Identification

UMIS Number BG16FFPR001-3.001-0007-C01
Project Name Modernization of traction substation Boychinovtsi
Beneficiary 130823243 NATIONAL RAILWAY INFRASTRUCTURE COMPANY
Funding ERDF, CF ==> Transport connectivity programme 2021 - 2027
Date of the Contract/Order 12.11.2024
Start Date 12.11.2024
End Date 20.05.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Монтана (BG312), Бойчиновци, гр.Бойчиновци

Description

Brief description
Проектното предложение, като част от дейностите по протежение на железопътното направление Видин - София - Кулата, част от коридор от основната TEN-T мрежа "Балтийско море – Черно море – Егейско море". Тягова подстанция Бойчиновци се намира на жп трасето между Видин и София.
Основната цел на проекта е да осигури безпроблемна достъпност и свързаност на българския железопътен участък от основната TEN-T мрежа "Балтийско море – Черно море – Егейско море", чрез намаляване на пропуските в качеството на инфраструктурата за железопътния товарен и пътнически трафик на дълги разстояния. По този начин ще бъдат обхванати изискванията за оперативна съвместимост, безопасност и сигурност на равнище ЕС, което ще гарантира качество, ефективност и устойчивост на железопътните транспортни услуги.
Проектът включва изпълнението на следните дейности:
1.	Изпълнение на строителни работи:
1.1	Подготвителни дейности;
1.2	Строително-монтажни работи, демонтаж, доставка и подмяна на оборудване и съоръжения;
1.3	Оценка на оперативната съвместимост;
1.4   Непредвидени работи;
2.     Информация и комуникации;
3.	Надзор на строителните работи и оценка на съответствието;
4.	Управление на проекта.

За начална дата на проекта е приета датата на подаване на заявителски материал за подготовка и провеждане на процедура по ЗОП с предмет на поръчката „Изготвяне на ПУП, проектиране и модернизация на тягова подстанция Бойчиновци с изграждане на система за телеуправление и телесигнализация SCADA и гаранционно обслужване и сервизна поддръжка за срок от 10 години“, а именно 12.09.2022 г. Обществената поръчка е публикувана в Европейски вестник на 17.10.2022 г. с обявление № 2022/S 200-567692, както и в платформата ЦАИС на 17.10.2022 г. с номер на поръчката № 00233-2022-0094. Крайната дата на проекта е 2 месеца (20.05.2026 г.) след прогнозната дата за приключване на дейностите по Надзор на строителните работи и оценка на съответствието - 25 март 2026 г. Общият срок за изпълнение е 44 месеца.
Activities
  • Activity: Изпълнение на строителни работи: Тази дейност има за цел да модернизира ТПС Бойчиновци, която е част от железопътната инфраструктура, за да се осигури оперативна съвместимост по отношение на подсистема "Енергия". Дейност 1 ще се изпълнява от един Изпълнител, избран чрез проведена обществена поръчка, съгласно българския ЗОП и в съответствие с Директива 2014/24/ЕС и Директива 2014/25/ЕС. Изпълнителят ще отговаря за следните дейности: Модернизация на ТПС Бойчиновци и изграждане на система за телеконтрол и телесигнализация (SCADA). Дейност едно ще се реализира чрез четири поддейности: Поддейност 1.1–Подготвитени дейности: -Събиране на необходимите данни за изготвяне на Технически и Работен проект за модернизация на ТПС Бойчиновци; -Изработване на Технически и Работни проекти; -Изготвяне на ПУП (при необходимост); -Получаване на разрешения за строеж съгласно Закон за устройство на територията (ЗУТ). Поддейност 1.2–Строително-монтажни работи, демонтаж, доставка и подмяна на оборудване и съоръжения: Текущата поддейност включва: -Строително-монтажни работи: Строителните работи за ТПС Бойчиновци ще бъдат насочени към „Открита разпределителна уредба (ОРУ)“ и „Закрита разпределителна уредба (ЗРУ)“ на тяговата подстанция, фундаменти, кабелни канали, вертикална планировка и огради, демонтаж и транспортиране на отпадъчни материали и др. При изпълнение на СМР ще бъдат спазени изискванията заложени в Техническата спецификация. -Основни съоръжения, които ще бъдат доставени и инсталирани в ТПС Бойчиновци: Оборудване и комутационна апаратура 110 kV-Разединители - 5 бр.; Напреженови трансформатори-6 бр.; Токови трансформатори-4 бр.; Прекъсвачи-2 бр.; Вентилен отвод-4 бр.; Комплексна комутационна апаратура и прилежащото оборудване 25 kV; КРУ-1 бр.; ОРУ 25-1 бр.; Тягови трансформатори-2 бр.; Динамична компенсация-1 бр.; Захранващи фидъри-3 бр.; Обратни фидери-2 бр.; Табла за управление, сигнализация, електрозахранване и защита; Оборудване за вторична комутация осветление, СОД, видеонаблюдение, пожароизвестяване, климатизация и др.; -Създаване на система за телеконтрол и телесигнализация (SCADA) и интеграция на компонентите на модернизираната железопътна инфраструктура. -Тестове и въвеждане в експлоатация Поддейност 1.3–Оценка на оперативната съвместимост на стойност 239 580 лв. без ДДС: -ЕО проверка и оценка на съответствието с ТСОС, отнасящи се до подсистема "Енергия", от сертифициран орган по смисъла на Регламент (ЕС) №1301/2014 относно ТСОС, свързани с подсистема "Енергия" на железопътната система в Европейски Съюз, Закона за железопътния транспорт и Наредба № 57/09.06.2004 г. или бъдещите му актуализации относно оперативната съвместимост на националната железопътна система с железопътната система на Европейския съюз, издадени от министъра на транспорта; Поддейност 1.4–Непредвидени работи -Непредвидени работи на стойност - 1 499 328,42 лв. без ДДС по Договор №11920/24.04.2023 г. с Изпълнител „КМС“ ЕАД, платими при доказана необходимост. Дейностите се изпълняват от външен Изпълнител, избран след провеждане на открита процедура по ЗОП, както следва: -Договор №11920/24.04.2023 г. на стойност–16 257 669,22 лв. без ДДС, като тази стойност е без "Непредвидени разходи" и в нея е включена сумата от 495 000 лв. без ДДС за Етап III-„Гаранционно поддържане и сервизно обслужване“, която не е част от проекта. -Подписано Допълнително споразумение № 1/01.09.2023 г., поради промяна в правната форма от "КМС" ЕООД се променя на "КМС" ЕАД. Дейностите по договора са стартирани официално с писмо на 18.07.2023 г., но заради възникналата промяна в дружеството, началната дата на дейностите е изместена и започва с подписването на Допълнително споразумение от 01.09.2023 г. Индикативната стойност на Обществената поръчка е определена на база проведено пазарно проучване, което е неразделна част от заявителския материал. Сумата посочена в бюджета е определена въз основа на ценовото предложение на Изпълнителя по договор №11920/24.04.2023 г. , Contracted Amount: 17 247 997.64 , Reported Amount: 2 286 823.99
  • Activity: Информация и комуникации: Дейността е свързана със задълженията на НКЖИ, като бенефициент, в съответствие с изискванията на Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, да изпълнява минималните изисквания по отношение всички мерки за информация и комуникация на проекта, съфинансиран от Структурните инструменти, като популяризира подкрепата от фондовете за операцията, като стартира с началната дата за изпълнение на дейностите на Изпълнителя "КМС" ЕАД с Договор № 11920/24.04.2023 г. Предвидено е реализирането на следните мерки за публичност по проекта: - Изработка и поставяне на информационен билборд за периода на проекта; - Организиране и провеждане на церемония „Първа копка“; - Публикуване на банер в заглавната страница на Изпълнителя; - Организиране и провеждане на церемония „Рязане на лента“ ; - Изработване и монтиране на Постоянна обяснителна табела. За изпълнението на тази дейност има одобрен от УО през месец февруари 2024 г. Комуникационен план, който е приложен към проектното предложение. На 20.09.2023 г., Изпълнителят "КМС" ЕАД е публикувал информационен банер на страницата https://kmc-bg.com/ ДП НКЖИ ще публикува информация за проекта след одобрение на формуляра и осигурено финансиране., Contracted Amount: 14 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Надзор на строителните работи и оценка на съответствието: Тази дейност има за цел да извърши оценка на съответствието с основните изисквания към строежите, съгласно българския Закон за устройство на територията (ЗУТ) и да контролира строежа по Дейност 1. Дейности, които следва да бъдат изпълнени от избрания Изпълнител: 1. Подготвителни дейности; 2. Координиране и контрол по изпълненеито на договора за проектиране и строителство; 3. Оценка за съответствието на инвестиционния проект с основните изисквания към строежите; 4. Надзор по време на строителството; 5. Проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти; 6. Координатор по безопасност и здраве; 7. Координиране на договора за проектиране и строителство с взаимодействащи си договори по други проекти; 8. Изготвяне на Технически паспорти; 9. Заключителни дейности. Избраният Изпълнител за тази дейност ще отговаря пряко за въвеждането в експлоатация на обектът. Отговорностите на Изпълнителя включват: - Подписване на Акт 15 за установяване на годността на ползване на строежа; - Изготвяне и регистрация на Технически паспорти; - Изготвяне на Окончателен доклад - Подписване на Акт 16 (Разрешение за ползване) след успешно минати тестове извършени от Държавна приемателна комисия (ДПК); Дейността ще се изпълнява от външен Изпълнител, избран след провеждане на открита процедура по ЗОП, както следва: - Договор № 111002/26.06.2023 г. с Изпълнител „АЙ СИ ДЖИ - КСС“ ДЗЗД на стойност – 171 500,00 лв. без ДДС. Извършени и стартирали дейности към дата 08.04.2024 г. (подаване на проектното предложение): Дейност 1. Подготвителни работи: - Първоначален доклад одобрен от Възложителя на 05.09.2023 г.; - План за осигуряване на качеството одобрен от Възложителя на 13.09.2023 г.; - План за управление на риска одобрен от Възложителя на 28.09.2023 г. Дейност 3. Оценка за съответствието на инвестиционния проект с основните изисквания към строежите: - Преглежда и дава становища по проектни разработки. Извършени плащания по Договор № 111002/26.06.2023 г. с Изпълнител „АЙ СИ ДЖИ - КСС“ ДЗЗД: - План за осигуряване на качеството - 4 575,00 лв. без ДДС; - План за управление на рисковете за дейностите - 4 000,00 лв. без ДДС; - 3 бр. Тримесечни доклади - обща стойност и на трите плащания е 20 580,00 лв. без ДДС., Contracted Amount: 171 500.00 , Reported Amount: 36 015.00
  • Activity: Управление на проекта: Със Заповед № З-2052/03.12.2021 г. са възложени функции на членовете на новосъздадено ЗПУИП „Видин -София“ за управлението и координацията на договорите, тръжните процедури, финансовото управление, мониторинга, вътрешния контрол на качеството, отчитането, контрола на разходите, управлението на договорите, управлението на риска, управлението на искове, процедурите за плащане, комуникационната система и други дейности, както се изисква. Изпълняват се следните дейности: редовни месечни, координационни и работни срещи с Изпълнителите по проекта; срещи в общини и други външни институции; дейности по координация на всички подписани договори; проверки на искания за плащане, проверка на предадена от Изпълнителите документация, както и всички други съпътстващи дейности, свързани с управлението и изпълнението на проекта. Тази дейност предвижда ежедневно управление и координация на изпълнението на проекта. Обхватът на дейността включва: - управление на времето и качеството - контрол и верификация на разходите - управление и контрол на договорите и плащанията - управление на риска и контрол на системата за комуникация. В дейността са включени разходи за организация и управление (без ДДС) на обща стойност 889 482,27 лв., разпределена, както следва: - Разходи за възнаграждения, вкл. осигурителни вноски: 749 679,24 лв. Финансират се от разходна категория "Управление на проекта" (УП). За да се избегне двойното им финансиране, на членовете на ЗПУИП се заплаща почасово за проекта, за което се изготвят отчети, при спазване на нормативната уредба. Върху тези разходи не се начислява ДДС. - Разходи за командировки: 18 245,90 лв. Свързани са с управлението, верифицирането и одита при изпълнението на проекта. Включат разходи за транспорт, дневни и нощувки на екипа, финансирани съгласно одобрен бюджет, като се отнасят само за разходи, изрично направени във връзка с настоящия проект. Върху разходите за квартирни, дневни и командировка в чужбина не се начислява ДДС. - Разходи за консумативи и офис оборудване: 41 557,13 лв. Финансират се от разходна категория УП. Предназначени са за изпълнението на задълженията по управлението и изпълнението на проекта и влючват хардуер, мобилни апарати, офис обзавеждане, консумативи и др. Изчислени са на база индикативна спецификация, като същата ще бъде изготвена в детайли след определяне на нуждите на ЗПУИП във връзка с управлението на настоящия проект. - Разходи за контролни лабораторни изследвания - 50 000,00 лв. -Такси за разрешително за строеж за ТПС: 5 000,00 лв. - Такси към ЕСО: 25 000,00 лв. Върху разходите за командировки (транспорт), консумативи, материали и оборудване, и върху разходите за външни специализирани услуги, се начислява ДДС. Изпълняват се следните дейности: - Редовни месечни, координационни и работни срещи с Изпълнителите по проекта; - Дейности по координация на всички сключени договори; - Проверки на искания за плащане, проверка на предадена от Изпълнителите документация, както и всички други съпътстващи дейности, свързани с управлението и изпълнението на проекта. Прегледани и одобрени от Възложителя планове и доклади по Договор № 111002/26.06.2023 г. с Изпълнител „АЙ СИ ДЖИ - КСС“ ДЗЗД: - Пъровоначален доклад, рев. 1 одобрен на 05.09.2023 г.; - План за осигуряване на качеството, рев. 1 одобрен на 13.09.2023 г.; - План за управление на риска одобрен на 28.09.2023 г.; - Тримесечен доклад № 1, рев. 1 одобрен на 05.12.2023 г.; - Тримесечен доклад № 2, рев. 1 одобрен на 27.02.2024 г.; - Тримесечен доклад № 3, рев. 1 одобрен на 04.06.2024 г.; - Тримесечен доклад № 4, рев. 1 одобрен на 30.08.2024 г.; Извършени плащания за заплати на експертите за месеците юли, август и септември., Contracted Amount: 889 482.27 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: KMS EAD, Contracted Amount*: 17 261 997.64 , Reported Amount**: 2 286 823.99
