Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 65 288 TREES
Български

Programme: Maritime, Fisheries and Aquaculture Programme for Bulgaria

Planning region: All

Description

The project proposal is for capacity building and preparatory actions to support the establishment of the FLAG, the development and future implementation of a strategy for Community-Led Local Development on the territory of a fishing area, including the municipalities of Tundzha and Straldzha. The area covered is coherent and with continuous boundaries. In the course of its implementation, a Fishery Local  Action Group (FLAG) will be established in the target inland fishing territory. For the fishing area  will be developed CLLD Strategy , with which an application will be made for financing with funds from the European Maritime, Fisheries and Aquaculture Fund through European Maritime, Fisheries and Aquaculture Fund -Programme for Bulgaria 2021-2027.
The project includes activities for carrying out studies and analyzes of the target territory of the project, necessary for the preparation of the  CLLD Strategy , popularizing the process of developing the strategy for the CLLD Strategy  among local communities, promoting the inclusion of the local population, representatives of public and private local social - economic interests and communities and organizations expressing the local identity of the territory in the development and future implementation of the CLLD Strategy, acquiring skills and creating capacity for the functioning of the FLAG (training of local leaders and stakeholders), the preparation and implementation of the CLLD Strategy , coordination of the implementation of preparatory activities. It will be ensured through appropriate activities and wide publicity and awareness of the process of creation of the FLAG and preparation of the CLLD Strategy.
The project is in accordance with the principles of the horizontal policies of the EU, of the CLLD  approach and Regulation (EU) 2021/1060.
Through its implementation, optimal added value for the territory and positive impact on the entire local community is sought.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Учредяване на местно партньорство - МИРГ на рибарската територия, включваща общините Тунджа и Стралджа: Дейността включва формирането и учредяването на местно партньорство - МИРГ на рибарската територия, включваща общините Тунджа и Стралджа. Публично-частното партньорство следва да ангажира и мобилизира ефективно допълнителни ресурси за развитие на целевата територия. Партньорството включва представители на местните власти, рибарски, аквакултурни, изразяващи местната идентичност на територията общности. Партньорството ще е съставено от представители на публичните и частните местни социално-икономически интереси, в които вземането на решения не е контролирано от нито една от групите, представляващи конкретните заинтересовани страни. Ще бъдат организирани и проведени две еднодневни работни/информационни срещи до 10 участника във връзка с процеса на формиране на МИРГ. Ще бъде изготвен Устав на МИРГ. МИРГ ще бъде учредена и регистрирана по реда на ЗЮЛНЦ като сдружение за осъществяване на обществена дейност. В процеса на формиране и учредяване на МИРГ на рибарската територия, включваща общините Тунджа и Стралджа ще бъдат взети предвид приложимите разпоредби на чл.31-чл.34 от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета от 24 юни 2021 година, националното законодателство, програмни документи и указания на УО на ПМДРА. 304.00 304.00
Обучение на местни лидери и заинтересовани страни: Местните лидери на територията на МИРГ са хората, от които останалите търсят съвет и уверение, че са на прав път и насока във всекидневните си задачи. Тяхното лидерство е функция от познания и житейски опит. Хората в общността ги търсят за съвет, защото разчитат, че те имат познанията, които им липсват. Познавайки добре ролята и значението на МИРГ и Стратегията за ВОМР местните лидери могат да бъдат изключително полезни не само местните общности, но и за самата МИРГ, като бъдат активна страна в процеса на подготовката на Стратегията за ВОМР. Подготовката на Стратегията за ВОМР изисква съгласувани усилия на местното население, представителите на публичните и частните местни социално-икономически интереси и изразяващи местната идентичност на територията общности и организации на територията на МИРГ, включваща общините Тунджа и Стралджа. Заинтересованите местни общности и целеви групи следва да бъдат с добър капацитет за реакция на търсените промени в развитието на територията чрез разработване на Стратегия за ВОМР. Това е важна предпоставка за качественото протичане на процеса на подготовка на Стратегията за ВОМР. Дейността включва провеждането на 2 еднодневни обучения (по едно за всяка от общините, включени в партньорството) , всяко едно с минимум 10 участници - местни лидери и заинтересовани страни. Обученията ще бъдат насочени към придобиване на знания и умения от местни лидери и заинтересовани страни, свързани с стратегическото планиране на местното развитие чрез подготовката на Стратегията за ВОМР. Специално внимание ще бъде отделено на основните принципи и подхода за въвличане на заинтересованите страни в процеса на подготовката на Стратегията за ВОМР, анализа на нуждите на територията и очакваните въздействия и на основните изисквания към Стратегията за ВОМР, както и друг аспекти, свързани с подготовката на Стратегията за ВОМР, включително приложимата нормативна база. 1 192.00 1 192.00
Проучвания и анализи на рибарската територия, включваща общините Тунджа и Стралджа: 1. Социално икономически профил, SWOT и PEST анализ на рибарската територия, включваща общините Тунджа и Стралджа 2.Проучване, идентифициране и анализ на потребностите на основните групи заинтересовани страни в процеса на разработване и прилагане на Стратегията за ВОМР : За целите на подготовката на Стратегията за ВОМР ще бъдат проведени два броя проучвания и анализи на рибарската територия, включваща общините Тунджа и Стралджа с с различна тематична насоченост и обхват. Проучванията и свързаните с тях анализи на резултатите ще бъдат насочени не само към съществуващото състояние на развитието, проблемите и нуждите, но и ще включват и аспирациите, ангажиментите , намеренията на рибарските общности, местните власти, организациите, неформалните лидери и други заинтересовани в развитието на територията страни. Ще бъдат идентифицирани и анализирани наличните и потенциални ресурси в подкрепа устойчивото развитие на територията на МИРГ. Събраните и оценени данни от извършените проучвания и анализи ще дадат количествена и качествена оценка на параметрите на съществуващото състояние и тенденциите за развитие ще бъдат предпоставка да бъдат изведени и описани основните нужди и потенциала за развитие на територията на МИРГ, към които да бъдат насочени реални интервенции по Стратегията за ВОМР, решаващи конкретни нужди и проблеми с възможности за финансиране от Европейския фонд за морско дело, рибарство и аквакултури (ЕФМДРА) чрез ПМДРА 2021-2027. Ще бъде изготвен обстоен социално-икономически териториален профил с актуална информация , SWOT и PEST анализ на територията на МИРГ Ще бъде извършено проучване, идентифициране и подробно описание и анализ на потребностите на основните групи заинтересовани страни в процеса на разработване и прилагане на Стратегията за ВОМР. 7 818.00 7 818.00
Изготвяне на Стратегия за ВОМР: Дейността включва извършване на експертна работа - външни услуги, свързани с подготовка на стратегията в рамките на планирани 50 човекодни. Експертната дейност, свързана с подготовката на Стратегията за ВОМР ще включва следните посочени и не само тях ангажименти, които ще бъдат възложени с техническото задание към договора/ите за услуга: -Формулиране на Стратегическа рамка на Стратегията за Водено от общностите местно развитие и определяне на йерархията на целите на Стратегията за ВОМР; - Разработване на база проучванията и анализите на територията , след консултации с местните общности и съгласно указанията на УО на интервенции, вкл. за сътрудничество в Стратегията за ВОМР, подкрепени от Европейския фонд за морско дело, рибарство и аквакултури (ЕФМДРА) чрез ПМДРА 2021-2027. - Формулиране и описание на нови подходи, методи и средства (иновативни характеристики) в Стратегията за ВОМР; - Разработване на система/рамка за мониторинг и оценка на Стратегията за ВОМР; - Отразяване на коментари, мнения и предложения след проведени консултации със заинтересовани страни и обществени обсъждания на Стратегията за ВОМР: преценка за допустимост и съотносимост към формулираните приоритети и цели на Стратегията за ВОМР; - Оценка на съответствие на Стратегията за ВОМР с хоризонталните политики на ЕС - Други, произтичащи от Насоките за кандидатстване и указанията на УО. Стратегията за ВОМР следва да насърчи нови инвестиции в местните рибарски общности, като добави стойност към местния улов, диверсифициране извън сектора на рибарството и аквакултурите и насърчаване на социалното благосъстояние и културно наследство. Освен решаване на социални въпроси е необходимо да се насочи вниманието към решаване на проблеми свързани с околната среда и въвеждане на иновации на територията на МИРГ. 0.00 0.00
Координация на изпълнението на подготвителните дейности: За координацията на изпълнението на подготвителните дейности кандидатът Община „Тунджа" предвижда назначаването на граждански договор на координатор, отговарящ за изпълнение, управление и координация на предвидените по проекта дейности. Основните отговорности на координатора ще са свързани с оперативното организиране и изпълнение на дейностите по проекта при спазване на клаузите на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и условията за изпълнение на проекта , упражняване на мониторинг и контрол по време на изпълнение на проектните дейности - както по отношение на графика и бюджета, така и по отношение на точното и коректно изпълнение на предвидените дейности. Координаторът ще контролира и координира дейността на наетите външни експерти и изпълнители., ще контролира разходването на средствата съобразно одобрения бюджет на проекта; Ще е в контакт с партньорите, включени в партньорското споразумение и ще докладва за напредъка на проекта, вкл. за възникнали трудности и ще предлага решения за тяхното преодоляване. В задълженията на координатора е изготвянето и подаването на технически и финансов отчет на проекта и искане за плащане. Освен разходите за координатор, свързани с тази дейност са и разходите за командировки, съгласно Наредбата за командировките в страната, приета с Постановление № 72 на Министерския съвет от 1986 г. (ДВ, бр. 11 от 1987 г) - на координатора, представители партньорите и външните експерти по проекта. 3 360.00 2 600.00
Популяризиране на процеса на разработване на стратегия на ВОМР, с цел осигуряване на публичност и информираност: Дейностите, свързани с публичността и информирането при подготовката на Стратегията за ВОМР са с важно значение за отправяне на послания към местните общности за тяхната роля в процеса на разработване на Стратегията за ВОМР. Добрите връзки с медиите и ефективното им използване са в основата на публичността. Публичността е “средство за привличане на обществения интерес или поддръжка”, а медията е “канал за комуникация”. Връзките с медиите са едни от най-важните канали за популяризиране и информиране. С оглед на това в рамките на дейността се предвижда да бъде публикувана информация за проекта в регионални медии - 6 броя публикации и 20 минути излъчвания. Непосредствения контакт с местните общности по отношение на тяхното информиране за процеса на подготовка на Стратегията за ВОМР се създава по време на провеждане на директни работни/информационни срещи. Предвижда се организирането и провеждането на 4 броя еднодневни работни срещи ( по две на територията на всяка от общините, включени в партньорството) за най-малко 10 участници за информиране на местната общност за процеса на подготовка на Стратегията за ВОМР. Ще бъде организирана и проведена една информационна конференция за най-малко 50 участника за обществено обсъждане на Стратегията за ВОМР. 4 870.00 4 870.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).