Организация и управление на проекта: Дейността има за цел да създаде необходимите условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта, в съответствие с предвидените дейности, бюджет и график за изпълнение, спазвайки законовите и нормативни уредби, правилата и указанията на ОПРР. За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформиран екип от експерти от Община Бургас с необходимия опит и квалификация, отговарящи за управление, координация и изпълнение на предвидените по проекта дейности, като функциите и отговорностите на всеки един от тях ще бъдат разписани в съответните длъжностни характеристики.
Съставът на екипа за управление на проекта включва 5 експерта, разпределени по съответните позиции:
1. Ръководител проект:
- отговаря за цялостния процес на изпълнение на проекта, съгласно условията на договора за безвъзмездна финансова помощ и осъществява комуникация с Управляващия орган на ОПРР;
- контролира законосъобразното и целесъобразно провеждане на процедури за избор на изпълнители и извършване на разходи.
- осъществява дейности по наблюдение и контрол изпълнението на проектните дейности;
- отговаря за навременното и коректно подаване на отчетна информация по проекта в ИСУН
2.Финансист:
- отговаря за финансовото изпълнение на договора за безвъзмездна помощ и договорите с подизпълнителите. В изпълнение на своите преки ангажименти служителят ще води точна и редовна счетоводна отчетност, включително оперира подходяща електронна счетоводна система. Отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените разходи в Община Бургас.
3. Координатор:
- подпомага ръководителя и екипа по проекта при изпълнение на основните проектни дейности;
- отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на документацията, архива на проекта;
- отговаря за навременното отчитане на проекта в ИСУН 2020;
- отговаря за изготвянето и организацията на информационните материали и публични събития по проекта;
- осъществява координация между всички участници строителния процес на обекта;
4. Експерт "Обществени поръчки"
- отговаря за подготовката на тръжни досиета, съгласуване на тръжна документация, провеждането на обществени поръчки, избор на изпълнители и подписване на договори за всички обществени поръчки, предвидени в рамките на проекта;
- участва в комисии по оценка на постъпилите оферти за избор на изпълнители;
5. Инвеститорски контрол
- контролира количеството и качеството на влаганите материали по време на строителство на обекта;
- следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР;
- представлява възложителя при изготвяне на необходимата строителна документация;
- осъществява оперативен контрол и посещения на място за проверка работата по обекта;
- следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР.
Техническото и финансово отчитане по проекта ще бъде извършвано съгласно Общите условия на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Ще бъдат изготвяни междинни, годишни и окончателен технически отчети, както и финансови отчети и искания за плащане. Те ще бъдат представяни на УО съгласно сроковете определени в Общите условия.
Разходът за за изпълнение на дейността, както следва:
- Ръководител проект - 15 000 лв.
- Координатор проект – 16 200 лв.
- Счетоводител - 16 200 лв.
- Експерт „Обществени поръчки“ – 6 480 лв.
- Експерт „Инвеститорски контрол“ – 4 800 лв.
|
58 680.00
|
0.00
|
Подготовка и провеждане на обществени поръчки: Дейността има за цел да осигури провеждането на законосъобразен, целесъобразен, ефективен и прозрачен избор на изпълнители на дейностите по проекта, съобразно правилата за разходване на средства от Общността, действащото българско законодателство, системата за финансово управление и контрол на Община Бургас и Вътрешните правила за провеждане на обществени поръчки. В рамките на дейността ще се възложи изпълнението на дейностите по проекта на външни изпълнители, за:
1. "Изпълнение на строително - монтажни работи за изграждане на многофамилни жилищни сгради – социални жилища и Кризисен център в ПИ с идентификатор 07079.671.334 по КК на гр. Бургас, УПИ VIII, кв.151 по плана на зона „Д“, ж.к. „Меден рудник“.
2. „Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване за социални жилища и Кризисен център, по обособени позиции:
ОП 1: Доставка и монтаж на обзавеждане и кухненско оборудване за нуждите на социалните жилища.
ОП 2: Доставка и монтаж на обзавеждане и кухненско оборудване за нуждите на Кризисен център.
3. „Упражняване на строителен надзор по рамков договор, сключен между Община Бургас и потенциални изпълнители с предмет: „Изпълнение на консултантски услуги в областта на проектирането и строителството на общински обекти по позиции, както следва: Обособена позиция 5: Упражняване на строителен надзор за строежи от първа до четвърта категория, на обекти от високото строителство и благоустрояване и озеленяване на прилежащия терен“.
4. Упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на обект: "Изпълнение на строително - монтажни работи за изграждане на многофамилни жилищни сгради - социални жилища и Кризисен център в част от секция А3 и Б2 от същата сграда в ПИ с идентификатор 07079.671.334 по КК на гр. Бургас, УПИ VIII, кв.151 по плана на зона „Д“, ж.к. „Меден рудник“.
5. „Изпълнение на мерки за информация и публичност по Рамкова процедура за осигуряване на информация и публичност на Община Бургас".
6. "Организиране на събития в рамките на проекта по Рамкова процедура на Община Бургас".
7. „Независим одит на проекта“.
|
0.00
|
0.00
|
"Изграждане на многофамилни жилищни сгради – социални жилища в ПИ с идентификатор 07079.671.334 по КК на гр. Бургас, в УПИ VIII, кв.151 по плана на зона „Д“, ж.к. „Меден рудник“: Обектът се намира в УПИ VIII, кв. 151, зона Д на ж. р. Меден рудник - най-големият жилищен район на гр. Бургас. Ситуирането на жилищната сграда е подбрано с оглед осигуряване на максимална комуникативност, достъп до образователни, здравни и социални услуги на неговите обитатели и осигуряване на т.нар. "социално смесване" и преодоляване на риска от социално изключване. Имотът се намира в непосредствена близост до един от централните булеварди на ж. р. Меден рудник - бул. "Захари Стоянов", който е и основна транспортна артерия, свързваща жилищния комплекс с градското ядро. В жилищния район функционират няколко училища и детски градини, които разполагат с модернизирана материално - технически база, отговаряща на съвременните стандарти и тенденции в образователния процес. В част от учебните заведения са реконструирани дворните пространства, като са осигурени места за спорт и отдих и сценични изяви. Комплексът е добре обезпечен и от към здравни заведения, като на територията му се намира МБАЛ „Черноморка“ със специализирани отделения и център за спешна медицинска помощ.
С изградената нова транспортна схема в града се осигурява бърз и удобен транспорт за придвижване до ЦГЧ и всички жилищни квартали на града, на територията, на които се намират общообразователни, професионални гимназии, висши училища, както и други здравни и социални институции.
Проектът предвижда изграждане на многофамилна жилищна сграда с пет секции /4 двуетажни и 1 триетажна/ с капацитет от 47 апартамента. Жилищните сгради са разположени сключено в границите на имота и свободно спрямо съседните имоти. Ситуирането на сградата, състояща се от пет жилищни секции е съобразено в максимална степен с естествената денивелация на терена. Сградата е проектирана с два типа секции - А и Б. В секция тип А са предвидени едностайни и двустайни апартаменти, подходящи за хора с физически затруднения в придвижването. Осигурена е достъпност на средата посредством асансьори до всички етажи. В секция тип Б са предвидени за многодетни семейства. Тези сгради са без асансьор.
В сградата ще бъдат изградени три типа апартаменти:
- Едностайни тип "студио" - 22 броя;
- Двустайни жилища за самотни майки, домакинства с ниски доходи и семейства с деца с увреждания - 21 броя;
- Тристайни жилища за многодетни семейства - 4 броя.
В част от секции А3 и Б2 на две нива – полуподземен и първи етаж са обособени помещения за нуждите на Кризисен център за деца и лица, пострадали от насилие, трафик или друга форма на насилие. Входът му е отделен от жилищните входове и е с достъп от обслужващата улица от югозапад. Достъпната среда за центъра е осигурена посредством асансьор, който едновременно ще обслужва живущите в секция А3 и кризисния център. За да се осигури безпрепятственото функциониране на двете отделни звена, е предвидено асансьорът да бъде с двустранно отваряне с контролиран достъп.
В полуподземния етаж на двете секции са разположени още мокри, складови и технически помещения към жилищната част и един апартамент.
В първия етаж на секция А3 са разположени още помещения с общи функции: Зала оборудвана с компютри, с осигурен достъп до интернет, телефон и други медии; Зала за събрания на живущите; Стая за охрана; Склад за съхранение на велосипеди и детски колички; санитарни помещения и апартаменти.
Проектното решение и строителството на нова жилищна сграда ще се доближи в максимална степен до съвременните стандарти за модерни жилища, като успешна комбинация от достъпност, качество на средата и екологосъобразност, включително разположение и изложение на апартаментите, съобразени с климата, енергийно ефективни системи за отопление и охлаждане, с оглед създаване на най-добри условия за живущите. Използването на технологии за енергийна ефективност и оползотворяване на ресурсите имат за цел да допринесат за минимизиране на разходите по поддръжка и обитаване на сградите и в същото време да се превърнат в демонстрационен модел за устойчиви сгради с изключително социални функции. |
3 422 391.87
|
4 057 366.79
|
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане.: Дейността включва, доставка на оборудване и обзавеждане, свързано с осигуряване на основни битови условия в помещенията, предназначени за социални жилища, с цел ефективното им функциониране. Предвиденото обзавеждане и оборудване е съобразено с функционалността на всяко помещение, така че да се осигури удобство и комфорт на неговите обитатели. Доставката ще бъде извършена, съгласно проект по част "Архитектура - интериор" и приложена техническа спецификация.
Интериорният проект обхваща подробни проектни разработки за трите типа жилища:
- Жилище за хора в неравностойно положение;
- Жилище за многодетни семейства;
- Едностайно жилище тип „студио“;
При проектирането на жилищата за хора в неравностойно положение са спазени всички изисквания на НАРЕДБА N 4 за проектиране, изпълнение и поддръжка на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. За нуждите на ползвателите на жилищата се предвижда обзавеждане на дневна с кухненски бокс, спалня и санитарни помещения.
Предвиденото обзавеждане е съобразено с типа жилище, размерите на помещенията и тяхната функционалност.
Основните групи обзавеждане за жилищата включват: кухненско обзавеждане, мебели за трапезария, спални помещения, дневна. Жилищата ще бъдат оборудвани и с необходимата техника за обслужване на ежедневните нужди на неговите обитатели – кухненско оборудване, печка, хладилник, аспиратор и др. Предвиденото обзавеждане ще се доближи в максимална степен до съвременните стандарти на модерни жилища, като успешна комбинация от функционалност, достъпност и практичност.
В рамките на проекта се предвижда оборудване и обзавеждане на помещения с общи функции: компютърна зала; зала за събрания на живущите; стая за охрана; склад за съхранение на велосипеди и детски колички; перално и санитарни помещения. Разходите за обзавеждане на тези помещения с изключение на стаята за охрана, склада за съхранение на велосипеди и детски колички и пералното помещение са недопустими за финансиране с БФП.
Разходите за СМР дейности за тези общи помещения с изключение на стаята за охрана и склада за съхранение на велосипеди и детски колички са недопустими за финансиране с БФП. |
341 105.84
|
0.00
|
Изпълнение на строителен надзор на обекта и въвеждане в експлоатация.: Строителният надзор отговаря за спазване на изискванията за влагане в строежите само на строителни продукти, които осигуряват изпълнението на основните изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и отговарят на изискванията, определени със Закона за техническите изисквания към продуктите, и с наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от същия закон. Отговаря за изпълнението на всички изисквания на българското законодателство свързано с надзора на строителни дейности, а също така проверява дали Изпълнителят на СМР извършва дейности в съответствие с техническите норми и изисквания на специализираното законодателството (основно Закона за
устройство на територията и подзаконовите актове към него).
Основните задължения на фирмата, осъществяваща строителен надзор включват:
• Контрол по спазване на линейния график на строително-монтажните работи;
• Контрол по спазване на правилата по осигуряване безопасни и здравословни условия на труд, влагане на материали и други продукти с доказано съответствие и качество
• Упражняване пълен контрол по време на строителството, в съответствие с разпоредбите на чл.168, ал.1 от ЗУТ.
