Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 132 TREES
Български

Programme: Transport connectivity programme 2021 - 2027

Planning region: All

Description

With the implementation of Phase 2 of the project "Modernization of the railway line Sofia-Dragoman-Serbian border: railway section Voluyak-Dragoman" will be completed. The railway line is part of the "core" TEN-T network and part of Western Balkans - Eastern Mediterranean corridor.
The project includes partial doubling and modernization of the railway infrastructure elements of the 34.487 km Voluyak-Dragoman railway section, according to the requirements of the TSI and Regulation 2024/1679 for speed of 160 km/h for passenger trains and 120 km/h for freight trains.

The scope of Phase 2 is described in detail in Annex I.

The starting date of the main project is 21.03.2021 (signed contracts).
The starting date of the Phase 2 is 01.01.2024. The deadline is 12.10.2028
The total implementation period is 58 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проектиране: Проектиране на внедряването на Европейска система за управление на железопътното движение (ERTMS) по цялата дължина на жп линия София – Драгоман – граница с Република Сърбия Проект за двупътна електрифицирана железопътната линия в участъците Волуяк-Петърч и Петърч-Драгоман. Проектиране на системите за сигнализация и телекомуникации в гарите Костинброд, Петърч, Сливница, Драгоман и спирки Костинброд и Драгоман 6 782 679.26 0.00
Закупуване на земя: За обектите, за които одобрените варианти на проектите предвиждат напускане на съществуващите граници на трасето, е извършена процедура по придобиване на земята на база на изготвените при подготовката на проекта проекти за ПУП и оценки на имотите. Предстои завършване на процедурите по отчуждаване на земята и издаване на разрешение за строителство. За отчуждаване на земята са подадени необходимите документи - мотивирано искане и финансова обосновка от МТС към МРРБ и МФ. МРРБ и МФ издават становища и процедират към Министерски съвет (МС) за Решение. Стартирана е процедурата по издирване и уведомяване на собствениците и изплащане на обезщетенията. Земята се преактува и се издават актове за частна държавна собственост. След приключване на отчуждителните процедури комплексният доклад за техническия проект, актовете за собственост и техническия проект ще бъдат внесени в МРРБ с искане за издаване на разрешение на строеж. Съгласно законоустановения срок Министърът на РРБ ще издаде разрешение за строителство. В обхвата на Дейност 2 се включва придобиване на земя за 4 бр. пътни съоръжения, имоти в с. Петърч, имоти в с. Алдомировци и решение на Административния съд за размера на обещетение за имоти на „Газтрейд“ АД. Индикативна дата за изпълнение на дейността е 12.2025 г. 34 226.85 0.00
Строителство: Дейност 3 включва доставка и инсталиране на оборудване и системи, и строителство на елементите на железопътната инфраструктура, които ще бъдат изпълнени по Фаза 2: 1. Железен път, отводняване, канавки и дренажи А. Нов железен път – Път 1 от км 9+200 до км 36+100 с дължина 26,900 км Б. Обновени/модернизирани писти – Път 2 от км 9+200 до км 42+537 с дължина 33,337 км В. Коловози в гарите – Костинброд (6 коловоза), Петърч (4 коловоза), Сливница (4 коловоза) и Драгоман (7 коловоза) 2. ЖП мостове – км 11+041 (нов км 11+203,20), км 14+391, км 25+704 (нов км 25+706,71), км 28+580, км 28+780, км 29+456 (нов км 29+457.15) 3. Пътни надлези/подлези - при км 12+900, км 15+400, км 17+677, км 21+405, км 26+954, км 33+861, км 33+957/34+028. 4. Пешеходни надлези/подлези – км 12+925, км 14+900, км 15+041, км 21+672.74, км 28+620.41 и км 41+447.50 5. Реконструкция на два съществуващи прелеза на км 39+925 и км 40+958. 6. Изместване/реконструкция на пресичания с друга инфраструктура в участъка Волуяк – Драгоман. 7. Контактна мрежа А. Нова контактна мрежа, вкл. SCADA – Път 1 от км 9+200 до км 36+100 с обща дължина 25,900 км. Б. Обновена/модернизирана контактна мрежа – Път 2 от км 9+200 до км 42+537 с обща дължина 33,337 км. В. Контактна мрежа в гарите - гара Костинброд с обща дължина 8,000 км - гара Петърч с обща дължина 3,100 км - гара Сливница с обща дължина 3,600 км и - гара Драгоман с обща дължина 4,900 км 8. Приемни здания в гарите – Костинброд, спирка Костинброд, Петърч, Сливница, РП Алдомировци Изток, спирка Драгоман и Драгоман. 9. Сигнализация и телекомуникации 10. Внедряване на ERTMS/ETCS ниво 1, базов вариант 4, версия 1, системна версия 2.1 по линията София - Драгоман и ERTMS / GSM-R (гласова комуникация) BL 1 по линията София - Драгоман - сръбска граница В рамките на дейността са включени непредвидените разходи по доставка на машини и оборудване и строително-монтажни работи по сключените договори за строителство. 309 159 793.76 0.00
Техническа помощ: Дейността представлява продължение на дейностите по техническа помощ, извършени през Фаза 1 на проекта. Дейност Техническа помощ включва 2 (две) под-дейности: 1. Управление на проекта Под-дейност 4.1. подпомага изпълнението на целите на проекта за Фаза 2 на модернизацията на жп участък Волуяк-Драгоман и се изпълнява от ЗПИУП "София-Драгоман". Дейност 4 продължава през целия срок на изпълнение на Фаза 2 на проекта до въвеждането в експлоатация на всички обекти в жп участъка Волуяк-Драгоман. Обхватът на Дейността включва: - управление на времето и качеството на проекта; - контрол и верификация на разходите; - управление и контрол на договорите за изпълнението на проекта и извършване на плащанията; - управление на риска и контрол на системата за комуникация. - изготвяне и докладване на финансови и технически отчети/доклади за напредъка по проекта в съответствие с указанията на УО на ПТС 2021-2027 г.; - проверка и съгласуване на представените от изпълнителите по ЗОП доклади за изпълнението на проектните дейности. В дейността са включени разходи за организация и управление, както следва: - Разходи за възнаграждения на членовете на ЗПУИП, вкл. осигурителни вноски, платен отпуск и болнични; - Разходи за командировки, свързани с управлението, верифицирането и одита при изпълнението на проекта. Включени са разходи за транспорт, дневни и нощувки на ЗПУИП, съгласно Наредбата за командировките в страната и Наредбата за служебните командировки и специализации в чужбина; - Разходи за оборудване, поддръжка и обслужване (телефони, настолни и преносими компютри, принтери, сървър и изграждане на мрежова връзка със сървърите и др., консумативи и транспорт (закупуване на високопроходим автомобил), непреки разходи съгласно, вкл. външни консултанти), необходими за функционирането на ЗПУИП и изпълнението на задълженията по управлението и изпълнението на проекта. - разходи за административни такси и съгласувателни такси и др. 2. Археологически проучвания и археологическо наблюдение В обхвата на Под-дейност 4.2. трябва да се завършат пълни спасителни археологически проучвания за археологически Обект 10–Алдомировци (сектор Запад и сектор Изток) и археологическо наблюдение по време на строителството. 7 316 689.72 0.00
Публичност: Дейностите по изпълнение на мерките за информация и комуникация ще бъдат съобразени с Насоките за кандидатстване по ПТС и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2021 – 2027 г. 105 265.00 0.00
