Identification

UMIS Number BG65BVPR001-1.005-0004-C01
Project Name The end-users and SIRENE Bureau preparation for the interoperability transitional period
Beneficiary 0006952350214 International Operational Cooperation Directorate at the Ministry of Interior
Funding IFSBMVP ==> Programme Bulgaria - BMVI
Date of the Contract/Order 22.01.2025
Start Date 22.01.2025
End Date 22.07.2027
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Дирекция "Международно оперативно сътрудничество" при Министерство на вътрешните работи обработва и анализира информация от информационните фондове на  МВР,  Интерпол, Европол и ШИС, Европейската информационна система за транспортни средства и свидетелства за управление, информация от бази данни на националните компетентни органи. За обезпечаване на това, дирекцията използва Автоматизирана информационна система за управление на документопотока (АИСУДП). Същата е в експлоатация от 2010 г., и е захранена с исторически данни за въведената информация.  
С въвеждането на новата архитектура на ниво ЕС и регламентът за оперативна свързаност (ОС) 2019/817, Бюрото СИРЕНЕ - ДМОС, на основание чл. 69, т.4 и т.5 на 2019/817 има ангажимент да разрешава т. нар. "жълти връзки". Тези връзки ще се генерират в Детектора за множество самоличности (ДМС), който е един от основните компоненти на ОС. Той ще се включва автоматично при въвеждането на нови данни или актуализирането на вече налични такива за лица чрез една от 6-те системи на ЕС. Ще трябва да се разработят национални процедури и приложения, които да разрешават връзките в рамките на 12 часа, като бюрото СИРЕНЕ ще трябва да осъществява комуникацията с останалите бюра и националните компетентни структури.  
За изпълнение на горното, ще се възложи разработката на ново хардуерно и софтуерно решение - което същевременно ще интегрира историческите данни от АИСУДП. Това ще позволи на системата да започне работа, захранена с историческите данни, като ежедневно в нея ще постъпват нови административни и оперативни данни получени в дирекцията. Тя ще се явява "Case management system", която ще спомага за бързото и навременно управление на информацията от международните канали. Тя ще дава възможност за защитен обмен, статистически функции и анализ на информацията. Наименованието на системата ще бъде i-STREAM, Interoperability System for Transmitting,  Recording and Electronic Actions Management.
Activities
  • Activity: Управление и изпълнение на дейностите заложени в проекта: Дейността е ключова за изпълнението на проекта. За изпълнението й ще бъде определен екип за изпълнение на дейността, като предвид спецификата и обема на предвидените дейности, ще бъдат възлагани дейности на служители от други дирекции в МВР (спомагателен екип от ДУССД и ДМОС). Екипът ще се състои от ръководител, координатор, счетоводител, технически сътрудник, два броя експерти обществени поръчки (конкурсна дейност и юрисконсулт) и два броя служители на ДКИС, които ще са ангажирани с подготовката на техническите изисквания към системата, както и приемане на работата на външния изпълнител на информационната система. При сформиране на екипа, в заповедта ще бъдат индивидуализирани задълженията на всеки участник., Contracted Amount: 206 983.68 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Разработване и внедряване на софтуерно и хардуерно решение за системата i-STREAM: Съгласно чл. 43а, ал. 3 от ЗМВР, дирекция "Международно оперативно сътрудничество" е структурата на МВР за организиране и координиране на международния обмен на оперативна информация, за координиране и методическо подпомагане на международното оперативно взаимодействие за осъществяването на екстрадиция, предаване и трансфер на лица. Дирекцията е национална точка за контакт по линия на Интерпол, Европол, на Европейската система за пътуванията и разрешаването им ETIAS и на Шенгенската информационна система ШИС и изпълнява ангажиментите на Република България като Национално централно бюро Интерпол, Национално звено Европол, Национално звено ETIAS и бюро СИРЕНЕ. В тази връзка, тя е компетентна и отговорна за реализацията на изискванията на Регламент 2019/817 по отношение на управлението на границите. Бюрото СИРЕНЕ - ДМОС, на основание чл. 69, т.4 и т.5 на 2019/817 има ангажимент да разрешава т. нар. "жълти връзки". Информационна система ще удовлетворява специфичните нужди на Дирекцията и да е съобразена със структурата и с начина на работа на отделните звена. Системата ще бъде уеб-базирана, която да осигурява работата на до 150 потребители едновременно. Изпълнителят ще трябва да достави: 1. Необходимият хардуер върху което ще работи системата i-STREAM: а) Блейд сървър за съществуващата изчислителна инфраструктура - индикативно 4 бр.; б) Доставка на платформа за виртуализация на блейд сървърите - индикативно 1 бр.; в) Доставка на система за архивиране и възстановяване на виртуални сървърни ресурси - индикативно 1 бр.; г) Доставка на виртуални устройства за балансиране на трафика - индикативно 4 бр.; д) Доставка на устройства за гарантиране напрекъснатост на захранването UPS - индикативно 4 бр.; е) Изготвяне на анализ на настоящата изчислителна инфраструктура, която ще бъде надградена; ж) Изготвяне на план за интеграция- включва дейности за инсталиране, конфигуриране и интегриране в инфраструктурата на Възложителя; з) Дейности, свързани с изпълнение на плана за интеграция и създаване на експлоатационна документация. 