• Подписва всички актове и протоколи по време на строителството съгласно действащата нормативната уредба, с които се удостоверяват вида и количеството на извършените СМР на обектите.
• Съблюдава съответствието на извършените СМР с одобреното предложение, техническа спецификация и договора за СМР, изискванията на БДС и международните стандарти, които се отнасят до вложените материали и оборудване и използваната технология.
• Участва във всички проби и изпитания на материали, конструкции и инсталации, използвани или изградени на обекта и да подписва всички документи, удостоверяващи резултатите от тези проби и изпитания.
• Подготвя необходимата документация за въвеждане на обектите в експлоатация, за които е приложимо
|
22 355.70
|
20 600.10
|
Информация и публичност на проекта: С цел информиране на широката общественост за приноса на ЕС в реализиране на дейностите, проектът предвижда серия от мерки като публични събития, прессъобщения и изработване на информационни материали, представящи целите, дейностите и резултати по проекта, както и финансовата помощ на ЕС. Със стартиране на проекта ще бъде изготвено и разпространено прессъобщение описващо целите, дейностите и очакваните резултати по проекта. Информация за проекта ще бъде публикувана и на страницата на Община Бургас в секция "Европейски политики и програми". През целия период на изпълнение на проекта, регулярно ще бъде подготвяна информация за напредъка на строителните дейности, която ще бъде разпращана до местни, регионални и национални медии, с оглед навременното осведомяване на широката общественост за изпълнението на проекта. На всички медийни съобщения, информационни материали и събития ясно ще бъде оповестен финансовия принос на ЕС, чрез Европейски фонд за регионално развитие за реализация на инвестицията. В рамките на проекта ще бъдат организирани информационни събития при стартиране и приключване на проекта, както и официална церемония при стартиране на строителните дейности и откриване на обектите. След подписване на договора за безвъзмездна финансова помощ ще бъде организирана встъпителна пресконференция, на която ще бъдат представени целите, планираните дейности и очакваните резултати. В края на проекта след изпълнение на предвидените дейности екипа по проекта ще представи постигнатите резултати на организирана финална пресконференция. Предвижда се организиране на официална церемония "първа копка" при стартиране на строително-монтажните работи на жилищната сграда. В края на проекта ще бъде организирано официално събитие за откриване на изградената инфраструктура. В допълнение за популяризиране финансовия принос на ОПРР и ЕФРР на всички организирани публични събития ще бъде поставен ролбанер с необходимата информация. По време на реализацията на проекта ще бъде поставен 1 временен билборд, в съответствие с указанията в "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правила за информация и комуникация 2014 -2020". След завършване на строително-монтажните дейности ще бъде поставена 1 постоянна информационна табела.
|
2 243.00
|
156.00
|
Независим одит.: Целта на дейността е осигуряване на допълнителна увереност по отношение законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазване на нормативните правила на ЕС с извършване на одитна проверка на изпълнявания проект. При изпълнение на дейността ще се съблюдават, всички законови разпоредби, правила и указания и стриктно ще бъдат спазвани изискванията на "Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС".
В обхвата на проверката ще се проверят за съответствие процедурите за външно възлагане на дейности по проекта, подписаните договори и анексите към тях, ако има такива относно законосъобразността и спазването на приложимите нормативни актове.
Одиторът ще извърши оценка за съответствие относно законосъобразността, вземайки предвид приложимото законодателство, предмета и характера на дейностите, включени в проекта, както и всички документи по ОП "Региони в растеж" 2014-2020, като указания, наръчници, насоки, ръководства, вътрешни правила и др. Ангажимент на одитора ще бъде да провери всички първични счетоводни и други съпътстващи релевантни документи (фактури, приемо- предавателни протоколи, договори и други) с еквивалентна доказателствена стойност, като ще гарантира, че същите са налични, логически обвързани и подкрепящи отчетените като допустими разходи по проекта.
В резултат на проверката одитора, ще предостави за потвърждение, че Бенефициентът поддържа адекватна одитна следа и всички дейности по проекта са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване.
|
5 000.00
|
3 120.00
|