Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Фирма "БРОД ЛЪКИ" ЕООД, дъщерно дружество и част от структурата на "Брод и Компания Холдинг" ООД, е специализирана в производството на трикотажни изделия. Произвеждат се различни модели  трикотажни изделия. През 2014 г се създава и ново производство, насочено в изработването на тениски и блузи от платове. В производството са ангажирани около 280 човека, а основни клиенти са: HEINRICH SAUER, SAINT PIERRE и RABE.
За да остане конкурентоспособна на пазара и да продължи своето успешно развитие, по елемент А фирмата планира инвестиции в енергоефективно оборудване, чрез което да се намалят производствените разходи и брак и да се постигне по-висока производителност. Дейностите по проекта включват подмяна на остаряло оборудване, използвано на етап 1 мостриране от производствения процес  и на етап 3 плетене, и замяната му с нов по-висок клас машини, които се отличават с по-висока енергийна ефективност и по-голям капацитет на производство. В резултат на внедряването на новото високотехнологично оборудване предприятието ще постигне намаляване на енергийната консумация, разширяване на капацитета и редуциране на разходите по експлоатация и поддръжка.  По елемент Б фирмата предвижда използването на консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001, както и изграждане на система за мониторинг и контрол на енергопотреблението. Тези дейности ще допринесат за подобряване енергийния баланс, увеличаване ефективността и получаване конкурентно предимство чрез по-ниския разход на енергия.

Реализацията на дейностите, заложени в настоящото проектно предложение, ще доведе до следните резултати:
-повишена енергийна ефективност и конкурентоспособност. Планираните енергийни спестявания са 69,42%;
-по-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси;
-повишени капацитет и качество на продуктите.
Съвкупният ефект от инвестицията ще гарантира устойчивото развитие на фирма „БРОД ЛЪКИ“ЕООД.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на енергийно ефективно оборудване съгласно мярка 1 от енергийния одит (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на Плетачна машина 12 файн -6 бр. и Плетачна машина 7 файн -6бр): В изпълнение на препоръчаната в енергийния одит мярка 1 за повишаване на енергийната ефективност БРОД ЛЪКИ предвижда подмяна на 12 бр стари плетачни машини с 12 бр нови плетачни машини, от които 6 бр са 12 файн (б.р.2.1) и 6 бр са 7 файн(б.р.2.2) Доставката, инсталацията и пускането в експлоатация на новите активи ще гарантира постигането на заложените цели- повишаване енергийната ефективност и разширяване капацитета на предприятието. Използваните в момента стари машини са с инсталирана мощност на всяка от тях 2kVA и годишен разход на енергия 23 636.56 kWh/год. Те са амортизирани и морално остарели, а средната производителност на всяка една е 0.282 бр/час. Плетачните машини се ползват както на етап 1 от производствения процес - мостриране, така и на етап 3 - плетене. Технолозите разработват мострата, изплитат детайлите и предават изделието на моделиера, който уточнява обмерните данни. След стартиране на производството на определен модел на машините се изплитат отделните детайли. Начинът на работа е: оформяне на бримкови стълбове и редове в определена форма, посредством подаване на прежда с помощта на нишководач, която прежда се захваща от иглите, като по този начин се оформя бримка. Определен брой бримки една до друга оформят бримков ред, а определен брой бримки една над друга определят бримковия стълб. Бримковият ред определя ширината на изделието, бримковият стълб - дължината. Към момента дейността на фирмата е неефективна поради използването на морално и технически остаряло оборудване, което е от нисък енергиен клас. В предприятието основният енергоресурс, който се изразходва е ел. енергия, като се отчита постоянна тенденция към увеличаване на изразходваните енергийни ресурси, свързани пряко с произвежданите продукти. Това се дължи именно на физическото и морално остаряване на машините за производство и тяхната неефективност, което показва необходимост от замяна на основни машини от технологичния процес с нови енергоефективни и с по-висока производителност. Наличните машини също така се характеризират с чести повреди по задвижващата електроника и окабеляване на подвижната глава, което води до чести престои за ремонт. Предприятието изпитва трудности в производството на по-сложни изделия поради остаряло техническо състояние, както и софтуерни ограничения и малка памет – машината не може да приема по-сложни програми за плетене, което ограничава видовете изделия. Въвеждането в производството на новите дву-системни машини ще доведе до висока енергийна ефективност, повишаване на производителността и разширяване капацитета. Изразходваните енергийни ресурси за производството на единица продукция ще бъдат по-малко, времето за изработване драстично съкратено, а производственият капацитет на фирмата ще нарасне с около 5 пъти. В резултат на изпълнението на препоръчаната мярка ще бъдат постигнати енергийни спестявания в размер на 1 383 120 kWh/год за всички машини и 1 132.775 т/год спестени емисии CO2. Същевременно новото оборудване е с по-ниски оперативни разходи и по-висока производителност, както и е много по-енергоефективно в сравнение със съществуващото оборудване. Характеризира се с висока технологичност, нисък разход на енергия при производство на единица продукция, както и с по-голям капацитет. Новите плетачни машини ще имат годишен разход на енергия 10 511.52 kWh, което е почти 50% по-малко от разхода на старите, а производителност се равнява на 1.50 бр/час, което е около пет пъти повече от тази на съществуващите неефективни плетачни машини. Инвестицията ще допринесе за намаляване на негативното въздействие върху околната страна и съответства на фирмената политика за въвеждане на все по-екологично производство. Етапи на изпълнение 1)Разпределение на задачи по проекта сред членовете на екипа (м 1) 2)Подготовка на тръжна процедура (м 2-3) 3)Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор (м 4-5) 4)Доставка на оборудване, инсталация, въвеждане в експлоатация и обучение (м 6-12) 1 455 137.52 1 455 137.52
Придобиване на енергийно ефективно оборудване съгласно мярка 2 от енергийния одит (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на Плетачна машина 12 файн -6 бр и Плетачна машина 7 файн – 4бр.): В изпълнение на препоръчаната в енергийния одит мярка 2 за повишаване на енергийната ефективност БРОД ЛЪКИ предвижда подмяна на 2 бр стари плетачни машини с 10 бр нови плетачни машини, от които 6 бр са 12 файн (б.р.2.3) и 4бр са 7 файн (б.р.2.4). Доставката, инсталацията и пускането в експлоатация на новите активи ще гарантира постигането на заложените цели- повишаване енергийната ефективност и разширяване капацитета на предприятието. Използваните в момента 2 бр стари машини са с инсталирана мощност на всяка от тях 3.2kVA и годишен разход на енергия 33 114.16 kWh/год. Те са амортизирани и морално остарели, а средната производителност на всяка една е 0.282 бр./час. Плетачните машини се ползват както на етап 1 от производствения процес - мостриране, така и на етап 3 - плетене. Технолозите разработват мострата, изплитат детайлите и предават изделието на моделиера, който уточнява обмерните данни. След стартиране на производството на определен модел на машините се изплитат отделните детайли. Начинът на работа е: оформяне на бримкови стълбове и редове в определена форма, посредством подаване на прежда с помощта на нишководач, която прежда се захваща от иглите, като по този начин се оформя бримка. Определен брой бримки, една до друга, оформят бримков ред, а определен брой бримки една над друга определят бримковия стълб. Бримковият ред определя ширината на изделието, бримковият стълб- дължината. Към момента дейността на фирмата е неефективна поради използването на морално и технически остаряло оборудване, което е от нисък енергиен клас. В предприятието основният енергоресурс, който се изразходва е ел. енергия, като се отчита тенденция към увеличаване на изразходваните енергийни ресурси, свързани пряко с произвежданите продукти. Това се дължи на физическото и морално остаряване на машините за производство и тяхната неефективност, което показва необходимост от замяна на основни машини от технологичния процес с нови енергоефективни и с по-висока производителност. Наличните машини също така се характеризират с чести повреди по задвижващата електроника и окабеляване на подвижна глава, което води до чести престои за ремонт. Предприятието изпитва трудности в производството на по-сложни изделия поради остаряло техническо състояние, както и софтуерни ограничения и малка памет – машината не може да приема по-сложни програми за плетене, което ограничава видовете изделия. Въвеждането в производството на новите три-системни машини ще доведе до висока енергийна ефективност, повишаване на производителността и разширяване капацитета. Изразходваните енергийни ресурси за производството на единица продукция ще бъдат по-малко, времето за изработване драстично съкратено, а производственият капацитет на фирмата ще нарасне около 5 пъти. В резултат на изпълнението на препоръчаната мярка ще бъдат постигнати енергийни спестявания в размер на 1 656 908 kWh/год. за всички машини и 1 357.008 т/год. спестени емисии СО2. Същевременно новото оборудване е с по-ниски оперативни разходи и по-висока производителност, както и е много по-енергоефективно в сравнение със съществуващото оборудване. Характеризира се с висока технологичност, нисък разход на енергия при производство на единица продукция, както и с по-голям капацитет. Новите плетачни машини ще имат годишен разход на енергия 10 511.5 kWh, което е почти 50% по-малко от разхода на старите, а производителността се равнява на 1.50 бр/час, което е около пет пъти повече от тази на използваните в момента неефективни плетачни машини. Инвестицията ще допринесе за намаляване на негативното въздействие върху околната страна и съответства на фирмената политика за въвеждане на все по-екологично производство. Етапи на изпълнение 1)Разпределение на задачи по проекта сред членовете на екипа (м 1) 2)Подготовка на тръжна процедура (м 2-3) 3)Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор (м 4-5) 4)Доставка на оборудване, инсталация, въвеждане в експлоатация и обучение (м 6-12) 1 545 105.70 1 545 105.70
Изграждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението съгласно мярка 3 от извършен енергиен одит (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на Измервателна апаратура и събиране на първична информация -1к-т; Хардуер – 1к-т; Системен и приложен софтуер – 1к-т): За изпълнение на мярка 3 от извършен енергиен одит фирма „БРОД ЛЪКИ“ ЕООД предвижда Изграждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението, съдържаща следните компоненти, състоящи се от неразривно свързани елементи: Измервателна апаратура и събиране на първична информация -1к-т; Хардуер – 1к-т; Системен и приложен софтуер – 1к-т. В момента в обекта в гр. Лъки няма изградена ефективна система за мониторинг на енергопотреблението и не се осъществява ефективен енергиен контрол и мениджмънт. Изразходената електроенергия от целия обект се измерва чрез един търговски електромер и един търговски разходомер за природен газ, с който се отчита изразходеното количество природен газ от горелката на парния. Предприятието не разполага с други средства, чрез които да следи разхода на енергия в реално време и няма данни, с помощта на които да се вземат ефективни решения, влияещи на енергийния мениджмънт в предприятието. Също така липсва изградена система за събиране, записване и анализ на информацията за потреблението на енергия в предприятието, както и квалифициран персонал, който да е зает с извършване на енергиен мениджмънт. Всичко това възпрепятства ръководството на предприятието от възможността да влияе в реално време на разхода на енергия на базата на достоверни данни от текущото реално потребление. Единствената възможност е да се анализират месечните показания на търговските уреди за измерване на потреблението за изминал период, което обаче не е неефективно. Затова в рамките на тази дейност се предвижда изграждане на автоматизирана електронна система, която записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основни технологични процеси и системи в предприятието, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление и може да предава и получава данни посредством форма на електронна комуникация. Автоматизираната система за мониторинг и контрол на енергопотреблението (АСМК) предвижда използване и събиране на първични данни от измервателна апаратура, включваща монтирани електронни електромери в трафопоста на висока и ниска страна на напрежение, както и електронен разходомер за природен газ. Чрез инсталираните електронни уреди за измерване се предвижда да се получават данни за разхода на енергия от всички консуматори в предприятието. Използването на обработените чрез софтуерния продукт на АСМК данни от електронните уреди за измерване ще позволява автоматично отчитане на разхода на електроенергия и природен газ в реално време. Информацията ще може да се съхранява в архив на софтуера и ще дава възможност във всеки момент да бъде извършена проверка на минали събития. Всяко отклонение от нормалното потребление и отчитане ще може да бъде контролирано. Ежедневно, в реално време или от архивни данни, на екран на работна станция ще се наблюдават и анализират разходите на електроенергия и природен газ и ще се сравняват с нормалното потребление. При наличие на отклонения, ще може да се осъществява незабавен или последващ контрол, ще се търсят и анализират причините, като се вземат управленски решения, чрез които ще се минимизират енергийните разходи, обвързани с данни от системата за производство в предприятието. В резултат от изграждането на АСМК, която да обхваща всички консуматори на енергия в предприятието (консуматори на електроенергия и на природен газ), се очаква да бъдат постигнати спестявания на енергия в размер на 10% от тях. Етапи на изпълнение 1) Разпределение на задачи по проекта сред членовете на екипа (м 1) 2) Подготовка на тръжна процедура (м 2-3) 3) Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор (м 4-5) 4) Доставка на системата, инсталация и внедряване, обучение (м 6-12) 28 572.00 28 572.00
Консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт в съответствие с БДС EN ISO 50001 (дейността ще бъде реализирана чрез предоставяне на услуги по разработване и внедряване на ISO 50 001 – бюджетен ред 18.1 от т. 5 Бюджет): Въвеждането на система за управление на енергията (СУЕ) съгласно ISO 50001:2011 се обуславя от следното: - нужда от ясно дефиниран подход за рационално управление на енергията. Стандартът предоставя стратегическа рамка за мониторинг, управление и контрол на енергопотреблението. Прилагайки ISO 50001:2011, БРОД ЛЪКИ ЕООД ще идентифицира най-енергоемките процеси и ще предприеме мерки по ограничаване потреблението на енергия и енергийни ресурси - нужда от подобряване на енергийната ефективност във всички аспекти на дейността. Въвеждането на СУЕ ще осигури предпоставки за: по-добро енергийно управление на производствените процеси и електроразпределението; подобряване на енергийната ефективност на сградата на фирмата; оптимизация на транспортните дейности и редуциране потреблението на горива; оптимизация на снабдяването. В рамките на дейността ще бъдат реализирани следните поддейности: I. Разработване и внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на ISO 50001:2011. За тази цел ще бъде избран консултант, който ще има следните задачи: 1. Енергийно планиране -определяне обхвата и физическите граници на СУЕ -анализ на процесите в организацията и определяне на енергоемките процеси, подлежащи на мониторинг и контрол; -разпределение на отговорности и роли във връзка с поддръжката на СУЕ - разработване на енергийна политика -залагане общи и конкретни енергийни цели и разработване на програми за постигането им. 2. Документиране на Системата - изготвяне на писмени процедури, инструкции, формуляри и наръчник за управление на енергията -идентифициране и оценка на съответствието с приложимите законови и др.изисквания във връзка с управлението на енергията - определяне на енергийна базова линия; на енергийните харакеристики и показателите им - извършване на енергиен преглед - създаване на записи към СУЕ 3. Интегриране на документацията в „БРОД ЛЪКИ“ ЕООД - информиране на служителите за целите на СУЕ -разпространение на формуляри, инструкции, наръчник сред работните места, на които са необходими 4.Оценка на съответствието с ISO 50001:2011 и ефикасността на СУЕ -Провеждане на вътрешен одит от квалифициран одитор и изготвяне на доклад от него -Провеждане на Преглед от ръководството и изготвяне на доклад от него 5. Подобрение на СУЕ чрез предписване и изпълнение на коригиращи и превантивни действия, повдигнати във връзка с констатации от одити и преглед на ръководството Етапи на изпълнение 1) Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (м1) 2) Подготовка на провеждане на процедури за избор на изпълнители чрез публикуване на съобщение за събиране на ценови предложения (м 2-3) 3) Оценяване на събраните ценови предложения и сключване на договор с доставчик на услугата (м 4-5) 4) Разработване и внедряване на СУЕ в съответствие с БДС EN ISO 50001:2011 (м 6-12) 40 000.00 39 500.00
Консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт в съответствие с БДС EN ISO 50001 (дейността ще бъде реализирана чрез предоставяне на услуги по сертифициране на ISO 50 001 - бюджетно подперо 19.1 от т. 5 Бюджет): Изпълнението на дейността за Консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт в съответствие с БДС EN ISO 50001:2011има за цел да оцени степента на съответствие на организацията със съответния стандарт. Дейността по сертифициране на система за енергиен мениджмънт в съответствие с БДС EN ISO 50001:2011 ще бъде изпълнена от сертифициращ орган, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021:2011. Сертифициращата организация ще проведе сертификационен одит на 2 етапа, както следва: 1. Одит на етап 1: На този етап сертифициращата организация ще оцени: адекватността на разработената документация във връзка със СУЕ: съответствието с ISO 50001:2011 и степента на готовност на „БРОД ЛЪКИ“ ЕООД за провеждане на одит на Етап 2. Ще бъде разработен одитен доклад, в който ще бъдат документирани наблюденията и констатациите на одиторите, изискващи отстраняване преди етап 2. 2. Одит на етап 2 (сертификационен одит): На този етап ще се оцени внедряването и ефикасността на СУЕ на база на събраната информация и доказателства за съответствие с всички клаузи на ISO 50001:2011 и свързаните с приложната област на системата законови и др. изисквания. След успешно преминаване на одита ще бъде издаден сертификат, удостоверяващ съответствието на „БРОД ЛЪКИ“ ЕООД с изискванията на ISO 50001:2011. Етапи на изпълнение: 1) Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2) Подготовка на провеждане на процедури за избор на изпълнители чрез публикуване на съобщения за събиране на ценови предложения (месец 3-4) 3) Оценяване на събраните ценови предложения и сключване на договори с доставчиците на услугите (месец 5) 4) Провеждане на одит на етап 1 (месец 14) 5) Провеждане на одит на етап 2 (месец 15) 6) Издаване на сертификат за съответствие с БДС EN ISO 50001:2011 (месец 12) 15 000.00 14 900.00
Дейности по осигуряване на визуализация на проекта: Всички предвидени мерки за визуализация по настоящия проект ще бъдат изпълнени в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.“, както и с изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. Предвиждат се мерки за информация и публичност както на проектните цели и резултати, така и на приноса на Европейския съюз. Планираните дейности включват: 1) Включване на подробна информация за проекта на уебстраницата на бенефициента. Емблемата на ЕС и логото на програмата ще бъдат изобразени цветно и ще бъдат видими още при началното отваряне на страницата 2) Отпечатване и поставяне на плакат (с минимален размер А3) на обществено-достъпно и видно място в помещения, където се изпълняват дейностите по проекта. Ще бъдат отпечатани 2 плаката, съдържащи следната информация: емблема на ЕС и упоменаване на Европейския съюз; общо лого за програмен период 2014-2020г. със съответното наименование на финансиращата програма; наименование на проекта и главната му цел; обща стойност на проекта и размер на европейското и националното съфинансиране в лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 3) Отпечатване и поставяне на стикери върху активите закупени и инсталирани по проекта. Стикерите ще бъдат цветни като размерите им ще бъдат съобразени с размерите на съответните активи, върху които ще бъдат поставени. Предвижда се отпечатването на 22 стикера. 4) Поставяне на временен билборд на видимо за обществеността място пред производствената база на фирмата в гр. Лъки. 5) Поставяне на информационна табела пред базата на фирмата в гр.Лъки. Табелата ще бъде поставена не по-късно от 3 месеца след приключване на проекта. Размерите на информационната табела ще бъдат значителни, така че да бъде лесно забележима за широката общественост. 6) Организиране на 2 публични събития. Събитията ще бъдат предварително анонсирани чрез разпространение на прессъобщение до средствата за масово осведомяване и/или публикуване на рекламно-информационно каре в регионална или национална печатна медия. До потенциални участници в събитието ще бъдат изпратени покани. Предварителна информация за събитието ще бъде публикувана и на интернет-страницата на фирмата и ще бъде изпратена до УО и най-близкия офис от мрежата от 28 информационни центъра. Допълнително ще бъдат изработени 2 информационни банера/транспаранта, които да информират за наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС чрез ОПИК и ЕФРР и съфинансирането от държавния бюджет. В допълнение на това финансирането по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 ще бъде оповестявано във всеки документ свързан с изпълнението на проекта в това число информационни бюлетини, информация до пресата, покани до участници за събития, документация за избор на изпълнител и други. При публични изказвания или интервюта за медиите представителите на бенефициента ще подчертават ролята на Общността за осъществяването на проекта чрез ОПИК, като ще се упоменава и размера на БФП. Всички мерки за информация и комуникация, които ще бъдат предприети от „БРОД ЛЪКИ“ ЕООД по настоящата процедура, изрично ще указват съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта чрез поставяне - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. - упоменаване на ЕФРР; - общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. При отчитането на дейностите по визуализация на УО ще бъде представен доказателствен материал за осъществените мерки - копия, снимки, линкове и екземпляри от произведените материали. Етапи на изпълнение: 1. Сформиране на екип и провеждане на процедура за избор на изпълнител/и и сключване на договор с избран изпълнител (1 м.) 2. Доставка на активите, предмет на договора (2 м.) 3. Прилагане на мерки за публичност и информираност (1-12 м.) 1 190.00 334.10
Дейности по извършване на одит на проекта ( дейността ще бъде извършена чрез изготвяне на доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта съгласно Приложение Ц към Условията за изпълнение, бюджетен ред 21.1.): В съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС,Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и приложимо за проекти с размер на безвъзмездната финансова помощ над 750 000 евро (1 466 872,5 лв.), в рамките на тази дейност фирма „БРОД ЛЪКИ“ ЕООД чрез външен изпълнител ще извърши проверка на извършените в рамките на проекта разходи. Дейността ще бъде изпълнена чрез изготвяне на доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта от регистриран одитор, съгласно Приложение Ц към Условията за изпълнение. Одиторът ще извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ, а докладът за външен одит на счетоводната документация по проекта ще бъде приложен към искането за окончателно плащане по проекта. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Подготовка на процедурата за избор на доставчик на услуги за извършване на одит на счетоводната документация по проекта по образец и определяне на Комисия за разглеждане на офертите. (м.10-12) 2. Събиране, разглеждане и оценка на получените оферти за избор на изпълнител за извършване на одит на счетоводната документация по проекта. (м.12) 3. Изготвяне на детайлна обосновка (протокол) за взетото решение и избран доставчик. (м.12) 4. Сключване на договор с избрания изпълнител (м.12) 5. Извършване на одит на счетоводната документация по проекта на „БРОД ЛЪКИ“ ЕООД по образец (Приложение Ц към Условията за изпълнение) с изготвен доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта и изготвяне на приемо-предавателен протокол за изпълнение на услугата. (м.12) 6 000.00 5 870.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.