Identification

UMIS Number BG16FFPR003-1.001-0040-C01
Project Name Reconstruction, development and improvement of the physical environment and inter-block spaces in the Gradinski district, Stara Zagora
Beneficiary 000818022 Municipality of Stara Zagora
Funding ERDF ==> Development of Regions Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 01.10.2025
Start Date 01.10.2025
End Date 01.10.2028
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Стара Загора, гр.Стара Загора

Description

Brief description
Квартал „Градински“ се намира в североизточната част на Община Стара Загора. 
По данни от ИПГВР на Община Стара Загора от 2012 г. населението в него е 12 856 души. 
Кварталът е изключително посещаван от жители и гости на града и притегателен център за младите хора. В квартал „Градински“ и в близост до него се намират МОЛ „Галерия“, кино „Cinema city“ (единственото кино в града),  ДГ 66 „Детски рай“, IV ОУ „Кирил Христов“,  магазин „Лидъл“, спортна база “Берое“, пивоварна „Загорка“, парковете „Загорка“, „Бедечка“, Зелен клин“.
До кв. „Градински“ преминават следните линии на „Тролейбусни и автобусни превози“ ЕООД:
-Автобус № 17 и № 20
-Тролейбус № 36
На север от квартал „Градински“ се намира главен път Е 85, който свързва града с град Казанлък и прохода „Шипка“.
Предвидените в проектното предложение мерки са:
Мярка 1 - „Реконструкция, благоустрояване и подобряване на физическата среда“ и междублоковите пространства в кв. „Градински“, град Стара Загора“
Мярка 2 - Изграждане на видеонаблюдение в кв. „Градински“, град Стара Загора
Мярка 3 - Изграждане на 5 (пет) бързозарядни станции за зареждане  на електрически автомобили
Мярка 4 - Изпълнение на мерки от тип шумови бариери
Дейностите по реконструкция, благоустрояване и подобряване на физическата среда на улична мрежа в  кв. „Градински” и междублокови пространства ще повишат качеството на градската среда, ще подобрят публичните пространства в квартала и качеството на инфраструктурата. Предвижда се видеонаблюдение, което ще гарантира сигурността в квартала, както и превенция срещу вандалски прояви. Благоустрояването на тази част  на града носи потенциал за привличането на млади хора и семейства, които живеят в други населени места в страната или са напуснали Стара Загора, и създава предпоставки за тяхната мотивация да се устоят в града и да закупят имоти в квартала.
Activities
  • Activity: Организационна дейност по изпълнение на проекта - управление, организиране и провеждане на обществени поръчки, прилагане на мерки за публичност и отчетност на проекта: За изпълнението на проекта ще бъде сформиран екип за управление и координация, който ще се състои от различни експерти, необходими за качественото реализиране на заложените дейности. Екипът ще следи изпълнението на проектните дейности да се извършват в съответствие с установените процедури и изисквания на Възложителя и съответно заложените в Администравиния договор за предоставяне на БФП и Общите условия към него. Ще отговаря и за спазване на заложените срокове, ще оказва постоянен мониторинг и контрол върху дейността на Изпълнителите, както и за предоставяне на информация на обществеността. В екипа ще бъдат включени служителите на община Стара Загора на следните позиции: - Ръководител проект; - Координатор проект - Експерт "Обществени поръчки"; - Инвеститорски контроли; - счетоводител Периодично ще извършва контрол и по отношение на изразходването на бюджетните средства, ще следи за постигането и измерването на конкретните резултати. Екипът ще подпомогне и дейностите, свързани с изготвянето на документация и провеждането на обществените поръчки за избор на изпълнители. Екипът е отговорен и за регулярното отчитане на проекта пред УО на ПРР 2021-2027 (ГД СППРР в МРРБ). Екипът ще изпълнява подходящи мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета от 24 юни 2021 г. (Регламент за общоприложимите разпоредби, РОР), които определят минималните изисквания за дейностите за осигуряване на видимост, прозрачност и комуникация за политиката на сближаване. За тази цел ще се спазват насоките на Единния наръчник на бенефициета за прилагане на правилата за видимост, прозрачност и комуникация 2021-2027 год. и ще спазва следните минимални изисквания: 1. Включва в убсайта на Община Стара Загора - www.starazagora.bg - кратко описание на операцията, в която се посочва нейните цели, резултатите от нея, като се откроява финансовата подкрепа на ЕС; 2. Включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на операцията и предназначени за обществеността или за участиците: ▪ По време на изпълнение на операцията ще бъде поставен временен билборд с големи размери на видно за обществеността място, с информация за инвестицията, в който ще се откроява финансовата подкрепа от ЕС; ▪ Поставяне на постоянна табела, съдържаща същите основни елементи като билборда Подготовка и провеждане на обществени поръчки По настоящото предложение за изпълнение на инвестициите ще бъдат подготвени и проведени 4 процедури за възлагане на обществени поръчки, съгласно ЗОП за избор на изпълнители на дейности. Разработването на тръжната документация за провеждането на обществени поръчки за изпълнение на дейности по проекта ще бъде извършено от експерти на община Стара Загора. Всички процедури по настоящето проектно предложение ще бъдат проведени съгласно ЗОП: a. За СМР; b. За строителен надзор; c. За проектиране и авторски надзор; d. За възлагане дейностите по публичност и визуализация, Contracted Amount: 610 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Реконструкция, благоустрояване и подобряване на физическата среда“ и междублоковите пространства в кв. „Градински“, град Стара Загора: 1. Проектиране и авторски надзор на обект „Реконструкция, благоустрояване и подобряване на физическата среда“ и междублоковите пространства в кв. „Градински“ 2. Изпълнение на СМР за „Реконструкция, благоустрояване и подобряване на физическата среда“ и междублоковите пространства в кв. „Градински“, град Стара Загора“ -Улици - изграждане на тротоарна и асфалтова настилка на територията на кв. "Градински" - Междублокови пространства (в тях влизат и зелени площи, паркинги и детски площадки) - Доставка и монтаж на видеонаблюдение - Изграждане на оптични трасета за връзка между камерите и контролния център, намиращ се в сградата на Общинска администрация: направа на нова канална мрежа, изтегляне на HDPE тръби, изтегляне на оптичен кабел по трасето. Предвидените в проектната идея камери ще се монтират на стълбовете с осветителни тела. Всяка камера трябва да се монтира с монтажна основа предписана от производителя, в която ще се разположат куплунзите за връзка с мрежата.Системата за видеонаблюдение ще осъществява наблюдение и превенция на кражби, вандализъм, сбивания и др. Предвидени са мегапикселови Full HD камери, с най-модерната H.265 компресия, благодарение на които има по-висока детайлност на картината. - Изграждане шумови бариери - на лесопрегради или друг вид шумопоглъщащи и шумоизолиращи пана или комбинирани такива (при невъзможност за поставяне на зелени огради и напоителни системи) и монтирането им в предназначените зони. Територии в кв. „Градински“ попадат в препоръчаните територии на града за поставяне на шумоизолиращи и шумопоглъщащи пана според резултатите от съществуващия План за действие за управление, предотвратяване и намаляване на шума в околната среда на агломерация Стара Загора - приет с Решение № 1311 от 28.10.2021 г. на Общински съвет Стара Загора и актуализираната стратегическа карта за шум на агломерация Стара Загора доказва, че основен източник на шум, който оказва неблагоприятно влияние върх населениетона града е автомобилният трафик. 52 % от населението на Стара Загора е изложено на нива на шум над граничните стойности за L24, а 61 % - над граничните стойности на Lнощ. Според напрвеното проучване на обекта ще бъдат изградени на лесопрегради или друг вид шумопоглъщащи и шумоизолиращи пана или комбинирани такива (при невъзможност за поставяне на зелени огради и напоителни системи) и монтирането им в предназначените зони. -Доставка и монтаж на 6 (шест) бързозарядни станции за зареждане на ел. автомобили- Целта им е да се даде предимство на по-чистото и екологично пътуване. С тенценцията за закупуване на все повече ел. автомобили идва и нуждата от повече места за зареждането им. Освен с редуцирането на отделяните въглеродни емисии в атмосферата, с което допринасят за намаляване изменението на климата, електромобилите спомагат и за намаляването на фините прахови частици и други замърсители на въздуха, произвеждани от конвенционалните автомобили. Доставката и монтажа на зарядните станции за ел. автомобили на „публично достъпната зарядна точка“ осигурява недискриминационен достъп на ползвателите в града. Зарядните станции ще бъдат достъпни 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. 3. Изготвяне на комплексен доклад за оценка за съответствие на проектна документация с основните изисквания към строежите във фаза „Технически проект“ и упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР за обект „Реконструкция, благоустрояване и подобряване на физическата среда 4. Набавяне на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на компетентните органи Дейността включва изпълнение на следните поддейности (при възникнала необходимост от изпълнението им): ▪ Заплащане на такса/и за предоставяне на информация от техническата картотека и съгласуване на скици, визи, устройствени планове и схеми от експлоатационните дружества, Тарифа 14 ▪ Други такси, дължими на компетентни органи, свързани с изпълнението на обекта, Contracted Amount: 8 813 806.58 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Незастроени площи, създадени или рехабилитирани в градските райони, Measure Unit: m2, Base Value: 0.00 , Target amount: 81 697.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Жители, обхванати от проекти в рамките на стратегии за интегрирано териториално развитие, Measure Unit: persons, Base Value: 0.00 , Target amount: 154 075.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Жители с достъп до нова или подобрена зелена инфраструктура, Measure Unit: persons, Base Value: 0.00 , Target amount: 154 075.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Инфраструктура за алтернативни горива (точки за зареждане/зарядни точки), Measure Unit: станции за зареждане с гориво/електроенергия, Base Value: 0.00 , Target amount: 6.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Зелена инфраструктура, подпомогната за цели, различни от адаптиране към изменението на климата, Measure Unit: хектари, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.69 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 9 424 206.58 BGN
Grant 8 720 000.00 BGN
Self amount 704 206.58 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 81.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN