Дейност 1- Организация и управление на проекта, мерки за информация и комуникация: Обхватът на проектното предложение съдържа дейности различни по своя характер, специфика и обем, което предполага използването на експертна помощ със специфични области на познания, експертиза, опит и квалификация, като инструмент за успешното изпълнение. За тази цел е се предвижда използването на смесен екип за управление на проекта. Бенефициентът със заповед ще сформира екип за управление на проекта (ЕУП), съставен от служители на общината и външни експерти, притежаващи специфични знания и умения, свързани с предмета на проекта. Дейността на ЕУП ще продължи до окончателното приключване на проекта, удостоверено с окончателен доклад, подаден от Бенефициента, и одобрен от УО на ОПОС 2014-2020 г. Членовете на ЕУП - служители на общината, ще бъдат назначени в съответствие с изискванията на ПМС 189/28.07.2016 г. и приложимите нормативни документи, докато външните експерти ще бъдат избрани при спазване реда на КТ. Структурата на ЕУП се състои от следните експерти:
1. Ръководител
2. Координатор и лице по архива
3. Експерт юрист
4. Счетоводител
5. Експерт по мониторинг и докладване
6. Експерт по информация и комуникация
7. Експерт еколог
8. Експерт по КАВ
9. Експерт СМР
10. Експерт по ОВК
11. Експерт ОП
Община Пловдив ще изпълнява дейността по осигуряване на мерки за информация и комуникация в съответствие с изискванията за задължителни мерки и за технически характеристики на материалите и продуктите, посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ и в „Насоки за информация и комуникация на проекти, финансирани по ОПОС 2014-2020 г. Дейността включва:
1. Публикуване на интернет страницата на общината описание на проекта – цели, очаквани резултати, основни дейности, бюджет и информация за финансовия принос на Кохезионния фонд на ЕС и на България чрез ОПОС 2014-2020 г. - до два дена след подписване на АДБФП. Банер с линк към сайта на ОПОС, общината има на страницата си.
2. Провеждане на 5 пресконференции за запознаване на широката общественост с проекта и ползите от него и източниците на финансиране, както и с напредъка по изпълнението му - встъпителна, заключителна и три междинни.
3. За популяризиране на проекта и информиране на обществеността за финансовия принос на ЕС, ще се изготвят следните материали: временен билборд; постоянна обяснителна табела; винилни банери, които ще се поставят в районните администрации и в др. сгради на общината;
- платени публикации в печатни медии за популяризиране на проекта;
- промоционални комплекти, съдържащи брандирани: химикалка и тефтер, които ще бъдат раздавани на журналисти и широката публика;
Изработката на винил за временен билборд ще бъде по действащи договори в общината, като е налична конструкция и не се налага изработване на нова. Стикерите и визуализацията на оборудването, ще бъде ангажимент на изпълнителя/ите на втория етап за доставка и монтаж на отоплителните устройства. Постоянната обяснителна табела ще бъде възложена за изработка в рамките на обществената поръчка за Техническа помощ за Етап 1. Експертът по информация и комуникация в ЕУП ще има основна отговорност за изпълнение на дейността. Неговите функции ще бъдат да организира пресконференциите, да осигурява материал с актуална информация за проекта за интернет страницата на общината и да осъществява контрол върху дейността на външни изпълнители относно спазване на изискванията за изпълнение на мерки за информация и комуникация. В рамките на дейността ще бъде проведена една процедура по ЗОП, за предоставяне на услуга - Техническа помощ за подготовка на инвестиционни мерки, насочени към намаляване замърсяването на атмосферния въздух от битовото отопление чрез подмяна на отоплителни устройства на твърдо гориво (дърва и въглища). Обществената поръчка ще обхваща дейности 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 и 9 от т. 7 План за изпълнение. Документацията ще се разработи от експерт „Обществени поръчки", подпомогнат от компетенциите на останалите членове на ЕУП. |
263 300.62
|
226 542.96
|
Дейност 2 - Проучване нагласите на населението : Дейността подкрепя изпълнението на Етап 1 на настоящото проектно предложение по Процедура № BG16M1OP002-5.003, по ОПОС 2014-2020, като целта й е фокусирана върху обследването на нагласите на крайните потребители на проекта относно планираните мерки за подмяна на стационарни индивидуални и многофамилни домакински горивни устройства на твърдо гориво. Дейността е насочена към обхващането на жителите на град Пловдив, ползващи за своите битови нужди дърва и въглища като основен отоплителен консуматив. Целта на проучването е концентрирана в извеждането на актуална информация относно желанието и условията, при които потенциалните потребители на проекта биха заменили настоящите си отоплителни устройства на твърдо гориво. Проучването ще следва да предостави и ясна информация по отношение на предпочитаните от бъдещите ползватели алтернативни форми на отопление, с които същите биха били склонни да подменят използваните до момента такива. При изпълнение на изследването ще се отчитат териториалните и социално-икономически особености на Община Пловдив. С осъществяването на горепосоченото проучване следва да се получи информация, позволяваща извеждането на следните базисни данни, основополагащи за изпълнението на активностите, предвидени в Етап 1 на настоящото проектно предложение, а именно: определяне на ориентировъчно предварително териториалното разпределение на населението в рамките на града, към което са насочени мерките от проекта; дефиниране нагласите на посочената целева група, в т.ч. – желанието на представителите й за подмяна на използваните до момента устройства на твърдо гориво, предварителните нагласи и предпочитания за ползване на алтернативни форми на отопление, готовността и условията за извършване на предлаганата подмяна и др. Проучването, заложено в дейността, ще предостави възможност за придобиване на реална представа за броя и характеристиките на домакинствата/лицата, които биха се ползвали от възможността за подмяна на досегашните си източници си на отопление с твърдо гориво с екологичносъобразните им алтернативи, както и ще създаде възможност за извеждане на изходни данни относно районното разпределение и концентрация на потенциалните ползватели на територията на град Пловдив, включително – и ще се предостави изходна информация относно потенциалната приоритетност на алтернативните форми на отопление, предпочитани от изследваното в рамките на дейността население. Основни методически похвати чрез които ще се реализира дейността включват, но не се изчерпват до: теренни проучвания, директни интеракции с потенциалните потребители, прилагане на смесени подходи за достигане на таргетираните лица, количествен и качествен анализ на събраната информация и др. Реализацията на дейността следва да допринесе за: определяне и профилиране на потребителите (, вкл. – социално-икономически статус, жилищни условия и т.н.), дефиниране на потребителското разпределение и концентрация в рамките на града, извеждане на заключение относно предварителните предпочитанията на населението, свързани с допустимите алтернативни форми на отопление в рамките на града и др. Предвид обхвата и комплексността на проучването, същото ще бъде извършено чрез определен по реда на ЗОП външен изпълнител, който следва да осигури всички необходими предпоставки за качественото и своевременното му изпълнение и извеждането на необходимите търсени резултати. Резултатите от проучването следва да предоставят актуална информация за това дали и при какви условия гражданите на община Пловдив, които се отопляват на дърва и въглища, биха заменили отоплителните си устройства на твърдо гориво, както и с каква алтернативна форма на отопление, в съответствие с Процедура №B G 1 6 M 1 O P 0 0 2 - 5 . 0 0 3 „Мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух“. |
70 200.00
|
70 200.00
|
Дейност 3 - Организиране и провеждане на разяснително-обучителна кампания: В изпълнение на дейността ще се проведе разяснително-обучителна кампания сред населението с оглед информиране на обществеността относно ползите от прилагането на мерки по подмяна на стационарните индивидуални и многофамилни домакински горивни устройства на твърдо гориво с алтернативни такива, както и положителното влияние на същите върху подобряване на екологичната обстановка на територията на Община Пловдив, в частност – и на качеството на атмосферния въздух. Чрез реализацията на кампанията се цели не само въздействие върху масовите обществени нагласи по посочената тема, но и достигане до определените в Дейност 4 целеви потребители, в качеството им на бъдещи ползватели на проектните активи. Осъществяването на предвидената кампания ще съчетае информационното насищане с мерки за директно въздействие с крайните потребители, което ще допринесе за осигуряването на максимална прозрачност, уведомяване и разясняване на възможностите, които изпълнението на настоящия проект предлага на потребителите. В рамките на кампанията ще се акцентира върху специфичните особености на Община Пловдив, възможностите за алтернативно отопление на домакинствата/лицата, очакваното влияние от прилагането на тези мерки върху околната среда и КАВ (, вкл. – намаляването на фините прахови частици), потенциалното отражение на алтернативните форми на отопление върху разходите на домакинствата/лицата и др. За активното участие и въвличане на гражданите в посочения процес от изключително значение е обхващането на максимално голям брой потребители, поради което, популяризирането на посочените кампании ще бъде извършено чрез разпространение на информация в регионални/национални печатни и електронни медии, изработка на промоционни и разяснителни материали, вкл. – интерактивни такива, и др. Кампанията ще бъде осъществена с необходимата концентрация и честота, според изведените в предходната дейност изводи относно ориентировъчно разпределение на потенциалните потребители и др. С приоритет ще се промотират алтернативните опции за отопление, с отчитане специфичните особености на Община Пловдив и съобразени с дефинираните потребителски предпочитания. Ще бъде поставен и акцент върху реда, начина и процеса на кандидатстване за подмяна на източниците за отопление на твърдо гориво с алтернативни такива. Ще се осигури максимална достъпност и прозрачност на информацията с цел привличането на широк кръг участници и заинтересовани страни. Събитията ще бъдат провеждани на територията на град Пловдив, като особен фокус ще се постави върху изведените в Дейност 4 приоритетни райони. За концентриране на ефекта от кампанията, същата ще се проведе структурирано в два етапа: първи етап – разяснителна кампания, предназначена за запознаване на широката общественост с възможностите и ефектите от използването на алтернативни отоплителни източници върху околната среда и КАВ, вкл. – и за таргетиране на крайните потребители, и втори етап – обучителна кампания, насочена към предоставяне на детайлна информация за начините, стъпките и условията за включване в инициативата за подмяна на отоплителни устройства на твърдо гориво на територията на Община Пловдив. Всички събития ще се провеждат във възлови градски локации (районни кметства, места с концентрации на граждани и др.), обезпечени с условия за достъпност и транспорт. Наред с провеждането на кампаниите ще се разпространяват електронни, печатни и рекламно-промоционни материали за популяризирането на предвидените проектни интервенции по подмяна на отоплителните устройства на твърдо гориво. |
54 000.00
|
54 000.00
|
Дейност 4 - Изработване на цялостна визия за подхода, по който ще бъдат подменяни отоплителните устройства на твърдо гориво: Целта на дейността е да се изготви цялостна визия за подхода, който община Пловдив ще приложи през втория, инвестиционен етап за подмяна на отоплителните устройства на твърдо гориво с алтернативни форми на отопление. Подходът за изготвяне на обща визия ще включва изпълнение на набор от проучвателни и аналитични дейности - събиране на данни, изготвяне на анализи, определяне на критерии, приоритизирането им с оглед дефиниране на най-подходящия, от екологична и социална гледна точка, подход при подмяна на устройствата, като се отчитат и финансовите измерения на инвестицията. В рамките на настоящата дейност ще се извърши анализ на ситуацията по отношение видовете отопление по квартали и техния принос към замърсяването на въздуха, както и на възможностите на домакинствата в тези райони да преминат към алтернативна форма на отопление в кратко-, средно- и дългосрочен план. Анализът ще предостави цялостната визия за подхода по който ще бъдат подменяни отоплителните устройства на твърдо гориво, включително приоритизация на кварталите и на приложимите мерки (алтернативи на отопление), отчитайки както наличната към момента на извършване на анализа отоплителна инфраструктура, така и рентабилността на инвестициите (от гледна точка на цена/намалено количество ФПЧ10, прогнозни разходи на домакинство за избрана алтернатива за отоплителен сезон). Анализът ще отчита и общите екологични, социално-икономически и географски и климатични характеристики на общината и на всеки район (където е приложимо). Реализирането на дейността и изготвянето на анализа ще позволи да се определят необходимите разходи по квартали, за: подмяна на стационарни индивидуални и многофамилни домакински горивни устройства на твърдо гориво; прилагане на мерки за алтернативно отопление на жилищни райони, състоящи се от индивидуални къщи и/или малки многофамилни сгради, използващи твърдо гориво за отопление; подготовка на необходимия картов материал, места с „горещи точки“, райони с домакинства с проявили интерес към включване в дейностите от втори етап на настоящото проектно предложение, райониране, концентрация на население и друга информация. Събраните данни ще бъдат предмет на вторичен анализ от гледна точка на допустимите алтернативи за подмяна на отоплителни устройства и специфичните изисквания по ОПОС 2014-2020 г. Ще се изготви набор от екологични, социални, финансови и технически критерии - географска локация на обектите по квартали съотнесено към степента на замърсяване от битово отопление, социална поносимост. За целите на прилагането на различните критерии и степенуването им по приоритет, ще се направят финансови анализи за рентабилността на инвестицията и прогнози за: количество и вид на старите отоплителни устройства; нови отоплителни устройства/инсталации по видове; дял на социално слаби домакинства; разходи на домакинствата за избраните допустими алтернативни видове отопление, и др. Ще бъдат изготвени процедурни правила за прилагане на подхода от община Пловдив, вкл. - ще се разработи механизъм за администриране на държавни помощи (de minimis) по проекта, в случаите, в които се предоставят средства за подмяна на отоплителни устройства на самостоятелни обекти, които извършват стопанска/икономическа дейност (допустима съгласно Насоките за кандидатстване). Резултатите от всички извършени анализи и прогнози ще послужат за приемане на критериите, които ще се прилагат, и тяхното комбиниране и подреждане по приоритет. Ще се вземе предвид и механизмът за приоритет на санирани сгради. Като крайна задача, в дейността ще бъде разработена обща визия за подхода. |
91 800.00
|
91 800.00
|
Дейност 5 - Изготвяне на Механизъм, чрез който кандидатът ще осигури приоритетност на инвестициите в санирани сгради : Разработването на механизма ще осигури възможност за прилагане на ефективен модел за приоритизация на мерките, предвидени за реализация в рамките на втория етап от проектна, като се отчете ефекта от санираните сгради. Механизмът ще се разработи въз основа на изготвен анализ на многофамилните и еднофамилни жилищни сгради и на домакинствата в тях, които се отопляват на твърдо гориво. Дейността е насочена към разработване на механизъм, който да дава приоритет на санирани сгради при участие в проекта. Изпълнението на тази дейност се налага поради факта, че лошото качество на изолацията в голяма част от жилищния фонд е фактор, който увеличава консумацията на гориво от домашните потребители. В тази връзка, когато се инвестира в многофамилни жилищни сгради, с цел постигане на максимален резултат от проекта, ще се дава приоритет на инвестиции в санирани такива. Приоритизирането ще се извърши, отчитайки реално реализираните мерки за енергийна ефективност, постигнатият клас на енергийна ефективност и др., които ще включват, но няма да се ограничават до: външно саниране, вид дограма, използвани устройства за отопление, оценка на разходната ефективност за инвестицията и технически обследвания на многофамилни жилищни сгради и др. В рамките на дейността ще бъде обобщена наличната в общината информация за санирани жилищни сгради на територията на община Пловдив, в т.ч на Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради, проект „Енергийно обновяване на българските домове на МРРБ“ по ОП Регионално развитие 2007-2013 г. Механизмът ще вземе под внимание и различните характеристики на жилищен имот, по-специално свързаните с „Отопление, вентилация и климатизация“, конструкция, изложение, етажност, вътрешно/ външно разположение на жилищен имот в сграда, изолация и пр. Анализирайки така събраната и систематизирана информация и данни, след извършване на проучвания и теренни посещения ще се разработи модел за определяне на приоритетност в санирани сгради и методика за изчисление. Основният източник на информация ще бъдат междинни и крайни резултати от други дейности в рамките на проекта, а именно: Дейност 2. Проучване на нагласите на населението и Дейност 7. Обследване на място чрез посещения в домакинствата и изготвяне на анализи. В Дейност 2 ще се набере количествена информация за броя и локацията на санирани сградите, в които са разположени жилищата на лицата, попълнили въпросниците в проучването, а в Дейност 7 се предвиждат посещения на място в обектите, за които са постъпили въпросници за участие в проекта за подмяна на отоплителните устройства. По време на посещенията ще бъде набирана подробна информация за жилището и сградата, в която то се намира, вкл. саниране. Събраната информация от различните източници ще бъде обобщена и анализирана. Ключов момент в анализ е сравнението на местоположението на санираните страни в районите с най-високо замърсяване на въздуха с фини прахови частици, като тази информация ще бъде визуализирана в картов материал. Като завършващ елемент на дейността ще бъдат разработен механизма за осигуряване на приоритетност на санираните сгради за участие в проекта, като ще бъдат разработени различни критерии и тегла, чрез които да се обхванат различни случаи.
|
86 400.00
|
86 400.00
|
Дейност 6 - Изготвяне на Механизъм, отчитащ приходи, генерирани от предаването на заменените отоплителни устройства от общината на специализирани структури, регистрирани за третиране на отпадъци от черни и цветни метали съгласно ЗУО: Общата цел на дейността е да се изготви Механизъм, отчитащ приходи, генерирани от предаването на заменените отоплителни устройства от общината на специализирани структури, регистрирани за третиране на отпадъци от черни и цветни метали съгласно ЗУО. През втория етап от изпълнението на проекта, старите отоплителни устройства следва бъдат демонтирани преди извършване на дейностите по доставка и монтаж на новите отоплителни устройства. За демонтираните отоплителни устройства ще се осигури тяхното законосъобразно третиране, чрез предаване на лица, притежаващи документи за извършване на такъв вид дейност. Разработеният механизъм ще осигури извършването на оценка и прогноза на очакваните количествата генерирани отпадъци от предаването на старите отоплителни уреди от населението. Механизмът трябва да позволява оценка на разходите от генерирането на отпадъка, през неговото предаване и транспортиране, до неговото оползотворяване/рециклиране до края на жизненият му цикъл. Съобразявайки се с условието, че формираните приходи от продажбата на старите отоплителни уреди, не могат да се използва за извършване на икономическа дейност, механизмът следва да дефинира, обоснове и остойности всички дейности по предаване, събиране, транспортиране до окончателно третиране на старите уреди за отопление. Този източник на информация за изпълнение на дейността ще бъде допълнен с информация от проучвания на пазара на отпадъците от черни и цветни метали и на пазарните цени на тези отпадъци. Ще се изготви и списък на площадките за дейности с отпадъци от черни и цветни метали на територията на община Пловдив. Механизмът следва да включва указания за стъпките за установяване на прогнозния размер на приходи, начин на предаване на ОЧЦМ, начин на докладване на приходите, начин на постъпване на приходите в общината, в т.ч. бланки, таблици и др. В хода на настоящата дейност ще се прецени какъв да бъде подходът на община Пловдив за възлагане на дейността по демонтаж и предаване за последващо третиране на демонтираните уреди. Посочените дейности в механизма, отчитащ приходи от предаването на заменените отоплителни устройства, следва да не попадат в обхвата на извършваните от общината икономически дейности и да се осигури спазване на правилата за държавни помощи. Следва да се предложат дейности насочени към изпълнение на мерки за подобряване на КАВ, за които да се разходват постъпилите приходи.
Като източник на информация ще се използва:
- публичния Регистър на лицата, притежаващи документи за извършване на дейности с отпадъци на интернет страницата на ИАОС, информация от интернет страницата на РИОСВ-Пловдив, МОСВ, наличната в общината информация; интернет проучвания на пазарните цени на черни и цветни метали.
- данни от проучването на нагласите на населението да замени неефективните си отоплителни устройства на твърдо гориво по дейност 2 и обследването на място в домакинствата по дейност 7. |
81 000.00
|
81 000.00
|
Дейност 7 - Обследване на място за целите на подготовка на проектното предложение: Целта на дейността е да се обследват конкретните параметри за подмяна на отоплителните устройства чрез посещения на място във всички домакинства/обекти по попълнили анкети/въпросници по дейност 2. За обследването на място ще бъдат изготвени бланки с технически параметри, които ще се използват при посещенията на място за конкретизиране на детайлите по извършване на подмяната. На място ще се верифицират попълнените във формулярите за кандидатстване данни, като например дограма, топлоизолация на стени, покриви, подове, вид на настоящото отоплително устройство и вид на използваното твърдо гориво /дърва и въглища/, вентилация и климатизация, конструкция, изложение, етажност, вътрешно/външно разположение на жилищен имот в сграда, технически възможности за прилагане на заявената алтернативна форма на отопление. Всички данни от обследването на място ще бъдат обобщени и анализирани. Резултатите ще се използват за изготвяне на обща визия за подхода за подмяна на отоплителните устройства в рамките на дейност 4.
Заложените в рамките на втори етап мерки са насочени към домакинства, постоянно обитаващи еднофамилни жилищни сгради или многофамилни жилищни сгради до 2 етажа, с по-малко от 6 самостоятелни жилищни обекта или многофамилни сгради с над 3 етажа и над 6 самостоятелни жилищни обекта. В случаите на многофамилни сгради с над 3 етажа и над 6 обекта ще се изисква от крайните получатели, представянето на информация, че в сградата не са били и не се извършват инвестиции за същите мерки, финансирани от Националната програма за енергийна ефективност, ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 г., DESIREE, REECL и др. финансови източници и донори. Броят на отоплителните устройства, които ще се подменят в тези сгради се определя въз основа на отопляваните самостоятелни обекти, като сумарните емисии на ФПЧ10 на отделните нови устройства не следва да надвишават емисиите на ФПЧ10 от подмененото общо отоплително устройство на дърва/въглища в сградата. В многофамилни сгради в които група от самостоятелни обекти ползват общо локално отопление, изготвените като част от настоящата дейност анализи и изследвания ще съберат, верифицират, обобщят и синтезират информация и данни за наличието на сдружение на собствениците. За всяка от проучваните алтернативи ще се опишат и разгледат приложимите специфики за отопление при прилагането й във всеки тип идентифицирана по проекта сграда. За да се гарантира ефективността и ефикасността на инвестицията при многофамилните жилищни сгради, ще се дава приоритет на санирани такива, отчитайки резултатите от изпълнението на дейност 4 от настоящото проектно предложение. |
64 800.00
|
64 800.00
|
Дейност 8 - Разработване на средни/пределни цени за единица продукт : Разработването на средни/пределни цени за единица продукт (подмяна с инсталация на пелети, газифициране и пр.) или за отопление на кубичен метър за различните алтернативни форми на отопление при подмяна на устройство на дърва и въглища, съгл. допустимите дейности по раздел „13.3. Втори етап: Изпълнение на инвестиционни мерки – допустими дейности“ от Насоки за кандидатстване е важна част при последваща процедура за избор на изпълнител в рамките на втория етап.
Средни/пределни цени за единица продукт или за отопление на кубичен метър за различните алтернативни форми за отопление ще бъдат изчислени след провеждане на проучване на доставчици на уредите за отопление, които са допустими съгласно Насоките за кандидатстване и са приложими за община Пловдив.
За същинското изчисление на цените ще бъде разработен модел, като негови основни параметри ще бъдат: 1) информация от проучването на доставчиците; 2) наличният финансов ресурс; 3) брой домакинства, които ще участват; 5) брой отоплителни устройства на твърдо гориво (дърва и въглища), които ще бъдат подменени.
Средни/пределни цени за единица продукт или за отопление на кубичен метър ще бъдат разработени за всяка от алтернативни форми за отопление, която ще се прилага в община Пловдив.В рамките на настоящата дейност ще се изготви финансов анализ, базиран на резултатите от дейности от 2 до 7 от проектното предложение.
За целта ще се актуализира и систематизира наличната и допълнително събирана за целта информацията и данни, необходими за изготвянето на финансовият анализ. Изчислението на разходите за подмяна на използваните от домакинствата уреди за отопление на дърва, въглища и др. с нискоемисионни инсталации ще се изчисли след провеждане на пазарно проучване. Определянето на средни/пределни цени за единица продукт ще се отчетат специфичните характеристики на целевите групи на проекта, на обитаваният имот, характеристиките за отопление, вентилация и климатизация, конструкция, изложение, етажност, вътрешно/външно разположение на жилищен имот в сграда, изолация и др. приложими към предмета на дейността специфични характеристики. За определяне на пределните цени в анализа ще се разгледат и отчетат и стойности от предишни аналогични договори, получени оферти, проучване в интернет и или други източници. Резултатите от изготвеният анализ ще се използват при остойностяването на вторият етап на проектното предложение.
|
77 760.00
|
77 760.00
|
Дейност 9 - Изготвяне на проектното предложение за втория етап на проекта: Целта на дейността е да се подготви проектното предложение за втория етап от изпълнението на проекта, съгласно насоките, указанията и изискванията по настоящата процедура на УО на ОПОС 2014-2020 г. Тази цел пряко кореспондира с целите на проекта, тъй като инвестициите за подмяна на отоплителните устройства на твърдо гориво ще се извършват съобразно планираните в настоящата дейност човешки и технически ресурси, дейности и бюджет. Дейността ще се базира на резултатите от първия подготвителен етап и ще включва задачи, необходими за да се изпълнят изискванията, посочени в Насоките за кандидатстване. Ще бъдат изпълнени следните задачи: 1. Ще бъдат изчислени целевите стойности за общото количество намалени емисии ФПЧ10 , получени в резултат на изпълнение на проекта. Тази задача има за цел да се изчисли индикаторът за резултат от изпълнение на проекта. Базовата стойност на индикатора за община Пловдив е посочена в „Указания за изчисление на целевата стойност на индикатора за резултат за втория етап от изпълнението на проект по процедура „Мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух“ по ОПОС 2014-2020 г.“, Приложение № 7 към Насоките за кандидатстване, част „условия за кандидатстване“. Целевата стойност ще бъде изчислена въз основа на изчисленията за подменени отоплителни устройства от всички жилища със съответния вид алтернативен отоплителен метод за всяка година от изпълнението на проекта, като ще се следват насоките в гореспоменатите указания. 2. Ще бъдат изготвени документи, които ще послужат за изготвяне на обосновката и предложението на община Пловдив за изпълнение на Етап 2. Ще бъдат изготвени следните документи в посочената логическа последователност: 2.1. План за изпълнение – включващ идентификация и описание на дейностите. За изготвяне на плана за изпълнение ще бъдат използвани резултатите от първия етап и при описание на съответните дейности ще се реферира към съответния документ, изготвен през първия етап, в който се намират съответните данни и аргументи. Допустимите дейности ще бъдат съобразени с указанията, посочени в Насоки за кандидатстване както по отношение на допустимост/недопустимост на дейностите (т.13), така и по отношение на допустимост/недопустимост на разходите (т. 14). 2.2. Ще бъде разработен анализ на остойностяване на дейностите през втори етап съгласно указанията, посочени в раздел 13.6. Допълнителни изисквания към Насоките за кандидатстване, част „условия за кандидатстване“. Анализът на остойностяването ще се извърши за всички предвидени дейности през втори етап. За дейности, за които е релевантно, като база за остойностяване ще се използва изготвеният през първия етап документ със средни/пределни цени. 2.3. Детайлизиран бюджет за Етап 2 на проекта, отчитащ всички указания за допустимост на разходите 2.4. План за външно възлагане. В рамките на настоящата дейност ще се изготви и техническата спецификация към процедурата за закупуване, доставка и инсталиране на устройствата, предмет на втори етап на проекта. |
59 400.00
|
59 400.00
|
Дейност 10 - Демонтаж и предаване за последващо третиране на заменяните отоплителни устройства на дърва и въглища: Община Пловдив ще извърши събиране на отоплителните устройства на дърва и въглища и предаване за последващо третиране и рециклиране. Дейността ще се осъществи съобразно разработения през Етап 1 Механизъм, отчитащ приходите от предаването на заменените отоплителни устройства. Въз основа на данните за броя декларирани за демонтиране уреди на дърва/въглища в подадените формуляри за кандидатстване към 31.05.2021 г. и направените прогнози за съответния брой уреди за демонтиране при следващи покани в Етап 2, е изчислен общият прогнозен брой отоплителни устройства на твърдо гориво, които ще бъдат демонтирани - 3 051 броя. Ще бъдат изпълнени следните последователни действия: 1. Демонтиране, изнасяне и натоварване на отоплителни устройства на дърва/въглища и прилежащи елементи към тях от имотите, в които ще бъдат подменяни отоплителните устройства; 2. Транспортиране на демонтираните отоплителни устройства и прилежащите им елементи от лице, притежаващо Регистрационен документ с разрешение за транспорт на отпадъци с битов характер от група 20 от Наредба № 2/23.07.2014 за класификация на отпадъците, до площадка с необходимите разрешителни по ЗУО за временно съхраняване и оползотворяване на отпадъци с код R12 и R13 от Приложение № 2 към § 1, т. 13 от ЗУО; 3. Претегляне на кантар на доставените демонтирани отоплителни устройства и разтоварване на площадката; 4. Последващо третиране - разкомплектоване, отстраняване на вредни вещества, разделяне на доставените отоплителни устройства на съставните им части и сортиране на получените метални отпадъци по вид, наименование и код съгласно Наредба № 2 за класификация на отпадъците, като се отделят по видове черни метали (желязо тънко, желязо дебело, чугун) и други отпадъци (включително смеси от материали); 5. Претегляне и предаване на получените метални отпадъци с цел последващо оползотворяване от лице, притежаващо Комплексно разрешително (по ЗООС) или Разрешително за дейности с отпадъци (по ЗУО) за дейност с код R4 „Рециклиране/ възстановяване на метали и метални съединения“ от Приложение № 2 към § 1, т. 13 от ЗУО; 6. Превеждане на получените приходи от предадените за рециклиране метални отпадъци в банкова сметка на Община Пловдив, като общината ще използва приходите за неикономически дейности за озеленяване и облагородяване на публични пространства. При изпълнението ще се спазват стриктно всички изисквания на нормативната уредба във връзка със събиране и предаване за последващо третиране и рециклиране на заменяните отоплителни устройства на дърва и въглища. Ще бъдат попълвани и подписвани всички изисквани документи в целия процес на изпълнение, в т.ч. декларации за произход на отпадъка по чл. 39, ал. 4 от ЗУО, декларации по Закона за защита на личните данни, приемо-предавателни протоколи, удостоверения и кантарни бележки, отчетни документи по образци съгласно Наредба № 1 от 4 юни 2014 г. за реда и образците, по които се предоставя информация за дейностите по отпадъците, както и реда за водене на публични регистри, удостоверения и други. |
238 950.00
|
197 113.92
|
Дейност 11 - Доставка и монтаж на отоплителни устройства за битово отопление: Дейността ще се извършва в жилищните имоти на физически и юридически лица, които са одобрени за участие в проекта. В Етап 1 от проекта Община Пловдив изготви Визия за подхода, по който ще бъдат подменяни отоплителните устройства на твърдо гориво. Визията включва също така и допустими отоплителни устройства, които да бъдат предоставени на крайните получатели. В рамките на дейността ще бъде извършено следното: - Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и гаранционно обслужване на отоплителни устройства на електричество (климатици); - Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и гаранционно обслужване на отоплителни устройства на пелети и па радиатори - Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и гаранционно обслужване на отоплителни устройства на природен газ и на радиатори - Доставка и монтаж и гаранционно обслужване на радиатори. - Осигуряване на 6 бр. ОВК експерти за посещение на място за мониторинг дейностите по демонтаж на уредите на дърва и въглища и монтиране на алтернативните уреди. Определен е общият прогнозен брой крайни потребители, на които ще бъдат доставени нови отоплителни устройства.
Съгласно обработените формуляри за кандидатстване, подадени до 31.07.2023 г., броят на подписаните договори е 3 057 бр. Въз основа на тези данни и разполагаемия бюджет за Дейността е прогнозиран общият брой 3 175 крайни потребители.
Всички доставяни отоплителни устройства ще отговарят на специфични технически параметри съгласно европейското и националното законодателство. След монтажа и пускането в експлоатация на отоплителното устройство ще се извършва устен инструктаж на крайния получател на място и ще му бъдат предоставени писмени инструкции за експлоатация и поддръжка на новото отоплително устройство, както и документи от производителя. Ще бъде подписван приемно-предавателен протокол между крайния получател и доставчика. На всеки краен получател ще бъде осигурено гаранционно обслужване на доставеното ново отоплително устройство и извършване на годишен технически преглед на устройството в гаранционен срок, който не може да е по-кратък от 24 месеца. Осигуряване на външна експертна помощ от 6 броя експерти „Отопление, вентилация и климатизация“ в 6-те района на община Пловдив, които: - участват в разяснителните кампании в съответните райони на община Пловдив, свързани с техническата специфика на дейностите по проекта; - участват като техническо лице в оценителните комисии за избор на изпълнители за доставка на новите отоплителни устройства/инсталации; - осъществяват контрол върху работата на избранитеизпълнители за подмяна на старите отоплителни устройства, като проверяват и участват в приемателните комисии за извършените доставки и монтажи в съответните райони; - осъществяват контрол върху работата на избрания изпълнител за демонтаж на старите устройства по съответните му райони и предаването им за последващо рециклиране, вкл. чрез проверки на място. Осигурена е дeмаркация със задълженията и отговорностите на ЕУП. |
12 340 721.04
|
10 966 029.37
|