2. Разработи, доставки и внедри софтуера на системата, мигрира данните от АИС УДП, обучи служителите на бюро СИРЕНЕ за работа с i-STREAM (за отразяване на административна и оперативна информация в нея), в т. ч. за изпълнение на задачите по "жълтите връзки", обезпечи мин. 36 месеца гаранция на системата. Същевременно ще мигрира и всички исторически данни от АИСУДП, като по този начин ще обезпечи безпроблемното им ползване в системата i-STREAM. Минималните компоненти, които ще бъдат покрити от системата са: 1. Деловодна компонента за явни документи; 2. Компонента за управление на документопотока; 3. Компонента за управление на задачи; 4. Компонента за управление на бизнес-процеси; 5. Е-mail компонента; 6. Компонента за интеграцията с деловодната система в МВР; 7. Компонента за генериране и автоматично попълване на изходни документи на базата на библиотека от предварително изготвени структурирани шаблони; 9. Компоненти за интеграция с други системи и информационни потоци, като ще трябва да осигурят обмен на информация с ШИС, Национални бюра СИРЕНЕ, Интерпол, Европол; 10. Компонента за обмен на информация между потребителите на системата; 11. Компонента за електронно подписване на документи; 14. Компонента за справочна дейност; 16. Компонента за структуриране и акумулиране на данните, съдържащи се в документите; 17. Компонента за генериране и автоматично попълване на изходни документи; 18. Компонента за универсални статистически разпределения на данните в системата; 19. Компонента за администриране на системата; 20. Компонента за журналиране на дейностите на системата. За реализацията на дейността ще бъде проведена ОП по реда на ЗОП, като изпълнителят ще трябва да предложи хардуерно и софтуерно решение, което да отговаря на изискванията на ДМОС. , Contracted Amount: 1 705 175.84 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Въвеждане на допълнителна мярка за сигурност в помeщенията на бюро СИРЕНЕ: Помещенията, в които се намира отдел СИРЕНЕ, в следствие на дългогодишната експлоатация са силно амортизирани, а също така е необходимо да се въведат и допълнителни мерки за сигурност, изпълнявайки международните изисквания. По своята същност дейността попада в обхвата на "текущ ремонт", като не налага изготвяне на проект, съотвено разрешение за строеж. С оглед прилагане на мерки за сигурност, с национални средства от бюджета на МВР са реализирани поредица от мерки в тази област - контролиран достъп до помещенията на отдела (видеоконтрол, достъп с карти, монтирани прегради на прозорците, възпрепятстващи достъпа отвън). Идентифицирана е допълнителна мярка, която ще спомогне за сигурността на помещенията - смяна на вратите на помещенията. По този начин ще се обезпечи заключването им, което ще репятства проникването в тях, ако бъдат преодоляни видоеконтрола и контролирания достъп. В допълнение към тази дейност, ще се извърши подмяна на подови настилки, шпакловане и боядисване на помещенията, тъй като ще има нарушени повърхности от основната мяра. За целта е извършен оглед от ДУССД-МВР, като е разработена детайлна количествено-стойностна сметка. , Contracted Amount: 130 000.54 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Публичност, визуализация и комуникация: Дейностите ще бъдат насочени към отразяване на постигнатите резултати чрез осигуреното финансиране от ИУГВП (европейски средства и средства от ДБ). Предвиждат се следните дейности: - откриващо събитие, на което ще бъде предоставена информация за дейностите по проекта; - периодични публикации на страницата на ДМОС за напредъка в изпълнението на дейностите; - изработка и доставка на материали за визуализация (пясъкоструйно фолио с информация за проекта, което ще бъде поставено на входа на ДМОС, 1 бр. табела 1м. х 1 м., 1 бр. стена, тип банер 6 м. х 2,3 м., 200 бр. раници за пикник); - закриващо мероприятие, на което ще бъде пусната системата в експлоатация, на което ще бъдат поканени - УО на ИУГВП, ръководството на МВР, офицери за свръзка от партньорските страни и организации, ръководствата на други дирекции в МВР) , Contracted Amount: 51 469.98 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Specific indicator 1, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 of which number of participants in training activities, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 40.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Number of participants supported, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 40.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Number of participants who report three months after the training activity that they are using the skills and competences acquired during the training, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 40.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 2 093 630.04 BGN
Grant 2 093 630.04 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 80.30 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Въвеждане на допълнителна мярка за сигурност в помещения на бюрото СИРЕНЕ, Estimated Amount: 130 000.54
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на материали за публичност и визуализация, Estimated Amount: 29 769.98
Procedure 3 Subject to due process: Организиране на събитие по повод пускане в експлоатация на i-STREAM , Estimated Amount: 21 700.00
Procedure 4 Subject to due process: Разработване и внедряване на системата i-STREAM, Estimated Amount: 1 705 655.84

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN