Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

„Балкан Био Бг” ЕООД е регистрирана през 2018 година, в гр.Тетевен и е наследник на фирма Еко Балкан ,основана през 1996 г. в град Тетевен, с основен предмет на дейност изкупуване и преработка на мляко ,  производство и търговия на млечни продукти .
Технологичната схема на предприятието е участъкова:
- участък за производство на сирене; 
- участък за производство на кашкавал; 
- участък за производство на други продукти/ извара,моцарела и др./; 
- участък приемно  
- енергийно стопанство.  
Енергийните източници на промишлената система са електрическа енергия и промишлен газьол. Има изградена комплектна кондензаторна уредба за компенсиране на реактивната енергия- 30kVar.
Целта е, чрез усъвършенстването на енергийните баланси на ПС, в резултат на предложените мероприятия за икономия на електрическа енергии, да е определяща по-високо ниво на енергийна ефективност на процесите, т.е -повишаване на ефективността на производствените процеси чрез подобрена енергийна ефективност.
Съгласно изготвеното и приложено ениргийно обследване на предприятието  по очакваната от реализацията на мероприятията икономия на топлинна и електрическа енергия ще се получат следните данни:
Общия икономически и екологичен ефект от дейността по енергийните баланси в ПС се изчислява по очакваната от реализацията на мероприятията икономия на топлинна и електрическа енергия 
•	Икономия на ел.енергия- 8,542 MWh/год.
•	Икономия на топлоенергия -80,53 MWh/год.
•	Общо икономия на енергия -89,072 MWh/год.
•	Процент енергийно спестяване- 20,77%
•	Годишния екологичен ефект е в размер на 105,1 т/год СО2.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проекта/Project management Ще се осъществява от ръководител проект, осигуряващ безпрепятствено изпълнение на заложените дейности, отчитайки всички рискове свързани с управлението на проекта. It will be carried out by a project manager, ensuring the smooth implementation of the activities set out, taking into account all risks related to the management of the project. : Управлението на проекта ще се осъществява от Ръководител на проекта, Технически експерт, Финансов експерт. Доброто управление включва: - сформирането на екип за управление; - разработване на вътрешни правила за осъществяване на мониторинг и проверки на място; - отчетността по проекта според изискванията на УО; - добро финансово управление на проекта и координация на дейностите; - изготвянето и съхранението на архив на проектната документация; Отговорности и задължения на: Ръководителят на екипа: • ръководи, координира и контролира работата на екипа; • осъществява комуникация и връзка с всички участници по реализацията на проекта; • съгласува и одобрява финансовите технически доклади и искания за плащания; 'Основни задължения и дейности на Финансовият експерт по изпълнение на проекта • осъществява контрол върху финансовите операции като следи за целесъобразното и законосъобразно разходване на средствата по проекта, съгласно утвърдения бюджет на проекта; • Съдейства на екипа при подготовката на финансови доклади; • Получава и проверява за целите на мониторинга на проекта всички фактури / документи с еквивалентна доказателствена стойност, представени от изпълнителите на дейностите по проекта; Основни задължения и дейности на Техническият експерт по изпълнение на проекта • подпомага ръководителя и останалите членовете на екипа при контрола върху техническото изпълнение на проекта; • извършва наблюдение и контрол върху изпълнението на сключените договори за дейностите свързани с Доставка и СМР; • следи за изпълнение на план-графика на дейностите свързани с Доставка и СМР; • Разходите за екипа по управление на проекта с включени осигурителни вноски са определени, както следва: ръководител на проекта –15 000лв.; технически експерт- 12 000лв.; счетоводител на проекта – 8 000.лв. Обща стойност: 35 000лв. Project management Description: The project will be managed by a Project Manager, Technical Expert, Financial Expert. Good management includes: - the formation of a management team; - development of internal rules for monitoring and on-site inspections; - project reporting according to the requirements of the MA; - good financial management of the project and coordination of activities; - the preparation and storage of an archive of the project documentation; Responsibilities and obligations of: The Project Manager: • leads, coordinates and controls the work of the team; • carrixes out communication and connection with all participants in the implementation of the project; • agrees and approves financial technical reports and requests for payments 'Main duties and activities of the Financial Expert on project implementation • exercises control over financial operations by monitoring the expedient and legal spending of project funds, according to the approved project budget; • Assists the team in the preparation of financial reports; • Receives and verifies, for the purposes of project monitoring, all invoices / documents of equivalent evidentiary value, submitted by the contractors of the project activities Main duties and activities of the Technical Expert on project implementation • assists the manager and other team members in controlling the technical implementation of the project; • performs monitoring and control over the execution of concluded contracts for the activities related to Delivery and construction activities ; • monitors the implementation of the schedule of activities related to Delivery and construction activities The costs for the project management team, including insurance contributions, are determined as follows: project manager – BGN 15,000; Technical expert - BGN 12,000; Financial expert - BGN 8,000 Total value: 35,000 BGN 35 000.00 35 000.00
Информация и публичност /Information and publicity: Всички дейности по информация и публичност са съобразени със: Ръководство за комуникация и дизайн Финансов механизъм на ЕИО и Норвегия за периода 2014-2021 г. Дейностите по информация и публичност са за да се: - гарантира възможно най-широко разпространение на информация и за да се повиши информираността и прозрачността на информацията за възможностите за финансиране, бенефициерите и постиженията; - повиши осведомеността на широката общественост относно съществуването на Норвежкия финансов механизъм; - гарантира видимостта на страната донор -Норвегия — и нейния принос за намаляването на икономическите и социалните неравенства и укрепването на двустранните отношения между държавите донори и държавите бенефициери. Избраният изпълнител стриктно трябва да следва изготвения План за публичност от страна на Възложителя/Кандидата, чийто План включва: - Изготвяне и поставяне на информационни табели – 2 бр.Създаване на (информационна табела) – визуално отражение на проекта, с логата на Финансовия механизъм на ЕИП и Норвегия Обща стойност: 1 600 лв. - Организиране и провеждане на Конференции. Организиране на два броя конференции в началото и в края на проекта със съответни мултимедийни презентации от Кандидата и партньора от ЕИП. Подготовката за организирането на встъпителна и заключителната конференция с последващи семинари за предстоящите дейности и за реализацията им. Конференциите ще протекат в подготвяне на материали, мултимедийни презентации, поканване на регионални и местни журналисти за отразяване, с участие на представители от страна на партньора и Кандидата. По време на пресконференциите ще се даде информираност че дейностите / проекта /пресконференциите се подкрепят финансово от по линия на Финансовия механизъм на ЕИП и Норвегия. , Споделяне на информация; Веднага след пресконференциите ще се проведат информационни семинари/ с партньора по проекта/. За всяка пресконференция с последващ информационен семинар ще се организира кетъринг за 20 човека. Стойност на 1 конференция: 3500лв. Обща стойност: 7 000 лв. - Изготвяне и публикуване на: Статии в масмедии и интервюта със снимков материал - 2бр. Публикации с цел по-добра възможност да се представи информация по дейностите/ по проекта както и финансовия механизъм на ЕИП и НФМ в страната на Кандидата и на партньора. Обща стойност: 1 000 лв. - Изготвяне на Брошура А4 формат /210x297 mm/ с една сгъвка, цветност 4+4, 130 гр хром мат хартия, двуезична-200бр.брошури Обща стойност: 3 000 лв. - Разработване на видеоклип, представящ резултатите от дейностите по проекта, в т.ч. финансирани събития по проекта. Видеоклипът ще е с продължителност 3 минути и с оглед употребата му и за последващи дейности по отчитане резултатите на програмно и национално ниво. Видеоклипът следва да има субтитри на английски език. Обща стойност: 4 000 лв. - Изготвяне на рекламни тефтери, химикалки и USB-та-100бр./ с цел реклама на програмата и партньорите /, които ще бъдат раздадени на представители от различните целеви групи Обща стойност: 4 000 лв. Стойност: 20 600 лева за Кандидата За Партньора: Участие в заключителната конференция Описание: Партньорът ще вземе участие в заключителната конференция на проекта и неговото участие ще се състои от: подготвителна работа, подготовка на мултимедийна презентация в т. ч преводи, финална работа по отчитане на дейността и др. Забележка: /тук се включват и командировъчни на съдружника/, а именно: Общо: два дни пътуване, два дни подготовка, един ден участие и два дни за отчет,: Разбивка на стойностите на дейността: - За работа за 5 дни по 1000 евро – 5000 евро/9779,15 лв. с преводи: устни и писмени: 1100 евро/2151,41 лв. или общо за работа с преводи: 11 930,56лв.- Пътни разноски: 700 евро /1 369,08 лв - Дневни: за 6 дни по 100 евро - 600 евро/1173,50 лв. - Разходи за нощувки: за 5 нощувки по 200 евро – 1000 евро/1955,83 лв. Общо за 1 представител на партньора: 16 428.97лв. или 8 400 евро. 37 028.97 20 600.00
Подмяна на технологично оборудване / Replacement of technological equipment: - Предвижда се подмяна на съществуващ отсметанител с нов Автоматичен центробежен сепаратор (отсметанител). След подмяната на технологичното оборудване ще бъде: инсталирана мощност на нов отсметанител , ще има нов работен режим на новите машини , като дейността е необходима, защото по този начин ще се повиши енергийната ефективност на индустриалните процеси на предприятието. Description of the activity: - It is planned to replace the existing counter with a new Automatic Centrifugal Separator (counter). After the replacement of the technological equipment, it will be: installed capacity of a new counter, there will be a new operating mode of the new machines, and the activity is necessary, because in this way the energy efficiency of the industrial processes of the enterprise will increase. 71 500.00 71 500.00
Реконструкция на инсталация за пастьоризация / Reconstruction of a pasteurization plant: - Предвижда се модернизация на съществуващ пастьоризатор в т.ч.: Автоматизиране на подгряването в пастьоризационната секция. Автоматизиране на подгряването в секцията за коригиране на температурата на изхода. Осъществяването на тази дейност ще допринесе за икономията на топлинна енергия • Description of the activity - Modernization of an existing pasteurizer is planned, including: Automation of heating in the pasteurization section. Automation of heating in the outlet temperature adjustment section shall take place. Carrying out this activity will contribute to the saving of heat energy.Организация отговорна за изпълнението на дейността е Кандидат/ Applicant. 44 437.00 44 436.46
Инсталация за оползотворяване на отпадна топлина/ Installation for the recovery of waste heat: - Предвижда се изграждане на инсталация за утилизирани на отпадна топлина на съществуващ парен котел, изгарящ газьол.Измерения КПД, при посещението на екапа е 86%. След изграждането на инсталацията, КПД на котелната инсталация ще се повиши до 96%. Description of the activity - It is planned to build an installation for waste heat utilization of an existing steam boiler burning gas oil. The measured efficiency, during the visit of the team, is 86%. After the construction of the plant, the efficiency of the boiler plant will increase to 96%.Организация отговорна за изпълнението на дейността. Organization responsible for the execution of the activity.Кандидат/ Applicant 141 000.00 141 000.00
Система за енергиен мониторинг/ Energy monitoring system: - Предвижда се монтиране на система за измерване и мониторинг на консумираната ел.енергия и газьол. Изчисление на енергийните спестявания По експертна оценка енергийните спестявания от внедряването на мярката са оценени на 3% от консумацията на ел.енергия и 3% от консумацията на топлинна енергия след внедряването на останалите енергоспестяващи мерки – или 2.942 MWh/год и 7,563 MWh/год . - Description of the activity - It is planned to install a system for measuring and monitoring the consumed electricity and gas oil. - Calculation of energy savings According to an expert assessment, the energy savings from the implementation of the measure are estimated at 3% of the electricity consumption and 3% of the heat energy consumption after the implementation of the other energy-saving measures - or 2,942 MWh/year and 7,563 MWh/year. Начин на изпълнение: изпълнение от Кандидата-избор на изпълнител по ПМС 160/118 Method of implementation: implementation by the Beneficiary-selection of an executor under RCM 160/118 Организация отговорна за изпълнението на дейността Organization responsible for the execution of the activity 8 000.00 8 000.00
Дейност 7/Activity 7 Семинар за обмяна на опит и добри практики между партньорите/ Seminar for exchange of experience and good practices between partners (дейността следва да отпадне - няма участие на Партньор в проекта) : Описание: Целта на тази дейност е обмяна на опит и добри практики в в областта на енергийната ефективност, чрез организиране на семинар. Организацията и изпълнението включват: тридневно учебно посещение-семинар на територията на град Тетевен-"Balkan Bio BG" EOOD. Темата на събитието/семинарът/ ще бъде обмяна на опит и добри практики относно мониторинг и контрол на дейности, насочени към енергийна ефективност чрез използване на различните видове енергия в контекста на правната рамка на националните и европейските и стратегически документи. Лектор - представителят на Норвегия. Участниците от българска страна ще бъдат-8 представители, посочени от Кандидатът. По време на семинара ще бъдат представени и добри практики. За участниците ще бъде организиран кетъринг. Забележка: /тук се включват и командировъчни на съдружника/, а именно: Разбивка на стойностите на дейността: Общо: два дни пътуване, два дни подготовка, три дни семинар, общо: 7 човекодни. - За работа за 5 дни по 1000 двама участника евро – 5000 евро/9779,15 лв. с- преводи: устни и писмени за един представител : 3527,91 евро/ 6900 лв. или Общо за работа за двама човека: 33 358.30лв. или 17055,83 евро - Пътни разходи: 700 евро. /1 369,08лв или за двама участника: 1400 евро 2738.16лв.