Идентифициране на нуждите на училищата партньори по проекта от подобряване на работата в мултикултурна среда, изготвяне на анализ на нуждите и план за провеждане на обучения: Дейността е основна и необходима за успешното изпълнение на проекта, за постигане на неговите цели и резултати.
Целта на дейността е училищата партньори да получат съдействие за извършване на обективен анализ на учебната среда, да се оценят силните и слабите страни, да се събере информация за прилагани до момента методи за работа в мултикултурна среда, като се оценят положителните и отрицателните крайни резултати. Ще се споделят добри практики и впечатления от минали инициативи. Чрез изпълнение на дейността ще се събере информация и ще се оцени работата на педагогическите специалисти с родителите на учениците, като ще се анализира и потребността от образователни медиатори, като свързващо звено между училището и семействата от различните етноси.
В резултат ще се създадат условия за прилагане на иновативни за образователните институции методи и подходи за управление на мултикултурната образователна среда, което ще даде своя положителен ефект върху превенцията на преждевременното напускане на училище.
Дейността е разделена на 3 поддейности.
Поддейност 1.1
Разработване за целите на проекта на тематични въпросници за изследване на мнението на педагози и родители. Въпросниците ще се разпространяват в онлайн среда сред учителите от училищата партньори и родители на ученици. Въпросниците ще бъдат тествани сред представители на целевите групи и след това ще бъдат разпространени в онлайн среда, чрез която ще бъде събрана необходимата информация. Този начин на събиране на информация ще спомогне за по-бързото й осигуряване и с по-малко възможности за грешки, освен това ще се премахне нуждата от въвеждане на данни от анкетьори.
Получените отговори ще бъдат обработени, събраната информация ще бъде обобщена в подходящ формат, необходим за следващите стъпки от изпълнението на проекта. Ще се създаде база от данни, представени като електронни таблици и текстови файлове, в зависимост от типа на данните.
Поддейност 1.2
Изготвяне на анализ на нуждите от обучения за работа в мултикултурна среда. Основната информация за анализа ще бъде събраните и обобщени данни от поддейност 1.1 В анализа ще се оцени изпълнението на Програмите и Стратегиите за образователна интеграция в училищата партньори. Ще се дадат препоръки за подобряване на училищната среда в контекста на мултикултурното многообразие, вкл. чрез включване на образователни медиатори като необходим участник в процеса по изграждане на позитивна образователна среда. Ще се изведат конкретни препоръки за участие в обучения за работа в мултикултурна среда за учители, директори, образователни медиатори.
Поддейност 1.3
На базата на изготвения анализ и идентифицираните нужди на училищата партньори от подобряване на работата в мултикултурна среда чрез обучения на учители, директори и образователни медиатори, ще се изготви план за провеждане на обучения. Планът ще бъде конкретен за всяко училище, като се отчита спецификите в организацията на учебния процес.
Изпълнението на дейността включва следните етапи:
Етап 1 Възлагане на изпълнението на отделните поддейности на експерти на партньорите и бенефициента - екипът за управление на проекта ще подготви задания за изпълнение на отделните поддейности и ще се сключат договори между работодателя и експерта, при спазване на условията за изпълнение на проекти по ОП НОИР и приложимото законодателство (1 месец)
Етап 2 Извършване на проучване на нуждите от подобряване на работата в мултикултурна среда (1-2 месец), изготвяне на анализ на нуждите (3-5 месец) и план за провеждане на обучения за работа в мултикултурна среда (6 месец) за учители, директори и образователни медиатори (1-6 месец) |
13 800.00
|
13 492.71
|
Организиране, провеждане и участие на учители и директори в обучения за работа в мултикултурна среда: Дейността е основна и необходима за успешното изпълнение на проекта, за постигане на неговите цели и резултати
Целта на дейността е да се създадат условия за придобиване на нови знания и умения за учителите и директорите от училищата партньори за управление на мултикултурната среда. В резултат ще се повиши квалификацията на педагозите и ще се задълбочи техния професионализъм в специфично направление от тяхната ежедневна работа, каквото е работата в мултикултурна среда. Това ще повлияе положително върху подобряване на условията за социализация и усвояване на знания за всеки ученик от училищата партньори.
След нейното приключване 138 учители и директори ще бъдат обучени в специализирани знания и умения за работа в мултикултурна среда, преминавайки успешно през модулно надграждащо обучение за работа в мултикултурна среда, състоящо се от три различни модула.
Дейността включва обучения с присъждане на 3 квалификационни кредита съгласно Наредба №15 от 22.07.2019 г. за статута и проф. развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти.