Надзор по време на строителството: В Дейност 6 са включени следните под-дейности: 1.Оценка на съответствието (ОС) с основните изисквания към строежите съгласно ЗУТ, извършване на строителен надзор по време на строителството и управление на изпълнението на договорите за проектиране и строителство на Волуяк–Драгоман (Фаза 2) с обхват: • Координиране и контрол по изпълнението на проектирането и строителството: - контрол на изпълнението на подробната програма за изпълнение на качеството на работите, на мерките за безопасност и здраве по време на работа, обезпечаването и доставката на стоки, механизация и др., както и на мерките по ОС. - управление и контрол на разходите по проекта - проверка на изготвените проектни разработки • ОС на инвестиционните проекти с основните изисквания към строежите съответствие с нормативната уредба, с основните изисквания съгласно ЗУТ, с нормативни актове, регламентиращи жп транспорт, с изискванията на ТСОС - изготвяне на Комплексен доклад за ОС на проекта по договорите за проектиране и строителство с основните изисквания към строежите съгл. обхвата на чл.142, от ЗУТ, издаване на РС - извършване на ОС с основните изисквания към строежите, съгласно изискванията на чл.166, ал.1, т.1 от ЗУТ, във връзка с изискванията на чл.142, ал.6, т.2 от ЗУТ и в обхват, съгласно изискванията на чл.142, ал.5 от ЗУТ • Надзор по време на строителството - упражняване на строителен надзор съгласно изискванията на ЗУТ, контрол за стриктното съответствие на строежа с одобрените проекти и приложимата нормативна уредба; удостоверяване годността за приемане на строежа (Акт 15) и контролиране отстраняването на всички недостатъци по изпълнените строителните и монтажни работи; окончателен доклад и получаване на Разрешение за ползване на строежа по условията на ЗУТ и Наредба №2 за въвеждане в експлоатация на строежите в България и минималните гаранционни срокове за изпълнени СМР. • Проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти, извършване на ОС на инвестиционните проекти и при упражняване на строителен надзор съгласно чл. 169б ал. 1 от ЗУТ и Регламент 305/2011. 2. ЕО проверка и оценка на съответствието с ТСОС и независима оценка на пригодността на прилагането на процедурата за управление на риска Тази дейност включва ЕО проверка и оценка на съответствието на изпълнението на проекта в частта от Фаза 2 с ТСОС за следните подсистеми: - Контрол, управление и сигнализация (КУС) - Енергия (ЕНЕ) - Инфраструктура (ИНФ) - Достъпност на лица с увреждания и лица с намалена подвижност (ЛНП). - Независима оценка на пригодността на прилагането на процедурата за управление на риска за Фаза 2. Оценката на безопасността на подсистеми ИНФ, ЕНЕ, КУС се извършва съгласно РЕГЛАМЕНТ 402/2013 на ЕК от 30.04.2013 относно общия метод за безопасност за определянето и оценката на риска. 3. Авторски надзор Авторският надзор по време на изпълнението на Фаза 2 от проекта ще се упражнява по всички части на проектите и ще се изпълнява през цялото време за извършване на СМР до въвеждане в експлоатация на обектите. Той се осъществява от проектанта при условия и ред, съгласно ЗУТ въз основа на договор с избран изпълнител. Обхваща проверка и установяване на съответствие между отделните части на изготвения проект и изпълнението на СМР. Дейността се състои в планирани посещения на обекта, наблюдение и контрол на изпълнението на СМР, т.е. проверка и потвърждение дали строителните и довършителни работи се извършват в съответствие с одобрените схеми, чертежи и спецификации съгласно одобрените книжа. Стойността на дейност Надзор по време на строителството за Фаза 2 на проекта е 8 349 287,18 лв. без ДДС (4 268 922,75 евро) и включва: 1.Оценка на съответствието в размер на 5 512 358,28 лв. 2. ЕО проверка и оценка на съответствието с ТСОС и независима оценка за управление на риска в размер на 857 157,50 лв. 3. Авторски надзор в размер на 1 979 771,40 лв. Изпълнението на Дейност 6 продължава до приключване изпълнението на проекта - 12.10.2028 г. 8 349 287.18 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).