  • Contractor: OBEDINENIE AY SI DZHI - BI VI ES DZZD, Contracted Amount*: 171 500.00 , Reported Amount**: 36 015.00
Subcontractors
  • Subcontractor: EL-TEST, Contracted Amount*: 238 400.00
  • Subcontractor: "ALOCOR" JSCo., Contracted Amount*: 4 534 682.10
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: „CONSTRUCTION SUPERVISION SERVICES“, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: INFRA KONSULT GRUP AD, Contracted Amount*: 0.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Доставено оборудване, обзавеждане, машини, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Изготвена документация за провеждане на процедура за възлагане на обществена поръчка, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Изготвени/актуализирани предпроектни проучвания, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Изготвени анализи, доклади и становища, свързани с изпълнението на проекта, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 11.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Изпълнени мерки за видимост, прозрачност и комуникация, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Number of users of newly built / modernized port infrastructure, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Подготвен/актуализиран формуляр за кандидатстване, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Одобрен идеен/технически/работен проект, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 18 322 979.91 BGN
Grant 18 322 979.91 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 4 955 144.03 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 8 575.00 0.00 8 575.00 ОБЕДИНЕНИЕ "АЙ СИ ДЖИ - КСС" ДЗЗД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 863 099.88 0.00 863 099.88 "КМС" ЕАД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка на канцеларски материали, включени в списъка на стоките и услугите по чл.12, ал.1, т.1 от ЗОП /доставка на класьори, формуляри, други напечатани изделия от хартия, картон и кламери/, за нуждите на ЗПУИП „Видин - София“, Estimated Amount: 1 659.00
Procedure 2 Subject to due process: „Доставка на канцеларски материали, извън списъка на стоките и услугите по чл. 12, ал. 1, т. 1 от ЗОП /доставка на копирна хартия, пишещи и лепящи средства, пощенски пликове, настолно оборудване, компютърни аксесоари и други/, за нуждите на ЗПУИП „Видин – София“, Estimated Amount: 6 543.00
Procedure 3 Subject to due process: „Доставка на ново компютърно оборудване с инсталирани операционна система и софтуерни продукти, доставка на ново периферно офис оборудване и специализиран софтуер за нуждите на ЗПУИП „Видин-София“, по обособени позиции“, Estimated Amount: 33 355.00
Procedure 4 Subject to due process: Изготвяне на ПУП, проектиране и модернизация на тягова подстанция Бойчиновци с изграждане на система за телеуправление и телесигнализация SCADA и гаранционно обслужване и сервизна поддръжка за срок от 10 години., Estimated Amount: 16 283 257.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на ПУП, проектиране и модернизация на тягова подстанция Бойчиновци с изграждане на система за телеуправление и телесигнализация SCADA и гаранционно обслужване и сервизна поддръжка за срок от 10 години.
    Contractor: KMS EAD
    Contract total funded value: 17 261 997.64
Procedure 5 Subject to due process: Оценка на съответствието с основните изисквания към строежите съгласно зут, извършване на строителен надзор по време на строителството, управление на изпълнението на договора за проектиране и строителство на тягови подстанции Димово и Бойчиновци и изготвяне на технически паспорти, по обособени позиции“, Estimated Amount: 569 914.00
  • Differentiated position 1: Оценка на съответствието с основните изисквания към строежите съгласно ЗУТ, извършване на строителен надзор по време на строителството, управление на изпълнението на договора за проектиране и строителство на тягова подстанция Бойчиновци и изготвяне на технически паспорти по проект „Изготвяне на ПУП, проектиране и модернизация на тягова подстанция Бойчиновци с изграждане на система за телеуправление и телесигнализация SCADA и гаранционно обслужване и сервизна поддръжка за срок от 10 години
    Contractor: OBEDINENIE AY SI DZHI - BI VI ES DZZD
    Contract total funded value: 171 500.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN