Brief description |
Ресторант „Орфей“ е емблематично заведение в центъра на град Рудозем, което вече почти две десетилетия се управлява от семейството на Захаринка и Илко Демиреви. През последните години синът им, Пламен Демирев, поема оперативното ръководство с амбициозната цел не само да задържи репутацията на ресторанта, но и да го развие в съответствие с актуалните пазарни тенденции и нуждите на клиентите.
За постигането на тази цел е необходимо преодоляване на няколко основни предизвикателства:
- Наличното кухненско оборудване е остаряло – на повече от 10 години – и често се разваля, което забавя приготвянето на поръчките и води до бракуване на храна. Това увеличава разходите и намалява качеството на обслужване.
- Много от процесите в кухнята все още се извършват на ръка, без необходимата механизация и автоматизация. Това удължава времето за приготвяне на храната, води до високи разходи за труд и колебания в качество.
- Наложителна е актуализация на менюто и рецептите, за да отговорят на променящите се вкусове на клиентите, което изисква нова техника и оборудване за приготвянето на модерни ястия.
- В пиковите часове, кухнята трудно успява да изпълни всички поръчки, включително и нарастващия брой онлайн поръчки, които се развиха вследствие на COVID пандемията. Онлайн продажбите предлагат потенциал, който не е напълно развит поради липсата на капацитет.
- Липсва интегрирана информационна система, която да обединява в реално време управлението на наличностите, поръчките, финансовите потоци и обслужените клиенти, което затруднява цялостната координация.
За да преодолее тези предизвикателства, семейството планира модернизация на кухнята на ресторант „Орфей“ и внедряване на ERP система, за чието финансиране кандидатства по настоящата процедура.
С успешното изпълнение на проекта, „ЗАРА 63“ ООД ще предложи обслужване и продукт, които да задоволят високите очаквания на клиентите. Това ще затвърди и разшири позициите на фирмата на пазара и ще ѝ осигури дългосрочен растеж.
|
Activities |
-
Activity: Подобряване на производствения капацитет на предприятието: Като част от дейността ще бъдат закупени дълготрайни материални активи (т.1-10 вкл.), както и оборудване под стойностния праг на същественост на ДМА (т.11 и т.12). Предвиденото за придобиване оборудване ще допринесе по следния начин за подобряване на производствения капацитет на предприятието:
1. Миялна машина (1 бр.)
Автоматизира процеса на почистване на съдове, който в момента се извършва ръчно. Това ще намали разходите за вода и енергия, ще ускори процеса на миене и ще подобри производителността, особено в пиковите часове.
2. Фритюрник (1 бр.)
Позволява по-бързо приготвяне на пържени храни с по-добро качество. Фритюрникът ще осигури равномерно пържене, ще намали загубите и ще ускори готвенето, увеличавайки капацитета на кухнята. В момента ресторантът използва по-малък фритюрник.
3. Конвектомат (1 бр.)
Ще позволи едновременното готвене на множество ястия чрез конвекция, което ще намали времето за приготвяне и ще увеличи капацитета. В момента ресторантът няма такова оборудване.
4. Хладилен шкаф - нискотемпературен (1 бр.)
Осигурява съхранение на замразени продукти, като позволява поддържането на по-големи наличности и намалява нуждата от чести доставки. Сега ресторантът разполага с по-малък фризер. С този, капацитетът за съхранение ще се увеличи.
5. Хладилен шкаф (1 бр.)
Гарантира подходящи условия за съхранение на пресни продукти, което ще ускори подготовката на храната и ще подобри качеството. В момента се ползва по-малък хладилник. С този, капацитетът за съхранение ще се увеличи.
6. Хладилна витрина за салати (1 бр.)
Тази витрина ще позволи по-бързо приготвяне и предлагане на свежи салати. Ще подобри качеството на обслужването, особено в пиковите часове и при увеличени онлайн поръчки. Ресторантът не разполага с подобна витрина.
7. Сокоизстисквачка (1 бр.)
Ще добави възможност за приготвяне на прясно изцедени сокове, отговаряйки на търсенето на здравословни напитки. Това ще разшири разнообразието на менюто и ще привлече здравословно ориентирани клиенти. В момента ресторантът няма подобна професионална машина, а ползва тип "домашна" сокоизтисквачка.
8. Ледогенератор за кубчета лед (1 бр.)
Ще осигури постоянно снабдяване с лед, което ще подобри качеството на напитките и ефективността на бара. Ледът ще бъде винаги на разположение, дори в пикови моменти. Ресторантът в момента не разполага с ледогенератор.
9. Тестомесачка (1 бр.)
Автоматизира процеса на месене на тесто, което ще ускори приготвянето на хляб, пици и други продукти. Това ще подобри качеството и ще намали нуждата от ръчен труд. Ресторантът не разполага с такова оборудване в момента.
10. Зеленчукорезачка (1 бр.)