Обученията са:
"Иновативни методи и средства за работа в мултикултурна среда"
Обучителната програма разглежда същностните характеристики, иновативните методи и средства за работа в условията на мултикултурна среда.Разглеждат се начините за мотивация за учене в мултикултурна среда. Участниците в обучението ще получат практически насоки за ефективна работа в посока успешна образователна и социална интеграция на представителите на етническите малцинства, за прилагане на конкретни иновативни подходи, методи, средства.Конструират се и се представят иновативни модели за работа в мултикултурна среда.
"Мениджмънт на мултикултурната образователна среда – стратегии и подходи за ефективно управление"
Обучителната програма поставя акцент върху ефективните стратегии за изграждане и управление на мултикултурната образователна среда, ролята на учителя, който мотивира, насърчава и подпомага личността на детето и ученика, съобразно индивидуалните му способности, интереси и постижения. Особено внимание се отделя на лидерството в класната стая, делегирането и споделянето на отговорности, ефективните взаимоотношения между децата и учениците, основани на взаимно доверие и уважение. Разглеждат се методите, подходите и техниките за управление на мултикултурна среда, ролята на родителите като активни участници в изграждането на позитивна образователна среда.
"Педагогически аспекти на мултикултурната комуникация. Работа в екип в условията на мултикултурна среда"
Обучителната програма включва спецификите на мултикултурната комуникация в класната стая, традиционните и съвременни (интегрирани) методи и подходи,конструиране на ситуативна педагогическа технология. Участниците в обучението ще получат практически насоки за ефективна екипна работа в посока успешна образователна и социална интеграция на представителите на етническите малцинства, за прилагане на ефективни модели и техники. Ще се решават практически казуси, чрез които обучаемите да прилагат теоретичните постановки и да развиват своята интеркултурна компетентност. Участниците в обучението конструират и представят модели и практики на мултикултурно взаимодействие.
Продължителност на всяко едно от обученията: 48 академични часа, от които 24 присъствени
Форма на провеждане: Частично присъствена
Индикативен брой на групите за обучение: 14 групи за всяко едно от обученията, общо 42 групи за всички обучения, включени в дейността
Брой учители и директори, които ще бъдат обучени: 138 за всяко едно от обученията
Брой удостоверения, потвърждаващи успешното завършване на обученията - общо 414 удостоверения (на 138 педагози след участие в по 3 обучения)
Изпълнението на дейността включва следните етапи:
Етап 1 Възлагане на услуги по организиране и провеждане на обучения за работа в мултикултурна среда (6-7 месец)
Етап 2 Организиране,провеждане и участие в обучения за работа в мултикултурна среда (8-33 месец) |
194 166.00
|
168 371.00
|
Организиране, провеждане и участие на образователни медиатори в обучение за работа в мултикултурна среда: Дейността е основна и необходима за успешното изпълнение на проекта, за постигане на неговите цели и резултати
Целта на дейността е да се създадат условия за придобиване на нови знания и умения за образователни медиатори за управление на мултикултурната среда в училищата партньори. В резултат ще се повишат компетенциите на образователните медиатори и ще се засили тяхната ефективност в процеса на подобряване и укрепване на връзката между училището и семейството на учениците от различни етноси.
След нейното приключване 3 образователни медиатори ще бъдат обучени в специализирани знания и умения за работа в мултикултурна среда, преминавайки успешно през специализирано обучение за работа в мултикултурна среда.
Дейността включва обучение за образователни медиатори на тема "Методи и подходи за работа в мултикултурна среда".
Обучителната програма разглежда методи, подходи и техники при работа в мултикултурната класна стая. Разглеждат се начините и формите за осъществяване на интеркултурно образование в предучилищното и училищното образование. Особено внимание се отделя на идентифициране на причините за отпадане на учениците от училище, като се разглеждат методи и подходи за превенция. Предлагат се модели и техники за работа със семейства от етническите малцинства, които биха повишили родителската отговорност и мотивация за оказване на подкрепа на обучението, възпитанието и социализацията на техните деца и ученици.
За обучението не се присъждат квалификационни кредити.
Обучението е тридневно, изнесено с нощувки.
Индикативен брой на групите за обучение: 1 група.
Брой образователни медиатори, които ще бъдат обучени: 3 лица
Брой удостоверения, потвърждаващи успешното завършване на обучението - общо 3 удостоверения
Изпълнението на дейността включва следните етапи:
Етап 1 Възлагане на услуги по организиране и провеждане на обучение за работа в мултикултурна среда (чрез обща процедура - публична покана за избор на изпълнител по дейност 2) (6-7 месец)
Етап 2 Организиране,провеждане и участие в обучения за работа в мултикултурна среда (29-33 месец) |
951.00
|
951.00
|