- Дневни: за 7 дни по 100 евро - 700 евро/1369,08 лв. или за двама участника:1400 евро - 2738.16лв.- Разходи за нощувки: за 6 нощувки по 200 евро – 1200 евро/2346,99 лв. или за - 2400 евро Кетъринг за участниците - 400 евро/782.33 лв. За двама представители: 44 310.93лв./ 22 655.82 евро Description: The purpose of this activity is to exchange experience and good practices in the field of energy efficiency by organizing a seminar. The organization and implementation include: a three-day study visit-seminar on the territory of the city of Teteven - "Balkan Bio BG" EOOD. The topic of the event/seminar/ will be the exchange of experience and good practices regarding monitoring and control of activities aimed at energy efficiency by using different types of energy in the context of the legal framework of national and European and strategic documents. Speaker - the representative of Norway. The participants from the Bulgarian side will be 8 representatives named by the Candidate. Good practices will also be presented during the seminar. Catering will be organized for the participants. Note: /this also includes business travel expenses of the partner/, namely: Breakdown of activity values: two days of travel, two days of preparation, three days of seminar, total: 7 man-days. - For work for 5 days at 1,000 euros – 5,000 euros/9,779.15 BGN with translations: oral and written for one representative: 3,527.91 euros/6,900 BGN or total for work for two people: 33,358.30 BGN or EUR 17055.83 - Travel expenses: EUR 700 / BGN 1,369.08 or for two participants: 1400 Euros or 2738.16 BGN – Per diem expenses: for 7 days at 100 Euros - 700 Euros/1369.08 BGN or for two participants: 1400 Euros - 2738.16 BGN - Overnight expenses: for 6 nights at 200 euros - 1200 euros/2346.99 BGN or for two participants - 2400 Euros. Catering for the participants - 400 euros/782.33 BGN For two representatives: BGN 44,310.93/EUR 22,655.82 44 310.93 0.00
Одит/Audit: Описание: Това е заключителна дейност, която ще бъде извършена след финализиране на всички останали дейности по проекта, и ще започне от избора на одитор и ще приключи до 1 месец след изтичане срока на договора за безвъзмездна финансова помощ. Одиторът ще осъществи проверка и анализ на управлението на финансовите ресурси и воденето на коректна отчетност при изпълнението на договора за безвъзмездна финансова помощ. Към искането за окончателно плащане ще бъде приложен Доклад за външен одит (по образец на ПО) на счетоводната документация по проекта, изготвен от регистриран одитор. Доклад за външен одит, изготвен от регистриран одитор, се прилага към искането за окончателно плащане.Финансовите отчети трябва ще са придружени от изискваните съгласно Общи условия документация. Към отчетите ще се прилагат копия от публикации, материали (писмени и/или аудиовизуални и други), които доказват осъществяването на всяка конкретна дейност, описана в отчета. При изготвянето на съответните отчети/доклади за изпълнение на Проекта ще бъдат спазени всички условия за допустимост на разходите, съгласно глава 7 от Регламента. Окончателният отчет ще съдържа пълна информация за всички аспекти на изпълнението на проектните дейности. Финансовия одит ще се осъществи от регистриран одитор при спазване на глава втора - Цел и принципи на независимия финансов одит и чл. 7 от Закона за независимия финансов одит. Description: This is a closing activity that will be carried out after finalizing all other project activities, and will start with the selection of an auditor and end within 1 month after the grant contract expires. The auditor will carry out an inspection and analysis of the management of financial resources and the maintenance of correct accounting in the execution of the grant contract. The request for final payment will be accompanied by an External Audit Report (according to the PO model) of the project's accounting documentation prepared by a registered auditor. An external audit report prepared by a registered auditor is attached to the request for final payment. The financial statements must be accompanied by the documentation required under the General Terms and Conditions. The reports will be accompanied by copies of publications, materials (written and/or audiovisual and others) that prove the implementation of each specific activity described in the report. When preparing the relevant reports/reports for the implementation of the Project, all the conditions for the eligibility of the costs will be observed, according to chapter 7 of the Regulation. The final report will contain full information on all aspects of the implementation of the project activities. The financial audit will be carried out by a registered auditor in compliance with chapter two - Purpose and principles of the independent financial audit and art. 7 of the Law on the Independent Financial Audit. 5 000.00 5 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.