Ще ускори рязането на зеленчуци, което ще намали времето за подготовка на продуктите и разходите за труд. Ресторантът ще подобри ефективността на кухнята, тъй като досега рязането се извършва ръчно.
11. Работна маса (1 бр.)
Ще добави допълнително работно пространство в кухнята, което ще подобри организацията на процесите и ще ускори подготовката на храната. Това ще улесни координацията в кухнята и ще оптимизира работния процес.
12. Скара (1 бр.)
Новата скара ще удвои капацитета за приготвяне на месо, риба и зеленчуци. С равномерното и бързо готвене ще се увеличи възможността за приготвяне на повече ястия за кратко време. В момента ресторантът разполага с една скара.
Това оборудване ще увеличи капажитета и ще подобри производствените процеси в ресторант „Орфей“, като автоматизира основни задачи, повиши ефективността, намали разходите и подобри качеството на предлаганите продукти.,
Contracted Amount: 37 332.72
,
Reported Amount: 0.00
-
Activity: Подобряване на управленските, производствените и логистичните процеси в предприятието: Като част от дейността ще бъде въведена ERP система - 1 бр.
Внедряването на ERP система ще подобри значително управлението на ресурсите и оптимизацията на бизнес процесите. Някои от основните ползи включват:
1. Интеграция на процесите
ERP системата ще обедини ключовите бизнес процеси като управление на инвентара, кухнята, поръчките, продажбите, финансите и доставките в единна платформа. Това ще осигури централизирано управление и координация между различните отдели на ресторанта, като елиминира дублирането на данни и минимизира грешките. Интеграцията на информацията ще даде на Управителя възможност за по-добър контрол и по-лесно вземане на решения.
2. Реално време информация и отчетност
ERP системата ще осигури в реално време данни за наличностите на продукти, финансите, броя на поръчките и други ключови показатели. Това ще позволи на Управителя да имат пълен поглед върху текущото състояние на ресторанта, което ще подпомогне по-добро планиране и по-бързи реакции на пазарни промени. Системата ще генерира подробни отчети за продажбите, разходите и производителността, което ще позволи по-прецизно анализиране и оптимизация на операциите.
3. Оптимизиране на управлението на инвентара
ERP системата ще улесни управлението на наличностите, като автоматизира процесите на следене на инвентара, поръчките на нови продукти и изчисляване на нуждите. Това ще намали риска от недостиг или излишък на продукти, което ще оптимизира разходите и ще подобри управлението на ресурсите. Благодарение на автоматизираните сигнали за изчерпване на наличностите, ресторантът ще може да планира по-добре своите доставки.
4. Подобряване на управлението на поръчките
ERP системата ще интегрира поръчките от различни канали – както за клиенти на място, така и за онлайн поръчки – в единна система, която ще позволи по-добра координация и проследяване. Това ще намали времето за обработка на поръчките и ще предотврати грешки, които могат да се появят при ръчната обработка на поръчки. Внедряването на ERP система ще подобри също така комуникацията между кухнята и сервитьорите, като предостави информация в реално време за статуса на всяка поръчка.
5. По-добро управление на финансите
ERP системата ще осигури точен контрол върху финансовите потоци, като обедини информацията за приходите и разходите в единна платформа. Системата ще генерира автоматизирани отчети за печалбата, разходите за продукти, труд и други оперативни разходи. Това ще позволи на Упарвителя по-добро планиране на бюджета и по-лесно идентифициране на области за оптимизация и намаляване на разходите.
6. Подобрено планиране и прогнозиране
ERP системата ще позволи да се планират по-ефективно бъдещите дейности въз основа на точни исторически данни. Например, системата ще анализира кои ястия се поръчват най-често, в кои дни има най-голяма натовареност и кои продукти се изчерпват най-бързо. Това ще помогне на ресторанта да планира своите ресурси по-ефективно и да подобри управлението на доставките и производството.
7. Улеснено управление на човешките ресурси
ERP системата ще автоматизира и процесите, свързани с управлението на персонала, като графици за работа, отчитане на работните часове и заплати. Това ще намали административната тежест върху Упарвителя и ще осигури по-добро управление на персонала, което ще подобри организацията на работния процес и ще оптимизира използването на човешките ресурси.
8. Подобряване на клиентското обслужване
ERP системата ще улесни проследяването на клиентските поръчки и предпочитания, което ще помогне на ресторанта да предложи персонализирани услуги. Например, системата може да следи предпочитанията на редовните клиенти и да помогне при бързото обработване на техните поръчки. Това ще подобри удовлетвореността на клиентите и ще увеличи тяхната лоялност.,
Contracted Amount: 15 000.00
,
Reported Amount: 0.00
-
Activity: Консултантски услуги за подготовка на проектното предложение: Дейността включва ползването на консултантски услуги за подготовка на проектното предложение по процедурата и е изпълнена преди неговото подаване.,
Contracted Amount: 3 000.00
,
Reported Amount: 0.00
|