Identification

UMIS Number BG65AMPR001-2.001-0005-C02
Project Name Support for Unaccompanied Minors Accommodated in Safety Zones
Beneficiary 131181915 IOM INTERNATIONAL ORGANIZATION FOR MIGRATION
Funding FUMI ==> Programme Bulgaria - AMIF
Date of the Contract/Order 02.09.2024
Start Date 02.09.2024
End Date 02.03.2027
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
През 2019 и 2020 г. МОМ предприе стъпки за подобряване на ситуацията за подпомагане на непридружени деца мигранти, създавайки две сигурни зони в РПЦ София - кв.Военна Рампа и кв.Овча Купел. От създаването им до настоящия момент МОМ осигурява непрекъснато функциониране на двете сигурни зони, където децата получават защитена среда, грижи, адаптирани към тяхната възраст, пол, религия и културен произход от обучени специалисти, включително социални работници, психолози, правни експерти и културен медиатор.
За да осигури по-нататъшното функциониране на двете сигурни зони, МОМ ще изпълни следните дейности:
· Подкрепа на непридружените деца;
· Предоставяне на денонощна социална помощ;
· Осигуряване на 24/7 физическа охрана;
· Предоставяне на услуги за културна медиация;
· Предоставяне на социална, правна и психологическа подкрепа, подкрепа за достъп до общопрактикуващ лекар/медицински услуги, медицински интервенции и закупуване на лекарства;
· Организиране на информационни сесии на различни теми, включително за възможности за подкрепа, права и задължения по време на процедура за международна закрила, правила на сигурната зона, процедура за събиране на семейство по Дъблинско законодателство и други;
· Предоставяне на подкрепа за деца, посещаващи училище и/или неформално образование като учене на български, английски езици, компютърна грамотност и др.;
· Разпространение на нехранителни продукти - дрехи, хигиенни консумативи и пособия и други артикули, ако е необходимо;
· Организиране на културни, художествени и спортни дейности, екскурзии до културни, исторически и природни обекти;
· Организиране на психосоциални дейности;
Поддържане на материалната база на сигурните зони:
· Ремонт и дейности по поддръжка на помещенията;
· Закупуване/подмяна на материали, мебели и оборудване;
· Координация с ДАБ
· Координиране и допълняемост с други партньори, включително по отношение на процедурата за събиране на семейства по Дъблинско законодателство.
Activities
  • Activity: Управление на проекта: С изпълнението на дейност "Управление на проекта" ще бъде осигурено ефективно управление на проекта, координация, мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите, идентифициране и преодоляване на евентуални трудности, които биха подложили на риск очакваните резултати. Дейността ще доведе до изпълнение на проекта при пълно спазване на приложимите правила на ФУМИ 2021-2027, правото на ЕС и националното законодателство. В рамките на дейността ще бъде осъществена цялостна координация, наблюдение и контрол по отношение изпълнението на проекта. Дейностите по управление на проекта ще гарантират: - съгласуваност и координация на изпълнението на отделните етапи и работата на експертите от екипа на проекта и подизпълнителите; - спазване на времевия график; - изпълнение на предвидените дейности при осигурена хронологична съгласуваност; - своевременно оценяване на възникналите рискове и критични моменти при изпълнението на дейностите и предприемане на мерки за тяхното преодоляване; - изпълнение на проектните дейности при пълно спазване на предвидения бюджет и правила за допустимост на разходите; - спазване на правилата за избор на подизпълнители и всички приложими към проектните дейности правила на ФУМИ 2021-2027 и националното законодателство; - правилно и точно документиране на извършените дейности и отчитане на разходите, подготовка на необходимите междинни и окончателни технически и финансови отчети и др; Стойността на разходите за дейността обхваща средствата по бюджетен ред 2.1 за възнаграждение на ръководител на проекта, координатор на проекта, счетоводител на проекта и технически сътрудник-финансови и административни дейности. В допълнение в рамките на дейността ще се проведе одит на дейностите по проекта. Бюджетът на дейността включва следните средства: - по бюджетен ред 1.1 за възнаграждение на екипа за управление на проекта - 275 700.00 лв. - по бюджетен ред 22.2 за Одит - 30 000,00 лв., Contracted Amount: 305 700.00 , Reported Amount: 45 785.11
  • Activity: Осигуряване на подкрепа и сигурност на непридружени деца, търсещи международна закрила: МОМ предприе стъпки за подобряване на системата в България по отношение на предоставяне на сигурност и услуги на непридружени деца, търсещи международна закрила, като през 2019 и 2020 г. бяха създадени две сигурни зони за непридружени деца, търсещи международна закрила в РПЦ София, кв. Военна рампа и кв. Овча купел. Двете сигурни зони са първите по рода си в България, които осигуряват безопасна и сигурна среда за децата, където те могат да получат грижи, адаптирани към тяхната възраст, пол, религия и културен произход и др. В рамките на дейността се предвижда да се осигури по-нататъшно функциониране на двете сигурни зони за непридружени деца, търсещи международна закрила за периода на изпълнение на проекта. В зоните ще са ангажирани екипи от социални работници, които осигуряват денонощна грижа за непридружените деца и организират различни образователни и развлекателни дейности, както и екип за охрана и сигурност, който осигурява физическата безопасност 24/7 на цялата територия на зоните и видеонаблюдение на общите помещения. Работата на екипите от социални работници в двете сигурни зони за непридружени деца в РПЦ София кв. Военна Рампа и кв. Овча купел ще бъде подкрепена от експерти, предоставящи психологическа и правна помощ, културни медиатори, предоставящи превод и медиация. В рамките на дейността МОМ ще оказва социална, административно-правна и психологическа подкрепа, както и културна медиация и превод на непридружени деца, търсещи международна закрила в България. Непридружените деца са уязвима група лица търсещи международна закрила, които изпитват особени трудности, породени от липсата на родителска и семейна среда и приятелска подкрепа от възрастни. Тази ситуация в комбинация със стресиращата среда в друга държава и непознаването на условията и правилата за достъп до базови услуги, както и непознаването на институционалното устройство на българската държава създават трудно преодолими пречки пред непридружените деца за достъп до услуги. В резултат, те изпитват сериозни трудности за записване при лекар, хоспитализация и/или посещение при специалист, записване за училище, както и при цялостната адаптация към новата среда. Наред с това непридружените деца имат в много случаи проблем с възприемането на правилата в РПЦ и психологическото възприятие на тежкото миграционно пътуване и настаняването в РПЦ. Консултирането от експерти на МОМ ще осигури нужната подкрепа, поднесена с помощта на културeн медиатор и социални работници, владеещи съответните езици на различните страни на произход и адаптирана към нуждите на целевата група от непридружени деца. Индивидуални и групови консултации, оценка на уязвимостта, реферирането, медиация и придружаване при посещение на социални и здравни услуги, помощ при достъп и превод при контактуване с различни институции на централно и местно ниво ще бъдат основните услуги, които МОМ ще предоставя на непридружени деца търсещи международна закрила, настанени в сигурните зони. Консултациите ще бъдат мултидисциплинарни, предоставяни от екип от социални работници, юристи, психолози и културен медиатор подкрепени от оперативни експерти, отговарящи за решаване на административни въпроси и контакт с институции: медицински заведения, общопрактикуващи лекари, социални структури, училища и други структури на централно и местно ниво. Този подход ще засили чувството на доверие и ще намали тревожността на непридружените деца – те ще могат да получат достатъчно информация и подкрепа във всекидневието си в процеса на адаптация към живота далеч от дома и семейството. По време на консултациите ще бъдат идентифицирани деца, които имат нужда от допълнителна помощ, насочване към социални и други административни служби, партньорски организации и услуги на МОМ в началния период на адаптация. Като част от работата, екипът на МОМ ще извършва информационни сесии, групови дейности, раздава дарения включително и от партньорски организации, осигурява помощ при медицински случаи, придружава до институции и др., Contracted Amount: 3 592 162.68 , Reported Amount: 884 635.14
  • Activity: Видимост, прозрачност и комуникация: С изпълнението на тази дейност ще се постигне повишаване информираността на целевата група и осигуряване на видимост, прозрачност и комуникация на подкрепата по ФУМИ 2021-2027 и популяризиране на приноса на ЕС за подобряване на условията за прием и настаняване на уязвимата група от непридружени малолетни и непълнолетни лица, търсещи международна закрила в България. Ще бъдат разработени информационни материали и материали за публичност като брандирани чаши, торби, тениски, календари и др., които ще бъдат разпространени сред целевата група от екипа по проекта и представители на публични и неправителствени организации в България с компетенции и отговорности в сферата на убежището, включително на централно и местно ниво. Екипът по проекта ще осъществява пряко разпространение на информационни материали на лица от целевата група по проекта, при осъществяването на срещи и консултации по проекта. Така ще се гарантира прилагането на методи, осигуряващи фокусиран подход към целевите групи и разпространение на информацията сред институции и организации, ангажирани с проблемите на ГТС в България. На всички материали и документи създавани и използвани в рамките на проекта ще бъде поставяно логото на ЕС, с информация че проектът е финансиран по Програма на България по ФУМИ 2021-2027 и българското правителство, при пълно спазване на изискванията и указанията за мерките за информация, комуникация и публичност, съгласно чл. 50 от Регламент (ЕС) № 1060/2021 и чл. 30 от Регламент (ЕС) 2021/1147 за създаване на ФУМИ 2021-2027. Тази информация ще бъде отразявана също и във вътрешни и годишни доклади, както и в каквито и да са документи, свързани с избор на подизпълнител. Информация за целите, дейностите и резултатите от проекта ще бъде публикувана на интернет страницата на МОМ, като се спазват изискванията за видимост, прозрачност и комуникация. Ще бъдат изготвени 3 информационни табели и 3 информационни банера за офиса на проекта и двете сигурни зони, указваща наименованието на проекта и подкрепата по Програмата по ФУМИ 2021-2027. В допълнение ще се разработят и разпространят информационни и промоционални материали с визуализация за подкрепата от проекта, като тениски, чаши и др. Стойността на разходите за дейността обхваща средствата: - по бюджетен ред 19.3. Логистика за събития по проекта (наем зала, кетъринг, работни материали)- 7000.00 лв. - по бюджетен ред 22.1. Изготвяне на материали за информация и публичност, банери, и табели за видимост - 6500.00 лв. При изпълнението на дейността ще работи експерт Eксперт видимост и комуникация, като разходите за неговото възнаграждение са включени в бюджетен ред 2.2. Възнаграждения на екипа за изпълнение на проекта - 2 106 525.00 лв., Contracted Amount: 13 500.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of participants supported, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 000.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 of which number of vulnerable participants assisted, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 000.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 3 911 362.68 BGN
Grant 3 911 362.68 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 712 692.79 BGN
Percentage of EU co-financing 75.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Поддръжка и текущи ремонти на двете сигурни зони за непридружени деца, Estimated Amount: 50 000.00
Procedure 2 Subject to due process: „Абонаментно почистване на офис помещения на МОМ“ , Estimated Amount: 7 980.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1/Lot No 1: Почистване на санитарни и офис помещения на МОМ в гр. София и сигурните зони за непридружени малолетни и непълнолетни лица в РПЦ-София, кв. Овча купел и кв. Военна рампа по проект BG65AMPR001-2.001-0005 „Подкрепа за непридружени малолетни и непълнолетни лица, настанени в сигурни зони“ по договор № 812108-57/02.09.2024 г., проект BG65AMPR001-2.001–0002 „Обучение по български език на законно пребиваващи мигранти“ по договор № 812108-61/10.09.2024 г., проект BG65AMPR001-2.001-0015 „Предоставяне на подкрепа на лица, търсещи международна закрила в България“ по договор № 812108-59/10.09.2024 г., проект BG65AMPR001-2.001-0003 „Информационни центрове за мигранти – подкрепа за социално включване на мигранти в България“ по договор № 812108-62/10.09.2024 г., проект BG65AMPR001-2.001-0016 „Повишаване на информираността и толерантността на обществото и подкрепа за интеграция“ по договор № 812108-60/10.09.2024 г., проект BG65AMPR001-2.001-0009 „Информация и подкрепа за доброволно връщане и реинтеграция“ по договор № 812108-63/10.09.2024 г., проект BG65AMPR001-1.003-0001 „Подкрепа за интеграция на бежанци от Украйна“ по договор № 812108-2/30.01.2025 г. и проект BG65ISPR001-3.004 „Повишаване на осведомеността за рискове от трафик на хора и подкрепа за жертви на трафик“ по договор № 812108-75/30.10.2024 г.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: „Логистика и кетъринг за провеждане на откриващи и закриващи събития” по проект BG65AMPR001-2.001-0005 „Подкрепа за непридружени малолетни и непълнолетни лица, настанени в сигурни зони“ договор №812108-57/02.09.2024 г., проект BG65AMPR001-2.001-0015 – „Предоставяне на подкрепа на лица, търсещи международна закрила в България“ договор №812108-59/10.09.2024г., проект BG65AMPR001-2.001-0003 „Информационни центрове за мигранти - подкрепа за социално включване на мигранти в България“ договор №812108-62/10.09.2024 г., проект BG65AMPR001-2.001-0009 „Информация и подкрепа за доброволно връщане и реинтеграция“ договор №812108-63/10.09.2024г. и проект BG65AMPR001-1.003-0001-C01 „Подкрепа за интеграция на бежанци от Украйна“ договор №812108-2/ 30.01.2025г, финансирани по Програмата на Република България по фонд „Убежище, миграция и интеграция“ 2021 – 2027 г., Estimated Amount: 7 000.00
  • Differentiated position 1: - Обособена позиция № 2 Проведено откриващо и закриващо събитие по проект BG65AMPR001-2.001–0005 „Подкрепа за непридружени малолетни и непълнолетни лица, настанени в сигурни зони“ договор №812108-57/02.09.2024г
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Дизайн и изготвяне на информационни и промоционални материали, информационни банери, информационни табели, Estimated Amount: 6 500.00
Procedure 5 Subject to due process: Доставка на канцеларски материали и консумативи за офиса на проекта и двете сигурни зони за деца, Estimated Amount: 19 500.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1 Тонер-касети по проект BG65AMPR001-2.001-0005 „Подкрепа за непридружени малолетни и непълнолетни лица, настанени в сигурни зони“ по договор № 812108-57/02.09.2024г.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2 - Канцеларски материали по проект BG65AMPR001-2.001-0005 „Подкрепа за непридружени малолетни и непълнолетни лица, настанени в сигурни зони“ по договор № 812108-57/02.09.2024г
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Доставка на нехранителни стоки за непридружените деца настанени в двете сигурни зони, Estimated Amount: 30 000.00
Procedure 7 Subject to due process: Доставка на санитарно-хигиенни консумативи за офиса на проекта и двете сигурни зони за деца, Estimated Amount: 30 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на санитарно-хигиенни консумативи за офиса на проекта и двете сигурни зони за деца
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 8 Subject to due process: Закупуване на материали за спортни и художествени дейности и система за мотивация, Estimated Amount: 30 000.00
Procedure 9 Subject to due process: Закупуване на мебели и оборудване на двете сигурни зони за непридружени деца, Estimated Amount: 10 000.00
Procedure 10 Subject to due process: Застраховка и поддръжка за служебен автомобил на МОМ, Estimated Amount: 11 250.00
Procedure 11 Subject to due process: Извършване на тестове и прегледи за COVID19 и други заболявания и медицински ситуации, включително осигуряване на лекарства и медицински консумативи, Estimated Amount: 21 000.00
Procedure 12 Subject to due process: Комуникационни, куриерски и пощенски разходи, Estimated Amount: 7 500.00
Procedure 13 Subject to due process: Обучения за екипа за изпълнение на проекта, Estimated Amount: 12 000.00
Procedure 14 Subject to due process: Одит, Estimated Amount: 30 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1 Външен одит по проект BG65AMPR001-2.001-0005 „Подкрепа за непридружени малолетни и непълнолетни лица, настанени в сигурни зони“ по договор № 812108-57/02.09.2024
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 15 Subject to due process: Осигуряване на гориво за служебен транспорт, Estimated Amount: 6 540.00
Procedure 16 Subject to due process: Осигуряване на лектор за обучения за екипа за изпълнение на проекта, Estimated Amount: 4 000.00
Procedure 17 Subject to due process: Осигуряване на лицензи за ИТ софтуер, Estimated Amount: 19 500.00
Procedure 18 Subject to due process: Осигуряване на общи услуги за функциониране на офиса на проекта и почистване на помещенията на социалните работници в двете сигурни зони за деца и за складово помещение, Estimated Amount: 17 340.00
Procedure 19 Subject to due process: Осигуряване на работни униформи на екипа за изпълнение на проекта, оказващ подкрепа на непридружени деца, Estimated Amount: 10 000.00
Procedure 20 Subject to due process: Осигуряване на сигнално-охранително обслужване на складово помещение, Estimated Amount: 2 100.00
Procedure 21 Subject to due process: Осигуряване на сигурност в двете сигурни зони за непридружени деца, Estimated Amount: 600 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на сигурност в двете сигурни зони за непридружени деца
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 22 Subject to due process: Провеждане на занимания за децата, като театър, арт занимания, йога, спорт и др., Estimated Amount: 60 000.00
Procedure 23 Subject to due process: Провеждане на спортни, културно-развлекателни и артистични дейности за непридружени деца, Estimated Amount: 54 000.00
Procedure 24 Subject to due process: Супервизия на екипи за работа с непридружени деца, Estimated Amount: 12 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN