струговащофрезова машина - 1бр.)“: Дейността включва закупуване и пускане в експлоатация на CNC Струговащофрезова машина и е свързана с изпълнението на препоръчана Мярка 1 от енергиен одит подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. Закупуването на енергийно и ресурсно ефективна CNC Струговащофрезова машина е свързано със струговата и фрезова обработка на голямогабаритни ротационни детайли с висока точност. Новата машина CNC Струговащофрезова машина позволява извършването на операции струговане и фрезоване на една установка - струговане на детайли с диаметър до 1300мм и дължина 8000мм, фрезоване на шпонкови канали , пробиване на отвори във валове с диаметър до 1600мм и дължина 3500мм и тегло до 12 тона. Съществуващо положение: С енергоспестяващата мярка е свързан процеса на струговане на челно цилиндрични повърхнини и нарязване на резби, фрезоване шпонкови канали. В момента струговането и фрезоването се извършва на четири съществуващи машини : • струг Паскулино Милано – струговане на валове с дължина до 6000мм и диаметър 1200мм и тегло до 8 тона; • струг каруселен Ski16 - струговане на детайли диаметър до 1200мм и дължина 1300 мм и тегло до 12 тона; • вертикален обработващ център VB2516AC - фрезоване на шпонкови канали , пробиване на отвори във валове с диаметър до 800мм и дължина 2500мм и тегло до 8 тона; • борверг TOS WHN13.8 В - фрезоване на шпонкови канали , пробиване на отвори във валове с диаметър до 1600мм и дължина 3500мм и тегло до 12 тона. Общата инсталирана мощност на изброените машини е 170 kW. За изработката на унифицирания детайл са необходими две от изброените машини и производителността с отчитане времето за закрепването и базиране на заготовката и свалянето на детайла е 74ч. за 1 бр. Енергоспестяващата мярка 1 е свързана със закупуване на CNC Струговащофрезова машина, която е с по-висока производителност и ресурсна ефективност, което ще доведе до разширяване капацитета на „Карнес“ ЕООД. Новата машина, е с мощност 45 кW и производителността е 1 брой за 26,33ч. с отчитане на времето за закрепване на заготовката и свалянето на детайла. Анализ на производителността на старата и препоръчаната нова машина: Нова машина: Грубо струговане - 18ч.; Чисто струговане – 3,5ч; Нарязване на резба М200х6 – 20мин.; Фрезоване на шпонкови канали – 1,5ч.; Резбофрезоване на 6 отвора М30 – 30мин. Стари машини: Струг каруселен Ski16 - Грубо струговане - 45ч; Чисто струговане – 12ч; Нарязване на резба М200х6 – 3ч., Настройка на празен ход на машината 3часа. Общо време за обработка на Струг каруселен Ski16 – 63ч. Установяване и пребазиране на детайла на Борверг TOS WHN13.8 B - Фрезоване на шпонкови канали – 3ч.; Резбофрезоване на 6 отвора М30 – 6ч.; Настройка на празен ход на машината 2ч. Общо време за обработка на Борверг TOS WHN13.8 B – 11ч. Общо време за обработка на старите машини - 74ч. за 1 бр. Препоръчаната енергоспетяваща Мярка 1 ще доведе до енергийна ефективност и ресурсна ефикасност в производствения процес в три направления: - Намаляване на енергийната интензивност на производството; - Подобряване на ресурсната ефективност на използваните материали за производство – снижаване на отпадъка и технологичния брак; - Намаляване времето за производство на единица продукция. Стъпки за изпълнение на дейността: - Избор на изпълнител на даставката съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г..; - Сключване на договор с избрания изпълнител на доставката; - Доставка на CNC Струговащофрезова машина - 1бр.; - Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на актива. - Подписване на подписване на приемно - предавателен протокол. 1 081 700.00 1 081 700.00
Дейност 2 „Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“: Целта на дейността е въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001 във „Карнес“ ЕООД. Сертифицирането на стандарта е предпоставка за устойчиво развитие на фирмата в посока постигане на дългосрочна енергийна ефективност. Дейността включва: 1. Внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001: Основни етапи и дейности при внедряване на система за енергиен мениджмънт в „Карнес“ ЕООД, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 са както следва: Етап I - Въвеждащо обучение на ключов персонал от „Карнес“ ЕООД по изискванията на СЕУ съгласно стандарта ISO 50001:2011; Етап II – Разработване на Системата за енергийно управление (СЕУ) по изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включени са следните дейности: - Разработване на Наръчник на СЕУ с включени документирани изисквания от СЕУ по ISO 50001:2011; - Разработване Политика за енергийно управление; - Разработени процедури за енергийно планиране и енергиен преглед, както и процедури за оперативно управление и за наблюдение, измерване и анализ. - Разрабоени инструкции за оперативно управление на дейностите по машини, съоръжения и инсталации свързани със значимо потребление на енергия. Ще се разработят също така: - Форми за специфичните записи и данни, свързани с енергийното потребление и управление; - Базова линия за потребление; - Списък на съоръжения, инсталации и оборудване консуматори на енергия; - Списък на ключов персонал и подизпълнители, които влияят на ползването и потреблението на енергия; - Критерии и оценки за приоритизация на благоприятни енерго-спестяващи мерки (ЕСМ) – проекти (със или без тегловен показател на критериите); - План за действие за постигане на общите и конкретните енергийни цели; - План за мониторинг и измерване. Етап III - Обучение на Представител/ите на ръководството и избрани специалисти от фирмата за вътрешни одитори на ИСУ Етап IV - Внедряване на СЕУ: - Изпълнението на изискванията на документите на СЕУ; - Разработването и изпълнението на благоприятни Енерго-Спестяващи Мерки (ЕСМ) съгласно критериите и оценките за приоритизация; - Внедряване на план за действие за постигане на общите и конкретните енергийни цели; - Оценка на съответствието с приложимите законови и други изисквания свързани с енергийната ефективност и енергийно управление. - Планиране, провеждане и документиране на вътрешен одит на всички дейности, включени в обхвата на СЕУ. - Планиране, провеждане и документиране на Преглед на СЕУ от Ръководството на „Карнес“ ЕООД. 2. Сертифициране на внедрената система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 както следва: Сертификационната оценка се извършва на два етапа съгласно международните правила за акредитирана сертификация. Одит на етап 1: Извършване на предварителен одит на документите на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO50001; Одит на етап 2: Провеждане на сертификационен одит на внедрената система за енергиен мениджмънт. Стъпки за изпълнение на дейността: - Избор на изпълнители съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г..за доставка на услугите; - Сключване на договор с избраните изпълнители; - Изпълнение на услуга „Внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“ - Изпълнение на услуга „Сертифициране на внедрената система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“ - Придобиване на Сертификат за „Система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“ Условие за издаване на сертификат е положително заключение от прегледа на документацията и от проверката на място на системата за управление от одиторския екип. Обща стойност на разходите за дейността в размер на 14600,00лв. 14 600.00 14 500.00
Дейност 3 „Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”)“: Целта на дейността е извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”), изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване) със съответните енергоспестяващи препоръки допринасящи за енергийната ефективност на „Карнес“ ЕООД . Дейността е извършена предварително. Дейността включва: Изготвяне и подаване за разглеждане в АУЕР Доклад за енергиен одит съгласно Приложение Б „Образец на енергиен одит по Процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия“, Приоритетна ос 3 „Енергийна и ресурсна ефективност“ на ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. на фирма „Карнес” ЕООД. Обследването за енергийна ефективност се извършва на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването. Издаване от АУЕР на Становище за съответствие на енергийния одит (съгласно Приложение В) с вписано одобрение. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител на услугата „Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”)“, чрез външно възлагане по реда за избор на изпълнител, уреден в чл. 2, ал. 7 от ПМС 160/01.07.2016 г. – набиране на ценови предложения. - Събиране на три ценови предложения от лица, вписани в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност; - Изготвяне на обосновка (съдържаща аргументи за направения избор на изпълнител на базата на получените 3 предложения); 2. Сключване на договор с избрания изпълнител на услугата; 3. Изпълнение на договора за услугата; 4. Подписване на приемно предавателен протокол. Приключване на дейността е получаване от АУЕР на Становище за съответствие на енергийния одит (съгласно Приложение В) с вписано одобрение. 4 200.00 4 200.00
Дейност 4 „Публичност и визуализация“: Целта на дейността е осигуряване в процеса на изпълнение на договора за безвъзмездна помощ на информация и публичност на проектните дейности. Дейността е в съответствие с изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността включва осигуряване на публичност и визуализация, чрез доставка на следните средства за визуализация: • Информационно табло 120/80 см – 1 бр.; • Постоянна разяснителна табела 120/80 – 1 бр.; • Стикер 30/20 см - по 1 бр.. Стъпки на изпълнение на дейността са както следва: - Избор на изпълнител за услуга по дейност Публичност и визуализация; - Доставка на следните средства за Публичност и визуализация: • Информационно табло 120/80 см – 1 бр.; • Постоянна разяснителна табела 120/80 – 1 бр.; • Стикер 30/20 см - по 1 бр. Общата стойност на допустимите разходи за дейност „Публичност и визуализация“ е 632.00лв. 632.00 146.50

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.