Организация и управление на проекта: За организацията и управлението на проекта , ще бъде сформиран екип, който ще се състои от : Ръководител на проекта, счетоводител на проекта и координатор на проекта.Задачата на екипа ще бъде да планира и приложи мерки за адекватно управление и успешно реализиране на поставените цели и проектната идея. В основата на управление на проекта се открояват следните основни задачи, а именно: последователност при изпълнение на проектните дейности, мониторинг на изпълнението на съответните дейности, обмен на данни и информация, относно изпълнение на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, между страните които имат участие в реализирането му, идентифициране, оценка и управление на потенциалните рискове, които биха възпрепятствали изпълнението на проекта и постигане на определените цели.
Конкретните задачи на екипа на проекта са :
1.Организиране извършването на текущ ремонт на помещенията предоставени за създаване на нов Център за почасово предоставяне на социални и здравни услуги за социално включване в общността или в домашна среда,
2. Подбор и структуриране на екипа за функциониране на Центъра за почасово предоставяне на социални и здравни услуги за социално включване в общността или в домашна среда; Подбор и назначаване на персонал за предоставяне на услугата за включване в общността или в домашна среда; Участие в процудурата за подбор на потребители на услугата.
3.Подготовка на работни задания и длъжностни характеристики на лицата в зависимост от трудово - правните отношения.Подписване на договори със съответните служители.
4. Изготвяне на детайлизиран времеви график за доброто изпълнение на проекта.
5.Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители.
6. Подготовка на необходимите документи за доброто изпълнение на проекта.
7.Провеждане на ежемесечни екипни срещи
8.Екипът за управление на проекта ще изготвя както междинни доклади, така и годишен доклад
Изпълнението на Дейността на екипа ще се основава на принципа за : " Добро управление на програми и проекти".
Дейността по организация и управление на проекта ще се проведе в рамките на целия период от 21 месеца на изпълнението му. Организационните дейности ще се изпълняват главно през първите 3 /три/ месеца от старта на проекта: стартиране на информационната кампания; подбор и назначаване екип на Центъра за почасово предоставяне на услуги , подготовка и начало на строително-ремомнтните дейности, организиране приемането на заявления, подбор и назначаване персонала за почасово предоставяне на услугата, подбор на потребителите и подписване на договорите за предоставяне на услугата. Прякото предоставяне на интегрираната услуга се предвижда да стартира през четвъртия месец от Плана а проекта. |
31 634.00
|
31 092.03
|
Изготвяне на оценка на потребностите - включително индивидуална социална оценка: Изготвянето на оценките на потребностите е ключова дейност от процедурата за подбор на потребители. Тя ще започне през втория месец от стартиране на дейностите след структуриране на екипа на Центъра за услуги в домашна среда и ще се извършва паралелно с приема на заявления.
С цел изготвяне на оценка на потребностите :
1. Ще бъде извършена оценка на нуждите от социални услуги на потребителите, отчитайки социалният статус и потребности на бенефициентите, включително и възможностите за социално включване.
2. За всеки потребител ще се попълни социална анкета, която представлява основание за разработване на Индивидуален план за грижа и определяне на видовете услуги, които ще се ползват в рамките на проекта.
3.Предвид получената оценка се предлага броя на часовете и вида на предоставената услуга.
|
0.00
|
0.00
|
Създаване на Център за почасово предоставяне на услуги: Центърът за почасово предоставяне на услуги се създава с цел подобряване на качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване на хора с увреждания и хора над 65г. в невъзможност за самообслужване, както и с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността. По схема "Нови алтернативи" са били обхванати 41 лица от които 37 в неравностойно положение, като 23 от тях са лица над 65 г. възраст. Тe ще формират броя на бенефициентите, потребители на интегрираната услуга. Дейността ще включва комплекс от няколко поддейности, необходими за цялостно реализиране на проектната идея:
1. Подбор на екип на Центъра за почасово предоставяне на интегрирани социални и здравни услуги;
2. СМР - текущ ремонт и доставка на оборудване на предоставените помещения за изграждане на Център за почасово предоставяне на услуги. Създаденият по проекта нов Център за почасово предоставяне на услуги ще се разположи в сграда, частна собственост на община гр.Гълъбово - Акт № 195/25.08.2000 год., като за целта се налага извършването на текущ ремонт на помещенията. Ще се обособят три работни кабинета и тоалетна с обща площ 59.80 кв.м. Ремонтните дейности включват:
- Изграждане на рампа за хора с увреждания на входа за посетители на Центъра;
- Ремонт и прозвъняване на електрическата инсталация, подмяна на ел. Проводник, подмяна на разпределително ел. табло, подмяна на ключове и котакти, замяна на старите с нови енергоспестяващи осветителни тела;
- Ремонт на входни антрета и стълбищен коридор, включващ частично остъргване и шпакловка, цялостно боядисване с латекс на стени и тавани, полагане на подова настилка гранитогрес;
- Ремонт на 2 бр. външни врати, включително подмяна на брави;
- Ремонт врати на вътрешните помещения, включително подмяна на брави;
- Ремонт на прозорци, включително подмяна на счупените стъкла;
- Ремонт на 3 работни помещения-кабинети, включващ шлайфане и лакиране на дървена ламперия, шпакловка и боядисване с латекс на таваните. Поставяне на нова подова настилка;
- Ремонт на помещение за тоалетни-разваляне на фаянсова облицовка по стените и поставяне на нова, полагане на нова подова настилка от теракотни плочи, доставка и полагане на ПВЦ таван и осветителни тела; доставка и монтаж на 2 моноблока, мивка и смесителна батерия за за мивка;
- Доставка и монтаж на вътрешни щори за прозорците на кабинетите.
Обосновка:
В кабинетите ще се извършва индивидуална и групова работа с потребители и социални работници, което предполага в рамките на малък текущ ремонт помещенията да се приведат в адекватен за целите на проекта вид. Предвиждаме доставяне на необходимото за функционирането на Центъра обзавеждане, оборудване и техника, както следва:
- Работен стол с регулиране височината на седене. Регулиране на височината на наклона на облегалката с възможност за фиксиране в желаната позиция - 3 бр.;
- Посетителски стол - 20 бр.;
- Работно бюро - 3 бр.;
- Контейнер за бюро - 3 бр.;
- Заседателна маса 10 души - 1 бр.;
- Секционни шкафове-6 бр.;
- Гардероби- 3 бр.;
- Мека мебел с размер - 1 бр.;
- Закачалка за дрехи / външна/- 2 бр.;
- Компютри с монитори -2 /два/ бр.;
- Преносим компютър - 1 /един/ бр.;
- Мултифункционално устройство - 2бр.;
- Копирна машина - 1бр.
- Доставка и монтаж на 2 броя климатици за кабинетите
3.Разработване на Правила/Методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. За функционирането на центъра е необходимо да се разработят детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. При изготвянето им ще бъдат съобразени с направената оценка на потребностите на лицата, които ще ползват услугата. Предвиждаме привличане на външен експерт - физическо лице за дейността . |
97 975.77
|
399 058.72
|
Създаване на екип за предоставяне на услуги. Обучение на персонала за предоставяне на социални услуги.: В рамките на тази дейност ще се изготви подбор на кандидати за персонал,предоставящ услуги в домашна среда,който да гарантира качествена грижа в семействата на потребителите,зачитайки правото на достойнство и лично пространство на крайните бенефициенти и ще се обучават назначените лица. За предоставяне на почасовите услуги ще бъдат ангажирани 41 лица от населените места в рамките на Община Гълъбово.
Ще се проведе процедура по подбор на кандидати за персонал,предоставящ услуги в домашна среда. При подбора на представителите на услуги ще се цели включването на експерти,които да имат различен профил на компетентността си - социално,медицинско,здравно,педагогическо образование,както и други форми на професионална квалификация,за да се гарантира интегрирания подход при предоставяне на услугите. По този начин надградения набор от услуги ще позволи на ползвателите не само да покриват своите собствени потребности,но и ще допринесе за тяхната обществена интеграция.Първичният подбор ще се осъществи по документ.Следваща стъпка е провеждането на интервю с цел определяне мотивацията на кандидатите за работа,нагласите към предоставянето на грижи в домашни условия за различните целеви групи и потребностите от обучение и квалификация.
Ще се изготвят и подпишат договори с 41 одобрени кандидати за предоставяне на услуги в домашна среда.Договорите ще бъдат трудови с ясно разписани права и задължения на двете страни.Като част от договора ще бъде подписана длъжностна характеристика,която описва задълженията и отговорностите на предоставящите услугите.
Одобрените кандидати за работа задължително ще преминат в рамките на 2 дни начално/въвеждащо обучение, ако липсва такова, или надграждащо обучение, актуализиращо знанията им. Целта на обучението ще бъде придобиване на подходящи знания и умения от страна на персонала за предоставяне на качествени грижи в домашна среда. Обучението ще включва общи познания за грижите в домашна среда, умения и задължения на предоставящите услугите, спецификата на работа с различните целеви групи; здравословни и безопасни условия на труд ; етични стандарти при предоставяне на социални услуги в домашна среда и др. Началното/въвеждащо обучение ще се проведе през третия месец от стартиране на дейностите по проекта. В хода на предоставяне на същинската услуга ще се проведат и две еднодневни поддържащи обучения, съобразени с потребностите на персонала за предоставяне на услуги в домовете на потребителите и спецификата на работата им с конкретните бенефициенти. Допълнителна цел на тези обучения е създаване на нагласа за общностна подкрепа сред предоставящите услугата. Предвижда се това да стане през осмия и дванадесетия месец от графика на предоставяне на услугата. Предвиждаме обученията да бъдат извършени от външни експерти, физически лица. |
352 463.85
|
37 814.08
|
Мотивационна и психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социални услуги- консултиране и супервизия. : В социалната работа има общо приети форми на добра работа, изразяващи се в следването на определени правила и процедури при предоставянето на подкрепа. Работа с уязвими групи често води до професионално натоварване, за избягването на което помагащото лице има нужда от професионална подкрепа,консултиране и супервизия. От друга страна психологическата подкрепа е начин за помагане на лицата, предоставящи социална подкрепа на уязвимите групи.
Супервизията на наетия персонал ще е насочена към подобряване на директната работа и осигуряване на професионална подкрепа. Предвижда се провеждането на една групова супервизия на социалните асистенти и домашните помощници в 5/пет/ групи по два часа и 20/двадесет/ индивидуални супервизии по 1 час.
Психологическата подкрепа ще се предоставя от назначения психолог в Екипа на Центъра за почасово предоставяне на услуги чрез консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата. Психологическата подкрепа ще се извършва при идентифициране на такава потребност, при различни трудни житейски ситуации: загуба на близък човек, при влошаване на здравословното състояние, при конфликти с лицето, което се грижи за тях . Предвидените дейности за психологическа подкрепа са психологическо консултиране, групова работа, индивидуална психологическа консултация..
Подбор и сключване на договор с избран експерт с богат опит в социалните услуги и дейности за предоставяне на професионалната подкрепа - супервизия на персонала. Предвидени са разходи за външния експерт-физическо лице, в размер на 450,00 лв. при спазване на разпоредбите на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014 – 2020, |
450.00
|
317.96
|
Информиране и публичност: Чрез изпълнение на настоящата дейност ще се постигне популяризиране на целите на проекта и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" и визуализация на финансовия принос на Европейския социален фонд, както и популяризиране и мултиплициране на постигнатите по проекта резултати и създаване на положителна обществена нагласа. Предвидените по проекта дейности за публичнаст и информиране включват:
- Информационни събития – организиране и провеждане на две пресконференции за стартиране и финализиране на проекта;
- Връзка с медиите – публикации в местната преса, от които две платени;
- Интернет – обяви, покани и периодични публикации на страницата на Община Гълъбово с информация за напредъка на проекта и постигане на критериите за резултат;
- Печатни материали, предназначени за бъдещите бенефициенти и обществеността за популяризиране целите на проекта, Оперативната програма и финансовия принос на ЕС - брошури, листовки, плакати, банер;
- Изработване на информационна табела за Център за услуги в домашна среда;
- Промоционални материали: бележници, папки, химикали, настолни календари, рекламни чанти, стикери и др. |
2 702.80
|
2 702.79
|