Identification

UMIS Number BG65BVPR001-1.005-0001-C01
Project Name Adapting National AFIS Eurodac to the Requirements of Regulation (EU) 2019/817
Beneficiary 000695235 Ministry of Interior - National Institute of Forensic Sciences (NIFS)
Funding IFSBMVP ==> Programme Bulgaria - BMVI
Date of the Contract/Order 01.11.2024
Start Date 01.11.2024
End Date 01.11.2027
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Проектното предложение е свързано основно с приемане на мерки на национално ниво във връзка с изискванията на Регламент (ЕС) 2024/1358 на Европейския парламент и на Съвета от 14.05.2024 г. за създаване на системата Евродак за сравняване на биометрични данни с цел ефективно прилагане на регламенти (ЕС) 2024/1351 и (ЕС) 2024/1350 на Европейския парламент и на Съвета и на Директива 2001/55/ЕО на Съвета и установяване на самоличността на незаконно пребиваващи граждани на трета държава и лица без гражданство и относно искания за сравняване с данните в Евродак, отправени от правоприлагащите органи на държавите членки и Европол за целите на правоприлагането, за изменение на регламенти (ЕС) 2018/1240 и (ЕС) 2019/818 на Европейския парламент и на Съвета и за отмяна на Регламент (ЕС) № 603/2013 на Европейския парламент и на Съвета.  
За целта е необходимо обновяване на комуникационния софтуер на националната система Евродак и създаване на уеб услуга за комуникация с европейския портал за търсене, необходима във връзка с прилагането на Регламент (ЕС) 2024/1358 на Европейския парламент и на Съвета от 14.05.2024 г. за създаване на системата Евродак за сравняване на биометрични данни с цел ефективно прилагане на регламенти (ЕС) 2024/1351 и (ЕС) 2024/1350 на Европейския парламент и на Съвета и на Директива 2001/55/ЕО на Съвета, за изменение на регламенти (ЕС) 2018/1240 и (ЕС) 2019/818 на Европейския парламент и на Съвета и за отмяна на Регламент (ЕС) № 603/2013 на Европейския парламент и на Съвета и прилагането на Регламенти (ЕС) 2019/817 и (ЕС) 2019/818 на Европейския парламент и на Съвета от 20.05.2019 г. за оперативна съвместимост между информационните системи на ЕС - Системата за влизане/излизане (СВИ), Визовата информационна система (ВИС), Европейската система за информация за пътуванията и разрешаването им (ETIAS), Евродак, Шенгенската информационна система (ШИС) и Европейската информационна система за съдимост за граждани на трети държави (ECRIS-TCN).
Activities
  • Activity: Обновяване на комуникационния софтуер и хардуер на националната автоматизирана дактилоскопна идентификационна система (CAFIS) и ЕВРОДАК и разработване на уеб услуга за комуникация с европейски портал за търсене за достъп до ШИС II, AFIS и ЕВРОДАК във връзка с прилагането на Регламент (ЕС) 2024/1358 на Европейския парламент и на Съвета от 14 май 2024 година: Дейността включва обновяване на комуникационния софтуер и хардуер на националната система Евродак и създаване на уеб услуга за комуникация с европейския портал за търсене. Съгласно Регламент (ЕС) № 603/2013, данните от Националната система Евродак в НИК-МВР се предават към Централната система Евродак през сигурна комуникационна инфраструктура, като се използва мрежата за защитени телематични услуги (TESTA). В новия Регламент (ЕС) 2024/1358, считано от 12 юни 2026 г. Евродак ще се свързва към европейския портал за търсене, като всяка държава е задължена да осъществи свързването на своята национална система Евродак с европейския портал за търсене във връзка с Регламенти (ЕС) 2019/817 и (ЕС) 2019/818 на Европейския парламент и на Съвета от 20 май 2019 г. Съгласно чл. 63, т.6 от Регламент (ЕС) 2024/1358 държавите членки са длъжни не по-късно от 12 юни 2026 г. да осигурят необходимите технически средства за предаване на данни от националните системи Евродак. В тази връзка, за съхранението и обмена на данни ще бъдат закупено необходимото хардуерно оборудване - 2 броя backup сървъри за НИК-МВР с твърди дискове минимум 18 ТВ, като единият ще бъде разположен в НИК-МВР, а другият следва да бъде за отдалечено съхранение на данни, съгласно изискванията на План за информационна сигурност и защита на данните на Националната автоматизирана дактилоскопна идентификационна система (CAFIS) и ЕВРОДАК, изготвен във връзка с указания на КЗЛД; лентово устройство - минимум 10 ТВ с 20 ленти и 2 броя лицензи за Βackup Exec с минимум 10 ТВ. Дейността допринася за постигане на релевантната специфична цел, съответно специфична цел, посочена в член 3, параграф 2, буква а) и Приложение II, параграф 1, буква д) от Регламент 2021/1148 Европейски парламент и на Съвета от 7 юли 2021 за създаване на Инструмент за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика като част на Фонда за интегрирано управление, а именно: създаване, функциониране и поддръжка на широкомащабни информационни системи съгласно правото на Съюза в областта на управлението на границите, по-специално на Евродак, за целите на управлението на границите, включително оперативната съвместимост на тези широкомащабни информационни системи и тяхната комуникационна инфраструктура, както и действия за подобряване на качеството на данните и предоставянето на информация.Изпълнението на дейността е в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) 2021/1148 за разработването на широкомащабни информационни системи в съответствие с правото на Съюза в областта на управлението на границите, а именно създаването в държавите членки на оперативна съвместимост, съгласно предвидено в Регламент (ЕС) №2024/1358 на Европейския парламент и на Съвета от 14 май 2024 г. за създаване на система Евродак за сравняване на дактилоскопични отпечатъци с оглед ефективното прилагане на Регламент (ЕС) № 2024/1351 и Регламент (ЕС) № 2024/1350 за установяване на самоличността на незаконно пребиваващи граждани на трета държава или от лице без гражданство и относно искания за сравняване с данните в ЕВРОДАК, отправени от правоприлагащите органи на държавите членки и Европол за целите на правоприлагането, за изменение на регламенти (ЕС) 2018/1240 и (ЕС) 2019/818 на Европейския парламент и на Съвета и за отмяна на Регламент (ЕС) № 603/2013 на Европейския парламент и на Съвета. Оборудването ще бъде закупено за целите на проекта за надграждането на национална система ЕВРОДАК, във връзка с изграждането на уеб услуга за комуникация с европейския портал за търсене. Не се планира оборудването да бъде използвано за допълнителни дейности и за постигане на целите на ФВС и ФУМИ/митнически контрол/многоцелеви морски операции., Contracted Amount: 714 270.23 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Видимост, прозрачност и комуникация: Дейността е изцяло в съответствие с разпоредбите на Дял IV, Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 24 от Регламент (ЕС) 2021/1148 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване на Инструмент за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика като част от Фонда за интегрирано управление на границите и публикуваните материали на Единния информационен портал. Дейността включва: - Организиране на откриваща и закриваща пресконференция. Откриващата и закриващата пресконференции ще се проведат в заседателната зала на централната сграда на МВР в гр. София, ето защо са предвидени разходи за кетъринг (50 бр. вода). Информация за планираните откриваща и закриваща пресконференция, както и за изпълнението на проекта, ще бъде публикувана на сайта на НИК-МВР. - изработването на информационна табела (1 брой) и рекламни материали (тефтер, химикал и флаш памет - по 25 броя). Рекламните материали задължително ще носят емблемата на ЕС, неразделно от надписа "Съфинансирано от Европейския съюз". На доставените материали и оборудване ще бъдат поставени стикери с емблемата на ЕС, неразделно от надписа "Съфинансирано от Европейския съюз", наименованието на проекта и начина на финансиране., Contracted Amount: 674.13 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Управление и изпълнение на проекта: Дейността се разделя на поддейности, както следва: 3.1. Поддейност по управление на проекта и 3.2. Поддейност по изпълнение на проекта. Поддейност 3.1. е необходима за успешната реализация на проекта. НИК ще предприемат действия за осигуряване на адекватен експертен екип и организация на дейността му. За реализация на проекта ще бъде издадена заповед за определяне на екипа за управление и изпълнение на проекта. Функциите на членовете на екипа за управление на проекта са разпределени в заложените дейности и ще бъде сформиран след одобрението на проекта и подписване на заповедта за безвъзмездна финансова помощ – през първия месец от неговото изпълнение, и ще осъществява дейността си през целия период на проекта. Той ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. Екипът се състои от членове на следните длъжности: Ръководител на проект, Счетоводител по проекта от ДПУБ и Технически сътрудник от НИК. Екипът за управление на проекта ще осъществява изпълнението и отчитането на дейностите по проекта, съобразно графика за изпълнение,включително ще следи за правилното и навременно изпълнение на дейностите, възложени на външни изпълнители. Екипът ще изготвя междинните и окончателните технически доклади и отчети, искания за плащания и други документи, свързани с управлението на проекта и изисквани от Управляващия орган; ще въвежда своевременно информация в информационната система ИСУН 2020 и ще води кореспонденция с заинтересованите страни по проекта. Екипът за управление на проекта ще е отговорен и за подготвянето на подробна информация за проекта и организиране на публикуването й на подходящо място на интернет страницата на НИК. Стойността за възнаграждения за екипа по управление на проекта са: 18 245,60 лв. брутно сума, за осигурителни вноски - 8 241,60 лв. Обща стойност: 26 487,20 лв. Поддейност 3.2. включва експерт обществени поръчки от ДУССД, експерт-юрист обществени поръчки от ДУССД и експерт - ЕВРОДАК от НИК. Екипът по изпълнение на проекта ще подпомага и контролира разработването на документации за възлагане на обществени поръчки по съответните дейности, които в максимална степен да гарантират избора на изпълнители; ще участват в пълния цикъл на разработването на документациите за обществени поръчки, ще следи план-графика за изпълнение на проекта и ще отговаря за предпиемането на корективни мерки при отклоняването от графика; ще следи спазването на Вътрешните правила за управление цикъла на обществените поръчки в МВР, СУК, Регламентите и др. нормативни актове. Стойността за възнаграждения за екипа по изпълнение на проекта са: 16 393,76 лв. брутно сума, за осигурителни вноски -5 409,94 лв. Обща стойност: 21 803,70 лв. Предвиден период на изпълнение и обосновка: В График на проекта е предвидено дейността да се изпълнява през целия период на реализация на проекта, с оглед на спецификата на дейността и задълженията на екипа, които целят успешно приключване на проекта. Етапите на изпълнение са както следва: 1.Подбор на експерти с необходимата квалификация и опит. 2.Изпълнение на текущи дейности в периода на реализация на проекта и проследяване на напредъка по проекта. 3.Отчитане на проекта – техническо и финансово. За успешното изпълнение на дейността се предвижда: да бъдат създадени ясни комуникационни канали между отделните членове на екипа; да се следи навременното изпълнението на дейностите по проекта. В дейността са включени непреките разходи в размер на 19 080,97 лв., представляващи 2,5 % от допустимите преки разходи по проекта., Contracted Amount: 67 375.64 , Reported Amount: 15 231.80

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: SK "Temida", Contracted Amount*: 630.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of large-scale IT systems developed / maintained / upgraded, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 782 320.00 BGN
Grant 782 320.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 15 231.80 BGN
Percentage of EU co-financing 80.30 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, инсталация и гаранционна поддръжка на хардуерно оборудване и архивираща система за националната автоматизирана дактилоскопна идентификационна система (CAFIS) и ЕВРОДАК , Estimated Amount: 253 470.23
Procedure 2 Subject to due process: Изработване на информационна табела и рекламни материали, Estimated Amount: 644.13
  • Differentiated position 1: „Изработване на информационни табели и рекламни материали“.
    Contractor: SK "Temida"
    Contract total funded value: 630.00
Procedure 3 Subject to due process: Разработване на web-услуга за комуникация на Националната система ЕВРОДАК с Централната система на ЕВРОДАК и европейски портал за търсене (ЕПТ) с технологичната база и софтуерът на националната автоматизирана дактилоскопна идентификационна система (CAFIS) и ЕВРОДАК, Estimated Amount: 460 800.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN